Huolissani olen...

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Kun reilut 8kk ikäinen ei vielä tee muuta kuin makaa mahallaan tai selällään. Kyse ei siis ole omasta lapsestani. Vanhemmat käsittelevät häntä kuin vastasyntynyttä, kuin haurasta särkyvää olentoa vaikka on yli 10kg jötikkä jo.

Ei palvelulle
No juuri sen takia ei liikahdakaan kun vanhemmat kohtelevat kuin vastasyntynyttä! Niin se menee vanhemmissakin lapsissa, että jos palvelee niin saa palvella vaikka maailman loppuun asti.

tytti
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Kun reilut 8kk ikäinen ei vielä tee muuta kuin makaa mahallaan tai selällään. Kyse ei siis ole omasta lapsestani. Vanhemmat käsittelevät häntä kuin vastasyntynyttä, kuin haurasta särkyvää olentoa vaikka on yli 10kg jötikkä jo.
Siis ei mitäänmitään, edes käänny? Meillä poika lähti ryömimään 8kk:n iässä, sitä ennen vaan pötkötti enkä yhtään ollut huolisssani.

hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
hauras särkyvä olentohan tuo pieni vielä onkin.
en usko että sinun tarvii olla huolissasi heidän lapsestaan, jos ovat kuitenkin ihan täyspäisiä vanhempia :hug:
mikä sua vaivaa.. no kyllä tarvii olla huolissaan.. halooo

tytti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei palvelulle:
No juuri sen takia ei liikahdakaan kun vanhemmat kohtelevat kuin vastasyntynyttä! Niin se menee vanhemmissakin lapsissa, että jos palvelee niin saa palvella vaikka maailman loppuun asti.
No ei kai se vanhempien kohtelusta ole se liikkellelähtö kiinni. Jos makaa kuitenkin lattialla, eikä sylissä koko ajan, niin eiköhän lähde liikkelle kun on siihen valmis!

vieras
Onneksi neuvola puuttuu aikas hyvin, kun on noin "pienestä" kyse. Eiköhän siellä asiaan puututa, jos on tarvetta.

Ja jotkut vaan käsittelee lapsiaan aina vauvoina: karmivinta on, kun 3-vuotiasta pidetään ihan idioottina, jolta ei voi vaatia mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
hauras särkyvä olentohan tuo pieni vielä onkin.
en usko että sinun tarvii olla huolissasi heidän lapsestaan, jos ovat kuitenkin ihan täyspäisiä vanhempia :hug:
mikä sua vaivaa.. no kyllä tarvii olla huolissaan.. halooo
haloohaloo.
minusta ei tarvi ulkopuolisen "olla huolissaan" jos on lapsella omatkin tervejärkiset vanhemmat. eivätköhän he ja neuvola ole ihan tarpeeksi perillä ko lapsen kehityksestä, mahdollisista ongelmista jne. :)

ap
No minä kyllä istuttaisin ja käsittelisin vähän ronskimmin. Osaa kuitenkin sylissä istua, vanhemmat vaan pitävät aina makuulla ja äiti imettää jatkuvasti. Muistan miten omani oppi nopsaan nämä kun vähän rohkaisi.

Lily
Alkuperäinen kirjoittaja Ei palvelulle:
Samaa mieltä.
Mun kaverilla on taas 11kk lapsi, jota höösätään KOKOajan. Opettivat lasta jo nuorena, että osais pian sitä ja tätä (ja pääsis itte helpommalla) Alkokin kävelee jo alle 8kk, istuu just täytettyään 5kk.
Nyt on agressiivinen, ei nuku, herää yössä ainakin 6 kertaa, saa muutenkin hirveitä raivareita jos ei saa tehä mitä ite haluu. siis alkaa hakkaamaan ja potkimaan yms. outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No minä kyllä istuttaisin ja käsittelisin vähän ronskimmin. Osaa kuitenkin sylissä istua, vanhemmat vaan pitävät aina makuulla ja äiti imettää jatkuvasti. Muistan miten omani oppi nopsaan nämä kun vähän rohkaisi.
No mikäs kiire sitä nyt on lähteä liikkeelle? Mun likka liikkui konttaamalla 5 kk, ja nousi seisomaan 6 kk. Ja siitä sitten melko nopeesti tukipuita pitkin ja ylös kiipeämistä. Oli muuten helvetin rankkaa, kun ei älliä päässä nopealla liikkujalla.

Yhteistyössä