Hullu anoppi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ärsyttäväähän se on jos liikaa puuttuu asioihin.Asioista voi olla eri mieltä ja usein ( ei aina ) anopit ovat, mutta ei se hänestä hullua tee, eikä minusta ole sopivaa edes hulluksi sanoa.
Sanot vain, että teillä on omat tapanne toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Ärsyttäväähän se on jos liikaa puuttuu asioihin.Asioista voi olla eri mieltä ja usein ( ei aina ) anopit ovat, mutta ei se hänestä hullua tee, eikä minusta ole sopivaa edes hulluksi sanoa.

No johan pitää saivarrella. Ei ap varmaan tarkottanut että anoppi on oikeesti hullu. (mikä se nyt sit se hullu oikeestaan on? sitä sanaa jonkin verran yleisesti käytetään tollai "puolihuolimattomasti".

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No hei, tekeehän mieskin sulla raskasta viikkoa töissä, millon hän sit lepää?? :attn:

Niin,jos kerran kuussa vloppuna kävisin jossai...no ei kaikki voi ymmärtää kaikkia :)

Pääseekö se sun mieheskin kerran kuussa sit reissujen lisäks jonnekkin? Sit se on ookoo.

Tottakai hän käy,ja hänellä on muutenkin vloppuisin harrastuksia missä hän käy.

Alkuperäinen kirjoittaja älyhoi:

No johan pitää saivarrella. Ei ap varmaan tarkottanut että anoppi on oikeesti hullu. (mikä se nyt sit se hullu oikeestaan on? sitä sanaa jonkin verran yleisesti käytetään tollai "puolihuolimattomasti".

niinpäs niin,ei tämä ollut ihan asian ydin tässä hommassa että kuka hullu kuka ei...ei siis kukaan ole hullu.

No hei, tekeehän mieskin sulla raskasta viikkoa töissä, millon hän sit lepää?? :attn:

Niin,jos kerran kuussa vloppuna kävisin jossai...no ei kaikki voi ymmärtää kaikkia :)

Pääseekö se sun mieheskin kerran kuussa sit reissujen lisäks jonnekkin? Sit se on ookoo.

No sitten laitat anopille kylmästi jauhot suuhun. Oikeus on tuulettumassa käydä, niin kauan kun kummallakin samat oikeudet
:D

niinpäs niin,ei tämä ollut ihan asian ydin tässä hommassa että kuka hullu kuka ei...ei siis kukaan ole hullu.

no tarviiko sitten silloin kirjoittaa että hullu anoppi? :whistle:

Voi herramojee. Kyllä kai sen kotona olevanki on hyvä joskus päätä tuulettaa! Monesti se reissaava osapuoli mieluummin pysyy kotona jos viikot on muualla!

Joo ei mun mieheni jaksa kyläillä tms vloppuna kun kotiin tulee,omissa harrastuksissa käy lauantaina. Kotona haluaa sitten olla,kyllä hän kuitenki viikolla voi töiden jälkeen käydä leffassa,syömässä tms...ja saa nukka joka yö kunnolla :D

No mun mielestä jokaisella sitä kaipaavalla (varsinkin kotona lasta hoitavalla yksilöllä) on oikeus käydä tuulettumassa vaikka toinen puoliso ei käviskään. Lapsena se oli tarkkaa et kaikkien lasiin kaadettiin limsapullosta millilleen sama määrä limua mut ei enää aikuisena. Meillä ainaki mies joka reissaa paljo, viihtyy sit kotona ja ottaa täällä sen sixpäkin. Minä taas kattelen näitä seiniä ja kaipaan silloin tällöin tuulettuun ihmisten ilmoille. Enkö mä sais käydä kun mieskään ei halua????

no tarviiko sitten silloin kirjoittaa että hullu anoppi? :whistle:

Jos kirjotushetkellä siltä tuntu (eli sana tuli mieleen) niin sillon tarvi! Ei se siis tarkota et anoppi on hullu.

No sitten laitat anopille kylmästi jauhot suuhun. Oikeus on tuulettumassa käydä, niin kauan kun kummallakin samat oikeudet
:D

Niin itsekin olen ajatellut asian olevan,tuntuu vaan että itsellä näkemys hämärtynyt asiasta kun on tullut niin eri kommenttia anopilta....hänen mielestään äiti-ihmisen ei vaan kuulu käydä missään ja varsinkaan ilman miestä..ja lapsi kärsii olla erossa äidistään alle 1,5 v iässä...plaa plaa plaa ja kaikkea muuta..

