Huhtitaaperot 2009 *Syys-Joulukuussa*



SYNTYNEET

16.3
Sanni-Maria
tyttö
Neea, klo 4.40, 3700g ja 50cm, rv 39+2

19.3
Lis69
poika
Arttu, klo 5.02, 3005g, rv 36+5

21.3
tutsa
poika
Rasmus, klo 6.40, 3365g ja 50cm, rv 37+5

23.3
vuffi
poika
Roni, klo 14.01, 2640g ja 47cm, rv 36+5
poika
Eetu, klo 14.14, 2790g ja 48cm, rv 36+5
Solina83
tyttö
Elli, klo 22.12, 2655g ja 46.5cm, rv 36+1

24.3
Nappi1984
poika
Konsta, klo 9.20, 3212g ja 50cm, rv 38+3
jaahassu
poika
Sammo, klo 14.25, 3250g ja 49.5cm, rv 38+0

26.3
Happy79
tyttö
Kiira, klo 23.11, 3140g ja 49cm, rv 38+2

27.3
Hemuli9
tyttö
Lilja, 2400g, rv 36+5

28.3
Kadak
poika
klo 7.44, 3200g ja 50cm, rv 38+5

30.3
manna8
tyttö
Elsa, klo 21.02, 2680g ja 47cm, pipo 34cm, rv 39+5

1.4
Vaavimasu
poika
Leevi, klo 6.36, 3340g, rv 38+0
hekla
tyttö
Helmi, klo 02.34, 3770g ja 51cm, rv 40+3

2.4
Gimli
poika
klo 2.36, 2720g ja 49cm, rv 38+0
uneilmasäleikkö
tyttö
klo 17.41, 3990g ja 50cm, rv 40+0

3.4.
JJ-t
poika
Joona, klo 00.34, 3300g ja 50cm, rv 40+0
amalia07
tyttö
Emilia, 3760g ja 50cm, rv 40+1

5.4.
sannismami
poika
Joona, klo 21.46, 2785g ja 48cm, rv 37+0
emmie
poika
3260g ja 47cm, rv 39+1

6.4
millipilli
tyttö
klo 3.31, 3550g ja 47cm, pipo 34,5cm, rv 40+1
ventti
tyttö
Ronja, klo 4.35, 2920g ja 49.5cm, rv 39+6
Bindi
tyttö
"Kapris", klo 11.37, 3840g ja 49cm, rv 39+0
Tonaattori
poika
Toni, klo 16.54, 2654g ja 48 cm, rv 38+5


9.4.
zikiziki
tyttö
Nanna, klo 19.05, 2860g ja 46,5cm, rv 37+6
Asha
tyttö
Dali, klo 21.52, 3286g ja 51cm, rv 40+0

11.4.
Pai-30
tyttö
Janna, klo 3.26, 2870g ja 47cm, rv 39+4

12.4.
superheppuli
tyttö
Inkeri, klo 23.02, 3200g ja 47cm, rv 40+0
vaaveli75
poika
Rasmus, klo 7.41, 3270g ja 49cm, pipo 35cm

14.4.
misStar
poika
Nooa, 3860g ja 51cm, rv 41+4

15.4.
Eloveena
poika
klo 1.19, 3285g ja 50cm, rv 39+3
Ruttana
tyttö
klo 20.10, 3500g ja 48cm, rv 42+0

16.4.
pietu-
poika
klo 22.04, 3880g ja 52cm, pipo 35,5cm, rv 41+2

17.4.
SusseN
poika
Leevi, klo 22.42, 3330 gr ja 48 cm

18.4.
Kesis
tyttö
rv 41+1

21.4.
heikku
tyttö
Vieno, 3335g ja 48,5cm

22.4.
lumi-enkeli
tyttö
Siiri, klo 07.10, 3220g ja 48cm, pipo 33,5cm
outokumpu
poika
Juuso, klo 5.54, 4100g ja 51cm, pipo 37cm
mitoralla
tyttö
Minttu, klo 17.07, 4290g ja 51cm, rv 41+5

