*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Onnittelut teppana, Eevi81, Nappi1984, vuffi ja JJ-t sydänäänistä :flower: =)

Tsemppiä Laala huomiseen ultraan! d :) b Ja koita nyt pysyä järjissäsi sinne asti :D

Isot onnittelut milkysternille ja Amy86:lle hienoista np-ultrakuulumisista! :flower: :)

Amy86 en osaa varmaksi sanoa noista terällisistä potkareista, kun en niitä itse esikoiselle ostanut, mutta musta taas tuntuu, että niitä on ihan joka puolella. :D Olisko sit ihan jossain Prismassa/Cittarissa tms. sellaisia esim. Tutan peruspotkareita?

Tuosta päänsärystä tiesi Vau-kirja kertoa näin 14. raskausviikon kohdalla:
"Jotkut raskaana olevan naiset kärsivät päänsäryistä, joista saa enimmäkseen syyttää progesteronia. Riittävä vedenjuonti ja päivittäiset kävelylenkit saattavat auttaa. Särkylääkkeistä parasetamoli on sopiva kaikissa raskauden vaiheissa."
Mulla kahvinjuonnin loppuminen vaikutti oikeastaan vaan ensimmäisinä päivinä lopettamisen jälkeen (olisko ollut sellainen 3-4 päivän hedarisetti), mutta sittemmin ei tunnu enää vaivanneen muuten kuin satunnaisesti.

JJ-t mä oon kuullut molempiin suuntiin niitä "wanhan kansan uskomuksia" vauvan sukupuolen ja sydämensykkeen yhteydestä :D Esikoisella, joka on poika, oli syke lähes koko raskauden ajan 150. Toki lähinnä kai se syke riippuu siitä, mitä vaaveli sattuu masussa juuri silloin puuhailemaan, kun sydänääniä kuunnellaan =) Jännä juttu kylläkin, että usein olen kuullut sanottavan, että neuvolassa terkat ovat osanneet aavistella oikein sukupuolta sykkeen perusteella, jotenkin just tuohon sykkeen nopeuteen ja vahvuuteen perustuen. :) Toki siinä onkin aina se 50% todennäköisyys olla oikeassa :D

Nellah hienoa, että vauvalla on kaikki hyvin! :hug:
 
Amy86: Meilläkin oli tänään ultra ja samoilla päivillä mennään. Pituutta oli myös samat 67mm, mutta meille ultra näytti tasan 13vkoa.

Käytiin siis pari vkoa sitten jo nt-ultrassa, mutta se olikin eka ultraus, eikä tiietty että kamu oli niin pieni vielä ettei voitu niska turvotusta katsoa. Nyt siis käytiin uudestaan.

Se vaan makoili siellä selällään eikä liikahtanukaan :( Viime kerralla oli sama homma. Eli taitaa sit olla harvinaisen äitiinsä tullu tapaus tulollaan :D

Rv12+5
 
outison, sama homma, tämäkin tyyppi vaan veti sikeitä ultrassa viime viikolla! Tuntui, että kaikilla muilla on ollut niin liikunnallisia vaaveja siellä :) Mut meidän kummankin vaavit taitaa ottaa rauhallisesti :heart:

Öitä!

Oxford 13+3
 
Moikka!

Liittyisin seuraan :) Mulla on LA 11.4. ja kakkosta odotellaan (esikoinen on nyt 7,5kk joten ihan mukava pieni ikäero tulee) :D
Enimmäkseen varmaan tuun tänne taustoille, kiva lukea odotusjuttuja, mut varmaan kirjottelen enimmäkseen tuolla helmikuisten vauvojen ketjussa, odotus kun on lähiaikoina koettu mut vauvajutut on uusia mulle :ashamed:

Onko muuten kaikilla paikkakunnilla niin et eka neuvolakäynti on sillon joskus 8 viikolla ja sit seuraava vasta 22 viikolla??? Musta tää tuntuu tosi oudolta, esikoisen kanssa (viime vuonna siis) tuntuu et neuvolakäyntejä oli koko ajan, ainaki kuukauen välein... :/

emmie 13+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Moikka!

