huoltajuustaistelu oikeudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuppunen

Vieras
siis meillä tilanne,että yhteishuolto ei ole toiminut lainkaan.tyttö 2 v ja iskä käyny n. kerran kuussa meillä pikaisesti.nyt heinäkuun jälkeen ei mitään...ilmotti mulle,et ei aio enää vastata mulle puhelimeen,eikä muutenkaan voi sietää mua!emme ole koskaan seurustelleet,mutta lapsi saanut alkunsa ihan tarkoituksella.hain siis yksinhuoltajuutta,mutta lastenvalvoja ei ole isää tavoittanut lukuisista yrityksistä huolimatta.tänään isä pyysi mut kahville luokseen keskustellakseen asioista...pointtina oli että haluaa lapsen itselleen!!!!!!
nyt siis seuraavaksi oikeusaputoimistoon,mut mitäs sit?kellään kokemuksia?meillä ei tapaamisia vielä sovittu,koska tyttö pieni.niin ja isällä huumetausta(mm. amfetamiini)

Ennen oikeussalia te käytte keskusteluja lastensuojelun sosiaalivirkailijoiden kanssa, jotka antavat oman lausuntonsa asiasta ja sitten on edessä keskustelu tuomarin luona ja vasta tämän jälkeen mennään saliin mikäli asia ei ole aikasemmissa käsittelyissä hoitunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ennen oikeussalia te käytte keskusteluja lastensuojelun sosiaalivirkailijoiden kanssa, jotka antavat oman lausuntonsa asiasta ja sitten on edessä keskustelu tuomarin luona ja vasta tämän jälkeen mennään saliin mikäli asia ei ole aikasemmissa käsittelyissä hoitunut.

sain tänään lastenvalvojalta kirjeen,jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon,koska asiaa ei saada ratkaistua sopimalla.tai siis vaikea mitään sopia,jollei isä vaivaudu paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja nuppunen:
siis meillä tilanne,että yhteishuolto ei ole toiminut lainkaan.tyttö 2 v ja iskä käyny n. kerran kuussa meillä pikaisesti.nyt heinäkuun jälkeen ei mitään...ilmotti mulle,et ei aio enää vastata mulle puhelimeen,eikä muutenkaan voi sietää mua!emme ole koskaan seurustelleet,mutta lapsi saanut alkunsa ihan tarkoituksella.hain siis yksinhuoltajuutta,mutta lastenvalvoja ei ole isää tavoittanut lukuisista yrityksistä huolimatta.tänään isä pyysi mut kahville luokseen keskustellakseen asioista...pointtina oli että haluaa lapsen itselleen!!!!!!
nyt siis seuraavaksi oikeusaputoimistoon,mut mitäs sit?kellään kokemuksia?meillä ei tapaamisia vielä sovittu,koska tyttö pieni.niin ja isällä huumetausta(mm. amfetamiini)

en sinuna olisi kovin huolissani huoltjuudesta jos hänellä on huumetausta ja sinulla ei mitään ongelmia ole ollut :hug: tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

sain tänään lastenvalvojalta kirjeen,jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon,koska asiaa ei saada ratkaistua sopimalla.tai siis vaikea mitään sopia,jollei isä vaivaudu paikalle.

No isä on kaivanu jo nyt itelleen aika ison montun ku ei oo vastannu yhteydenottoihin.
Tee kuten sua on neuvottu ja tämä asiahan voidaan päättää oikeudessa on sit isä paikalla tai ei.

mietin vaan,että mitenköhän ne tämmösissä tapauksiisa isälle niitä tapaamisia "myöntää"?siis jos mulle annetaan yksinhuoltajuus.ei oo koskaan ollu tytön kanssa kaksin!

mietin vaan,että mitenköhän ne tämmösissä tapauksiisa isälle niitä tapaamisia "myöntää"?siis jos mulle annetaan yksinhuoltajuus.ei oo koskaan ollu tytön kanssa kaksin!

Tapaamiset voidaan antaa myös valvottuina, jolloin tarkastellaan miten ne oikeasti sujuvat juuri lapsen kannalta.