24.4.
mamma67
tyttö
Alina, klo 2.48, 3470g ja 51cm
AAM
tyttö
Anya, klo 17.56, 4315g ja 53cm, pipo 35cm, rv 41+4
teppana
tyttö
Eeva, klo 20.14, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
Hennna
poika
Onni, klo 14.53, 3570g ja 52cm, rv 40+4

25.4.
SädeI
poika
Luukas, klo 22.09, 4020g ja 52cm

27.4.
miinulainen
tyttö
Vilja, klo 18.33, 4070g ja 50cm, pipo 35cm

28.4.
Piin
tyttö
Aino, klo 12.44, 3455g ja 50cm
nannuli32
tyttö
klo 11.13, 2730g ja 47cm
AuroraBorealis
tyttö
klo 18.58, 4300g ja 54cm, rv 42+0
Usvametsän neito
poika
Jimi, klo 00.54, 3640g ja 52cm, rv 41+1

29.4.
Tilia cordata
tyttö
Silja, klo 17.07, 3900g ja 53cm, pipo 35cm, rv 42+1

30.4.
ooti
poika
Jere, klo 3.44, 3184g ja 49cm

4.5.
Min-na
poika
Henri, 3760g ja 51cm

5.5.
Laala
tyttö
Aura, klo 21.28, 4130g ja 56cm

7.5.
Milkystern
poika
Juho, klo 3.09, 3680g ja 54cm

Syntynyt
26
poikaa

29
tyttöä




:heart: Mistä kaikki alkoi... :heart:
*Huhtikuun Masuasukit*
*Huhtikuun Masuasukit* ~Syyskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Lokakuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Marraskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Joulukuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Tammikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Huhtikuussa + Toukokuun alku~


Täällä edellisiä höpinöitä :)
~Huhtivauvat 2009~ Huhtikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Toukokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Kesäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Heinäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Elokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Syyskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Lokakuussa
~Huhtivauvat 2009~ Marraskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Joulukuussa

2010
~Huhtivauvat 2009~ Tammikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Helmikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Maaliskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Huhtikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Toukokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Kesäkuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Heinäkuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Elokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Syyskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Lokakuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Marraskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Joulukuussa

2011
~Huhtitaaperot 2009~ Tammi-Helmikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Maalis-Toukokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Kesä-Elokuussa
 
Ja syksy saapuu ja vuoden viimeinen pino.
Aika vierii niin hirmuisen nopeasti, että hyvä jos perässä pysyy.

Meillä neiti puhua pälpättää minkä ehtii ja ujostelee vähän vieraampia ihmisiä.
Potta harjoittelut jatkuvat ja kotona päivisin mennään usein ilman vaippaa, mutta on tässä vielä täyteen vaipattomuuteen matkaa vaan eipä kiirettä. Kyllä sitä ehtii vielä. :)

Lauluja neiti lauleskelee ja lemppareita on Pikkuiset kultakalat, Metrolla mummolaan, Viisi pientä ankkaa, Bussilaulu.
Mitkäs on muiden taaperoiden lempilauluja?

Ja mitäs muille huhtikuisille kuuluu?


Ruttana & Beanie (pitäis varmaan jo keksiä joku muu lempinimi tänne :whistle: ) 2v 4½kk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-enkeli
Kiitokset uudesta pinosta..täällä onkin niin hiljentynyt keskustelut..

Meillä ollaan vielä oikeestaan kokonaan vaipalla..Siiri nyt jotenkin niin vastaan pottaa ja pönttöä :headwall: välillä sujuikin jo tosi hyvin...tuo Siirin reuma kun oli jalassa oikeen pahana niin potta oli vihoviimenen paikka johon suostu meneen (sitä sattu se asento kun polvi meni koukkuun niin paljon, että nyt kestää taas hetken että tää homma lähtee tästä rullaan)...tällä hetkellä Siirin reuma hyvin hallinnassaa :D eli lääkitys selvästi puree..

