Huoltajuudesta taas, saankohan pitää yksinhuoltajuuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne siis tällainen:

Ero avoliitosta ihan äskettäin
2-vuotias lapsi, jonka huoltajuus ollut aina minulla, eli äidillä
Isä ei ole koskaan kovin kummoisesti osallistunut lapsen hoitoon, n.95% vapaa-ajastaan viettää tietokoneella, kavereidensa kanssa tai missä ja miten milloinkin.
Ei edes tiedä milloin lapsella on ruoka-aika ja mitä pitäisi syödä, aamuisin ei herää (tai sitten vain teeskentelee nukkuvansa) kun lapsi nousee ylös, eli minä olen aina hoitanut aamutoimet niin kuin siis kaiken muunkin

Nyt isä vaatii yhteishuoltajuutta ja 50/50 hoitosysteemiä. Millähän perusteella ja kuinka varmasti oikeus tekee tähän myönteisen päätöksen?

Minua suorastaan kauhistuttaa pelkkä ajatuskin että lapsi on isänsä luona yötä. Toisinaan heräilee öisin ja lähtee pois sängystä ja mitä vain voisi sattua jos isä ei herää lapsen kanssa.

Ja muutenkin ihmetyttää ja ärsyttää että nyt mies on vaatimassa itselleen oikeuksia, kun ei ole tähänkään asti piitannut velvollisuuksista. :(

Jos sinulla on huoltajuus ollut yksin, vaikka olette asuneet miehen kanssa yhdessä niin varmaankin se asia pysyy samana. No koskaan ei tiedä, kun joskus ihmepäätöksiä oikeudessakin annetaan.

Yhteistyössä