Huhtikuun hurmurit 2015

Toiveessa ei kait väliä onko tehty luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon, ( mulle tehtiin lääkkeelissen kiertoon ja siirtopäivä oli jo kp 21) blastot on 5-päiväisiä kun ne siirretään ja niiden hedelmöityspäivä on siirrosta -5pv, eli tarkka aika saadaan näin ja näin mun lääkärikin sen laski. Ultrahan ei välttämättä ihan samaa päivää saa, riippuu alkion koosta ultra hetkellä ja alkuviikoilla erittäin vaikea mitata ammattitaitoisenkin lääkärin. Mutta eihän ne paljoa heitä kuitenkaan. Mitä sinun klinikalla lääkäri sanoi lasketusta ajasta ? Pääasiahan on että raskaana ollaan :heart: ja jonain päivänä vauvat sitten syntyykin, oli laskettuaika mikä hyvänsä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei!

Pahoittelut taas menetyksen kokeneille :hug:

Ja :heart::t kaikille teille joilla on ihania ultrauutisia pikkutiitiäisistä!!

Olot edelleen melko maltilliset. Koitan nauttia vaikka vähän epäilyttääkin välillä. Väsymys ei oo loputon, öllötys-olo erittäin lievä ja sitä rataa. Hermotkaan ei mee tai mielialat heittele hirveesti. No mitä nyt muisti on mennyt ja maha tuntuu isolta. Vkloppuna myös jotain selviä alamasutuntemuksia, ei kipeitä juurikaan, painon tunnetta lähinnä. Jospa kaikki olis hyvin!!

Neuvolantäti vaikutti mulla tosi ihanalta. Uusi ja eri kun aiemmin mutta hyvillä mielin hänen kanssaan asioin. Kunpa olis sama loppuun asti.

Sydänäänten kuuntelua luvassa ensi viikolla (rv 11 menossa sitten) ja np-ultra vasta (plääh!) rv 13 eli syyskuun lopussa 26.9. Meidän neukussa kuitenkin ultralaitteet ja terkka meinas että on ruukannu päästä näkemään pikkusta ultralla tavallista useammin. Kunpa pääsis pian kurkkaamaan :)

kilpirauhasen vajaatoiminnasta joku kyseli. Itellä vasta keväällä todettu lievä sellainen ja mulla ainakin otetaan tosissaan ja annostusta muutettiin ja verikokeet 4vkon päästä ja hyvässä seurannassa koko raskausajan. Helpottaa omaa ressiä asiasta ja luotan että musta huolehditaan siltäosin.

hemoglobiiniarvot meikällä eka käynnillä jo niin alhaalla että meinas että varmaan joudun syömään sit aikanaan. Molemmissa aiemmissakin raskauksissa olen syönyt joten tuttu homma sinänsä.

liikunnasta vielä...ite arvon tässä että mihin asti revittelen täysillä. Olot on kyllä ihan hyvät ja sen puolesta ok. Maha kuitenkin tuntuu tulleen tuohon tielle jotenkin kummasti (erityisesti vklopun aikana)...painoa tullut ehkä alusta noin 1,5kg. Maha jotenkin korostuu ja tissit isot ja maha pömpöllä ja siitä väliltä hoikka. Kunnon ampparikroppa :LOL:

äitiysvaatteita itekin karhunnut siskolta (en oo vielä saanut) ja ostin yhden paidan jo. Kokeilin sitä eilen ja se vaan korosti isoa masua. Näytti et olisin vähintäänkin puolivälissä. Huoh! Siihen päälle löysät collegehousut vielä niin olinpa "tyrmäävän" näköinen. Onneksi mies oli reissussa eikä nähnyt :) Normifarkkuja vielä pidän mutta vähitellen pitää alkaa miettiä vaatevalintoja. Kunhan tietäis et kaikki masussa hyvin niin ei haittais vaikka näkyiskin jo.