Meillä myös puhutaan kun papupata :D On se niin ihanaa kun kommunikointi helpottuu päivä päivältä :)

Kolmen lapsen kanssa arki sujuu hyvin :) Välillä äidin hermoja testataan pikkuisen enemmän, mutta on noi vaan niin ihania :) Mieskin lähti viikoks lappiin joten oon nyt sit ihan itekseni lasten kanssa, mutta ollaan keksitty paljon tekemistä, niin kiukuttelukin on jäänyt vähemmälle :)

lumi-enkeli ja Siiri :heart:
 
Pakko tänne purkaa..
Miten ihmeessä mä pärjään sairaalassa ilman mun pientä pirpanaa!! :'( Huomenna aamulla pitäis mennä sairaalaan ja leikataan se myooman pirulainen pois. Eniten huolettaa miten neiti pärjää baban kanssa. Itse leikkaus ei niinkään, ainakaan vielä. : /

Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin!
 
Ruttana, hyvin se menee! Otat kuvia mukaan :) Muistan hyvin vielä, kun mulle tuli se tulehdus, kun Tikru oli pieni ja jouduinkin Meilahteen leikkaukseen ja yöksi. Pumppailin maitoa ja katselin Tikrulaisen kuvia itkeskelyn lomassa :) Hyvinhän kaikki silloin kumminkin pärjäsi ja sun pirpana on jo iso tyttö!

Lempikappale meillä hämähämähäkki. Tullut jo vähän säveltä mukaan lauleluihin. Niiiiin söpöä! Kakkonen on ottanut jo ensiaskeleensa 8kk iässä. On kyllä meillä eri luonteiset lapset keskenään...Hassuja ja rakkaita molemmat :heart:

Terkut!

kadak&tikru 2v5kk ja pikkukakkonenprinsessa 9kk
 
Hei vaan kaikille piiiitkästä aikaa! :wave: Möh, tää ohjelma kenkkuilee mulle... just äsken pistin pitemmän litanian ja painoin lähetä-nappia niin tuli ilmoitus ettei toimintoa voi suorittaa... :( (arvatkaapa muistinko kopioida tekstini... )

Mutta lyhyesti, Ruttanalle kiitos uudesta pinosta! :flower: Miten sairaalareissu meni?

Lumi-enkeli, kyllä Siiri kuivaksi oppii ihan varmasti! :hug: Älä suotta stressaa.

*muoks* Kadakille tsemppiä töiden aloitukseen! :hug:

Ihanaa, kun kaikilla taaperot kasvaa ja puhetaito menee vauhdilla eteenpäin! :heart:

Täällä on kesän jäljiltä pottailemaan oppinut tyllerö ja tuttikin jäi samassa rytäkässä poies. Hieman hirvitti, kun loman alussa jätettiin vaippa poies (kesän alussa vielä melkolailla vaipoissa niin päivälä ko yölläkin). Mutta tosi hyvin lähti homma muutaman ekan päivän jälkeen käytiin ja vaippoja ei oikeestaan enää 1,5-2 kuukauteen tarvittu *koputtaa puuta*.

Ok, josko tää nyt tulis perille ko on lyhyempi viesti ja vikkelästi painan lähetä-nappia.

Öitä ja tsemppiä ja haleja kaikille! :flower:

AuroraB + tyty 2v 4kk ja risat
 
Viimeksi muokattu:
moi :wave:

kadak fb:ssa luurataan, kun meidän marrasmammojen (vm 2011) ryhmä lähtikin sinne... nyt ei sit muualla ehdi ollakaan :saint: ja milloin sä palasitkaan töihin? meille kyllä sopis treffailla, kun mun saikku jatkuu (jälleen) ainakin tämän vkon ja tod.näk. myös seuraavat. lääkärit kirjoittaa aina 2 vkon pätkissä tota saikkua ja sitten kontrolli. mites muut, oisko esim ensi vkon maanantai sopiva päivä nähdä? leikkipuisto ja/tai kaffet jonkun luona? meillekin uskallan kutsua (asutaan nykyisin sörnäisten lähellä), mutta tietty pieni mahis että joudunkin töihin... kuulee taas perjantaina.

ruttana kiitos pinosta ja toivottavasti olet toipumassa leikkauksesta hyvää vauhtia :hug:

onpas hirmu monen tenava jo vaipaton! meillä meni kesä melkein takapakkia, kun reissattiin niin paljon eikä ollut pottaa lähellä, että vaipoissa on menty vaihtelevasti. nyt kyllä teidän jutuistanne ja kokemuksistanne rohkaistuneena kokeiltiin vaipattomuutta 3pv ja hyvinhän se meni, oho, ois varmaan voinut jo aiemmin kokeilla :D mutta öisin laitetaan kyllä vaippa (on useimmiten kuiva, mutta vahinkoja sattuu silti) ja esim tänään hoitoon viedessä mies oli sitä mieltä, että ehdottomasti vaippa, ei hoitajaa voi vaatia käyttämään elsukkaa potalla tunnin, parin välein... nooh, ilta ja ensi vkl taas vaipatta, eiköhän se siitä! =)

