Huolestuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiitus

Vieras
Asun aluella jossa kesäisin paljon loma-asukkaita. Nyt olen seurannut ihmisiä ja liikennettä. Olen todennut joidenkin ajelevan humalassa. Harmittaa... eikö ne tajua että täällä maallakin voi joku jäädä auton alle. Olen alkanut epäillä että näitä kuskeja on enemmän kuin osaamme kuvitellakkaan.

Konkreettinen esimerkki
Eräästä syystä piti pysäyttää yksi auto tossa sivutiellä ja jututtaa kuskia... Sitä ei meinannut millään saada tajuamaan että sitä pysytetään, mutta lopulta pysähtyi. Vitsi miltä se heppu näytti. Harmitti etten ottanut rekkaria ylös. Olin sivussa, toisessa autossa ja kyselin kaveriltani joka jututti heppua, että oliko se kännissä... Kaveri sanoi että ei se ihan normaalilta näyttänyt. Mutta hän ei haistellut tai analysoinut asiaa sen kummemmin. Posket ja nenä oli tumman punoittavat ja naama pöhöttynyt.

Eniten mua on jäänyt kaivelemaan jo vanha tapaus:
Muutama vuosi sitten seurasin perheen ajelua kauppojen läheisyydessä, Isä, äiti ja alle 10v tyttö. Isä ja äiti haisi ihan hirveesti viinalle. Silloin otin rekkarin ja soitin poliisille, mutta kyllähän perhe katos paljon ennen kuin poliisia saatiin tänne landelle.

Silloin mietin myös miten itse voisin pysäyttää moisen kuskin, mutta esim tätä perhettä en uskaltanut pysäyttää, olivat jotenkin niin uhkaavia olemukseltaan. Lapsen turvallisuus mietitytti-

En tarkoita että lomalaiset on ainoita, kyllä täällä landellakin on vakkareita jotka erehtyy ajamaan kännissä... mutta kun seuraan liikennettä niin näin kesällä niitä on enemmän...

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mitä pitäisi tehdä jos näkee henkilön liikenteessä jonka kuntoa epäilee?

Yhteistyössä