HUOM "karppaajat"!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alotteleva karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alotteleva karppi

Vieras
Kertoisitteko ystävällisesti mitä saa syödä ja mitä ei? Perunan, pastan, makaronit, riisin, valkosen viljan, sokerin, hedelmät olen jo ymmärtänyt, mutta mites esim. ruisleipä? kuivatut hedelmät? mitä juustoa? entäs esim pehmeän pippurinen kananfilee suikale? hapankorppu? mitä rahkaa? mitä jugurttia?
Mulla on tarkotus aloittaa "uusi ruokavalio" jahka lopetan tän mun tosi niukka hiilarisen "keittokuurin"... mutta apuja kaipaan vielä, paljon!!
Olen käynyt karpit.info sivuilla tutustumassa, mutta onko jotenki uutuuttaan vaikeat sivut kun en saa sellasia "selkeitä" vastauksia..
Kiitos paljon jo etukäteen asiallisista vastauksista :)

Toki saa syödä mitä haluaa jos laskee hiilarit grammalleen. Helpoimmalla pääsee kun jättää ne ruisleivät ja hapankorput pois kokonaan. Ei marinoituja lihoja eikä maustettuja jogua. Turkkilaista / kreikkalaista jogua ja marjoja saa, oikeaa kermaa ruokiin, oikeaa juustoa esim tavallista oltermannia.

Etsi karppausinfon sivuilta "Ateriamatriisi". Siitä näkee jo tuolleen pikasesti että mitä voi syödä. Tosin sehän on susta itsestä kiinni, että sallitko esim ruisleivän vai et.

Koosta ruokavaliosi pääasiassa lihasta, munista, vihanneksista, pähkinöistä, voista, juustosta ja kuohukermasta. Jos tavoitteena on painonpudotus en suosittele alussa muita maitotuotteita, niitä voit lisätä sitten kun olet tavoitepainossa.

Tässä esimerkkipäivä:

Aamupala: Munakas (2 munaa, 1 dl kermaa + haluamasi täyte, esim. kinkkua ja juustoa )
Lounas: Lihaa kermakastikkeessa + keitettyjä vihanneksia
Päivällinen: Uunilohi kermakastikkeessa + vihanneksia + jälkkäriksi teetä kermalla + pari palaa tummaa (yli 70 % ) suklaata

Vihanneksista kannattaa suosia kaaleja (myös parsa- ja kukka ), muita vihanneksia (esim. porkkanaa ) kannattaa syödä maltillisesti. Syö 3 ateriaa päivässä ja syö niin paljon kunnes olet kylläinen. Suurin osa energiasta pitäisi tulla rasvasta.

Kiitos. Tottahan tuo on musta itestäni kiinni, mutta nyt olen tosiaan vetänyt kax vkoa pelkästään kolme keittopussia viikossa ja tsemppi on tosi hyvä. Olo on tosi kevyt ja virkeä! Tarkotuksena ois olla ainaki alkuun tosi niukilla hiilareilla jotta saisin painoa pudotettua ja sen jälkeen EHKÄ lisätä sellaseen suht normiin karppaajan ruokavalioon!
Täytyy koittaa ettiä tota ateriamatriisia :) Sellasta selkeetä "listaa" olen kaivannut, jotta ei tarttis viettää kaupassa aikaa tuntitolkulla pienten lasten kanssa laskemassa joka purnukan hiilarimääriä!
Yx mielenkiintonen oli kans ku sanottiin josain että meetwurstia saisi syödä, ja katoin meiän paketista et juu ookoo hiilareita oli tosi niukasti, mutta kaloreita sitte senki eestä!! Elikkäs miten sitte noitten kaloreitten laskun kans??

Älä laske kaloreita, ainakaan alussa. Jos paino jostain syystä ei laske ni sit voit laskee. Mut oikeesti pitää vaan laskee hiilareita ja syödä tarpeeks rasvaa (vie nälän) ni painon pitäis pudota. Mut varo syömästä liikaa juustoo, se voi jumittaa!

Yks mitä voit välillä laskee on makrot, eli energiaprosentit. Syötä päivän ruuat www.fineli.fi ja pidä tavoitteena et 80 % energiasta on rasvaa 15 % proteiinia ja alle 5 % hiilareita.

Alkuperäinen kirjoittaja karppi:
Älä laske kaloreita, ainakaan alussa. Jos paino jostain syystä ei laske ni sit voit laskee. Mut oikeesti pitää vaan laskee hiilareita ja syödä tarpeeks rasvaa (vie nälän) ni painon pitäis pudota. Mut varo syömästä liikaa juustoo, se voi jumittaa!

apua, hei kerros tästä lisää. mä oon yrittäny vähentää hiilareita, ja syönyt tosi paljon juustoa. alussa tippui nesteitä se muutama kilo, mutta nyt on stopannu ihan täysin.. miten se vaikuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää tehkö tätä karppaamista niin helvetin vaikeaksi.

Kun jättää perunat, pastat ja valkoisen leivän pois, niin se on siinä.

no mä oon tehnyt näin. en pelkästään edes valkoista leipää, vaan kaiken leivän, puuron yms. paino ei tipu.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

apua, hei kerros tästä lisää. mä oon yrittäny vähentää hiilareita, ja syönyt tosi paljon juustoa. alussa tippui nesteitä se muutama kilo, mutta nyt on stopannu ihan täysin.. miten se vaikuttaa?