ON: täällä on muutettu uuteen kotiin ja on ihanaa :heart: elsa aloitti samalla 3-perhepäivähoidossa (samassa ryhmässä kuin hemulin lilja muuten) ja siirtyi nukkumaan omaan huoneeseen "isojen tyttöjen sänkyyn", ettei ihan pientä muutosta hälle. hyvin on silti pärjännyt, vaikka tuntui kyllä aluksi olevan ikävä "omaa", eli vanhaa, kotia. lisää haasteita elämään on tuonut se, että mulla on ollut elokuun alusta asti kaikenlainen nostelukielto ja välillä olin lähes vuodelevossa, että elsa reppana ei tosiaan ole saanut nauttia liikaa äidin sylistäkään juuri silloin kuin sitä olisi muutosten keskellä tarvittu :( mä olen siis ollut jo yli kk s-lomalla, kun ei ole ollut varmuutta yrittääkö tämä masun muksija jo ulos... nyt näyttää paremmalta, mutta tuskin töihin enää pääsee, ainakin mitä tähän astisia lääkäreitä on uskominen.

eipä täällä nyt kummempia, masua kasvatellaan ja nautitaan rauhallisesta elämästä ja uudesta kodista. tuntuu että on elämä ihan mallillaan :heart: ja tosiaan hirmu kiva olisi teitä treffata, myös työssä käyviä, kuten am ja nappi löytysköhän syksyltä vaikka joku la/su nähdä?

t. manna8 + elsukka 2v5kk ja "ernesto" 29+5 :heart:
 
Täällä ollaan leikkauksen jäljiltä toipumassa. :wave:

Leikkaus meni hyvin, mutta kaik män eli ei enää vauvoja. Myoma oli täyttänyt koko kohdun, joten ei jäänyt mitään säästettävää.
Noh, tämä on elämää ja onneksi on kaksi tervettä tyttöä ja pienin niistä niin täydellinen kaikkine uhmineen, että siihen on hyvä jäädä. :saint:
Ja jos jotain oikein hyvää niin eipähän tule enää kuukautisia! :D

Kotona pärjättiin hyvin loppujen lopuksi, mutta sen tuo teki, että neiti vielä varmistaa että mama ei mene sairaalaan ja että olen täällä. Huhuilua kuuluu "missä mama on?"
Surkeaa oli kuulla, että ekana aamuna neiti meni rattaisiin istumaan eikä suostunut tulemaan pois kun halusi maman luokse. :(
Onneksi jo torstaina pääsin kotiin niin ei tullut pitkää erossa oloaikaa. :)

Treffeille vois pikku hiljaa yrittää mukaan jos sellaista järjestetään. Vielä ei vain pitkiä matkoja jaksa kävellä tai siis kävelee toki, mutta aikaa siinä menee.


Toipuva Ruttana & Beanie 2v 5kk :heart:
 
heihoi(pitkästä aikaa:D:ashamed:)

Kiva kun ruttana jaksaa pitää kasassa pinoa ja upea asenne leikkauksesta toipuvalla,kun kyse on kuitenkin isosta asiasta:flower:ihailen.

kadak teillä riittääkin vauhtia ja vaaratilanteita kun lähtee tuossa iässä taivaltamaan:D

manna jopas aika hurahtanut kun katsoo noita erneston vkkoja:O

meillä R on kokonaan kuiva(ollut n3vkkoa myös öisin).Puhuu paljon ja leikkii paljon keskittyneemmin kuin veljensä.Pilke on kasvanut silmäkulmassa ja pahin vierastelu jäänyt tänä kesänä pois.Kepposia keksii ja kikattelee niille.
Kotona olen vielä tosin pojat käy kaupungin kerhossa 2kertaa vkossa.joten omaa aikani on siinä.mies painaa taas aamusta ja iltaan ja vkonloppuja niin voi sitten talvella ottaa pitempää lomaa.
Mun faija kuoli heinäkuussa ja se oli lapsille tosi kova menetys.Se kun oli meidän omapuistotäti:heart: ja kävi useita kertoja vkossa poikia kaitsemassa.Kyyneleet ihan kirposi silmiin kun pojat tähdenlennon nähdessään toivoi että pappa tulisi taivaasta pois.
terkuin,
tutsa ja R
 
Hei siskot, niin se syksy vaan painaa päälle myrskyineen.

