Hui miten kukaan voi olla noin laiha?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta ihan kamalaa ja kauneuden takia????
Ei kukaan sairastu anoreksiaan tai muuhunkaan syömishäiriöön ihan vaan kauneuden takia. kyllä takana on aina syvemmät syyt. Syömishäiriöstä ei voi myöskään parantua ennen kuin ne syyt on selvitetty.

Aika vaikuttava mainos.

Tuo laihuuden tavoittelu on mennyt ihan järkyttävyyksiin asti. Normaalipainoisia hakutaan läskeiksi ja alipaino on ainoa oikea paino. Joskus tuntuu, että painosta on tullut jokin ihmisarvon mitta :o Onneksi itsellä ja suurimmalla osalla ihmisistä kuitenkin on järki vielä päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Tuo laihuuden tavoittelu on mennyt ihan järkyttävyyksiin asti. Normaalipainoisia hakutaan läskeiksi ja alipaino on ainoa oikea paino. Joskus tuntuu, että painosta on tullut jokin ihmisarvon mitta :o Onneksi itsellä ja suurimmalla osalla ihmisistä kuitenkin on järki vielä päässä.

Ja ajatella, että ennen muinoin lihavuus oli vaurauden merkki. Nyt on kääntynyt niin päin, että mitä laihempi olet, sitä vauraampi olet ja olet erittäin hyvinvoiva.

Mikäs teitä nyt taas nirppii?

Katsokaas tilastoja, kuinka moni kuolee suomessakin joka vuosi ylipainon aiheuttamiin sairauksiin ja verratkaa siihen, kuinka moni kuolee itseaiheutettuun alipainoon.

Nälkäänhän tällä pallolla kuollaan, joka päivä, että se siitä vauraudesta.

Järkkyjä...Ja aatella mitä tekee meidän tytöille kun näkevät moisia kuvia..
Kunpa vaan sais pidettyä terveen järjen tyttösten päässä!!!

Mä en ole ikinä laihduttanut.Ja toivottavasti on hyvänä esimerkkinä tytöilleni sekä miksei pojille myös.
Turun sanomissa oli että äidin vaihdutus voi vaikuttaa kovastikin tyttösiin...
Eli jos kuuri päällä niin pientä ääntä siitä!!! :)

Naurettavaa on tämän yhteiskunnan ihanteet. Kaikille tekee pahaa nähdä kuihtunut anorektikko ja ei mene kuin pari päivää ja ne "kauneusihanteet" ja sosiaaliset paineet kääntävät katseen omiin pakaroihin ja vatsoihin. Laihuus myy ja siitä puhutaan ympärivuorokautisesti joka paikassa. Kuinka monta laihdutusaloitusta tälläkin palstalla on vuorokaudessa? :| Me ei olla mihinkään tyytyväisiä, viimeiseksi itseemme. :|

kävin juuri sisätautilääkärillä ja hän oli sitä mieltä, että olen aika sopivan painoinen, kun pituutta on 164 ja painoa 71. Eli jossain on vielä järkeäkin. Ok, itse voisin kyllä painaa sen 65 :). Anorektisen hoikka ihminen ei ole mielestäni kaunis, mutta sehän onkin sairautta!

Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:

katos kun anoreksia on sairaus,siihen moni sairastuu ihan ilman omaa laihduttamistaan..mä en oo ikinä tietoisesti laihduttanut ja kappas vaan painoin pari kk tytön syntymän jälkeen 39kg,mutta multahan puuttui se järki silloin :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja laihan sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mielummin olisin silti vaikka tuomonen, ku ylipainoinen...

Mietipä uudelleen! Sisareni sairastaa anoreksiaa ja sydäntä särkee kun pelottaa, milloin kuolee, eikä itse tajua olevansa ihan luuranko.

Siis puhuin ainoastaan ulkomuodosta. Sairautta itsessään en ottaisi. Mutta tämä on vain mielipiteeni.

Lihominen on kuitenkin todnäk helpompaa kuin laihtuminen. Ja ennenkuin joku kommentoi, niin joillakin laihuuskin on ongelma siten, että kiloja ei tule, vaikka kuinka söisi.

Yhteistyössä