Liittyisin seuraan :) Mulla on LA 11.4. ja kakkosta odotellaan (esikoinen on nyt 7,5kk joten ihan mukava pieni ikäero tulee) :D
Enimmäkseen varmaan tuun tänne taustoille, kiva lukea odotusjuttuja, mut varmaan kirjottelen enimmäkseen tuolla helmikuisten vauvojen ketjussa, odotus kun on lähiaikoina koettu mut vauvajutut on uusia mulle :ashamed:

Onko muuten kaikilla paikkakunnilla niin et eka neuvolakäynti on sillon joskus 8 viikolla ja sit seuraava vasta 22 viikolla??? Musta tää tuntuu tosi oudolta, esikoisen kanssa (viime vuonna siis) tuntuu et neuvolakäyntejä oli koko ajan, ainaki kuukauen välein... :/

emmie 13+6
meillä ainakin eka käynti oli 8 viikolla sitten nla lääkäri 12 viikolla ja th 18 viikolla ja toista oottelen minäkin.

Nellah ja 14+6
 
Amy86: potkareista: oon tolle esikoiselle koittanut etsiä, mut ei löydy mistään. Terälliset ei kai oo muotia. (ainakaan lindex, kappahl, h&m ym ei löydy, eikä citymarketissakaan ollu kun viimeksi kävin) Kirppikseltä oon haalinu sit jotain vanhoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Moikka!

Liittyisin seuraan :) Mulla on LA 11.4. ja kakkosta odotellaan (esikoinen on nyt 7,5kk joten ihan mukava pieni ikäero tulee) :D
Enimmäkseen varmaan tuun tänne taustoille, kiva lukea odotusjuttuja, mut varmaan kirjottelen enimmäkseen tuolla helmikuisten vauvojen ketjussa, odotus kun on lähiaikoina koettu mut vauvajutut on uusia mulle :ashamed:

Onko muuten kaikilla paikkakunnilla niin et eka neuvolakäynti on sillon joskus 8 viikolla ja sit seuraava vasta 22 viikolla??? Musta tää tuntuu tosi oudolta, esikoisen kanssa (viime vuonna siis) tuntuu et neuvolakäyntejä oli koko ajan, ainaki kuukauen välein... :/

emmie 13+6
meillä ainakin eka käynti oli 8 viikolla sitten nla lääkäri 12 viikolla ja th 18 viikolla ja toista oottelen minäkin.

Nellah ja 14+6
Outoa...
Pitäisköhän mun soittaa sinne neuvolaan (soitin jo kerran tästä asiasta kun ihmettelin käyntien pitkää väliä ) ja kysyä uudestaan?!
 
Kesis kiitti... mä olen kyllä ihan hermona, niin että maha on ihan sekaisin, ku niin jännittää tuo ultra...

emmie täällä ainakin on näin alku vähän harvempaan, mutta siis eka ultra oli mulla 9.9. (joka on yllättävän aikaisin) ja seuraava onkin sitten 21.10... Eli silloin olis tasan rv14. KAi se on vähän paikkakunnasta kiinni miten tarjotaan noita, mut aika säännöllisesti kyl pitäis olla alusta asti, kuulostaa vähän hullulta että sulla olis seuraava ultra vasta puolen välin jälkeen.... :eek: Mä ainakin soittaisin sinne neuvolaan....

).( Vaihteeks taas aamuherätyksen suoritti täysi virtsarakko ja närästys. Auts. Kolmen tunnin päästä me katsellaan jo meidän pikkuista taas. Toivottavasti sillä on kaikki hyvin. :)

Laala ja Punkero rv 12+3
 
Mun aikaisen heräämisen aiheutti sama kuin laalalla :| Viimeinen saikkupv menossa;maanantaina koitan uskaltautua töihin.Jännittää nyt jo pirusti.

