Huoli ystävän terveydestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hassu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hassu.

Vieras
Nyt vähän huolettaa yksi ystävä, jonka olen tuntenut vuosia. Sillä on aina ollut vähän hahajamielisen tyypin maine, (oikeutetusti), mutta nyt olen huomannut että se on ruvennut unohtamaan isompiakin asioita. Jutellessa huomaan että osa yhteisistä hauskoista muistoista, joista on vuosien varrella puhuttu monestikkin, ovat vaan kokonaan kadonneet sen muistista. Eilen kerroin olevani menossa paikkaan x, josta hän oli alunperin kertonut minulle (2 vuotta sitten). Ei tiennyt koko paikan olemassa olosta. Samassa keskustelussa kävi ilmi, ettei hän enää muistanut taloa jota oli paikan x lähistöllä käynyt katsomassa ostomielessä, saati sitä että oli harkinnut sen ostamista, mutta tullut siihen tulokseen että talon kunto oli liian huono. ...Ikää ystävälläni on 30-vuotta, eikä päihde-taustaa...Onko toiset siis vaan NÄIN hajamielisiä, vai pitäisikö patistaa lääkäriin...mistä voisi olla kyse?

Mä olen yks luupää kans.. :whistle:
Unohtelen todella paljon asioita, ja saatan kyllä muistaa ne taas seuraavalla kerralla.. :snotty:
Ei mun herne jaksa enää säilyttää kaikkea infoa.. :D
En ole ittestäni huolissani, vielä..

Niin, voisinpa lisätä että lähimuisti kyllä toimii, jos jotain sovitaan, siihen voi luottaa, mutta vuoden-parin takaiset asiat on näitä jotka tuntuvat pyyhkiytyvän kokonaan pois.

en muista itsekään asioita, joita olen jutellut, ei niin kiinnostavan ihmisen kanssa.
saman olen huomannut myös päinvastaisesti. ihminen joka ei niin kauheasti perusta seurastani ei muista hyvin juttuja joita ollaan juteltu.

vaikea sanoa. varmaan puhuisin asiasta ystävälleni.

mut mä unohan kans asioita helposti... en muista esim missä on asuttu millonkin ja mitä tehty.. mies aina puhuu et muistanko sillon kun... ööh no en.. sit se loukkaantuu.. kyselen sellasia et sillon kun me asuttiin siellä, niin millä mä oikeen kuljin kouluun? oliks mulla auto? jne.... ja yleisin on et mies muistelee jotain viikon takasta ihanaa rakastelua, et oi kulta muistatko miten ihanaa oli ja voitasko taas... ja mä oon ihan et apua... millon se tapahtu? mitä me tehtii? aijaa... joo tietty mä muistan!!!

mut mulla on aika kova stressi, aivot käy ylikierroksilla kodin, työn, opintojen, lasten ym takia, joten kaikki vaan hukkuu sinne meteliin..

Alkuperäinen kirjoittaja Adamas:
Itelläni ainakin tuli tuollaisia muistioireita, kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan! Mainitsehan ystävällesi asiasta.. osoitat ainoastaan välittäväsi.

Hyvä tietää. ...tavallaan olen vähän häpeillyt asiaan puuttumistakin niinkin typerästä syystä, kuin että astunko siinä ystäväni nykyisen puolison varpaille...Toisaalta avovaimo ei ole ehkä huomannut mitään, kun heidän yhteiset muistelonsa eivät ulotu vielä kovin pitkälle...

Alkuperäinen kirjoittaja --:
en muista itsekään asioita, joita olen jutellut, ei niin kiinnostavan ihmisen kanssa.
saman olen huomannut myös päinvastaisesti. ihminen joka ei niin kauheasti perusta seurastani ei muista hyvin juttuja joita ollaan juteltu.

Niin, tää on ihan totta, mutta nyt siis kyseessä henkilö, jonka kanssa olen asunutkin. Ja hälytyskellot rupesivat soimaan siinä vaiheessa kun ystävällä ei ollut mitään mielikuvaa talosta jota oli ollut ostamassa (ja jota myöskin myöhemmin itse harkitsin ostavani, eli ei ihan perus small-talkia).

Yhteistyössä