Olen samaa mieltä kuin moni edellä; nyt anopille säännöt selviksi ja äkkiä! Meillä anopilla meinasi karata mopo ihan totaalisesti käsistä, kun meidän lapsi syntyi, ei auttanut kuin tiukasti puolustaa omaa reviiriä.

Monta kertaa sain anopin suuttumaan ja mykkäkouluun asti menemään, kunnes vihdoin tajusi ettei mun silmille hypitä. Miehestä ei aina ollut kauheasti apua, kun ei sitä varmaan oman äidin käytöstä näe samalla tavalla kuin jonkin toisen ihmisen. Kyllä anoppi aina nykyäänkin välillä "koittaa kepillä jäätä", että onnistuiskos nyt junailla jokin asia oman mielen mukaan. Silloin pitää vain muistuttaa omalla käytöksellään, kenellä se pallo edelleen on.

Mun mies on yleensä ma-aamusta pe-iltaan reissuhommissa ja siellä kuitenkin työvuorot aina klo 7-18 välisellä ajalla, että klo 18 jälkeen ehtii lepäämään ihan itsekseen hotellilla, tai käymään viihteellä työkaverin kanssa.

Vastaan vain luettuani aloituksen, en muita vastauksia, anteeksi jos tulee toistoa.

Sano anopile, että lapsi ja isä tarvitsevat välillä kahden keskistä laatuaikaa.
Isän pitää saada tutustua lapseensa ihan kahden keskenkin, ilman, että äiti on häiritsemässä. Ja samaan pitä olla oikeus lapsellakin; tutustua isäänsä kahden kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Eihän se nyt ihmisestä hullua tee, jos on erimieltä kuin toinen? Ärsyttävä voi olla ja ap:na sanoisin, että kiitos neuvoista, mutta pärjäämme ihan itse.

Joo hän on eri mieltä kuin me,hän ei hyväksy sitä että lapsi voi olla isänsä kanssa myös. Ja ollaankin sanottu että hän voisi kunnioittaa meidän tapaa,mutta ei....hänen mielestään olen vastuuton äiti.

Eli toisinpäin hän ei luota poikaansa lapsen hoitajana... :o :o :o Ehkä kannatta kertoa, että anoppi on poikansa hyvin kasvattanut, ja poika pärjää todella hyvin lapsen kanssa ja on mukavaa, kun hekin voivat olla kaksin ja lapsi saa isänsä jakamattoman huomion aina välillä.

:o eiks sun mielestä mies voi levätä lapsen kanssa? Pitääkö miehen päästä olemaan yksin, että voisi levätä? Tosi outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Klo:
Ehkä on huolissaan teidän yhteisestä ajasta? Jos mies on reissussa viikon ja kun tulee kotiin niin sinä lähdet reissuun koska te yhdessä ehditte olla ?

Tuskin anoppi näin fiksuja ajattelee. Jos ajattelisi, niin myös ymmärtäisi naisen oman ajan tarpeen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Klo:
Ehkä on huolissaan teidän yhteisestä ajasta? Jos mies on reissussa viikon ja kun tulee kotiin niin sinä lähdet reissuun koska te yhdessä ehditte olla ?

Tuskin anoppi näin fiksuja ajattelee. Jos ajattelisi, niin myös ymmärtäisi naisen oman ajan tarpeen. :D

niin mäkin luulen!

Nyt sanot anopille rohkeasti suorat sanat! Sillä ei ole mitään oikeutta puuttua asioihinne. Todella törkeää käytöstä. Itse marssisin sinne ja sanoisin suoraan mitä ajattelen hänen käytöksestään. Muista että aikuisuutta on vetää omat rajansa. Eihän sinun tarvitse huutaa, kunhan puhut lujasti ja päättäväisesti.

Eikä lapsi todellakaan kärsi lyhyestä erossaolosta - onhan lapsi isänsä kanssa joka on yhtälailla vanhempi. Tuo anopin mielipide perustuu todennäköisesti hänen omaan äitinä oloonsa kun edellytettiin että äiti on sidottu lapseensa 24h tai on muuten huono äiti. Ei tekisi anopillekaan pahaa tulla 2000-luvulle! 70-luvulla lapset vietiin hoitoon kahden kuukauden ikäisinä kun äitiysloma oli lyhyt ja jos äidillä ei ollut mahdollisuutta jäädä kotiin. Mä kyllä läksyttäisin anoppia - kehtashan se itsekin tulla röyhkeästi haukkumaan sinut!

Anopillasi on tämmöisen puute:

uploaded_org_mulkku.gif

Yhteistyössä