Huoh... huutonetistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Joku mies huusi multa yhden tuotteen. Päivä huudon sulkeutumisesta se laittoi sähköpostia jossa kyseli tilinumeroa kun kovasti jo haluais tuotteen. No mä laitoin tilinumeron. Mutta kun tilinumero oli mennyt sille jo vakioviestissä, kohteessa oli maininta että tilitiedot tulee vakioviestissä.
Nyt se laitto kuittikopion sähköpostiin... Sekä kohteessa että tossa sähköpostissa ilmoitin että laitan tuotteen postiin kun maksu näkyy tilillä.
Eli ilmeisesti ei osaa lukea tai sitten ei ymmärrä lukemaansa.

Toinen kohde sulkeutui reilu viikko sitten, ei oo ostajasta kuulunut mitään. Tuli vain mieleeni että ehkä toikaan ei oo huomioinut että ne tilitiedot tosiaan tulee vakioviestissä ja odottelee että mä laitan sille tilinumeron. Joo ja laitan sille tänään s.postia.

Mutta ärsyttää kun ei voida lukea kunnolla tai sitten ei sisäistetä lukemaansa. Pienet on murheet joo mutta ruopes niin sieppomaan toi kuittikopio.

En minä lue vakioviestejä niin tarkkaan, toki sitten, jos ei ala myyjästä kuulua. Haluan käydä huutiksessa kauppaa IHMISEN kanssa, en vakioviestin.

No kyllä mä oletan että se luetaan kun mä oon jo kohteessa ilmoittanut että tilinumero tulee vakioviestissä. Ja miten siinä enempi käy kauppaa ihmisen kans ku saa sen tilinumeron sähköpostilla? Mä ne molemmat oon kirjottanu...

Mä meinasin just pyytää yhdeltä myyjältä tilinumeroa, mutta muistin sitten katsoa vakioviestin ja siellähän se näkyi. Viime aikoina vaan on ollut ennemmin sääntö kuin poikkeus, että myyjillä ei lue vakioviestissä mitään, vaan tilinumeroa pitää aina erikseen pyytää, niin ihan tottumuksesta meinasin alkaa nytkin kysymään. Ilmoitan aina, kun olen maksanut, ja jos kyseessä on vähänkin isompi summa, olen laittanut liitteeksi vielä kopion maksukuitista ihan varmuuden vuoksi, en siksi että haluaisin myyjän lähettävän tuotteen heti. Onpahan mahdollisen kohdalle osuvan huijarimyyjän vaikeampi alkaa väittää, että en ole maksanut ostoksiani.

En minä lue vakioviestejä niin tarkkaan, toki sitten, jos ei ala myyjästä kuulua. Haluan käydä huutiksessa kauppaa IHMISEN kanssa, en vakioviestin.
mä taas toivoiin enemmän niitä vakioviestejä jossa tilinumero, ei tarvii silloin kysellä perään ja ootella kun myyjä ehtii laittaa tilinumeronsa. nopeuttais kauppojen tkoa kun jokainen viitsis laittaa noi tilinumerot siihen vakkariviestiin.

Mulle kävi pari vk sitten niin, että kysyin tilinumeroa, ja myyjä ystävällisesti sen antoi, mutta kertoi samalla että vakioviestissäkin olisi ollut. Pahoittelin etten sitä huomannut. Käytin tuolloin huutonettiä ensimmäistä kertaa, enkä ollut lukenut viestejä riittävän tarkasti huomatakseni sellaista.

Nyt siis tiedän tuonkin käytännön.

Itse olen myynyt huutonetissä pari vuotta, eikä kertaakaan ole tullut ongelmia vakioviestin kanssa.

Ostajat ovat laittaneet rahat tililleni ja ilmoittaneet maksusta minulle sähköpostilla. Rahojen näkyessä tililläni, lähetän tuotteen heille.

[QUOTE="vieras";26596783]Mulle kävi pari vk sitten niin, että kysyin tilinumeroa, ja myyjä ystävällisesti sen antoi, mutta kertoi samalla että vakioviestissäkin olisi ollut. Pahoittelin etten sitä huomannut. Käytin tuolloin huutonettiä ensimmäistä kertaa, enkä ollut lukenut viestejä riittävän tarkasti huomatakseni sellaista.

Nyt siis tiedän tuonkin käytännön.[/QUOTE]

No ymmärrän kyllä jos ei tuota huomaa kun tekee ekoja kauppoja mutta kun noilla molemmilla ostajilla on yli 100 kauppaa.

Niin voi muuten olla että laittoi tuon kuittikopion vain ilmoittaakseen maksaneensa eikä siksi että lähettäisin tuotteen sen perusteella.

Itse olen myynyt huutonetissä pari vuotta, eikä kertaakaan ole tullut ongelmia vakioviestin kanssa.

Ostajat ovat laittaneet rahat tililleni ja ilmoittaneet maksusta minulle sähköpostilla. Rahojen näkyessä tililläni, lähetän tuotteen heille.
mä myös yleensä ilmoitan kun maksu on lähteny tililtäni, ihan vaan iitä syystä et myyjä tietää odottaa ja tarkistaa et maksu tulee perille.

Oon mä tuolakin muutaman tavaran myyny eikä oo ollu mitään ongelmia. Kai sitte on ollu vaan hyvä säkä. Tosin oon myyny sielä vaan sellasta tavaraa jota ei viitti postittaa.

Joo, no mulla on hakusessa astiakaappi, ja tällaisten isompien tavaroiden myyjät tuntuvat aika harvoin mitään muuta myyvän. Kyse siis ollut myyjistä, ei ostajista.

[QUOTE="nekku";26597048]Pitäisiköhän sun alkaa maksaa veroja näistä myynneistä, kun ei oikein kuulosta harrastelijan puuhalta.[/QUOTE]

:laugh:

Joo, mulla on tehtyjä kauppoja huimat 12. Tokihan verottaja on niistä kiinnostunut.

Eli jos tilitiedot on vakioviestissä niin on ammattimaista myyntiä?

No olipa törkeetä käytöstä, laittaa nyt ilmoitusta todisteen kera siitä että on maksanut että tiedät seurata koska maksu näkyy tilillä! Käsittämätöntä, ei ihme että hihat palaa tollasten törkimysten kanssa..

Otan osaa.

Yhteistyössä