Tytöt kasvaa ja päivä päivältä ovat enemmän kiinnostuneita toisistaan. Eevakin on jo jopa vähän siskon perään, kyselee missä sisko jos ei muista että Saara on vaikka ulkona nukkumassa.
Saarakin tosiaan on jo puoli vuotta. Koskaan ennen ei ole puoli vuotta elämää mennyt yhtä nopeasti! Niin hurjaa!
Eeva puhua pölöttää kaiken kuulemansa, pelkeleet ja saatanat mukaan lukien. Ja miten se osaa käyttää niitä vielä "oikeassa" paikassa, se on minusta kaikkein ällistyttävintä. Eevahan aloitti puhumisen vasta oikeastaan Saaran syntymän jälkeen, nyt sit puhuukin tosi selvästi ja oikeastaan r on ainoa kirjain mitä ei osaa sanoa. Monia loruja muistaa, siis kun minä aloitan niin Eeva jatkaa loppuun. Suuria suosikkeja on Hertta edelleen ja uusimpana Oktonautit. Jos ei muu auta niin mitä tahansa okto juttua kun ehdottaa niin jo kelpaa.. Oktoluukku (suu) auki syödessä, peson kuorma jne. Lempimusiikkia on Hevisaurus ja Sauruxet. Antti Tuiskun Hyökyaalto on hyvä myös. Yhtenä päivänä sanoi mulle "älä pelkää, yhdessä menään". Sanoin että missäs laulussa noin sanotaan niin Eeva mietti hetken ja sanoi, Antti Tuisku. Ainiijoo.. :)

Muutoin meillä on kaikki samanlailla kuin ennenkin paitsi että meidän rakas Kata-koira kuoli äkisti ja yllättäen viikko sitten. Silloin kun Kata vielä oli tässä niin se jonkin verran otti päähän, aina vouhottamassa kun tuli kotiin kaupasta ja piti viedä ulos ja aina miettiä että entäs Kata, otetaanko mukaan jätetäänkö kotiin jne. Nyt kun Kataa ei enää ole niin antaisin mitä vaan, että saisin sen takaisin. Olihan se jo 8,5 vuotta mutta olisin silti toivotut että se olisi vielä jaksanut kauemmin meidän kanssa. Toivoin ja sanoin aina, että jos Kata jaksaisi niin kauan että Eeva muistaisi sen. Eevahan ei koskaan oikein ollut Katasta kiinnostunut. Saara sen sijaan on heti kun lähti liikkeelle ollut turhankin innokas. Heti jos näki Katan niin luokse oli päästävä. Kata taas oli enemmänki imeissään ja vähän vaivautunut kun se Sintti sillälailla aina kimpussa (eihän me tietenkään päästetty Saaraa "kimppuun"). Nytkin Saara hihkuu jos sille näyttää Katan kuvan. Kunpa asiat olis vielä toisin ja Kata täällä. En olis uskonut että mokomaa koiraa voi olla näin iso ikävä ja sen poismenosta tulla näin kova suru.

Muistanette, että olin kesällä leikkauksessa. Multahan poistettiin vasen munasarja kun siellä oli se reilun kokoinen kasvain. Se kasvain olikin sellainen laadultaan, että olisi mennyt syöväksi jos olisi pitempään saanut olla paikoillaan. Eli niin sanottu borderline tai semimaligni-kasvain. Tämä tieto poiki sen, että mua tutkaillaan Naistenklinikalla kontrolleissa jonkin aikaa ja ekan kerran olen menossa joulukuussa.

