Huoh, poika jäi lukkojen taakse vessaan, eikä muka osannut enää avata ovea!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja StarSisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

StarSisu

Jäsen
13.03.2009
591
0
16
Oli kakalla ja kädetkin oli kakassa. Itse laittoi oven lukkoon kun kakalle meni.

Enpä olisi saanut ovea auki, mutta mies onneksi sai ja lukossa ei ollut mitään vikaa, poika vaan panikoi, kun oli kakkaiset kädet ja ei muka nyt yltänyt avaamaan hanaa, että olisi saanut kätensä pestyä :/

Vähän yli 2v on ikää.

Mitähän pirua sitä tekisi, jos yksin olisin pojan kanssa kotona ja tuolleen sattuisi???

Minkälainen lukko? Jos ihan tuo perus mitä yleensä vessan ovissa on niin saksen kärjellä siitä keskeltä olevasta muoviympyrästä kääntään niin auki saa *kokemuksen syvällä rintaäänellä...*

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Minkälainen lukko? Jos ihan tuo perus mitä yleensä vessan ovissa on niin saksen kärjellä siitä keskeltä olevasta muoviympyrästä kääntään niin auki saa *kokemuksen syvällä rintaäänellä...*

Linkkarilla mies siitä väänsi, mutta minä en olisi saanut auki, Joskus olen veitsenkärjellä kokeillut.

Varmaan ihan peruslukko tuo on.

Muka ei osannut? Miten niin muka, toinen hädissään lukkojen takana :/ Meilläkin sattunut useamman kerran ja kyllä mä uskon ettei se hädissään niin helppoo oo avata ja meillä jotenki menee lukkoon helpommin ku aukee. Nyt on aina ruuvari lähettyvillä lukon aukasuun ulkopuolelta :D

Ja avaimen kärjellä aukee myös. Meillä tapana tuolla 3veellä laittaa ovi lukkoon kun menee asioimaan ja sit huutelee esim. pyyhkimään. Noh.. Eihän se sitä ovea pääse aukasee. Ja välillä räplää sitä ihan muuten vaan ja miten se on milloinkin kääntänyt kahvan ja lukon. :D

meillä tyttö 2 v laittoi oven lukkoon ja avattiin se avaimella. siis avain siihen muoviympyrään ja kääntää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muka ei osannut? Miten niin muka, toinen hädissään lukkojen takana :/ Meilläkin sattunut useamman kerran ja kyllä mä uskon ettei se hädissään niin helppoo oo avata ja meillä jotenki menee lukkoon helpommin ku aukee. Nyt on aina ruuvari lähettyvillä lukon aukasuun ulkopuolelta :D

Siten niin muka, että on iso, vahva poika, joka avaa ihan isommatkin lukot niin ettei tuo varmasti ollut siitä kiinni, mutta panikoi kai sitten.

Pikku muoviympäyrä yleensä toimii vessan ulkopuolelta uudemmissa taloissa.

Olen menneisyydessä asunut 60-luvulla rakennetussa talossa, jossa ei ollut muoviympyrää; vain pelkkä sisäpuolelta käännettävä kahva. Jouduttiin ottamaan koko kahva pois, kun oli taaperoikäisiä.

Meillä poika lukkiutui saman ikäisenä vessaan. Tyytyväisenä veteli vessaa tunnin verran ennen kuin appi ehti hätiin. Oltiin juuri muutettu uuteen taloon ja lukko oli jäykkä, en saanut sitä itse ulkopuolelta avattua.

Tälläisten tilanteiden varalla kannattaa jokaisen emännän tietää, mistä työkalut löytyvät. Ja muuten oven voi sitten nostaa myös saranoiltaan usein. Niinhän ne lukkosepätkin murtautuu vanhoihin kämppiin avainten unohduttua kotiin ja uusiin oviin laitetaankin laitetaan tapit....

Mutta meillä kyllä on yksi toooosi vanha wc-koppero, jossa on salpa sisälläpäin. Se pirun salpasysteemi vielä irroitetaan sisältä päin eli meillä voi tulla vielä ongelmia. Onneksi poika käyttää tota isompaa veskiä yläkerrassa.

meillä on käynyt niin että neiti 2v. lukitsi itsensä myös vessaan ( mummun luona) mutta siinä ovessa oli sellanen ikivanha kääntövipa, oli ihan hiton jäykkä ja ovea piti aina rykästä ennenku se aukeaa sisäpuolelta,no eihän likka tietenkään ymmärtänyt, siellä se pesi käsiään puoltuntia ja lutras vettä, koitettiin lahjoa, kiristää ja uhkailla että avaas nyt se ovi kultamussukka saat sitten suklaata ja jäätelöä ja kaikkea, avaas nyt, no ei avannut ja jouduttii menee ikkunan kautta sisälle,se oli sellanen tuuletusluukku lähinnä ja kukaa meistä aikuisista ei mahtunut niin jouduttiin hakeen naapurin poika kiipeään sinne ja avaan ovi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja StarSisu:

Linkkarilla mies siitä väänsi, mutta minä en olisi saanut auki, Joskus olen veitsenkärjellä kokeillut.

Yksinkertaisinkin ihminen saa sen kyllä auki.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Tervetuloa avaamaan tuo lukko :flower: nimittäin miehelläkin meni tovi, vaikka oli kaikki työkalut saatavilla.

Tervetuloa avaamaan tuo lukko :flower: nimittäin miehelläkin meni tovi, vaikka oli kaikki työkalut saatavilla.

Sitten vaan kuivaharjoittelemaan vastaisuuden varalla. Ei me naiset aina miehiä tarvita joka asiaan...

Juu, mielelläni.
Jos perus lukko niin sen avaaminen ulkopuolelta esim. saksilla on helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Olen menneisyydessä asunut 60-luvulla rakennetussa talossa, jossa ei ollut muoviympyrää; vain pelkkä sisäpuolelta käännettävä kahva. Jouduttiin ottamaan koko kahva pois, kun oli taaperoikäisiä.

Mitä muuta siinä sit pitää tehdä kuin ottaa kahva pois? Meillä on juurikin tollainen vanhanaikainen systeemi. Kokeilen männäiltana irroittaa kahvan, mutta eipä se vain riittänyt lukon avaamiseen. Aikansa sai neuvoa että muksu sai sen auki - kerkesi vain tulla mieleen että mitäs jos olisi sattunut jotain ja olisi pitänyt sinne omin neuvoin päästä avuksi :(

Meillä poika 3vee tekee tän usein ja pitääkin varoittaa teitä: se muoviympyrä rikkoontuu helposti ruuvarilla vääntelystä, meillä kävi just tänään niin. Ja mitenkäs sitten avaat oven??

3v muksu teki saman viitisen vuotta sitten. Ja oli tosiaan lukinnut oven niin, ettei saanut millään auki enää. Muksu huusi hysteerisenä oven toisella puolella, niin mikäs muu auttaa kuin hakea työkalut ja repiä lukon kohta auki. Ovesta puuttuu edelleenkin lukon kohta, vastaisuuden varalle..

Alkuperäinen kirjoittaja varoituksen sananen:
Meillä poika 3vee tekee tän usein ja pitääkin varoittaa teitä: se muoviympyrä rikkoontuu helposti ruuvarilla vääntelystä, meillä kävi just tänään niin. Ja mitenkäs sitten avaat oven??

Sillä muoviympyrällä ei ole mitään merkitystä oven avaamiseen, pelkkä koriste. Lukon sisällä on metallinen runko, millä avataan.