Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

Seeruminäytteistä oon käsittänyt, että se on suht tarkkaa, että on 9 raskausviikkoa täynnä kun ne otetaan, jotta ois luotettavia? Takarajakin siinä muistaakseni oli, meillä ne pitää otattaa vähintään viikkoa ennen np-ultraa, että ovat siellä sitten valmiina. Ja niillä ei kait paljon mitään yksistään tee, vaan ne kertoo sen riskiluvun kun siihen yhdistetään tämä niskaturvotus, meneekö näin? Mulla oli onneksi molemmat arvot aivan normaalit, mistä tulikin mieleeni, että pitää ennen ultraa hakea loput verikoetulokset neuvolasta, kun viimeksi ei tokso ja veriryhmä ja joku muu olleet vielä valmistuneet.. torstai tule jo. :)

Karviaismarja ja tiiti 10+4 (11+0)
 
Itun emo
Seeruminäytteillä tarkoitetaan sikiön kromosomipoikkeavuuksien tutkimista. Äidiltä otetut verunäyteet ja niskapoimun turvotusluku yhdistetään ja tietokoneohjelma laskee riskiluvun onko vauvalla mahdollisesti down ja oli kai joku muukin kromosomipoikkeavuus jonka laskee. Josvriskiluku korkea,äiti voi halutessaan otattaa istukka tai lapsivesinäytteen ja siitä selviää tarkasti sit onko vauva terve. Ne verinäytteet pitää ottaa 9+1-12+6 välillä ja nt ulyra sit 11-14 välillä muistaakseni.

Bluedreams ja pöntis
 
Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, opiskelua ja arkea vaan. Olen kyllä haalinut itselleni niin paljon kursseja, että mitenköhän selviän niistä kaikista... Toive on valmistua niin vauhdilla kuin mahdollista, joten yritän saada 80-90 opintopistettä vuodessa sen normaalin 60 sijaan. Että kiirettä kyllä pitää.

Mulla oli koko viikonlopun ihan hirveän huono olo, mutta nyt on tänään ollut parempi. Ja tietysti heti alan epäillä, että jokin on huonosti, kun oireet ovat "kadonneet". Huoh. Osaisinpa lopettaa tämän stressaamisen. Vielä pitäis kolme viikkoa odottaa nt-ultraa.

Lumimyrsky ja Pikku Otus 8+2
 
Tervetuoa uusille mukaan :) ja kiva kuulla hyviä ultrauutisia :heart:

).( tää huono olo jatkuu ja jouduin ottamaan töistä saikkua kun ei vaan kykene tältä pahoivoinnilta ja huippaukselta töihin... Oon laihtunu jo kolme kiloa kun mitään ei pysty syömään... Pinna on koko ajan kireällä ja kun mies painaa iltavuoroa, niin olen tytön kanssa päivät kotona ja kun ei kykene edes ulos lähtemään, niin päivät tuntuu niiiiiin pitkille ja tulee lapselle tiuskittua ja toinen ei edes ymmärrä vielä, et mikä äipällä on :'( sunnuntaina tosiaan vietettiin esikon 1 vee synttäreitä ja jouduin pyytämään mutsia ja anoppia leipomaan, kun en vaan pysynyt pystyssä. Olipa hieno esittää muille sukulaisille, että ihan kunnossa tässä ollaan :D

Mulla vu 13.9, eli siis 13. päivä perjantai :D toivottavasti ei ole mikään enne, rupes jo hirvittää... mut ei ois enää montaa päivää, niin pääsee näkemään onko siellä elämää :)

Tuntuu, et kaikilla jo np-ultra edessä ja itsellä siihen on ainakin viel 5 viikkoa ellei enemmänkin |O

Mitään liikuntaa ei luonnollisesti pysty harrastaan tällä hetkellä, kun hyvä kun pystyssä pysyy. Mut yleensä käyn zumbassa 2-3 kertaa viikossa + lenkkeilyä päivittäin. Ehkä tää hepottaa jossain vaihees, niin pääsis täältä neljän seinän sisältä pois! Harmittaa kun niin hyviä kelejäkin nyt ollut... Olipa TOSI positiivinen teksti hohhoijjaa. Kiitos ja anteeksi.

Vemia+törötintti 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Moi! :wave:

Pitkästä aikaa minäkin linjoilla, kun ollaan vihdoin palattu reissusta kotiin. :) Yritin tuossa ottaa teidän kirjoituksista kiinni ja ehkä vähitellen olen minäkin taas kartalla.

Lupalle paljon tsemppiä! Ne vuotelut on ahdistavia, vaikka harmittomia monesti ovatkin.