Ostettiin kesämökki, tai pikemminkin tontti jossa tönö eilen. Mies on ahdistellut mua mökkiasialla jo vuosia ja oon yrittänyt toppuutella, että ei mulla intressit riitä kahden kiinteistön kunnossapitoon. Nyt kun se mökki on sellainen tönö, niin ehkä sen suhteen ei tartte stressailla. Tarkotus on joskus, ehkä 3-5 vuoden päästä rakentaan sinne uusi mökki. Nyt käydä ja olla siellä mahdollisuuksien mukaan. Tontti on saaressa johon on ihan lyhimmillään n 5 min venematka. Jos jotain huonoa, tavallaan ehkä hyvääkin(!?) on että appivanhempien mökki on vartin venematkan päässä meidän paikasta. Mulla jonkin verran on semmonen tuska siitä, että ne tulee kohkaamaan sinne meidän paikkaan ja neuvomaan että näin ja noin ja noin. Ehkä tilanne olis eri jos kyseessä olis omat vanhemmat mutkun ne on ne miehen vanhemmat niin eihän niille voi sanoa suoraan että hetkinen, meidän paikka ja meidän päätökset. Toisaalta sit voi olla, että auto jättää tytöt heidän luokseen ja me saadaan mennä miehen kanssa kahdestaan saareen. Aika näyttää.

Näin meillä.. anteeksi omanapainen kirjotus, TAAS KERRAN.

Teppana, Eeva ja Saara
 
Osanottoni Tutsa ja teppana! Ja Ruttanalle myös, kohdunpoistosta.

Teppanalle myös onnea mökin ostosta. Meillä on aika samanlaisia kuvioita, joten se jäi äsken lukemastani mieleen, vaikka kaikkien jutut on ilolla luettu.

Onnea uusiin koteihin, ainakin monella pk-seutulaisella sellainen on!

Täällä ei uutta auringon alla; Siljalla uhmaa ja mustasukkaisuutta ja pikku Venla-vauva syö, nukkuu ja naureskelee tyytyväisenä.
 
Heippistä pitkästä aikaa!

Useasti olen käynyt kuulumiset tsekkaamassa, mutta kirjoitteluun ei ole jäänyt aikaa.

Surullisia uutisia Tutsalla, Teppanalla ja osin Ruttanallakin. Osanotot ja halaukset! Ruttana hyvä homma kuitenkin, että kotijoukot selvisivät maman poissaollessa ja että jaksat olla hyvällä mielellä, vaikka leikkauksen lopputulos oli mikä oli.

Meidän kesäloma meni aivan ihanasti mm. Espanjassa lomaillessa, mutta sen jälkeen alkoi hirmuinen säätö uuden asunnon rempan kanssa. Muutettiin tosiaan uuteen kotiin, Mannan naapuriksi, ja sitä ennen puserrettiin liian lyhyessä ajassa keittiöremontti plus muuta seinienpoistoa jne. Muutto oli elokuun lopussa, ja nyt jo elämä hymyilee, kun remonttikamppeet on saatu keräiltyä pois jaloista. Neliöitä on roimasti enemmän kuin meidän edellisessä kodissa, ja Liljakin sai oman huoneen. Ja naapurit ovat supermukavia! Talossa on oma leikkipiha keinuineen ja hiekkalaatikoineen, joten aina ei tarvitse raahautua puistoon asti ulkoilemaan.

Liljalle kuuluu hyvää. Oppi kesällä kuivaksi, ja nyt uudessa kodissa on oppinut nukkumaan kiltisti omassa huoneessaan. Suurin osa öistä menee ilman yöheräämisiä, mikä on kyllä suunnaton muutos aiempaan. Uhmakohtauksia tulee varsinkin äidin kanssa laatuaikaa viettäessä. Joskus meinaa ihan naurattaa, kun tyttö rupeaa raivoamaan niin kummallisista asioista. Kokonaisuudessan on kyllä hyvin kiltti ja tottelevainen tapaus.

Hoitokuviot menivät uusiksi kesän jälkeen, ja kuten Manna edellä kertoikin, meidän tytöt ovat samassa 3-perhepäivähoitoryhmässä. Joka toinen viikko hoito on täällä meillä, ja pisimmillään hoitoonvientimatka on siis naapurirappuun. Melkoista arjen luksusta! Tyttöjen hoitaja on osoittautunut aivan loistavaksi.