Meillä ei ole edes kuin nuo kaksi ultraa;vkolla 11-12 ja sitten rakenneultra.Kaikki muu menee omaan piikkiin.4d.hen emme mene sillä päätimme ykstuumaan ettemme ole kiinnostuneita sukupuolesta.Varhaisultrassa oltiin kun mun oli pakko päästä :LOL:

tasan 12
 
AAM
Moikka Ladyt !
täällä yks kävi kans Hippusen sykkeitä kuuntelemassa keskiviikkona extempore ja meillä oli kans 158-160... eli aika tiuhat.. ? tyttökö? =) kuka muistaa miten oli tytöillä tiuhat ja pojilla hitaammat vai toisin päin?

Emmie tervetuloa :wave:
kuulostaa kyllä että aika harvakseltaan pääset neuvolaan, siis sulla on se ekakäynti vko 8 ja sit rv 22 niin rakenneultra vai lääkärineuvola ? onko sulla np ultraa ollenkaan ?

).) Eilen kävi hassusti mulla dösässä, oltiin pojan kanssa keskiosassa rattaiden kanssa ja tämä sitten kikkasi heittää paloautonsa lattialle, no minä harvemmin bussilla matkustaneena en sitten muistanut istuva fläppipenkillä (niillä jotka kun persiin nostat niin lävähtää seinälle takaisin) nooooh siinä sitten pyllistelemään ja noukkiin pojan rakasta autoa ja enköhän lävähtänyt arsenaalilleni linurin lattialle kun oli istumassa takasin ja tuolini ei ollutkaan siinä! JEEE mikä kipu ! kyllä on kipiä persaus vieläki :eek: :ashamed: plus sitä nöyryytyksen ja nolouden määrää kun ihmiset sitten kääntyivät katsomaa että mikäs se siellä tumpsahti. Yksiki rouva kysyi kyllä kohteliaasi hymyillen että sattuiko ja minä fiksuna tyttönä siihen : ei tuossa pahemmin, on tuota perärasvaa sen verran että pehmensi :whistle: :/ :xmas: :LOL: nainen hymyili vienosti takaisin =) *minä naama punaisena ja pojalle muka siinä selittelin että katsos nyt mitä käy kun ei istu penkillä hissukseen.. :whistle: * miss varoittava esimerkki.

Laalaalle ilon hetkiä tänä aamupäivän kurkisteluihin.. ja kiva lukea että milkyllä, amyllä ja outisonille beibet voi hyvin :heart:

Nellah :hug: voi kurja kun tuo sun olo ei oikein parane.. :( toivottavasti syy selviää tai loppusi yrjöskelyt...

Kahville :p
Am & Hippunen 13+4
 
täällä kans hirveä jännitys huomisesta ultrasta, nähdään onko napa alueella vielä turvotusta vai ei.. kyl se olis niin stressin helpotus jos se turvotus olis laskenu eikä tarttis sit ees lisäkokeisiin mennä.. eikös se lapsivesitutkimuskin oo semmonen et siin on aikas iso km vaara..???

syke meillä oli ainakin esikolla koko ajan120-135 ja poikahan sieltä sitten tuli..
 
juu sanotaan, että pojalla olisi matalampi syke. pyörien siellä 120-140 ja tytöllä sit siellä 160 tuntumassa.
meidän pojalla oli yleensä syke 140. nyt kun kuulin äänet ja terkka sano et syke on siinä 140 niin olin heti ai poikaako tässä ootetaankin. salaa kyllä tyttöä toivoisin ja mies myös :ashamed: :ashamed:

KÄÄK 5kk alkoi!!! tänään siis viikot tasan 16 :D :D :D

ai niin uusia oli tullut vino pino :wave: :wave: lisään kyllä listaan kuhan kerkiän =)
 
