*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Sori nyt tulee pelkkää omaa napaa...
Mut näín niiin kauheeta unta että pakko tulla johonki avautumaan.
Näin nimittäin sellasta unta että punkero synty (se ei viel ollu kauheeta tietenkään) ja sit ku se oli muutaman päivän ikäinen, lähin sen kans johonki tyyliin taidenäyttelyyn tai vastaavaan. Ja KADOTIN SEN SINNE! Sít me alettiin etsii sitä ihan paniikissa ja mä sain jo itekin astmakohtauksen tai jotain ja sit ku se löyty se oli ihan eloton ja sinersi. :eek:
HERÄSIN siinä vaiheessa ku me yritettiin elvyttää sitä.
Herättyäni eka reaktio oli että aloin ihan hirveesti itkemään kun se oli niin kamala uni. Ja arvatkaapa kuka ei oo sen jälkeen saanu unta. :ashamed:
Mies yritti lohduttaa, että kun se oli vaan unta, ja koitti halia mua ja kaikkee mut ei auttanu. Nyt sekin sit lähti jo töihin vartti sitten. :/

Toivottavasti te näätte vähän mukavampia unia.

Laala ja Punkero rv13+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja funkyMama:
HEI KERTOKAA MITEN SAAN TÄN ERITTÄIN TUKKOISEN, KIRVELEVÄN ja KORVATLUKOSSAJATKUVASTI -nuhan pois, ÄRSYTTÄVÄÄ!! ?? Kertokaa apuja!! :snotty: Kun ei saa edes Nasolinia käyttää.. :(

Minä olen käyttänyt ratiopharmin nenäsumutetta joka on lapsille..En tiiä saako sitäkään käyttää mutta en kyllä pysty ilmankaan olla..JA kaikista lapsista olen käyttänyt vaikka on ettei suositella...Mulla oli eilen toinen päivä et jotenki pystyi oleen ilman nenäsumutetta päivän,mut yöks piti laittaa kuitenki vielä..Nyt päätin olla ilman seuraavan yön jo..

Vauvakirjasta että mä ostin joskus aikoinaan kun liityin kirjakerhoon niin ton suuri vauvakirja kirjan ja nyt tuntuu että se vaan seisoo tuolla hyllyssä kun kuitenkin on jo niin tuttua kaikki et ei tuu paljo vilastua..


Siinä pitäis olla nyt 14+0 kuva mutta pitänee itte kokeilla onnistuiko..


Eilen kävi yks kaveri asiakkaana ja se joka välissä katto mun mahaa mut se ei sanonu mitää..Mä en sit uhastakaan sanonu mitää sille vaan ootin et se kysyy..No se ei sit kysyny olleskaa :LOL: Mut taatusti hokas mistä oli kyse..Olen jo jonku aikaa käyttäny tiukkoja paitoja joten masu kyllä näkyy..
Mutt anyt lopettelen ja katon taas jos toi ois onnistunu toi linkki..

Vaavimasu ja napukka 14+1
 
tutsa kiva kun kirjoitit neuvola-asiasta. olin jo ajatellut että olen ymmärtänyt kaiken väärin, kun tuntuu että kaikilla muilla, myös helsinkiläisillä, on neuvoloita kuukauden välein... kyllä mäkin sinne neuvolaan nyt pääsen ylimääräiselle käynnille, kun on töissä ollut vähän ongelmia: työhuoneesta löytyi hometta ja ylityöt/jatkuva kiire pitää mun verenpaineen vähä liian korkeella. pomolta ei kyllä heru ymmärrystä edes normaalimittaisiin työpäiviin, saikuista puhumattakaan, plääh...

ihania masukuvia on tullut! itse ainakin nautin, kun masu vihdoin alkaa näkyä. mulla on parissa viikossa pompsahtanut pötsi esiin. yritän saada illalla kuvan miehen avustuksella...

t. manna + lilli 16+1
 
millipilli
Huomenta!

