Huoltajuuskiista käräjille..neuvokaa ketkä asiasta tiedätte?!

Erosimme virallisesti lapseni isän kanssa puoli vuotta sitten,huoltajuus- ja elatussopimukset tehty lastenvalvojan luona.Yhä edelleen kuitenkin olemme paljon tekemisissä olosuhteiden pakosta ja tilanne menee helposti molemminpuoliseksi uhkailuksi ja riitelyksi..jos en tanssi ex-mieheni pillin mukaan,hän uhkaa hakea lapsemme yksinhuoltajuutta (tällä hetkellä siis yhteishuoltajuus).
Olen hoitanut lastamme täysin yksin syntymästä saakka,isä tapaa silloin kun sattuu huvittamaan - nytkin oli sovittu viikonloppu hänelle pojan kanssa,itselläni sovittu meno;isä perui,kun aloin kyselemään tämän kuun puuttuvia elareita.
Haluaisin tarkkaan tietää,mitä asioita oikeudessa kysytään,mikäli isä oikeasti uhkauksensa jossain vaiheessa toteuttaa?Mihin tahoihin otetaan yhteyttä ja voidaanko minut esim.määrätä psykologin juttusille ex-mieheni puheiden perusteella?

Mun käsityksen mukaan yhteishuoltajuus on erittäin vaikea purkaa, ja siihen tarvitaan todella pätevät syyt. Mut ikävä tosiasia on myös se, että lapsen isällä on OIKEUS nähdä lasta, muttei velvollisuutta siihen. Ja riippuu myös varmaankin siitä, miten vanha lapsi on, ja kuitenkin sinähän olet lähivanhempi, jonka luona lapsi asuu.

Kuuntele nyt tarkkaan. Voit rauhoittua ja unohtaa tuollaiset uhkaukset saman tien.Piste. Et varmasti ole ensimmäinen etkä ikävä kyllä viimeinenkään äiti joka saa kuulla samat uhkaukset. Heitä mielestä ja pyyhi pyllysi niillä.

keskity sen sijaan etsimään itsellesi rauhallinen ja turvallinen olo. Sinulla on oikeus hoitaa lapsesi turvassa ja rauhassa. Koska olette eronneet sinun EI ENÄÄ TARVITSE RIIDELLÄ. Se meni jo aika.

En sano että sopikaa vaan että käykää tekemässä lastenvalvojalla kirjallinen sopimus jossa näkyy tapaamisajat tarkkoine kellon aikoineen. Ei mitään ylinmääräistä neuvottelua kunsiitä tulee riita. Voisiko lapsen "vaihdon" järjestää jonkun ulkopuolisen avulla? sinä viet jollekin ja heat sitten samasta paikasta isää näkemättä. Jos hän ei tule, niin mikäs siinä sitten. Laita kalenteriin muistiin niin vedota siihen jos jossain yhteydessä tarvitsee (siis ei isän kanssa kinasteluun).

Usko minua ne riidat ei lopu ikinä jos ei vaan mielessään päätä että nyt elän omaa elämää. Lapselle on mahdollisuus tavata isäänsä. enempää ei kukaan voi tehdä. Ja sitten keskityt siihen mitä haluat elämältäsi. Huomaat miten paljon energiaa jää kun ei tarvitse pelätä toisen oikkuja.

Joten, nokka kohti tulevaa ilman pelkoja!!!!

Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Uhkaukset ovat uhkauksia ja mitä sitten vaikka toteuttaa että hakee yksin huoltajuutta,se on pitkässä prosessissa,anna viedä eteenpäin...hänellä pitää olla kuitenkin niin hyvät näytöt siihen asiaan.. ei lasta noin vain oteta pois jos ei sinulla ole ongelmia ja annetaan isälle. Hän saa uhkailla mitä haluaa.. älä kuuntele häntä. Saat elää omaa elämää niinku haluut. Enkä usko siihen että lähivanhempaa vaihdetaan tuosta noin vain siihenkin pitää olla hyvät perusteet tai sinun suostumus.

Yhteistyössä