Huokaus. Musta on tullut itsestäänselvä kynnysmatto.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kynnysmatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kynnysmatto

Vieras
Esimerkki ihan vaan tältä päivältä ja haluan sanoa, että mulle nää tällaiset juhlapyhät on tosi tärkeitä, ei tarvitse koko päivää juhlia ja olla, mutta ruokailut näinä päivinä. Mä tykkään laittaa ruokaa ja tykkään et just itsenäisyyspäivänä, jouluna, juhannuksena, pääsiäisenä jne syödään pitkän kaavan kautta rauhassa ja kiireettöminä / aikatauluttomina. Vaikka muu päivä oli millasta haipakkaa..
Ja mun perhe tietää tän. (ja mun perhe on mies ja 8v poika)

Aamulla heräsin 9 maissa (ihanaa, mun annettiin nukkua pitkään), mies oli häipänny ja poika oli aamupalalla. Kysyin missä iskä on, niin iskä lähti 8 maissa vaihtaan talvirenkaita "Matin" luo. (Okei, pitäähän ne nyt hyvänen aika vaihtaa viimeistään nyt!). Lapsi sai syötyä ja lähti ulos kavereiden kanssa touhuamaan, minä jäin sisälle.
Otin paistin huoneenlämpöön, tyhjensin ja täytin tiskikoneen, laiton pyykkikoneen päälle, keräsin miehen vaatteet ja heitin ne pyykkikoriin, petasin sängyn, siivosin aamupalan jäljet, imuroin isoimmat koirankarvat ja siistin paikkoja.

Havahduin, että mies on ollut siellä "Matilla" jo melkein 4 tuntia. Eli on taas jäänyt suustaan kiinni ja viis omasta perheestä tai siitä tarvisko täällä tehdä jotain. (Esim.makkarin verhotanko meni rikki ja uus tanko verhoineen on pyörinyt pitkin makkaria kolme päivää ja mies lupas tänään laittaa sen.)

Klo12.30 pitäis syödä, sit mies lähtee harrastuksensa pariin ja tekeen yhden työkeikan ja on kotona joskus illalla.

Oikeesti mä oon aina kotona ja muut suvaitsee saapua tänne vaan ruokapöytään, vessaan, nukkumaan ja tuijottaan tvtä.

Mitä jos en tekiskään tänään mitään ruokaa?! Paisti on jo huoneenlämmössä, mutta en teekään siitä vielä mitään?! Syököön kylmiä nakkeja.

En tiedä osasinko kirjoittaa tätä selkeästi, mutta toivottavasti ette nyt ihan väärin ymmärrä.. :)

Otappa ukkokultas ja poikasi pöydän ääreen,nosta asia esiin.Koittakaa saada jonkinlainen sopimus aikaan siitä,että sinä et pyöritä yksin viiden tähden hotellia,vaan toivot/haluat että muutkin osallistuu.

Voimia!

Miks se menee aina näin vielä 2000-luvullakin... Mä kyllä ymmärrän sua. Vaikka tykkäisi laittaa, niin vois muutkin tehdä kotiaskareita. Ei sen pidä tarkoittaa vapautuksia kaikille muille kotihommista. Meillä on vähän samaa, mies kyllä on "periaatteessa mukana", hoitaa lapsia välillä musta liikaakin, mutta musta tuntuu, että kotihommista kannan huolta vain minä.

Liikaa = sen varjolla ei irtoa kodin hommiin kun lasten luota ei muka pääse... Olen yrittänyt sanoa, että joskus täytyy lapsille sanoa, että vanhempi ei nyt pääse tästä vaan tekee kotihommia, mutta ei.

Yhteistyössä