Yönenkeli Mulla olisi kehitysehdotus. Voisko tuonne etusivulle kerätä myös kaikki nämä meidän kuukausipinot? Siis linkit niihin. Samalla tavalla, kuin muissakin kuukausipinoissa tehty. Joskus saattaa olla tarve etsiä jotain vanhaa kirjoitusta jostain, niin löytää helposti oikean pinon. Niin ja kiitos päivitysvastuun jatkamisesta!

ON Olo on aivan järkyttävän väsynyt. Mikään unimäärä ei tunnu riittävän, mutta silti pitäisi vaan jaksaa. Pientä kuvotusta on tullut, mutta se on liittynyt kovaan nälkään, jos en oo kerenny syödä säännöllisesti. Loppuviikosta neuvolaan ja ultraan. Onkohan siellä ketään elossa?

Neksu (en muista viikkoja)
 
Neksu Sehän olikin hyvä idea ja laitoinkin ton ed. ketjun linkin nyt tuonne etusivulle :)

Listaa päivitelty

Kytossa Tervetuloa mukaan :)

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu :D Jatkuvasti tosin saisi olla syömässä jotain, kohta täytyykin esikoinen viedä eskariin, tänään meneekin sitten sieltä kaverille leikkimään niin itte oon sittentuon nuoremman herran kanssa kotona. Täälläkin jo kirppareilla käydessä jäi käteen jotain pientä vauvalle, muutama vaate ja pinnasuojus. Siskolta saankin sitten uudinverhon ja ja kaukalo on jo valmiina, matkarattaat samaten... :)

Yönenkeli ja tiitiäinen 10+3

 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla pahoinvointi ajoittunut iltaan? Mulla tuntuu alkavan pahoinvointi 15 aikaan ja illalla saa oksentaa jos ei pysy makuuasennossa. Aamupäivällä on ihan inhimillinen olo ja jaksaa siivota ja leipoa. Mä muistelin että esikostakin jossain vaiheessa kuvotus siirtyi iltaan?!?

Syödä pitää 1,5-2h välein jotta ei tuu oksu :/

olis kyllä kiva jos sais ees sydänäänet kuulla. Neuvolalääkäri 2.10 ja nt-ultra 3.10 että sinne asti pitää kärvistellä. Pahoinvoinnin lisäksi muita oireita on vaan rintojen arkuus ja pissalla ravaus yöllä. Masua turvottaa vähän mut ei tunnu mitenkääm erikoiselta masussa.

Bluedreams ja pöntiäinen 10+3
 
Pumputi pumputi kuului tänään neuvolassa, kun sydänääniä kuunneltiin, siellä siis oikeasti asuu joku! :heart: Olo on ollut tosi epäuskoinen, kun oireita ei oo ollut moneen viikkoon, ja monilla eri keskustelupalstoilla joilla oon (ei vauva-aiheisia) on ollut tuulimunia jne. Joten on välillä ollut vaikea uskoa onko siellä oikeesti ketään. Missään vu:ssa en oo ollut, joten tänään neuvolakäynnillä pyysin että kuunnellaanko, terkka oli aluks vähän vastahakoinen kun sanoi että osalla ei kuulu ees rv14-15, mutta kun lupasin että en mene hirveeseen paniikkiin vaikkei kuuluiskaan (oisin ehkä vähän kuitenkin mennyt), niin suostui sitten. Vähän aikaa jouduttiin etsimään mutta kun löytyi, kuului selvästi ja saatiin kuunnella pitkään :heart: Terkkakin ihmetteli että "kylläpäs nää kuuluu sulla selvästi, joillain ei kuulu näin vahvasti kuukaudenkaan päästä". Ja mä en oo todellakaan mikään megalaiha vaan bmi 26. Voi mahdoton, siellä oikeesti siis taitaa olla joku, nyt on sellainen samanlainen pöllämystynyt olo kuin plussatestiä tehdessä :D

Bluedreams mulla se pieni pahoinvointi mikä oli viikoilla 5-7 oli aina iltapäivästä, ei koskaan aamusta.