Liikaa proteiinia! Ja liha on parempi proteiinin lähde ku juusto.

Liikaa proteiinia! Ja liha on parempi proteiinin lähde ku juusto.

no höh, ja mä kun oon aatellut, että niistä saisi myös helposti sitä rasvaa.. mitä lihaa kannattaa suosia? kalaa mä en oikein syö.

osaisitko sanoa konkreettisesti rasvasta jotain? riittääkö ruuat, joissa on luonnostaan rasvaa, vai pitäisikö sitä rasvaa lisäillä kovasti?

osaisitko sanoa konkreettisesti rasvasta jotain? riittääkö ruuat, joissa on luonnostaan rasvaa, vai pitäisikö sitä rasvaa lisäillä kovasti?

Mä en suosittele että laskettaisiin jatkuvasti hiilihydraattien, rasvojen ja proteiinien määriä mutta alussa olisi hyvä tehdä se muutamana päivänä niin saa hyvän kuvan siitä missä mennään. Rasvaa sen verran paljon että tulee reilusti kaloreita, karppaus ei ole kitudieetti eikä sellaisena toimi. Itse syön sen verran vähän hiilareita ja proteiinia että rasvaa on lisättävä koko ajan ja jokapaikkaan :D

Mä en suosittele että laskettaisiin jatkuvasti hiilihydraattien, rasvojen ja proteiinien määriä mutta alussa olisi hyvä tehdä se muutamana päivänä niin saa hyvän kuvan siitä missä mennään. Rasvaa sen verran paljon että tulee reilusti kaloreita, karppaus ei ole kitudieetti eikä sellaisena toimi. Itse syön sen verran vähän hiilareita ja proteiinia että rasvaa on lisättävä koko ajan ja jokapaikkaan :D

ok. mulla aiemmin vähän tökkäs koko karppausalotus siihen, kun kaikissa ruuissa oli niin järkky rasvan maku, etten saanu niitä yhtään alas. tietty silleen laihtuiskin :D oon mä niitä yrittäny laskea, mutta jotenkin hankalalta se tuntuu, kun ei oo mitään suuntaviivoja.

ok. mulla aiemmin vähän tökkäs koko karppausalotus siihen, kun kaikissa ruuissa oli niin järkky rasvan maku, etten saanu niitä yhtään alas. tietty silleen laihtuiskin :D oon mä niitä yrittäny laskea, mutta jotenkin hankalalta se tuntuu, kun ei oo mitään suuntaviivoja.

Karppaushan on siitä kiva laji että siihen ei pakota kukaan, saat ihan itse päättää hiilaritasosi ja ruoat jota syöt. Ei ole mitään universaalia karppauskoodia jota tulee noudattaa. Jos et tykkää hirveän rasvaisesta, syö vähärasvaisempaa sitten mutta vastaavasti enemmän hiilareita. Toisilla toimii näinkin eikä siltikään ole pakko syödä leipää.

Karppauksesta on mahdoton antaa mitään selkeitä, yleispäteviä ohjeita jotka toimisivat kaikilla koska asia vaatii perehtymistä, ymmärrystä energiaravintoaineista ja joissain tapauksissa säätämistä rasvan ja proteiinin suhteen. Asiaa ei auta yhtään se että monet kuvittelevat keksivänsä pyörän uudelleen ja karppaavat vähärasvaisesti tekemällä vain olonsa kurjaksi ja karppaukselle karhunpalveluksen. Kalorit kannattaa tarkistaa senkin takia että näin ei käy, vähärasvainen karppaus ei toimi. Karppaus.infossa yleinen rasvan minimimäärä on 100 g per päivä mutta se on aivan liian vähän. Sanoisin että 150 g päivä on ehdoton minimi jotta olo pysyy HYVÄNÄ.

Karppaushan on siitä kiva laji että siihen ei pakota kukaan, saat ihan itse päättää hiilaritasosi ja ruoat jota syöt. Ei ole mitään universaalia karppauskoodia jota tulee noudattaa. Jos et tykkää hirveän rasvaisesta, syö vähärasvaisempaa sitten mutta vastaavasti enemmän hiilareita. Toisilla toimii näinkin eikä siltikään ole pakko syödä leipää.

Karppauksesta on mahdoton antaa mitään selkeitä, yleispäteviä ohjeita jotka toimisivat kaikilla koska asia vaatii perehtymistä, ymmärrystä energiaravintoaineista ja joissain tapauksissa säätämistä rasvan ja proteiinin suhteen. Asiaa ei auta yhtään se että monet kuvittelevat keksivänsä pyörän uudelleen ja karppaavat vähärasvaisesti tekemällä vain olonsa kurjaksi ja karppaukselle karhunpalveluksen. Kalorit kannattaa tarkistaa senkin takia että näin ei käy, vähärasvainen karppaus ei toimi. Karppaus.infossa yleinen rasvan minimimäärä on 100 g per päivä mutta se on aivan liian vähän. Sanoisin että 150 g päivä on ehdoton minimi jotta olo pysyy HYVÄNÄ.

joo, totta, mutta mulla ei ole halua lisätä niitä hiilareita. lähinnä mietin siis, että olenkohan tunkenut aiemmin liikaakin rasvaa..

Yhteistyössä