Hullu anoppi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirsi

Vieras
Mitä mieltä olette anopin puuttumisesta asioihin, kun alkaa itsellä todellisuuden taju hävitä. Asumme aika lähellä appivanhempia ja käymme siellä usein 5,5kk ikäisen poikamme kanssa. Ja hän onkin oikein sympaattinen mummo lapsellemme. Mutta mieheni on viikot pois ja minä lapsen kanssa kaksin omakotitalossa,hommaa siis riittää! He eivät ymmärrä kuinka raskasta on olla koko ajan kotona ilman miestä. Jos kerran kuussa vloppuna haluaisin nähdä ystäviäni ilman lasta, niin he moittivat! Sanovat että kyllä heidän poikansa pitää saada rentoutua vloppuna,koska on tehnyt viikon töitä, ja että sitä varten äitiyslomalla ollaan että äiti hoitaa lapsen ja kodin.
Lähdin sitten kuitenkin tapaamaan kavereitani lauantai iltana,mentiin syömään hyvin ja istumaan iltaa. Lapsi oli isänsä kanssa. Anoppi sai tämän tietää ja tuli haukkumaan minut todella vastuuttomaksi ja huonoksi äidiksi,koska ei kukaan voi jättää noin pientä lasta ilman äitiä. Nyt mietin mitä tekisin asian kanssa. Hän muutenkin on aina puuttunut todella paljon meidän asioihin,vaikka olemme n. 30-vuotiaita...

Mä sanoisin, että te olette jo omat ratkaisunne tehneet lastenhoidon suhteen ja kasvattaneet lapsenne sen mukaan, kun olette parhaaksi katsoneet. Tämä on nyt teidän oma perhe ja teidän oma vauba ja te teette niin kuin parhaaksi katsotte. Älä rupea selittelemään mitään muuta. Ota etäisyyttä anoppiisi.

Taisi mummolavierailut loppua tähän. Tai ainakin minä lopettaisin siihen asti kunnes anopin todellisuudentaju palaisi. Ja tekisin HYVIN selväksi että hänellä ei ole mitään sanomista teidän elämään.

Kannattaa tehdä asiat selviksi anopille ennen kuin muuttuu pahemmaksi. Jos annat hänen jatkaa asioihinne puuttumista, hän pitää sinua neuvottomana ja luulee että tarvitset kaikkia hänen "neuvojaan". Muista että sinä olet paras äiti lapsellesi etkä ole tehnyt mitään väärin.

Mulla ei "hulluun anoppiin" tehonnut muu kuin se että annan sen puhua mitä puhuu, -toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos- systeemi.

Kyllä siihen tottuu:/ Mäkätykseen, asioihin puuttumiseen jne.

Pieni etäisyyden otto anoppiin voisi olla nyt paikallaan.

Ja, noh, millainen miehesi on ja mitä mieltä hän on asiasta. Oma ukkoni olisi varmastikkin ilmoittanut että tahtookin viettää välillä aikaa yksin lapsen kanssa, sitä laatuaikaa nääs....

Eli jos miehesi on yhtään sinun puolellasi voisi hänkin äidilleen sanoa.

Mieheni sanonut kyllä anopille että ei saa puuttua asioihin, mutta hän sanoi että haluaa "ohjata" meitä. Tuntuu jotenkin ettei mieheni oikein uskalla sanoa äidillensä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mulla ei "hulluun anoppiin" tehonnut muu kuin se että annan sen puhua mitä puhuu, -toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos- systeemi.

Kyllä siihen tottuu:/ Mäkätykseen, asioihin puuttumiseen jne.

Tätäkin olen miettinyt,mutta jaksanko kuunnella useita vuosia arvostelua ja mäkätystä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni sanonut kyllä anopille että ei saa puuttua asioihin, mutta hän sanoi että haluaa "ohjata" meitä. Tuntuu jotenkin ettei mieheni oikein uskalla sanoa äidillensä vastaan.

Jos anopin ojentaminen on pelkästään sinun vastuullasi, niin muuttaisin kauemmaksi. Kohta on poikakin äitinsä puolella, jos on noin nössykkä. Sanopa ihan suoraan anopille, että te teette asiat niin kuin itse haluatte ja parhaaksi näette. Että kysyt sitten, jos haluat neuvoa jossain asiassa. Miksei voi suoraan sanoa jos toinenkin niin tekee? Jos ei tehoa, kun tarpeeksi monesti sanot, niin parempi elää omaa elämää ja lopettaa kyläilyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Eihän se nyt ihmisestä hullua tee, jos on erimieltä kuin toinen? Ärsyttävä voi olla ja ap:na sanoisin, että kiitos neuvoista, mutta pärjäämme ihan itse.

