Huoltajuus/tapaamisriitaa

Criminal Mind

Aktiivinen jäsen
22.12.2005
14 006
0
38
Mikkeli
Jos huoltajuus/tapaamisasiat lapsista meneee käräjäoikeuteen niin miten helvetillinen prosessi se on? Kattooko ne että isä joka on töissä mutta ei ole lastten arke koskaa pyörittäny olis parempi kuin opiskelija äiti joka on aina taas lasten arjen järjestäny? Onko se raha asia vai miten ne sen päättää kumpi on "parempi"?

[QUOTE="vieras";26109269]Eiköhän lapset useimmiten äidille mene.[/QUOTE]
Ja tuossa tapauksessa ainakin, jos sinä olet niitä hoitanut. Raha on ihan sivuseikka. Äidin pitäisi olla aika hunnongolla, että isällä olisi suurempi mahdollisuus.

Kyllä se nykyäänkin menee aika pikälti niin että äiti saa lapset jos ei ole jotain niin raskauttavia asianhaaroja että se olisi lasta kohtaan väärin, kuten esimerkiksi alkoholiongelma tai aineet jne.

Sinun miehelläsihän oli niitä mielenkiintoisia käyttäytymisiä ja juttuja, joista olet täällä kertonut, niin niistä kun puhut siellä, niin asia on ainakin selvä.

[QUOTE="vieras";26109316]Sinun miehelläsihän oli niitä mielenkiintoisia käyttäytymisiä ja juttuja, joista olet täällä kertonut, niin niistä kun puhut siellä, niin asia on ainakin selvä.[/QUOTE]
Tosi hienoa muuten, että olet saanut nyt rohkeutta lähteä. Kyllä tuossa ihan hyvin vielä käy.

[QUOTE="vieras";26109316]Sinun miehelläsihän oli niitä mielenkiintoisia käyttäytymisiä ja juttuja, joista olet täällä kertonut, niin niistä kun puhut siellä, niin asia on ainakin selvä.[/QUOTE]

Millaisia juttuja?

No eihän siinä muuta ongelmaa ole kuin että mies saa aika isot elarit maksettavakseen, kun käräjille vie. Ei siinä tuloja kattota, vaan kykeneväisyyttä lapsen hoitamiseen, kummalla on paremmat, elarit on niitä tulotasauksia varten.

No käsittääkseni se vakiomalli mitä ehdotetaan tälläisissä asioissa on 50/50 eli pari viikkoa äidillä pari viikkoa isällä. Käsittääkseni teidän tapauksessa ei vissiin tulisi mitään koulun vaihtoja jne kuvioihin sijainnin vuoksi, toki eihän tulevaisuudesta tiedä. Tuo on kai kaikista eniten "kompromissi" jos mies haluaa kokonaan lapset. Eikö äijä tajua että se ei voi vain "ottaa" niitä vaikka kuinka haluaisi, vaan lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin yhtäläisesti.

kai se "tuomari" nyt kysyy teidän mielipidettä et miten olis hyvä järjestää lasten asuminen ja tapaamiset.
Jos exäsi on sitä mieltä et joko lapset on hänellä 24/7 tai ei ollenkaan niin ei se tuomari tuota hyvällä katso, hänhän ajaa nimenomaan vain lasten etua.
Ja jos itse olet sovittelevampi ja sulle kävis esim. toi vuoroviikkojuttu niin uskon et lapset sulle sitten jää, tietenkin poislukien ettet oo mikään hullu ku pullosta tullu.
Meillä ainakin oli aika läpihuutojuttu, tosin ei isä olis kai lapsiaan halunnutkaan, mutta ei sitä kyl kukaan kysynytkään siltä.
Mä olin aina lapset hoitanu ja eipä siinä ollu muuta mahdollisuutta järjellä aatellen.
Oikeudessa oltiin vain huoltajuuden takia eli mä halusin yksinhuoltajuuden ja mies ei halunnu antaa sitä.
Kyse et halusin muuttaa pois paikkakunnalta ja siihen olis tarvinnu miehen suostumuksen + sanoi et hankaloittaa passin saamista ym jos haluan lähteä lomamatkoille lasten kanssa.
Mutta kannattaa olla rehellinen ja varma itsestään.

asutko jo lastesi kanssa eri osoitteessa?
Ja jos sinulla ei ole mitään alkoholiongelmaa yms ongelmia, niin kyllä lapset sinulle jäävät.
uhkaileeko vaan oikeudella? Minulla oli niin että uhkaili oikeudella ja että lapset jäävät hänelle, mutta kun muutto tuli, niin kiltisti antoi meidän muutta pois.

Oletko kysynyt isältä miksi ihmeessä haluaa lapset itselleen vaikkei ole juuri arkea niiden kanssa pyörittänyt? Ja luulen, ettei sulla ole hätää mikäli et ole alkoholi tai muu vakavasti ongelmainen... Toivottavasti saatte asiat sovittua ilman käräjöintiä :)

Jos sä pääsääntöisesti olet lapset hoitanut ei äijällä ole mitään mahdollisuuksia.Elatusmaksut kyllä on oikeuden kautta kovemmat kuin että lastenvalvoja ne määräis.Olosuhdeselvityksen oikeus pyytää huoltajuuskiistoissa ja se tarkoittaa sitä että sossut tulee molempien kotiin,tarkistavat olosuhteet,millaisia leluja,onko säännölliset ruoka-ajat,nukkumaanmenoajat,onko sängyt,omaa huonetta ei tarvi olla kaikille,pesutilat,ym.Katsovat miten lapset käyttäytyvät äidin läsnäollessa,isän läsnäollessa.Yleissilmäys siisteyteen ja keskustelua.