Kaikkea hyvää alkavalle viikolle kaikille tasapuolisesti :D

Baby3 ja manu 8+5
 
paulanna: Muistaakseni siirto tehtiin oviksesta 6.päivän päästä. Siirto päivä oli 13.8. Mulle siirrettiin 6.päiväinen plasto. Ei ne paljon tuolla TAYSin päässä puhele vaikka ovatkin tosi hyviä lääkäreitä. Enkä edes huomannut kysyä. Oli niin jännittynyt olo:) Siis, joo.. Ihan sama:) Raskaana ollaan ja se on se pääasia<3 Kysympä asiaa 15.päivä sitten:)

Itse lenkkeilen koiran kanssa. On tainnut meidän koiruus vaistota äidin tilan kun niiin nätisti mennään. Mää lihoin viime raskaudessa 22kg. Ja nyt tuntuu että samaa rataa mennään. Mua syöpöttää koko ajan!!! Että ihan hyvä, kun joku vie mua lenkille;)

Aurinkoa päiväänne<3
 
Ihan oikea pikku alkio siellä oli :heart: Syke näkyi ja kaikki näytti oikein hyvälle sano lääkäri. 13,41mm pituinen ja vastasi 7+4 viikkoja.

Oikeasti maailman kaunein näky. :heart:

Nyt aion uskaltaa edes vähän hengittää ja rauhoittua, yritän uskaltaa nauttia tästä raskaudesta ja toivon, että pieni siellä sinnittelee ja pysyy kyydissä.

Yli 10 vuotta olen odottanut tätä päivää.. että kohtukehdossa asuisi pieni ihmisen alku.

Itku pääsi, sekä minulla että miehelläkin vähän.

Wau. Niin kerran mahtava uutinen oli.. :heart:

StarAngel ja villikko 7+4
 
Ihania uutisia StarAngel! Hyvä että kaikki oli hyvin :)
Nyt vain nauttimaan ja fiilistelemään:heart:

Hurjaa että jollakin teistä on menossa jo 10.viikko!

Täällä paha olo tekee tuloaan, kahvi ei enää maistu mutta aamukahvin juon aina pakon voimalla.. muuten ei päivä lähde käyntiin millään. Väsyttää ihan hirveesti koko ajan, lauantain vedin kolmen tunnin päikkärit ja hyvin nukutti illalla taas!
Mieskin potee sympatiaväsymystä :D

Ollaan tässä arvottu, että pitäiskö varata neuvolapäivälle myös se alkuraskauden ultra. Jos ottais koko päivän vapaaksi töistä niin ehtis hyvin käydä. Neuvola on viikon päästä tiistaina, jolloin täynnä 8+0 viikot.

Veepu & pikkusintti 6+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Heippa taas!

Kaikille suru-uutisia saaneille isot voima halit <3

Olotilat: täällä alkaa vissiin jo helpottamaan...tai sitten noi pahoinvointirannekkeet oikeesti toimii!! Aamulla ehtii jo ite tekemään aamiaisen ja syödäkkin sitä, ennenkuin tulee mitään vointeja.

Masuli kasvaa: turvotus on aika jäätävä...luulis, että olen pidemmälläkin raskaana, tai että tuolla masussa asuisi kaksi. Ensimmäisestä odotuksesta on kuusi vuotta. Masu näkyi silloin vk 20 ja tuntuu että masu on nyt saman kokoinen 9+5 :) Millainenhan virtahevonen olenkaan lopussa :D :D

Ravinto/kuvotukset: Olen aika vapaasti syönyt kaikkea kypsää. Mitään rasvaista en pysty syömään, koska tulee paha olo ja alkaa närästämään jo. Oliiviöljyä tai mitään makeaa/sokerista en pysty edes haistamaan. Maailman ihanin asia on jääkylmä hedelmä/marja smoothie!
Oma rakas hajuvesi on mennyt myös pannaan...tulee tosi paha kuvotus :(

Np-Ultraan ei ole vielä edes tullut kutsua. Toivoisin sitä mahdollisimman nopeasti, edes tietää koska sinne päästään.

Äitysvaatteista: Pakko oli käydä hakee jo mammishousut....istun duunissa päivät pitkät koneella, niin ei voi olla mahan painona mitään. Ostin H&M farkkulegginsit ja VOIN SUOSITELLA! On kuulema juuri tullut uutena mallistoon ja on niin hyvät jalassa <3

Facebookin puolelle laitin pyyntöä. Siellä ehkä voi hiukan aktiivisemmin osallistua keskusteluun.

-Siili Suhonen 9+5
 
Giu
Minäkin laitoin pyyntöä faceryhmään :)

Mä luulen että tarvii aika pian ostaa kans töihin äitiysvaatteita, sen verran kiristää jakkupuvun hame mahassa.

