Huom! Joku joka tietää KELAN jutuista..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tajua

Vieras
Haimme hoitorahaa/hoitolisää. Hoitolisää ei makseta kun miehelläni on liian hyvät tulot?!

Otetaanko tuloissa mukaan verottomat päivärahat? Kun joissain Kelan tuissa ei mukaan lasketa noita päivärahoja ja joissain sitten vissiin lasketaan..

Kuka tietää?
 
[QUOTE="...";28911022]Hoitorahaa saa aina, mutta hoitolisää ei anneta jos tulot ylittävät rajan. Hoitolisä on työttömille.[/QUOTE]

Ei meillä työttömänä oltu ja silti saatiin hoitolisää.
 
meillä riitti miehen huimat 2500€ tulot et ei saatu hoitolisää. eli raja on todella alhaalla.

muokkaus.
siis miehen tulot oli sillon 3000€, ja siihen viel laskettiin jotain lomarahoja tms jolloin hoitolisää saatiin 8€ kuussa.
 
Viimeksi muokattu:
Väittäisin, ettei, koska nehän ei ole tuloa, vaan korvauksia?

Näin on kerttu joskus vastannut (googletin):

Hoitolisään vaikuttavat palkan lisäksi myös esim. pääomatulot (osingot, rahasto-osuudet, korko- ja vuokratulot), sosiaalietuudet (työttömyysetuus, kuntoutusraha, sairauspäiväraha), yritystulot, maa- ja metsätalouden tulot. Lapsilisää ja elatustukea ei huomioida tulona.
 

Similar threads

Yhteistyössä