Minskille myöhästyneet synttärionnittelut :wave: :flower: :flower:

NuuttiKyllikki tervetuloa mukaan :wave:

JJ-t, mä muistelisin että täällä sanottiin neuvolassa että kun Hb laskee alle 110 aloitetaan rautalisä. Mä kyllä esikosta sovelsin ja aloitin kun laski alle 120 koska se oli mulle jo ihan kamalan alhainen.

vaavimasu, joo mulla kanssa raskauden jälkeen toi napakorun arpi on ollut sellanen pieni ruttu :D niin ja korun mä olin ottanut pois jo varmaan puoli vuotta ennen kuin olin raskaanakaan silloin esikoisesta. Kyllästyin :whistle:

guess, voi kun ihana ultrakuva :heart: :heart: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

vauvakirja, esikoiselle sellaisen hankin ja tosi laiskasti sinne on mitään tullut laitettua.

laala, olipa inhottava uni mutta onneksi se tosiaan oli vaan uni. Ehkä tonne unimaailmaan heijastuu omat pelot ja sen sellaiset jotka sitten noin inhottavinä näyttäytyy. Ja mulla on kyllä itellä ollut molemmissa raskauksissa tosi vilkas unimaailma. On muutenkin, mutta raskausaikana varsinkin!!! Ihan normaalitilassakin kun saatan unissani tehdä ninjatähdillä murhia jne. niin voitte kuvitella mitä raskaus niihin uniin tekee...

Esikoista odottaessa näin joskus unta, että meille syntyi pieni poika. Sylissä vauva oli ihan normaalin kokoinen, mutta sitten se oli kuitenkin niin pieni että mahtui mun isän kenkään nukkumaan... :whistle: :D ja toisen kerran näin unta, että olin raskaana n. puolessa välissä ja teinkin yhtäkkiä uudestaan positiivisen raskaustestin eli odotin kahta lasta yhtä aikaa :LOL: :LOL: :LOL: Olin sitten kovin huolissani miten se puolet pienempi pysyy siellä masussa kun se toinen syntyy, mutta lääkäri sitten lohdutti, että ei oo mitään hätää kun se pienempi on sen toisen yläpuolella :D

manna, saitkos kerrottua pomolle raskaudesta? Minkälainen vastaanotto tuli?

Katselin tossa äsken eilistä Sairaala -jaksoa ja nyt mä oon sitten julkkis B) varmaan kaks sekkaa näyin telkkarissa kun kävelin raportille :D

Eilen kävin tosiaan illalla reippaalla tunnin kävelylenkillä. Oli vaan inhottavaa kun sen jälkeen koko illan oksetti ja supisti :/ no, ajattelin silti mennä kokeilemaan tänään jumpalle miltä siellä tuntuu. En oo käynyt koko raskauden aikana ja nyt olis into taas mennä.

Mukavaa päivää!!

millipilli & Frank 15+4
 
millipilli kuka sä niistä olit telkassa?? vähän hienoa et siellä vilahtelit :D ja juu, sain kerrottua eilen pomolle ja lähinnä hän harmitteli asiaa. käytyään kaikki hänen kannaltaan minun raskauden takia ongelmalliset asiat läpi, sai lopulta sanottua pienen onnittelun. ja todellakin teettää minulla nyt tuplamäärän työtä, jotta saadaan asiat edes johonkin järjestykseen helmikuulle mennessä :(

uusi galluppi: kuinka moni on jo kertonut töissä raskaudesta ja millainen oli vastaanotto?


 
millipilli
manna, siinä vastasyntyneiden tarkkailuosastolla kävelin kansliaan raportille ja tosiaan ehkä kokonaista kaks sekkaa vilahdin :D Kiva, että sait kerrottua mutta tosi kurjaa jos työt tollai tuplaantuu.

Mä kerroin töissä heti alussa ja ihan hyvä vastaanotto oli.
 