Onnea outison hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Meillä oli kans vauvalla ihan sohvaperuna-meininki siellä ultrassa, hyvä että saatiin just ja just hänet vaihtamaan kylkeään :D Kätilö kertoikin, että siinä sikiön iässä univaihe saattaa kestää jopa 45 minuuttia, joten me taidettiin just tulla uniaikaan vakoilemaan. Ihan erilainen kokemus puolestaan oli esikoisen np-ultra, hänetkin saatiin silloin herätellä hereille, mutta sitten kun heräs, niin alkoi mieletön ralli masussa. Nähtiin mm. kuinka poju "pomppi" siellä ottaen vauhtia kohdun seinämästä, ihan kuin jossain pomppulinnassa :LOL:

Tervetuloa emmie! :wave: Mulla oli eka neuvola 6+6, sitten 10+6, ja eilen 13+6. Seuraava aika on varattu 17+4.

Laala voin kuvitella kuinka jännittää :hug: Mutta pian näette vauvan ja jännitys menee ohi :heart:

Allusmamma onnittelut sykkeistä! :heart:

Sykkeistä vielä, mä ihan muistelen että esikoisen aikainen neuvolantäti olis sanonut, että hänen kuulemansa mukaan pojilla olis korkeammat sykkeet. Mutta tuntuu että nettikeskusteluissa usein törmää siihen, että pojilla olis taas matalemmat. Yhden ystäväni vauvan syke oli odotusaikana 170, ja poikanen sieltä tulla tupsahti. Meillä tosiaan esikoinen 150 ja poika. :)

Onnittelut Hani-:lle 5. kuulle siirtymisestä! :flower: :wave:

Kesis ja pikkuinen tasaviikoilla 14+0
 
Täällä uusi huhtimamma ilmottautuu. Laskettuaika varmistui ultrassa 23.4. Eli nyt maaginen 12 viikon rajapyykki rikottu. Pahaolo heikentynyt ja odotan energistä vaihetta. Esikoinen on syntynyt 17.12 eli on nyt reilu 9 kk joten pieni ikäero meillekin lapsille tulossa. Näin oltiin toivottu, jotta lapsille vanhemmiten seuraa toisistaan.
Asustellaan Vantaalla.
Meillä on kuukauden välein neuvola tosin nyt on neuvolalääkäri viikolla 13. Mustakin tuntuu et esikoisen kaa juoksin neuvolassa yhtenään, mutta se taisi olla loppuvaiheessa.
-Helinä, Jesse 9.5kk ja peukaloinen 12+1
 
Moikkis,

Kaksi veretöntä aamua ja päivää nyt takana eli eiköhän tää tästä, sormet ja varpaat ristissä ja pystyssä ja ja ja..

Onnea kaikille ultrassa käyneille. Tervetuloa uusille :flower: ja halaukset kaikille tarvitseville! Toivotaan Nellah että olo kohenee!

Sykkeistä Mulle on sanottu että tytöstä nopiat ja pojasta hitaammat. Meidän neidistä huiteli aina jossain 160-170 paikkeilla sillon kun vielä tuola massussa myllersi..

Jäikin lyhyeks kun jaloissa pyörii känkkäränkkä.
 
Allusmamma: en mä sua nyt helsinkiläiseksi oikeasti laske, mutta samalla vaikutusalueella, jos vaikka halutaan koota joskus täkäläiset yhteiseen tapaamiseen. mäkin olen hengltäni espoolainen, ja tilanne juuri päinvastainen kuin sulla: 0-20-vuotiaaksi Espoossa, sitten pääasiassa Helsingissä. Ja kirjoitin tästä sulle joskus syyskuun pinossa, mutta taisi jäädä kommentoimatta silloin: olen kotoisin sieltä jostain läheltä missä sä nyt asut, teidän lähikauppakeskus nosti vallan teinimuistoja pintaan...

Sori, tästä tuli nyt tällainen y-viesti allusmammalle, mutta :wave: vaan kaikille muillekin.

Ja muistakaahan iloita, on jälleen perjantai :D :D :D !