Ihanaa syksyn jatkoa!
Hemuli & Lilja
 
AAM
:wave:

heipat kaikille, onpas paljon käynyt isoja, terveydellisiä ja elämää järisyttäviä juttuja useille.. :hug: poismenoista ja menetyksistä kaikissa suhteissa.

Paljon on ehtinyt taas tapahtunut huhtilasten osilta ihanaa kehitystä kun viimeksi kirjoittelin :heart: kyllä ne pikkuiset osaa ihastuttaa ja vihastuttaa :D meilläkin..

Tässä taannoin aamusella kun pakkasin jätkälle eväitä metsäretkelle tarhaan niin neiti kun hoksas että hän ei saakaan pillimehua itse vaan allu saa omaan retkireppuun, niin frökenin aamuvoileipä lensi kaaressa keittiön seinään, jäi kiinni siihen oltermanneineen.. siinä oli mulla naurussa pitelemistä kun toinen naama rutussa huusi että "aijalle pillimehu okko" !! xD

Ruoka ei maistu ntille oikein enään, tai on ymmärtänyt että on oma tahto ja voi päättää ettei syö mutta kyllä se nälkä porsaan kotiin (ruokapöytään) takasin sit tuo jossain vaiheessa. Vaipat on päiväsaikaan jo kokonaan poissa vain yöllä on vaikka sekin on kuiva yleensä aamulla. Tarhassa käyttelevät välillä mutta aika vähän.

Syysterkkuja meiltäkin kaikille ja mieli tekis kovasti tulla tapaamaan kaikkia jossain vaiheessa kunhan kalenteri antaisi periksi :)

T. Mamma ja Ansku
 
Ohhoh, onpas täällä hiljaista :eek:

Joulu tulla jollottaa, oikein innolla Eevan kanssa odotellaan :)

Meille ei sen ihmeempiä kuulu, kotosalla viihdytään ja ollaan oltu terveinä koko lössi. No likat oli kyllä pienessä nuhassa tässä viikko takaperin, mutta nyt jo molemmat alkaa olla parantuneet. Vauvauinnissa käydään koko perheen voimin lauantai aamuisin, Saara se onki varsinainen vespeto. Eeva uiskentelee "ein" tahdeissa omia kuvioitaan kellukkeiden kanssa. Suostuu sentään uimaan ja poiskin ihan hyvin, mutta sitten uidessa kaikki onki vähä eitä. Ihan sama mitä yrittää ehdottaa niin ei. Aha, no ole sitte.
Saaralla riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Johan hää on huomenna, siis 3.11 8kk eikä ollenkaa mikään pikkuvauva enää. Nousi 7kk tukea vastaan seisomaan ja oli ihan tolkuton alkuun. Nyt ei ihan niin enää kaatuile vaan pitää jo kiinni eikä nouse ihan mitä vaan hepposta tukea vasten. Alaskin osaa mennä hienosti. Mutta edelleen silti päivittäin satuttaa itsensä ja parkuu kovasti. Eevalla ei ollenkaan ollut aikoinaan noin kiire, Eeva muutenkin paljon myöhemmin teki samat kuin Saara. Päivittäin ihmettelen näiden erilaisuutta! Eevalla ei esim. koskaan ole ollut kasvoissa mustelmia kaatuilun takia, Saaralla tuli peräkkäisinä päivinä otsaan viivat kun kolautti.. mustaa silmää odotellessa.
Tää on aika rasittava vaihe, kun pitää olla NIIN silmät auki koko ajan. No, onneks tämäKIN on ohimenevää. Kunnes Sarppa alkaa kohta kävellä.
Eeva on ällistyttänyt mua viime aikoina kehittymisellään. Se piirtelee piirustuslevyynsä hymynaamoja. Joskus niillä on myös pöppä, siis nenä :) Yleensä on suht pyöreä pää siinä kaksi silmää ja suu. Eikä mitään vahinkonaamoja ole nämä. Loruttelee ja laulelee.
Vaipan kanssa ollaan vielä vähän "lirissä". Tänään oli koko päivän ilman vaippaa mutta ei kerro että on hätä. Se on meidän muistutettava että muista mennä potalle ja 1-2h välein käyn sen istuttamassa ja kokeilemassa josko tulis pissa. Tänään lorotti housuihinsa olkkarissa ja sano vaan "laitettaisko vaippa" kun pissat oli jo housussa. Plää. Jospa se jossakin kohdassa hoksaa että pitäis etukäteen ilmotella.