Staragnel ja Niinu88, ihania uutisia! Toivon niin että mekin nähdään/kuullaan keskiviikkona yhtä ihania ääniä <3
 
Viimeksi muokattu:
Mä en vielä ole mitenkään just sisäistänytkään sitä, että olis vauva tulossa, kun ei oo ultrassa nähty vielä eikä sydänääniä kuultu. Huomenna ois neuvola, jossa kai jotain selviää! Olot vaihtelee kyllä paljon. Välillä on aamusta alkaen huono olo ja sitten eilen iski imeisesti ihan mahatauti, koska tavaraa tuli molemmista päistä! Oli ihan järkyttävää! Tein sunnuntaina aamuvuorokeikan (vanhustenhuollossa) ja siellä oli kai ollut mahatautia. Ei toi eilinen ihan raskausoireilla selity. Toivottavasti menis nyt vaan jo tänään ohi, ei oikeen tämmöstä jaksais tähän lisäks, kun muutenki hankalaa miettiä mitä millonk haluis edes syödä...:S

Rii ja asukas 8+1 ehkä
 
Onko täällä muita, jotka potevat huonoa omaatuntoa syömisestä?

Itsellä sellanen , että en tahdo saada alas mitään "terveellistä". Perus kotiruoka menee, mutta taistellen ja samoin aamupalaksi on vaikea kehittää mitään kun ei tahdo mikään mennä alas ja lopuksi heittää vessapöntöstä alas kun ällöttää.
Tiedän, että pitäis syödä terveellisesti oman jaksamisenkin vuoksi, mutta hitto! Tää alkaa turhauttamaan jo itseäkin kun syö vaan tosi hiilaripitoista ruokaa ja kilot nousee :(

Nyt olen alkanut aamusin huomaamaan ällötystä ja etomista! Pakko ensitöikso juoda lasillinen mehua, että paha olo helpottaisi.

Eikä näissä yöllisissä unissakaan ole mitään järkeä :D viime yönä ajoin taas linja-autoa koko yön unissani. Ja edellisyönä olin pakomatkalla, kun olin tehnyt jotain todella pahaa :D huhhuh!

Onko muilla edelleen alavatsalla menkkajomoja? Mulla on viime päivinä ollut varsinkin öisin ja aamusin tosi voimakkaita.. Voiko enteillä jotain pahempaakin?
:(

Nyt huomaa myös, kuinka tunteet heittelee, välillä on tosi positiivisin ja luottavaisin mielin kaikesta ja toisinaan taas pelkää pahinta ja oikeestaan jokaisella vessareissulla odottaa näkevänsä sen veren , ihan kamala tunne.
Nyt tarvisi vaan nollata ajatukset ja odottaa rauhassa siihen 9.päivään kun on gyne. Tuntuu todella pitkältä ajalta, varsinkin näiden ajatusten kanssa. Huh!

Noh, positiivisin mielin yritetään tähdätä tähän tiistaihin! :)

ttaisku 6+2
 
:( läiti, pahoittelut!

Ttaisku, mulle ainakin terkka sanoi neuvolassa, että syöt nyt sitä mikä menee alas ja keskityt siihen terveellisyyteen pahoinvoinnin helpotettua. Kun oikeastaan kaikki suolainen menee tällä hetkellä vain alas, en ole koskaan syönyt näin epäterveellisesti. Niin ja leipä, osa päivistä menee leivän voimalla... Samoin kun liikunnan vähyydestä kerroin, normaalisti kun liikun päivittäin. Että älä stressaa! Viime raskaudessa kiloja tuli n 20 minulle, ja kaikki oli vuoden sisällä karistettu. Mies nauroikin, että just iloitsit kropan takaisin saamisesta ja nyt sit alkaa taas kasvatusprojekti.. :D
 
Läiti, voi ei...pahoittelut ja kovasti voimia. :hug:


Täällä oireet on vaihdelleet aika paljon. Yhtenä päivänä saattaa jonkinverran etoa ja toisena päivänä ei pahoinvoinnista ole tietoakaan. Rinnatkaan ei enää arista, joskin tuntuvat muuten omituisilta. Närästys jatkuu, toivottavasti vain ei pahene kuten pikkukakkosen kohdalla kävi. Nälkä kiusaa jatkuvasti, parin tunnin välein saa olla jotain syömässä. Olen myös huomannut olevani hyvinkin äksy, mitä en normaalisti ole...aiemmissa raskauksissa taasen olen ollut todella hyväntuulinen. Lisäksi vielä öisin on alkaneet todella, todella oudot unet. Ja yleensä en edes näe unta mistään. :D

Ekaan neuvolaan on vielä viikko aikaa. Plääh, mä en jaksa odottaa. Toivotaan, että tämä toveri on oikeassa paikassa ja että muutenkin on kaikki kunnossa. Yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta aina hiljaisina hetkinä se kokemus kohdunulkoisesta hiipii mieleen.
 