Ei käy mikään muu kuin lapset jäis kokonaan isälle mikä taas ei mulle sovi.

Sano sille miehelle että uskoo unelmiinsa, hän sais aika monta temppua tehdä ja sinä tyriä TODELLA pahasti että lapset menettäisit. Toi on vaan sen sekopään viimenen keino saada sut pysymään sen luona. Kun ottaa huomioon mitä kaikkea muuta olet hänestä tänne kirjottanut, ihmettelen suuresti kuinka sä vieläkin epäröit jättää hänet. Nyt nainen ota ittees niskasta kiinni ja pelasta lapsesi.

Siis en enää epäröi. Mulla on asunto ja muutto edessä. Eilen käytiin lastenvalvojalla, mies ei suostunu mihinkään mitä ehdotin. Aluksi ehdoin jopa määräaikaissoppari kesän yli että saadaan arjet järjestymään. Hän on sitä mieltä että lapsia ei voi kerrostaloon viedä, mä en osaa sielläkään siivota tarpeels ym Paskaa mtä olen jo pari vuotta kuunnellu. Mä en tästä tahtois tapella, oon sen verran antanu osituksissa ym periksi että toivoin nyt mieheltä joustoa. Jos sitä ei tipu mä vien tän homman käräjille. Tätä se ei enää mielensä mukaan määräile.

Kiitos tosta olosuhdeselvitys vinkistä. Mun asunnossa on tilaa ja pojille omat huoneet suunnitella ja arjen olen heidän kanssaan aina eläny ja tahdon edelleen elää. Ilman sitä miestä. Ja siis lapsia en estä isällään olemasta. Tahdon vaan olla se lähivanhempi.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Varmasti rankka ja usein pitkä koettelemus!

Useimmiten lapset tosiaan jäävät äidille,ellei ole jotain todella hyviä syitä ratkaista asiaa toisin.
Ja isän vaatimus lasten olosta kokonaan hänellä kertoo sen,ettei isä ajattele lasten etua.
Lasten etu,kun ei missään nimessä ole se,että heiltä toinen vanhempi kokonaan viedään elämästä.

Ja tuo 50/50 malli sopii ehkä niille vanhemmille,jotka asuvat lähekkäin,joilla lasten hoitopaikat tai koulut ovat molempia vanhempia lähellä,mutta jos vanhemmilla on välimatkaa ei se onnistu.
Mä olisin vanhimman kohdalla valmis muuten tuohon järjestelyyn,mutta käytännössä se ei onnistu,kun ekaluokalla täällä missä asumme ja isänsä asuu reilu 30 km päässä.
Isä kuitenkin tapaa jokatoinen vkl ja viikonloppuisin ja lomilla niin paljon,kuin ehtii ja haluaa.

Siis en enää epäröi. Mulla on asunto ja muutto edessä. Eilen käytiin lastenvalvojalla, mies ei suostunu mihinkään mitä ehdotin. Aluksi ehdoin jopa määräaikaissoppari kesän yli että saadaan arjet järjestymään. Hän on sitä mieltä että lapsia ei voi kerrostaloon viedä, mä en osaa sielläkään siivota tarpeels ym Paskaa mtä olen jo pari vuotta kuunnellu. Mä en tästä tahtois tapella, oon sen verran antanu osituksissa ym periksi että toivoin nyt mieheltä joustoa. Jos sitä ei tipu mä vien tän homman käräjille. Tätä se ei enää mielensä mukaan määräile.

Kiitos tosta olosuhdeselvitys vinkistä. Mun asunnossa on tilaa ja pojille omat huoneet suunnitella ja arjen olen heidän kanssaan aina eläny ja tahdon edelleen elää. Ilman sitä miestä. Ja siis lapsia en estä isällään olemasta. Tahdon vaan olla se lähivanhempi.

Olen itse joutunut tappelemaan tuon asian kanssa ja ymmärrän.Jaksamista,kyllä se siitä lähtee sujumaan.Älä anna periksi exälle ja anna sen uhota.Ei se niitä lapsia saa.

Älä anna periksi!
Kaivat voimia jostain kyllä. :)

Ja kun mä aikanaan erosin,uhkaili silloin vanhimman tytön kohdalla isä,että tyttö jää hänen luokseen,mä kun en ollut sopiva äiti jne..
Hän itse puhui käräjistä ym,mä sanoin vain että antaa mennä ja vie asian etiä päin jos siltä tuntuu.
Mä tiesin kyllä koko ajan,että syy vouhkaamiseen oli elarit joita hän ei olisi halunnut maksaa.
Lastenvalvojalla herra oli kuitenkin myöntyväinen kaikkeen.

Ja on kai tuo aikojen saatossa huomannut,kuinka paljon "helpommalla" pääsee,kun mä olen se joka kuuntelee kiukut ym ja hän on se ihana isi jota näkee liian harvoin ja silloin saa kaiken periksi ja kaiken mitä tahtoo. :D
Herra on itse myöntänyt,että hällä on helppo käydä töissä jne,koska ei ole hoitojärjestelyitä ym..

Yhteistyössä