Näin meillä..

Teppana Eeva 2,5v ja Saara 8kk
 
hei :)

vauvauutisia tännekin, eli meille syntyi ihana pieni tyttö 22.11. klo 10.42 :heart: rv:t 39+6, painoa 3580g ja pituutta 50cm =) vaikka niin ultrissa näytti miniltä, niin täysin keskikäyrällä kasvava tyttöhän sieltä tuli ja niiiiiin ihana että äiti on ihan onnesta sekaisin - kuinkas muuten =)

synnytyskertomusta ruksaan ehkä myöhemmin tuonne odotuspuolelle, mutta sen sanon, että nopea toimitus oli tämäkin (elsahan syntyi 4h:ssa): 3h ensimmäisestä kipeästä supistuksesta siihen, että oli vauva maailmassa. ei meinannut pysyä vauhdissa mukana, kun aamulla vein vielä elsan hoitoon, yön olin nukkunut normaalisti ja sitten 10.42 olikin jo vauva sylissä :heart: mutta tällä kertaa sentään pääsin omin jaloin (hädin tuskin kylläkin) saliin ja sielläkin ehdin olla lähes tunnin, että aavistuksen paremmin ajoissa kuin viimeksi...

kirjoittelen joskus paremmin kuulumisia, kun pääsee tästä alkuihmetyksestä! janiin, elsa suhtautunut toistaiseksi mahtavasti vauvaan, ei ole juurikaan mustasukkaisuutta, isin kanssa tykkää puuhailla kovasti kaikenlaista ja välillä haluaa vähän vauvaa hoitaa. toisaalta, oltu vasta 2pv kotona, että tilannehan ehtii varmasti vielä muuttua :)

t. manna8 + prinsessan ihanuus 4vrk :heart:
 
manna8 oi ihanaa..oikein paljon onnea pienestä prinsessasta:flower:=)

Tänne kuuluu ihan hyvää :) Siirin reuma tällä hetkellä paremmassa jamassa ja tyttö sitä mukaa itsekkin piristynyt ja rohkaistunut..kun kivut poissa.. Kova tyttö on höpöttämään ja lauleskelee jo pitkiäkin lauluja :D Meillä tuo nuorimmainenkin täyttää ens kuussa jo vuoden verran..mihin tämä aika oikein katoaa...olen edelleen kotona, ja suunnitelmissa on vielä olla ainakin vuoden verran

lumi-enkeli ja Siiri:heart:
 
Hei taas ihanaiset ja ekaksi paljon halauksia :hug: kaikille niitä tarvitseville!

Onnea mannalle!

Kurjaa, kun ei ehditä enää yhtään tavata. Mulla menee päivät niin vauhdilla.
Meillä tikrulainen osaa käydä itse potalla, mutta ei vaipoista vaan voi luopua. Jos ollaan ilman, niin aika usein tulee pissa vaikka lattialle, sit taas, jos on vaippa, niin saattaa olla monta päivää kuiva vaippa (univaippoja lukuunottamatta). Noooh, harjoitellaan. Pikku-neiti pissaa melkein aina lattialle, jos antaa hetkenkin olla ilman vaippoja. Pitäis alkaa potattamaan pientä, muttei oo vielä jaksettu. Neiti on muutenkin aikamoisen omatoiminen, osaa syödä itse jo vähän lusikalla ja juoda nokkamukista. Hauskaa, kun Tikrulainen haluaa vieläkin välillä, että sitä syötetään ja pikkusisko vetelee puuroa omalla lusikalla...

Meillä lauletaan kovasti ja leikitään kitaran soittamista (oikein asenteella jalat harallaan tiukka ilme kasvoilla).

Ihanaa Joulun odotusta ja valkoisia hankia kaikille :xmas:

kadak & tikru 2,5 v. & pikku-ruu 1 v.
 

Yhteistyössä