Läiti, pahoittelut :hug:

Oireet: Mulla oli alussa todelllllla arat rinnat, mutta sittempin se muuttui toisenlaiseksi.. nyt ne on enemmänkin kipeet ja niitä ikäänkuin pistelee ja kävellessä/autossa/liikkuessa niissä tuntuu... kummalliselle :O Pahoinvointi oli voimakkaampaa aiemmin, viime keskiviikon jälkeen tuli pari päivää kun tuntui, et kaikki oireet alkoi katoamaan mut sit sunnuntaina ne alkoi taas palailemaan.. Palellus on yksi ihan ehdoton ja ärsyttävin. Tuntuu et pitäs pukea jo talvitakki päälleen. :O

Ja menkkamaisia kipuja on tääläkin, ollut alusta saakka joskus enemmän ja joskus vähemmän.. ja joskus esim. äkkinäinen liike saa inhottavan vihlaisun aikaan alavatsalla.. Ja mulle on ollut myös pientä tuhrua joka alkoi jo ennen plussatestiä.. ei päivittäin, mutta joka viikko useampana päivänä.. Pelottavia juttuja, mutta kuulemma ihan normaalia kaikki ed.main. Kohdun kasvukipuja ja limakalvo vuotoja.. :confused:


Miten Silvia olet jaksellut nyt pahoinvoinnin kanssa töissä??


Meillä oli eka neuvola tänään.. meni ihan kivasti ja hirvee määrä tuli kaikkee tehtävää.. soita labra aikoja, varaa sokerirasitus, varaa ultra... Uhhuh.... Kuin mä muistan kaiken???

StarAngel ja villikko 7+3 (neuvolan mukaan) sekä mieletön juuston ja piimän himo :LOL:
 
Kaipa tännekin pitäisi pikkuhiljaa esittäytyä. Pitkään olen ketjua kyllä lukenut jo.
24.7. saatu plussa testiin ja nyt rauhallisesti katseltu mitä tuleman pitää. Ensimmäinen neuvola oli jo eilen. Terkka pyynnöstä koitti kuunnella sydänäänet, mutta mitään ei vielä saatu kuuluviin. Vertasi mahdollisuutta kuulla äänet lottovoittoon. Ensimmäinen ultrakin on jo tiedossa: 19.9. Viimeistään silloin selviää onko ketään kyydissä.

Tässä tiedot listalle:

6.4./CVAD/32/2./Tays

Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille ja voimia tulevaan.
 
Heissan taas kaikille ja edelleen pahoittelut jatkuvat menetyksen kohdanneille. :hug:

Ja toisaalta onnittelut kaikille hyviä ääniä ja kuvia todistaneille! :heart:

Olot: Eilen ja tänään on koittanut kotiutua pientä pahoinvointia. Onneksi raikas vesi tai mikä tahansa muukin juoma auttaa asiaan, joten sinänsä ei vielä pahemmin häiritse menoa. Istuminen toimistossa tuntuu pahentavan olotilaa ja toisaalta aikamoista kekseliäisyyttä saa jo harrastaa vaatekaapin kanssa, jotta löytäisi jotain ihmisten ilmoille kelpaavaa, mikä ei puristaisi mahaa. Väsymys on myös edelleen ihan tolkuton. 12 tunnin yöunet on ihan normi, ja jos jää vähemmälle, niin se sitten näkyy ja kuuluu. Eilen en jostain syystä saanut unta, ja tänään olenkin sitten semmoinen räähkä että huhhuh... Hävettää oikein. Urheilu näyttäisi myös vievän tavallista enemmän voimia ja pitkän lenkin jälkeen loppupäivä menikin sunnuntaina vaan huilatessa sohvan lähimaastoissa.

Maha tosiaan tuntuu myös isommalta. Turvotusta lienee aika paljon ja jonnin verran on hajuhaittojakin ilmennyt. :) Menkkamaisia kipuja oli aiemmin, nyt ne ovat vähentyneet. Mutta alavatsan vihlaisut ovat aika äkäisiä varsinkin illalla ja yöllä jos sattuu jotenkin vähän hassusti sängyssä kääntymään.

