Huhuu, päiväkotiasiantuntijat :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sara

Vieras
Pysyykö kuulakärkikynällä merkityt nimet vaatteissa myös parin pesun jälkeen? Vai olisko jotain muuta kikkaa, paitsi tekstiilitussi?
Mitkä sisätossut on parhaimmat?
Viekö jokailnen omat harjat jne lapsilleen?
Paljonko vaihtovaatetta on sopiva määrä mukana? Kulkeeko ne aina kassissa vai jätetäänkö lokeroon? Molemmat lienee sallittuja mutta kumpi järkevämpää?
Mitkä vaatteet olis hyvät nyt esim elokuussa ulkona, kun haalari on vielä liian paksu? Kuitenkin kai sisällä ja ulkona on eri vaatteet...
Onko väliä viedäänkö teippi- vai housuvaippoja?

Kyse 2,5v ja 1v lapsista.

Kiitos jos joku jaksaa vastata. Enää en kehtaa kysyä päiväkodista kun tuntuu että joka asiaa joutuu kysymään...

- mustekynä pysyy kyllä joitakin pesuja, sit on olemassa niitä ommeltavia tai silitettäviä nimilappuja jos viitseliäisyyttää riittää
- sellaiset tossut on parhaat mitkä pysyy jalassa ja mitkä lapsi itse saa laitettua/opeteltua laittamaan
- voi viedä harjat sun muut jos haluaa
- pienellä voi hyvin olla kaksikin kokonaista vaatekertaa vaihtovaatteita, minä vein omalle pojalle riittävästi vaatteita päiväkotiin lokeroon ja kuljetin vain likaiset pesuun ja takaisin tarpeen mukaan
- sisällä ja ulkona pitää olla eri vaatteet joten jos ei haalaria niin sit jotkut ulkohousut ja paita/takki tms.
- Vaipoilla ei ole väliä mutta pienten puolella töissä olleena sanoisin että teippivaipat on helpompia kun ei tartte riisua kaikkia vaatteita pois esim. jos on ulkovaatteet päällä ja vaippa pitäisi vaihtaa

No ihan verkkaripukua suosittelen tai jotain siihen tyyliin ja hyvin lämpösellä tietenkin shortsit ja tpaita. Vaipoilla ei ole väliä, monet tykkää ennemmin teippivaipoista kun ei tarvi ihan sukkahousuja myöden riisua.

Kuulakärkikynä pysyy monen monta pesua, et välttämättä tarvii tekstiilitussia.
Tohvelisankari.fi-sivulta tilasin tossut, hyvät on ollu!
Harjan saa viedä jos haluaa.
Mulla on molemmille yksi koko vaatekerta aina repussa ja reppu aina päiväkodissa, viikonlopuksi otan kotiin ja vaihdan ne varavaatteet.
"Tuulipuku" / verkkaripuku on musta hyvä ulkovaate esim. elokuussa.
Teippivaipat on suositeltavampia, ei tarvii riisua kokonaan housuja ja sukkia pois.

Ja nämä asiat näin meidän päiväkodissa, käytäntöjä on varmasti monia!

Ei tarvi olla tekstiilitussi, meillä merkataan ihan tavallisella permanent-tussilla.

Meillä tykätään nahkaisista sisätossuista, esim. tällaisista http://www.wilmis.com/kauppa/index.php?page=shop.browse&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=26

Mitään harjoja ei olla tarvittu, mitähän mahdat tarkoittaa?

Meillä on yksi sisävaatekerta vaihtovaatteina tarhan lokerossa, enempää ei sinne mahtuiskaan. Joskus on useemmat kun ei olla muistettu että onko siellä vai ei ja sitten viety uudet.

Meillä kesällä lämpimillä on kyllä ulkona ja sisällä samat vaatteet, ainahan voi sitten sisälle tullessa vaihtaa ne vaihtovaatteet, jos esim. on kovasti likaantunut pihalla.

JOtkut tarhat haluaa joko teippi- tai housuvaippoja, meillä käy molemmat eli se on kyllä ihan tarhakohtasta.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
- mustekynä pysyy kyllä joitakin pesuja, sit on olemassa niitä ommeltavia tai silitettäviä nimilappuja jos viitseliäisyyttää riittää

Itse olen ostanut leukoplast teippilaastaria apteekista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:

Itse olen ostanut leukoplast teippilaastaria apteekista.

leukoplast.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Pysyykö kuulakärkikynällä merkityt nimet vaatteissa myös parin pesun jälkeen? Vai olisko jotain muuta kikkaa, paitsi tekstiilitussi?
Mitkä sisätossut on parhaimmat?
Viekö jokailnen omat harjat jne lapsilleen?
Paljonko vaihtovaatetta on sopiva määrä mukana? Kulkeeko ne aina kassissa vai jätetäänkö lokeroon? Molemmat lienee sallittuja mutta kumpi järkevämpää?
Mitkä vaatteet olis hyvät nyt esim elokuussa ulkona, kun haalari on vielä liian paksu? Kuitenkin kai sisällä ja ulkona on eri vaatteet...
Onko väliä viedäänkö teippi- vai housuvaippoja?

Kyse 2,5v ja 1v lapsista.

Kiitos jos joku jaksaa vastata. Enää en kehtaa kysyä päiväkodista kun tuntuu että joka asiaa joutuu kysymään...

Kyllä kuulakärkikynäkin pysyy, omasta kokemuksesta voin sanoa näin.
Voit myös ostaa apteekista sitä leukoplast laastaria ja nimetä sillä lastesi vaatteet, pysyy pesuissa.

Sisätossuiksi käy ihan ne marketin muutaman euron kuminauhalliset jumppatossut, tai sitten on näitä kalliimpia nahkaisiakin esim tohvelisankari.fi stä saat tilattua, mutta nuo halpiksetkin ajavat asiansa, pääasia on liukumaton pohja.

Omat harjat? Mitkä harjat? Hammasharjat? Hiusharjat?

Pakkaa lapsen kassiin sukat, vaihtopaita ja housut ja alkkarit, kulketa päivittäin mukana, tarkista iltaisin, että kaikki tarvittava on mukana ja likaiset pyykkiin. En jätä siivoojan tielle lokerikkoon lojumaan vaihtovaatetta.

Mieluusti semmoiset ulkoiluvaatteet, että hiukan pitää kosteutta, ennen haalaria vaikka ihan ulkoiluhousut ja normipusero.

mieluummin housuvaippoja, kätsympiä tätien mielestä kuin teippivaipat.

Kiitos kaikille tyhjentävistä vastauksista :)
Harjoista oli ihmetystä... Hiusharjaa tarkoitin. Meillä tytöillä pitkät hiukset ja ihan takussa unien jälkeen että kait joku ne siellä harjaa ja laittaa kiinni...

Kysy vaipoista päiväkodissa. Meillä käytetään tarravaippoja, nopeammat vaihtaa. Muistathan myös laittaa nimet kenkiin! Suosi tossuja jotka lasten on helppo oppia itse laittamaan (1v on tosin aika pieni vielä:)) Muista kuravaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille tyhjentävistä vastauksista :)
Harjoista oli ihmetystä... Hiusharjaa tarkoitin. Meillä tytöillä pitkät hiukset ja ihan takussa unien jälkeen että kait joku ne siellä harjaa ja laittaa kiinni...

kyllä minä ainakin pk:n tätinä lasten hiuksia harjaan (vaikka sormilla), just unien jälkeen ovat irronneet tms. Ja laitetaan niitä kiinni ja pinnit paikoilleen:)

Yhteistyössä