Voi pojat noita teidä mahoja :) Mulla oli samanlainen pömpsä jo heti alkuraskaudesta, mutta nyt se pahin nestepöhö on taittunut ja jos vatsan vetää sisään jää alamasulle sellainen pieni pallo. Eli pystyn varmaan vielä aika hyvin salailemaan töissä ja muuallakin niiltä, jotka ei vielä tiedä. Äippähousujahan tässä on jo käytetty yli kuukausi kumminkin, mutta onneksi kukaan ei näe paidan helman alle :LOL:

manna mulla on kanssa ollut tosi vähän neuvolakäyntejä täällä Helsingissä, vasta yksi ollut ja seuraava on kahden viikon päästä. Eli ensimmäisillä n. 17 viikolla on vaan kaksi käyntiä ja en yhtään tiedä, milloin sitten se kolmas käynti tulee vastaan. Onneksi nyt voidaan kuunnella sydänääniä kotona, niin ei niin paljon hermostuta.

Laala täällä kanssa painajaisia melkein joka yö :(

työgallup: kerroin melkein heti pahoinvoinnin takia, erittäin ystävällistä ja ymmärtäväistä vastaanottoa oli pomolta ja lisäksi tietää parhaat työkaverit. Sen np-mittauksen huonot tulokset kerroin myös ja olin muutaman päivän kotona itkemässä. Helpompi olla töissä, kun pomo tietää missä mennään ja ei turhia kysele, jos joinain päivinä työteho ei ole mitä parhain. Meillä työympäristö tukee tosi hyvin perheasioita muutenkin, ettei tarvitse pelätä kertomista. Onneksi näin, tiedän, ettei todellakaan joka paikassa ole sama homma.

Oikein mukavaa torstaita kaikille!!!

K & taikapoika 14+2 (uä 15+3)
 
Vaavimasun masu oli niin iso, että oli pakko käydä peilin edessä ihmettelemässä miksei mulla oo noin komeeta mahaa :LOL: . Mä niin haluisin ettei vieraiden silmis näyttäis turvonneelta vaan odottavalta äidiltä :). Tutut varmasti asian jo huomaa, koska ennen sen verran solakka oon ollu.

Ootteko mitannu mahoja?
Mulle vyötäröä tullu 12 cm lisää ja jos illalla mittaa ni ehkä joku 30 :D

Koska ootte julkistanu asian muille tai koska aiotte julkistaa? Siis muuallekki ku työpaikalle ja kaikista läheisimmille? Tuli sellanen olo, ku laitettiin eilen molemmat facebookkiin ultrakuvat, että tulikohan nyt kuitenki kerrottua liian aikasin. Oli vaa niin onnellinen ku sai ne :heart: -äänet kuuluviin.
 
Me ollaa jo kerrottu raskaudesta lähimmille ja muillekin, joide kans o tullu vaa oltua yhteyksissä =) :heart:

Nii hirmusti taas tullu tekstiä ni en saa mistää kii oikeen.. :ashamed:
Mut tääl oireeton olo jatkuu. vkot sentää poksuu huomenna! :heart:

SS & mytty 14+6
 
ihania masukuvia taas :heart: mä otin viime kuvan 14+0 ja ajattelin huomenna napsasta 16+0 ja katsoa onko eroa :D ainakin tuntuu kovaasti paisuneen. mitään turvotusta ei enää oikeastaan ole, vaan sitä vauvamahaa ja muuta mukaan kertynyttä :headwall:

tosiaan niin paljon juttua ettei näin kahvitauolla ehdi oikeen mukaan :ashamed: kiitokset teille jotka vastailitte kelan jutuista :hug: pitänee jatkaa hommia :wave:

huomenna poksuu viikot ja kuukaudet :D
JJ-t ja mussu 15+6
 
Kertomisesta: perheille kerrottiin varhaisultran aikoihin, eli joskus viikon 10 kieppeillä. Töissä kerroin vajaan viikon ennen nt-ultraa sille porukalle, jonka kans teen töitä päivittäin, kun oli semmonen palaveri, jossa oli luontevaa kertoa. Suhtautuminen on ollut erittäin positiivista, vaikka hiukan ollaan huolissaan, mistä mulle löydetään sijainen. Mun työnkuvani on aika hmmm... monipuolinen, ja aikatavalla joutuu ihan työn kautta opettelemaan, joten ihan helppoa tähän ei oo päästä sisälle.