Ilmeisesti isä siis vain kiusantekona nyt muka haluaakin lapsen itselleen.

Tapaamisoikeus varmaan myönnetään. Kokeile jos saisit valvottuja tapaamisia isän taustan takia.

Jos isä ei oikeasti lasta halua niin toivottavasti väsyy eikä jaksa asiasta tapella. Jos on kuitenkin väsymätön niin voi aiheuttaa sinulle aika paljon tuskaa hankaloittamalla asioita.

Mutta tuskinpa on mitään pelkoa, että isä saisi lapsen itselleen, jso ei kahteen vuoteen ole pahemmin kiinnostanut.

nyt laitto viestiä,et toivottavasti ymmärrän mihin ryhdyn,koska tulen joka tapauksessa häviämään taistelun!!!

Et sä mitään häviä usko pois, mut sen voin sanoa kokemuksesta et paskaa saat niskaas kaatamalla jos toi isä niin haluaa, joten hanki itelles nyt hyvät tukijoukot että jaksat itse sen taistelun käydä, äläkä missään nimessä menetä malttias.

toivottavasti käy hyvin...en mä siihen kyllä usko et isälle voitais antaa yksinhuoltajuus...tai kyllä varmaan kaikki on mahdollista!

Kyllä susta olis tarvinnu tehdä jo lastensuojeluilmotuksia tai sit tarttee olla kunnon todisteet susta et olet kykenemätön toimimaan lapsesi lähihuoltajana, jos lapsi sulta pois otettais ja se ettei isä ole pitänyt mitään yhteyttä sanoo kyllä et hän ei sitä lähihuoltajuutta sais vaan siinä tilanteessa lapsi varmasti otettaisiin huostaan ja sit sijaiskodin kautta isä vois näyttää sopivuuttaan toimia lähihuoltajana mut sain käsityksen et sulla menee lapsen kans OK joten nou hätä.

:laugh: Haistakoon se mies..... Mulla on samantyylinen tilanne menossa, paitsi tytön isä on "kunnon kansalainen". Eli sil on uus perhe ja perus asiat kunnossa. Mut missään nimessä se ei tule huoltajuutta saamaan, eivät lastenvalvojat edes suositelleet exää oikeuteen asti menemään, koska se olisi typerää...
Nyt sitten taistellaan tapaamisista, koska ex ei viitsi järjestää aikaa kunnolla lapselle, ja minä sanoin että tahdon tietää 2 viikkoa aiemmin päivän, jolloin ottaisi tytön, eikä se kuulemma exälle sovi..

Tsemppiä ja :hug:

Ei isällä ole mitään mahdollisuuksia lapsen huoltajuuteen,ole rauhassa.Ensinnäkin hänen olis pitäny huolehtia elatusmaksuista,mikään tuomari ei määrää lasta isälle kun tämä ei ole elatusvelvollisuuttaan hoitanut.
Lisäksi tuo ettei ole säännöllisiä tapaamisia eikä ole yhteydenottopyyntöihin vastannut niin kertoo siitä ettei lapsen isä oikeasti ole lapsestaan kiinnostunut.
Neuvoisin kuitenkin hankkimaan kunnon asianajajan,sillä on myös merkitystä kuinka hän asian hoitaa.
Sun tapauksessa sossun puoltoa isälle ei tule noilla mitä kerroit ja tuo huumetausta vielä vahvistaa sen.
Kunhan vaan haluaa tehdä kiusaa.
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Mira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
elatustuki tulee suoraan kaupungilta!

Onko sinulla itselläsi "puhtaat" taustat..kun noin vaivaa.. muutenhan toi on ihan selvä tapaus..

juu,on todellakin!eipä ole vaan koskaan tarvinnu tämmösiä miettiä!en siis käytä huumeita ja alkoa otan kuukaudessa ehkä just yhden pullon siideriä!koti meillä siisti ja tyttö saa virikkeitä mm. puistosta,jumpasta ja kerhosta!ja toi elariasia,en suostunut siihen et isä maksaa itse,koska silloin ei tulisi säännöllisesti!ja hänen huumeidenkäyttö tuli esiin tytön syntymän aikoihin!

Yhteistyössä