hui apua, nyt meilläkin on sellainen suulle pussaava taapero ! *turha*

muistan kun joskus vuonna keppi ja kivi täältä luin ketjua jossa kyseltiin, että pussaatko /pussaako lapsesi suulle sinua ja mie aattelin aina, että hyh,ei suulle.
ja esikoisen kanssa se onnistuikin hyvin,kun hän ei koskaan suulle edes koittanut.
mutta sitten tää kuopus. hän sanoo " e-ee", jos tarjoaa poskea. hänen on suorastaan pakko saada antaa pusunsa suulle.
ja kukapa tuollasta hennois kieltää tai välttää :heart:

dfdf
Kyllä minä ainakin hennon kieltää, jotta lapsi säästyisi hammaslääkärin kidutuksilta. Kyllä taapero ymmärtää, kun sille selittää, että hammaspeikko tartuu suusta, mutta poskelle voi pussata.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
me pusutellaan muttei kielareita. ei taatusti tartu bakteereja. se on enemmän semmosta vauva hyökkää kiinni, osuu mihin osuu. :D
no ei meilläkään nyt sentään mitään kielareita :D
lapsi on puoltoista vuotias ja hänen pusunsa on sellainen määrittelemätön kielen ja avonaisen suun kosketus pienen puhalluksen kera :D

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Kyllä minä ainakin hennon kieltää, jotta lapsi säästyisi hammaslääkärin kidutuksilta. Kyllä taapero ymmärtää, kun sille selittää, että hammaspeikko tartuu suusta, mutta poskelle voi pussata.
Mitä ne hammaslääkärin kidutukset on ja missä iässä ne alkaa?

Esikko on kohta 8v, eikä häntä ole vielä hammasääkärit koskaan kiduttaneet, ellei sitä lasketa kiduttamiseksi että lääkäri kurkkaa suuhun ja toteaa kaiken olevan kunnossa.

SD
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
me pusutellaan muttei kielareita. ei taatusti tartu bakteereja. se on enemmän semmosta vauva hyökkää kiinni, osuu mihin osuu. :D
no ei meilläkään nyt sentään mitään kielareita :D
lapsi on puoltoista vuotias ja hänen pusunsa on sellainen määrittelemätön kielen ja avonaisen suun kosketus pienen puhalluksen kera :D
jap. se just oli mun pointti kun aina tulee esille noita hammaspeikkopelkoja. ;)

Muutaman kerran on yllätetty suulle pusulla mutta mä väistän aina kun kerkeän ja sanon, että vain poskelle pusitaan =)
Syynä tähän on minun hyvin ongelmalliset ja kipuilevat ja bakteeriset hampaat.Ei vaan yksinkertaisesti tee mieli suukottaa pientä suuta kun kuvittelen että ne pöpöt on heti lapsilla sitten.ollaan selitetty miksi näin :heart:

xx
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Hammaslääkäritädit kauhistuu nyt!
Siinä kauhistukoot. Oon asunut kahdekesassa ei maassa lasten kanssa, matkannut yli 30ssä. Ja missään muussa maassa ei kammota kariesta niin kuin Suomessa. eikä missään muualla ole sen huonompia leukaperiä lapsilla kuin aikuisillakaan. Eli tuskin se vouhotus suuria asioita tarkottaa. Muuta kuin että xylitol business kukoistaa Suomessa.

Yhteistyössä