huolitteko kylään nuhaisia vieraita?? siis NUHAISIA, ei kuumeisia...

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen vaan
Jos teillä omia lapsia siis... Ja ystävä olis tulossa kylään omien lasten kanssa joilla nuhaa, huolitteko?

Ja toinen kysymys...
Huolitteko teille kylään äidin ja lapsen jotka ei kipeitä, mutta kotona toinen lapsi joka räkätaudissa..???

"mie"
Jos ei huolittais nuhaisia lapsiavieraita, niin me ei tavattaisi käytännössä koskaan ketään meidän ystävistä ja heidän lapsistaan :D Eikä toisaalta päästäis itsekään koskaan mihinkään, jos meidän tuttavat eivät huolisi nuhaneniä kylään.

Ymmärrän täysin, jos perheessä tosi pieni vauva esim. vastasynyt tai 1-2kk ikäinen, mutta muuten en oikein ymmärrä nuhahysteriaa.

ihmettelen vaan
No minä ja vauvani ei päästä ystävälleni kylään koska vanhempi lapseni on aika kovassa räkätaudissa...tai ei kovassa mutta pitkittyneessä... mietin vaan että oonko outo kun asiaa ihmettelen..

"Hanna"
Jos on sellainen nuha, joka pysyy silloin tällöin niistämisellä siellä nenän sisäpuolella, niin huolin. Sitä en taas ymmärrä, että lapsella valuu räkä solkenaan pitkin naamaa koko ajan ja sitten sitä levitellään joka puolelle, näitä näkee kerhoissa ja yleisillä leikkipaikoilla koko ajan. Siitä se nuha kyllä tarttuu, enkä sitä tieten tahtoen lapsilleni halua.

040608
Huolin. Jos pientä nuhaa tai vaikka yskääkin niin kyllä meille saa tulla ja mekin ollaan saatu mennä kavereile kylään. Jos siis on sellainen pieni nuha, eikä kunnolla kipeä. Me oltais oltu viimeset kaks kuukautta koko perhe neljän seinän sisällä jos vain ihan täysin terveenä ilman mitään nuhia vois ihmisten ilmoille mennä.

dde
Huolin kylään jos nuha on jatkunut jo vähän pidempään eikä ole enää tartuttamisvaiheessa. Huolin kylään myös äidin terveine lapsineen vaikka kotona olisi joku kunnon räkätaudissa.

hohhoijaa, itse oon jo kurkkua myöten täynnä äitejä jotka ylihysteerisesti suojelee lapsiaan joka pöpöltä.

Eli vastaus on KYLLÄ huolin, saa tulla nuhassa.
Jokainen äiti jolla on enemmän kuin 1 lapsi, alkaa jossain vaiheessa ymmärtämään että nämä flunssat nyt on osa sitä tavallista lapsiperheiden arkea, ja toisaalta sairastaminen on ihan hyvä, kun vastustuskyky kasvaa sairastelun myötä.

"vieras"
Samoin huolin. Jos alkaa joka nuhaa vältellä saa pysyä koko syksyn talven ja vielä keväänkin kotona. Eniten ottaa päähän sisko joka käy kerran pari mummolassa täällä toisella puolen Suomea ja tapaamiset jää väliin jos meillä jonku nenä vuotaa tai heidän lapsillaan on jotain. Eli käytännösssä sitte ei nähdä kuin reilun vuoden välein jos silloinkaan.

km
hohhoijaa, itse oon jo kurkkua myöten täynnä äitejä jotka ylihysteerisesti suojelee lapsiaan joka pöpöltä.

Eli vastaus on KYLLÄ huolin, saa tulla nuhassa.
Jokainen äiti jolla on enemmän kuin 1 lapsi, alkaa jossain vaiheessa ymmärtämään että nämä flunssat nyt on osa sitä tavallista lapsiperheiden arkea, ja toisaalta sairastaminen on ihan hyvä, kun vastustuskyky kasvaa sairastelun myötä.
mä en huoli räkänokkia kylään. ja mulla on 3 lasta 6v 3v ja pieni vauva. lähinnä en vauvan takia huoli mutta myös isompien takia oon varovainen kun kumpikin on astmaatikkoja. viimeksi toissaviikolla piti lähteä esikoisen kanssa keskellä yötä sairaalaan kun tuli flunssa eikkä henki enää kulkenut.ei oo kivaa, joten mieluusti en ota riskiä saada tartuntaa jos sen voi välttää.

meil näin
Jos nuhaa alkaa välttelemään, niin sitten voi tosiaan linnottautua kotiinsa syksystä kevääseen asti. Kyllä huolin, jos ei ole sen kummemmin kipeenä. Esim. ihan kamala räkätauti tms. Pikku nuhaa nyt on koko ajan liikkeellä.

dfdf
Ei meitä pienet nenän valumiset haittaa. Päiväkodissa pyörii pöpöt joka tapauksessa. Vastustuskyky siitä vaan kasvaa, ja se elimistön immuunipuolustus tarvitseekin tekemistä, ettei se hyökkää itseään vastaan.

En ymmärrä näitä ylihysteerisiä äitejä, jotka ensimmäisen niiskahduksen kuultuaan peruvat kaikki tapaamiset tai jopa lähtevät pois kesken kyläilyn.

Yhteistyössä