Hui minkälaiset liitoskivut, mitäs nyt?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua ensikertalaiselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua ensikertalaiselle

Vieras
Eli tosi pahat liitoskivut yllättivät, myös sekä on ihan kipeä. Ei pysty kunnolla kävelemään.
Mitäs nyt? Lepoa vai liikuntaa? Järjellä ajatellen tuntuu, ettei liikkuminen olisi hyväksi, kun ei kivulta ja säryltä pysty liikkumaan.
Mites töissä? Mulla on kyllä istumatyö, jonkin verran liikettä päivän aikana, että ihan koko päivää en tietokoneen ääressä voi istua...

käynti fysioterapeutille selkäkipujen hoitoon, mahdollinen tukivyö ja treenia fysioterapeutin ohjeiden mukaan.. Keskivartalon ja lantiopohjan lihasten vahvistamisen voit aloittaa jo nyt.

Liikuntaa sen verran kuin hyvältä tuntuu, jos on pahat kivut, niin parin päivän totaalilepo saattaa helpottaa ja sen jälkeen sitten rauhallisesti liikkeelle omia tuntemuksia seuraten...

istumatyö on yleensä selälle kaikkein pahin, pieni liike auttaa...

Eli vatsalihaksia ja selkälihaksia treenaamaan?

Se on kyllä kieltämättä jäänyt vähän huonolle....Kun ei ole muka ollut aikaa. Mutta täytyy yrittää aktivoitua. Tosin nyt en kyllä pysty edes ajattelemaankaan lihasjumppaa, tuntuu niin kipeälle.

Kunnon tukivyö. Itselläni kovasti liikkuminen teki hallaa ja seuraava päivä oli vielä kamalampi, muttei se istumatyökään ollut hyvästä. Kun jäin saikulle sitten lopulta 2vk ennen äippälomaa, niin heti helpotti. Ilmeisesti se istuminen sitten oli kaikkein pahinta mun kohdalla. Tosin mulla ei ihan noin aikaisin alkanut, mut viimeisen kolmanneksen alussa kuitenkin... Lepo siis helpotti mulla, mutta toisaalta ei kannata ihan laakereilleen jäädä makaamaankaan, että pientä liikuntaa (jos ei mitään riskitekijöitä ole), koska milläs muuten pusket vauvan maailmaan... Kannattaa vähän seurailla, mitä se oma keho kertoo, että mikä sun kohdalla auttaisi. Kyselepä ens kerralla neuvolasta vinkkejä, mä en enää muista muuta kuin tuon tukivyön.

Uusimmat

Yhteistyössä