Muille työkollegoille oon kertonut jos ovat kysyneet. Olin juur toisessa toimipisteessä kahtena päivänä täl viikol, ja kovasti siel katseltiin mahaa, mutta, kuten Vaavimasukin, en varmana sano elleivät suoraan kysy.

Ja vielä on sit oppilaat, mulla on sekä nuoria että aikuisia, ja nuorista yhdet kyselivät jo joskus viikolla 11, en kertonut mitään, ja toiset kysyivät nyt tällä viikolla, niin myönsin. Näkyyhän tuo nyt jo, ettei pal enää tarvi kysellä. Aikuiset ovat kans katselleet, mutta mitään ei oo kommentoitu vielä. Ovat hiukan korrektimpia käytökseltään kuin nuo 16-vuotiaat... :D

Hienoja masukuvia millipillillä ja vaavimasulla! Ja hyvä idea Säde, täytyykin kaivaa mittanauha tuolta ja alkaa mittailla. Kun vaan muistais normaalimitan... Ihanaa on kun maha kasvaa! Painossa ollaan täällä yhä +3kg kieppeillä, eli lähtöpainosta 47 oon päässyt 50kg:aan. Kävi jo 51 kilossa, mutta laski takas. Ja sit lounasta, kiitos!

ventti + viuhti 15+4
 
AAM
Guess olipa suloinen vaavin ultrakuva, Famalla (funkymama:D ) kiva maage :) ) .)

Töissä suhtautuminen meillä on varsin laimeaa.. varapomo oli että jaha koskas on ulosanti suht positiivisesti (3 muksun mamma) ja pomo (lapseton apaut 40vee miäs) tokaisi että vai niin.. ja se siitä =( jäi paskanmaksu suuhun mutta ketut minä niistä.. ! :kieh: mulla on elämä ja olen suunnitellut että siihen ei pääsääntöisesti kuulu työ vaan perhe !

Tukkoisuuteen nenäkannu :) tai suihku ja siellä huuhtelet kunnolla sieraimia että vetäset että varovasti sisälle ja töräytät pois ei kivaa mutta tehokasta..



päivän "masu"kuva..

AM & hippunen 14+3
 
kokeilen saanko masukuvan liitettyä! kovaa tahtia se kasvaa, 2-3 vkoa sitten oli vielä litteä. mies kommentoi eilen nätisti että "hirvee pakki sulla" ja "toi kasvaa varmaan TOSI ISOKSI" :LOL: kaikella rakkaudella ja hellyydellä sanoi kyllä näin ja itse olen samaa mieltä asiasta!



*muoks* ja kuva siis päivältä 16+0
 
Hei kaikki! :wave:
Olen uusi täällä. Lueskelin juttujanne ja ajattelin liittyä seuraan.

Porukoille (omille ja miehen) kerrottiin ekan ultran jälkeen. Raskausviikkoja oli jotain 11, kun kerroin lähiesimiehelle raskaudesta; jäin tuolloin pahoinvoinnin ja unettomuuden takia kolmen viikon sairaslomalle. Melkein heti sen jälkeen kerroin työkavereille, koska aavistelivat sitä jo joka tapauksessa. Meillä on naisvaltainen työporukka, joten hyvin ymmärtäväistä suhtautuminen on ollut. Mulla on myös nuoria ja aikuisia opiskelijoita - luulenpa, ettei nekään ihan sokeita ole, eli jos joku ihmettelee, kerron varmasti.