Kaikenkaikkiaan on vähän semmoinen tuskainen olo. Mutta eiköhän se tästä kohta helpota. :) Sitä ainakin toivotaan. Ruoka-aineet eivät onneksi mitkään sen enempi töki.

Viikon päästä onkin sitten eka neuvola! Ja sen jälkeen olenkin melkein kolme viikkoa työreissuilla. Saas nähdä miten np-ultran ajoituksen kanssa käy... Toivotaan toivotaan.

tamariini ja maha 7+4
 
Läiti::hug::heart:

oloista:Päänsärky on vaivannut alusta asti ja nenän kuivat limakalvot. Viime yönä kolmelta olen herännyt päänsärkyyn. Otin yhden grammasen para-tabsin. Vieläkin särkee kuuppaa. Tää jos mikä on raivostuttavaa.:mad: Väsymys vaivaa. Tänään alkaa kolmen yön putki. Saas nähdä oliko sitten ekat ja vikat yö-vuorot tähän raskauteen.

syömisestä: Mun tulee kans syötyä mitä epäterveellisemmin, kuin vähään aikaan. Olen sortunut irtokarkkeihin ja makeaan. Aamuisin väkisin syön aamupalan. Muuten syön säännöllisesti mitä milloinkin. Tässä mietin, että pystyisköhän sitä oikeesti korvaan karkin vaikka porkkanoilla. Tuskin:D

Mun rakas avokki:heart:Sillä on kanssa näitä samoja oireita:LOL:

Halaus kaikille:heart:
 
Läiti: voimia :-( Iso halaus

StarAngel: En ole pystynyt olemaan töissä ku maanantaina. Olen flunssan takia kotona. Sain siirrettyä neuvolan perjantaille, jos ensi viikolla pääsisin jo töihin.

Parkkipaikalla yksi mies sytytti tupakan mun edessä ja arvatkaa kuka yökki :-(
Tyttö kysyy aina että äiti oksettaako sinua ja kovasti selitän että äiti vaan yskii.

Vaippoja katselin kaupassa ja tyttö silmät pyöreänä katsoi että äiti kenelle sä niitä ostat :-D No äiti vaan katseli.

Ostin yksi päivä raejuustoa kun se oli ainoa mikä upposi ja nyt sitä en pysty syömään. Myslissä on myös liikaa kaikkea makeaa, joten en voi syödä. Aamulla vedin kuivia kaurahiutaleita :-(
Alkaa olemaan pahoinvointi yhtä hurjaa ku tytöstä.

Ensi viikolla olisi koulutus ja saa nähdä selviänkö sinne.

Oudoista unista: mä näin viime yönä unta, että olimme menossa anoppilaan (saksaan) ja lentokentällä mies silitteli mun mahaa (oli ihanan pyöreä) ja taputteli mun isoja rintoja ja lopulta lepuutti päätään rintoja vasten :-D

Silvia ja pikkuinen 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Olisko kellään kokemuksia, jotka ovat jo ohittaneet rv 8, että tuliko teille selviä menkkaoireita juuri sinä päivänä kun ns. toiset menkat olis pitänyt alkaa. Itsellä nimittäin näinä päivinä menkat olis normisti alkanut, ja huomaan että samanlaiset pms-oireet kuin jos menkat normisti tulisi.

Joppu ja 8+1
 
Hei naiset, onko teillä tietoa/kokemusta mitä leikkauksia voidaan tehdä raskausaikana?
Mulle tuli puolen vuoden odottelun jälkeen aika päiväkirurgiaan ja täytyy varmaan soittaa ja kysellä lisää tästä että tekevätkö leikkausta raskaana olevalle..
Mikään akuutti leikkaus ei ole kyseessä, eli ei haittais vaikka siirtyis myöhemmäksikin.
 
Veepu123, mulle sanottiin neuvolassa, kun kysyin luomenpoistosta, että voidaan tehdä odotusaikana. Itse en ole vielä varannut aikaa, mutta varmaankin poistatan sen tässä lähiaikoina.

Torstaina varhaisultra viikkojen määritykseen! En malta odottaa! Töissä sanoin meneväni tutkimuksiin, mutta en kertonut mihin. Aion kertoa töissä melko pian, kunhan varmistuu mitä on kerrottavana...

Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää, juttujanne olen lukenut, mutta aktiiviseen kirjoitteluun on ollut liian vähän aikaa viime päivinä. Täytyy korjata tilanne.

Pikku-Katti
 

Yhteistyössä