Tilia 13+3 väsyneenä, taas

p.s Ai niin, päänsärystä: tuttu juttu mullekin. tuntuu että melkeen migreenioireisiin pääsen, kun paha olokin tulee silloin takaisin. Särkylääke auttaa jonkin aikaa, mutta särky tulee sitten takaisin.
 
AAM
Tilia :ashamed: sorry.. muistin että joku oli memory lanella Lipparin kauppakeskuksen kun mainitsin mutta sinähän se olitkin, pardon my huono pää :)
Joo ja meillä kun ei tuota kerhopuolta ole perustettu niin voitaisiin kyllä pitää keväällä joku miitinki eiks jeh me melkein stadilaisetkin, myö ainakin kannattaa ko ajatusta ? =)

:heart: AM & hippunen
 
Heip.

Entisenä Espoolaisena mutta itä-Espoolaisena utelisin, että onko kukaan teistä asunu Matinkylässä. Meille tarjottiin tosi kivaa asuntoa ihan ison Ompun läheltä (olis melkein uus ja oma sauna ja kaikki ja tosi kiva pohja) mutta en yhtään oikeastaan tunne Matinkylää et millanen paikka se on. Onko jollain jotain mielipiteitä kyseisestä kaupunginosasta? Onko kiva? Rauhallinen? Mua vähän houkuttais toi länkkärin vieressä oleva sijainti, pääsis helposti stadiin ja busseja menee koko ajan.

Tää asuntojen kattominen on muuten ihan sieltä minne päivä ei paista. Kaikki kivat menee tosi nopeesti ja on ihan sairaan kalliita. Mutta.. elämä on.

Tervetuloa Helinä, kyllä meitä huhtimammoja tänne mahtuu!
:heart:
 
Tervehdys! Nyt on ultra takana. Meillä ei kyllä mitään np-mittoja mittailtu, kai ne laitteet on niin huonot... Kaikki vaikutti olevan ok, mutta sellainen ilmeni, että mulla on kaksiosainen istukka. Onko kukaan kuullut sellaisesta? Ei pitäisi kuulemma mitenkään vaikuttaa vauvan kehitykseen, mutta synnytyksessä se pitää huomioida. Menen viikolla 20 sitten vielä rakenneultraan, jossa tilanne vielä katsotaan uudelleen. Kummasti kyllä helpotti, kun näki pikkuisen siellä pötköttelemässä :) :heart:
 
AAM
Helinä moikka :wave:

Nappi joo uusi matinkylä on ihan jees.. tuttu asuu siinä nelikkokujalla ja tosi ihana asunto saunalla, sanoo että ei oo rauhatonta sen enempää rauhatonta vaikka niin lähellä omppua...
 
Tervehdys kaikille uusille huhtimammoille!

Ihana ilma,käytiin jo nuoremman tytön kanssa lenkille aamusta ja nyt hän päikkäreillä..kohta saa esikoista lähteä hakemaan eskarista. Onneksi ensi viikolla syysloma ja mullakin vielä keskiviikkoon asti vapaata.

Mites te joilla on jo lapsia ja he ovat nyt hoidossa,jäävätkö he kotiin kun vauvat syntyvät? Meillä esikoinen aloittaa ensi syksynä koulun,mutta kuopus saa jatkaa päiväkodissa 3päivää viikossa(ma-ke),kun vauva keväällä syntyy. Ihan ajatellen tytön parasta,siellä on kavereita ja puuhaa...ja säilyy hoitopaikka niin,että tämä nuorin pääsee sitten,kun se on ajankohtaista niin samaan päiväkotiin :ashamed:

[/b]Sykkeistä: Meillä kaksi tyttöä ja molemmista sykkeet pyörineet siinä 140-150... Tiedä sitten. Nyt syke oli 150...olen ihan varma,että tyttö on tulossa =) Mies niin kovasti poikaa toivoisi.

Neuvolasta: Meillä noin kuukauden välein neuvola. Aika oudolta kuulostaa toi,että olis tosiaan seuraava neuvola vasta viikoilla 22.

Eevi ja etana 12+
 

Yhteistyössä