Nuo teidän masut on ihania. Me ei olla vielä kuvattu...musta tuntuu, että oon vaan pehmeää pullataikinaa, eikä mistään vauvamasusta ole tietoakaan... :p Olen normaalisti hoikka ihminen, mutta aloin lihoa heti raskauden alkumetreiltä.

Haluaisin kysyä, onko kenelläkään kokemusta hyvin alhaalla olevasta kohdusta. Itse sain tänään määräyksen välttää pitkäaikaista istumista ja ponnisteluja kyseisestä syystä. Vertakin helposti tihkuttaa. Voitte vastailla vaikka yksityisesti, niin säilyy tämä keskustelualue positiivisissa asioissa!

Rosette rv 13+5



 
Helouu!


Onnea kivoista ultrakuulumisista Guess (ja muillekin jos joku on jäänyt bongaamatta ;) ), Guess, jos saa veikata niin minusta sinun pikkuisesi näytti ehkä himppusen tytöltä! ;)

Ihania massukuvia!! :heart: Nyt on pakko kysyä AM, vedätkö sä tossa kuvassa massua sisään päin?? (toivottavasti et loukkaannu) Nimittäin jos et, niin vähänkö oon kade miten hoikkanen oot!! Mutta kyllähän siellä jo selvä pikkunen kumpu erottuu :heart:

Voi Uvm, jaksamisia edelleen sinne! :hug:

Hui, Laala miten kamala uni :hug: . Mullakin unet voimistuneet viime aikoina, kaikkea hullua tulee nähtyä. Mun leffateatterissa ei ole näytetty kuitenkaan vauvaunia viimeaikoina, ihan muunlaista kohellusta kylläkin.

No höh, Millipilli, nyt sitten vasta paljastit kun uusintajaksokin meni jo :D. Oisin tietty halunnut innolla vahdata jos oisin sinusta vilauksen nähnyt ;).

Tervetuloa Rosette!

) .) Mulla ihan sama niin kuin monella muullakin: ihana pitää tiuksempia paitoja kun massu näkyy nätisti. Itse asiassa massu on ny sen kokoinen että jos pistää jonkun löysemmän paidan päälle, niin näyttää vaan lihavalta. Mutta sitten jos laittaa jotain tiukempaa, niin sitten se näyttää (ainakin toivottavasti) ihan vauvamassulta :heart:

Ja sit vielä: otetaan vinkkejä vastaan miten olla syömättä karkkeja :kieh: . Tuntuu että kokoajan pitää napostaa jotain makeaa :ashamed: Nyt sitten mulla vielä toi nivunen oikuttelee niin pahasti ettei pääse kunnolla lenkillekään, minähän oon tätä menoa ihan emakkopossu kohta!! :D







 
millipilli
talvitie, no itekin bongasin tänään vasta aamupalaa syödessäni pärstäni telkkarista... nelosen netti-tv:ssä se jakso vielä näkyy :D Onneks olin ite tallentanut niin voin vilauttaa esikoiselle tänään kun äiti on telkkarissa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Tervetuloa uudet!

Omat kuulumiset neuvolan osalta:

Nyt siis rv 15+2. Seuraava neuvola 14.11. ja rakenneultra 20.11.

verenpaineet 118/74
pissa miinusta
hemppa 147
liikkeet +
sydämensyke + (tais olla jotain 155)
paino 93.3kg (muutosta edelliseen +1kg eli 206g/vko)

Down-seula oli kans ok. Tosin suhdeluku reippaasti isompi mitä pojasta oli, mut normi siitä nähen.

Eiku seuraavia käyntejä odottamaan. Jos sit selviäis istukan paikka lopullisesti ja sf-mittakin.

Pahoittelut, ettei jaksa kommentoida enkä oo muutenka nyt palloillu täällä. Jotenki mehut pois nettailusta..

pietu- ja oikku
 


heh, tuossa housujen alla on niin paljo raskausarpia että niitä en kehtaa näyttää! ;) ja peilissäki näyttäs vähän olevan jotain mitä pitäis luututa mutta keskitytään olennaiseen..heh...eli niihin koiriin jotka väijyy taustalla, jne.... ;)
 
Hellurei mamit!!