Joo hän on eri mieltä kuin me,hän ei hyväksy sitä että lapsi voi olla isänsä kanssa myös. Ja ollaankin sanottu että hän voisi kunnioittaa meidän tapaa,mutta ei....hänen mielestään olen vastuuton äiti.

taas aivan toisin päin. Silloin kun meidän lapsi oli jotain 6kk, niin inttämällä intettiin, että teidän pitää mennä syömään tai leffaan tai ihan mihin vaan... ja siinä oli vaan pointtina, että anoppi olisi ottanut hoitoon silloin lapsemme. Emme menneet tai käyneet yhtään missään, kun ei katsottu tarpeelliseksi.

Mun anoppi puuttuu myös kaikkeen.. nyt on ehkä vähän rauhottunut, mutta pahin esim. on se, että se sanoi silloin kun vauva oli 2kk, että mun on annettava korviketta (täysimetin ja maitoa riitti!!!) että saisi hoitoon. Itsekkäästi ajattelee vain itseään!!!

Eihän se nyt ihmisestä hullua tee, jos on erimieltä kuin toinen? Ärsyttävä voi olla ja ap:na sanoisin, että kiitos neuvoista, mutta pärjäämme ihan itse.

Joo hän on eri mieltä kuin me,hän ei hyväksy sitä että lapsi voi olla isänsä kanssa myös. Ja ollaankin sanottu että hän voisi kunnioittaa meidän tapaa,mutta ei....hänen mielestään olen vastuuton äiti.

Älkää enää sanoko, että VOISI kunnioittaa teidän tapaanne. Pitäiskö nyt sanoa suoraan ja napakasti, että teidän asioihin ei puututa ja sillä selvä?

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:

Jos anopin ojentaminen on pelkästään sinun vastuullasi, niin muuttaisin kauemmaksi. Kohta on poikakin äitinsä puolella, jos on noin nössykkä. Sanopa ihan suoraan anopille, että te teette asiat niin kuin itse haluatte ja parhaaksi näette. Että kysyt sitten, jos haluat neuvoa jossain asiassa. Miksei voi suoraan sanoa jos toinenkin niin tekee? Jos ei tehoa, kun tarpeeksi monesti sanot, niin parempi elää omaa elämää ja lopettaa kyläilyt.

Muutto on käynyt mielessä...mutta tuntuu ettei mieheni ota tosissaan ja hän ei ymmärrä kuinka asia minua vaivaa. Vaikka mieheni on sanonut äidillensä näistä asioista, koska sanoin ettei ole minun asiani hänen äidilleen puhua.

Jospa hän tietää pojastaan jotain mitä sinä et tiedä kun noin on vastaan että oma poikansa hoitais omaa lastaan. :O
Tämä nyt leikkinä mut "totta toinen puoli". Kysy siltä miksi ei luota poikaansa lapsen hoitajana.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:

Muutto on käynyt mielessä...mutta tuntuu ettei mieheni ota tosissaan ja hän ei ymmärrä kuinka asia minua vaivaa. Vaikka mieheni on sanonut äidillensä näistä asioista, koska sanoin ettei ole minun asiani hänen äidilleen puhua.

Mun mies ymmärsi vasta siinä vaiheessa kuinka vakavissani muuton kanssa olin kun muutin pois. No, sillä on nyt uus emäntä siellä. Toivottavasti joku oppi jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja =/:

Jospa hän tietää pojastaan jotain mitä sinä et tiedä kun noin on vastaan että oma poikansa hoitais omaa lastaan. :O
Tämä nyt leikkinä mut "totta toinen puoli". Kysy siltä miksi ei luota poikaansa lapsen hoitajana.

Tuohan voiskin olla hyvä idea. Että kysyisit anopilta, missä asiassa hän on poikansa kasvatuksessa epäonnistunut niin pahasti, ettei lasta voi luottaa isänsä hoitoon. Ettet tiennytkään miehelläsi olevan jotain synkkää äitinsä aihuettamaa menneisyyttä, joka voisi aiheuttaa kyvyttömyyttä ottaa vastuuta lapsesta. :D

Yhteistyössä