Nyt tulee Kaksplussan historian pisin viesti! Eli tuolta sivulta 11 asti luin tekstit ja ei menny kun 6h! ;)

Kesis:
Saitko sydän äänet tallennettua kännykkään? itsekin ajattelin kokeilla jos sait onnistumaan? =)

Vaavimasu:
Ihana masu sieläkin! :)

Talvitie:
Kiitos, ja mun isä sano samantien et selvä tyttö..ja hassua kyllä mustakin alko vähän tuntuu et oisko sittenkin tyttö! ;)

Millipilli:
Herranen aika mikä arpi jäi korusta!! Ja kylläpä siitä mahasta tulee sitten iso..voi että! :) ja ihana pikku vaavimasu rupee taas sieltä ihanasti kasvamaan! ja kiva kun meil on täälä tositeeveetähti! * ;)

Minski27:
Onnea!!! :) mites muuten jakselet?

SädeI:
Mietin kans tota facebook juttua et tekis meieli pistää kuva sinne kans, mut sit en oo viel pistäny..

Pietu:
Miltä ne harjoitussupparit tuntuu? Mulla meinaa välillä tulee sellasii supistuksenomaisia vihlasuja alavarsaan et on sillai et what is that? mut sit menee ohi nopeesti..en tiä mitän suolen kiemuran vääntelyjä sit on jos ei oo kohdun kaa tekemistä... hmm..

Sanni-Maria:
Onnittelut 5 kuulle pääsemisestä!!!
itse olen ihan intopiukeena jo neljännellä kuulla olemisesta, kauheeta ku aika menee nopeesti!

Jouskis:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Kävikkö Satamakadulla? :)

Eevi81 ja JJ-t:
Mulla vähän sama juttu ku teillä, mies haluu kyl tyttöö kovasti ja mulla taas poikaolo, ja mies hössöttää kokoajan tytöstä, mutta kyllä nyt luulis et poikakin ois sen kannalta kiva ku pääsee taas itekin leikkii autoilla ja muilla poikien jutuilla! ;)

Allusmamma ja Teppana:
Ihanii noi teijän tissimiehet ja persemiehet-jutut!! Mulla kans persemies, vaikka itestä tyuntuu et tällähetkellä ainakin tissit on paremmat.. :p Allusmamma ihana kun sullakin rupee olee jo pieni vauvamasu!!

Jande:
Onnittelut puhtaasta seerumiseulatuloksesta!

Manna8:
Kylläpä se pakki sitten äkkiä tulee, haluun samanlaisen!

Helinä 80,NK,Rosette:
tervetuloa mukaan!! <3

funkyMamma:
Hali sulle! Kyl se riiteleminen on ihan normaalii, ainakin mulla ihan samanlaisii ajatuksii kun sulla..Äitini oli täälä 3 päivää veljeni ja sen tyttöystävän kanssa ja tuli kyl sanottuu välillä tosi pahasti omalle mamille mitä kuitenkin rakastan ihan hulluna ja tuli niin paha mieli kun piti olla niin ilkeä ja sain sen ihan kyyneliin.. Voi että katoin äskön myös ton videon youtubesta, tuli ihan itku!
Ja sulla on maailman ihanin vauvamasu, voi että!! ja jos nyt pitäs veikata äkkiä niin POITSU! ;)

SuukkoSuulle ja misStarille:
Ihanaa ja onnea ekoista hipaisusta ja liikkeistä!!!! Jee e!!!

Tutsa:
Olitko säkin Espanjassa??Missä päin? ;)

Kodak:
Hyvä idea toi kotidopplerineuvola! ;)

Milkystern:
Ihaks oikeesti voi Panacodia ottaa raskausaikana? Aika outoo just sen kodeiinin takia kun sehän on morfiinin johdannainen..mut ei kai se sit jos sitä ottaa kohtauksen yhteydessä ja harvoin..Aika hurjaa vaan jotenkin!

Laala:
Mulla kans ollu syömishäiriö ja perfektionisti olen ja masennustakin sairastanu, että samoja tunteita varmaan koetaan näiden raskauksien aikana. mä pääsin nyt neuvolan kautta sitten juttelemaan psykologille näistä ajatuksista ja peloista ja on auttanut paljon. Ja tosta kuvasta, uskon että johtuu täysin ultrauslaitteesta, mä varauduin sinne mentäessä että sielä joku kökkäre näkyy ja itkuhan siinä tuli kun ihan vauva sielä oli.. <3

VauvanpaikkaG:
Mä en usko et ite viel tiedän kummalla puolella pikkunen köllöttelee, mut kyl välillä aina tunnustelen et josko sen tuntis jo..ku haluu kaiken heti ja nyt.. ;)

kotitalousG:
meillä menee kyllä niin tasan noi hommat, molemmat siivoo ja kokkaa ihan tasapuolisesti, välillä toinen haluu tehdä ihan yksin ruuan ja yllättää ja välillä mä saan siivouspuskii ja puunaan sit koko kämpän lattiasta kattoon, tosi siistiä on kyllä kokoajan..No sit ku lapsi syntyy nii voi vähän muuttua, mutta muuttukoon! :)

vessaG:
Kerran yössä käyn ja nykyään on myös kova pahoinvointi yöllä! + nälkä.

asumisG:

Me asutaan myös rivarinpäätyhuoneistossa (2004) 4h+k+s+p+terassi kahessa kerroksessa myös, mielellään tässä asuis mut saa nähdä joudutaanko muuttaan ku on niin iso vuokra ja asutaan sit siel espanjassakin vuokralla niin...

syömisG:
Syön tosi epäsäännöllisesti, yleensä kuitenkin kunnon aamupalan (leipää,hedelmä,puuroo/munakasta) sit välipalaks snäkkailen leipää tai jugurttii tai hedelmää, yhen lämpösen aterian yleensä syön ja aamulla snäkkailen taas leipää tai puuroo.

sukupuoliG:
Me päätettiin et kysytään sukupuoli mut paljastetaan sit kaikille vasta kun syntyy..mut kyl mä sen täälä voin kertoo, tuskin sukulaiset täälä käy vahtaamassa mun juttuja, ja jos on niin uteliaita niin sit sopii saada tietääkin.. ;)

painoG:
Kiloja on tullu melkein 8 jo!! Ihan sairasta..alkupaino oli 54kg ja nyt tosiaa melkei 62kg, pituutta 170cm.Johtunee siitä kun en ennen oikee syöny mitää ja liikuin ihan hulluna ja oon nyt lopettanu tupakan poltonkin..Mutta kyllä tää aikamoista on, mutta ei nyt pidä siitä murehtia.

NeuvolakäyntimääräG:

Meillä käyty neuvolassa jo 3 kertaa,3 kertaa ultrassa,2 kertaa juttelemassa ja jonkun fysioterapiankin se neuvolatäti oli mulle varannut.. huomenna taas neuvolaan ja ens viikolla ylimääräseen ultraan. Meillä tosiaan riskiraskaus, vaikka oikeasti mitään riskiä ei ole ainakaan mun mielestä ja siks saadaan tarkemmin seurata meidän pikkuista, mikä on musta ihan sika ihana asia! <3

neuvolatätiG:
Meillä o oikeen mukava ja ymmärtäväinen neuvolantäti, että on oikeen kiva käydä..Ultrassa sitten on nyt ollu aina vaan paranemaan päin, nyt nt-ultrassa oli maailman paras ultraaja, selitti kaiken ihan alusta loppuun.Että mistä päin kuvaa se anturi tulee ja rakenteet ja kaikki..Ihan paras! Ajattelin pistää siitä palautetta kun oli niin mukava! ;)

raha-asiatG:
Täytyy sanoo että vähän huolettaa kun ei oo itellä nyt sit mitään tuloja kun on raskaana ja menoja on vaikka muille jakaa, miehellä on nyt se uus yritys sielä Espanjassa ja sen varassa sitten ollaan..ei hirveesti auta asioita se usan-kriisi joka heijastuu ihan suoraan sinne Espanjaan ainakin..Mutta raha-asioista en oo ikinä viittiny stressata, jos ei mitään tehtävissä oo niin thats it. Onneks on toi miekkonen! :)

imetysG:
Olipas kiivasta keskusteluu, en osannu ajatella et se ois noin tunteikas ja iso asia kun en oo ikinä miettiny. Mutta nyt kun ajattelee niin luulee että tottakai se onnistuu, siitä vaan tissi suuhun ja vauva syö. Mutta voihan siinä tosiaa käydä vaikka miten ja ei se varmaan mukavalta tunnu jos ei pysty omalle lapselleen tarjoaa ruokaa. Kyllä mä ajattelin imettää niin pitkään kun maitoo tulee ja siltä tuntuu ja kyllähän niitä tissejä sit pääsee korjailemaan jos pelkää et ne siitä pilalle menee.

ÄitiyspakkausG:
Otetaan TOTTAKAI kun esikoista odotetaan ja oon unelmoinu äitiyspakkauksesta aina, on niin ihanan iso paketti täynnä kaikkee ihanaa!! :)

kertomisG:
Ollaan kerrottu kaikille kenen kaa tekemis ollaan oltu ja monet on kuullu jo jotain muutakin kautta!

Q:
Onko muuten joku ottanu kamerakännykällä kuvaa ultrasta? Kun mies ei pääse mukaan ni ajateltii jos sen vois nauhottaa kännykkää??

Onnittelut sinulle joka luit koko tekstin! (ite en jaksais)


guess ja pikkunen 13 + 3 :LOL:
 
Täältä myös tervetulo toivotukset uusille. :wave:

Töissä kerroin heti loman jälkeen eli siinä rv 7-8, ihan siitä syystä jos on pahoinvointia, niinkuin sitä riittikin niin tiesivät mistä johtuu että on meikäläisen huoneessa hiljaista asiakaspalvelun suhteen. Ja np-ultran jälkeen sitten kerroin muille tiimiläisille.
Nyt loput sitten saa pikku hiljaa huomata tai jos tulee jotain puhetta.

Ihania masuja on monilla jo. Itsekin "ylpeänä" kuljeskelen kun maha alkaa näkymään ja vaikka tuota nahkaa (lue läskiä :saint: ) on riittävästi niin siitäkään ei ole väliä kun on pohjimmillaan hyvä syy. :D
Ja siitä aasinsilta.. mittanauhan kaivoin esille kun tuli puhetta ja arviolta olisi nyt ympärys ainakin noin 15 senttiä enempi. Ja esikoisen aikana oli tasan laskettuna aikana samanverran ympärystä kuin nyt. :whistle: :whistle:
Mitähän tulee olemaan sitten loppuvaiheessa.. :saint:
Toki lähtöpaino oli nyt jotain kiloja enempi, mutta silti. :D
Mistä kohtaa muuten tarkemmin ottaen mittaatte sen ympäryksen?
Itse mittasin jostain navan kohdalta.

Ruttana & Beanie 16+1 :heart:
 
Niin on, oon joskus leikkauksen jälkee sitä syöny ja tuntu et oli ihan tokkurassa ja muussa maailmassa..Katoin nyt sit viel tosta Farmaca Fennicasta niin sanottan että:

Raskaus ja imetys: Ei tunneta riskejä käytettäessä raskauden aikana. Parasetamoli ja kodeiini erittyvät äidinmaitoon, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus lapseen on epätodennäköinen

et kai sitä sit voi tarvittaessa ottaa. :eek:
 

Yhteistyössä