Kukas se oli joka tanssi flamencoa? Yritin etsiä vanhoista teksteistä mutta en löytänyt kuka siitä kirjoitti. Mäkin oon tanssinut vuosia flamencoa, nyt sitten useempi vuosi sitten oon vaihtanut toiseen tanssilajiin, jota oon tanssinut puoli-ammattimaisesti, ja joka on monin verroin raskaampaa ja enemmän hyppyjä sisältävää kuin flamenco. Tanssin sitä viime raskaudessa rv 24 asti jolloin olin vielä esiintymässäkin (toki silloin rankimmat biisit oli jo jääny välistä) ja nytkin aattelin tanssia sinne rv20 asti ainakin, ollaan itseasiassa lähdössä ko. lajin PM-kisoihin kun oon rv17 :D toki tälläkin kertaa oon katsonut biisit niin etteivät ole sieltä rankimmasta päästä ja ei ole korkeita hyppyjä. Joka tapauksessa, musta flamenco on siihen verrattuna hyvin rauhallista ja vähän hyppyjä sisältävää (tärinää nyt tulee koputuksista jonkun verran mutta niin tulee jo ihan kävellessäkin), että uskoisin että flamencoa voi huoletta tanssia tosi pitkällekin. Oon nähnyt parissa esityksessä jättimahaisia viimeisillään oleviakin pyörähtelemässä sevillanaksen pyörteissä :)

Eireann 10+1
 
Aotearaoa - jahas, sulla taitaa olla Kiwi-mies ;)

Joo, en tieda mita naitten nimien kanssa tekee - taa meidan poika-nimi olis taalla aika yleinen (nyt lahivuosina yleistynyt), kun taas Suomessa se kuulostaa finlandssvenska-nimelta josta saa vaannettya vaikka minkalaista haukkumanimee.. Ei siis ruattinkielisessa nimessa mitaan vikaa ole, mutta olen Hameesta eika se meilla siella ole todellakaan tavallinen. Joka toisaalta on siis ihan hyva juttu. Ja jos me Suomeen joskus muutetaan, niin ei varmaankaan tonne Hameeseen ;)

Toi seeruminayte ja nt-ultra taitaa tulla yhdessa pakkauksessa, tai siis, etta ovat ihan standardi menettely taalla. Tuleeko ne Suomessa vain jos ultra nayttaa jotain epailyttavaa vaiko aina yhdessa joka tapauksessa?
 
Bluedreams Mulla just toisinpäin noi päivät toi nl ja np-ultra kun sulla :D

Täälä yhdessä vaiheessa pahin pahoinvointi siirtyi enemmän iltaan, mutta nyt taas enemmän aamulla.. :) Ainut vaan kun ei tee mieli syödä yhtään mitään, mutta maha on sitten eri mieltä, jos ei se saa mitään ruokaa niin tulee niin kauhee olo, että oksennus tulee :D :x Voisko jo kohta helpottaa, ei ainakaan pelkoo että söis liikaa :LOL:

Miwwi 9+2
 
Seitsemäs raskausviikko täynnä tänään!
Nyt olen osannut alkaa nauttimaan tästä raskaudesta, oireita ei edelleenkään ole. Väsymystä lähinnä ja koko ajan pitäisi syödä :) Pahoinvointia tulee jos on syömättä.
Eilen tuli postissa doppler, mutta sillä ei varmaan muutamaan viikkoon kuulu mitään.

Yritän hillitä itseäni tekemästä mitään hankintoja vielä, talvella olisi kiva sitten ostella veronpalautusrahoista vaatteita tms. Aika paljon on tarkoitus hankkia käytettynä, uutena turvaistuin ainakin.
 
Itun emo, jep, kiwi ;) maorinimet sopisi myös (on myös maori) . Pojalla sellainen onkin jo mutta se kuullostaa hyvin suomalaiselta ja saattaa jollain suomalaisella ollakin tietämättä mitä se muualla tarkoittaa :) käyttekö Suomessa usein?

Meillä verikokeet on vapaaehtoisia.mutta jos ne haluaa piti olla just ja jetsulleen vkon 10 aikana.

Voihan. Tarttis tilata takka x)
 
Taas jaksaa raahautua tänne ja muutaman sivun saikin lukea että on taas kärryillä :)

Tuosta nimen valinnasta eli viides villahousu meillä kävi ihan samalla tavalla, kun saatiin nimi valittua ja tietenkin kerrottiinkin jo aika monelle, niin eihän se synnyttyään yhtään näyttänyt siltä. Yritettiin kutsua vauvaa sillä nimellä ja lopulta en nyt muista kumpi ensin sitten puuskahti että kun ei yhtään jotenkin sovi, toinen sitten helpotuksessa huokaisi että ei niin! No aika nopeasti loppujen lopuksi keksittiin sitten uusi nimi, josta tykätään kyllä paljon. Sitä ei kyllä kerrottu ennen nimiäisiä, ihan vaan jos oltaiskin tultu taas toisiin ajatuksiin. Jotenkin en nyt uskalla sitten päättää valmiiksi mitään nimeä, mutta eiköhän me vaihtoehdot mietitä viimeistään kun saadaan sukupuolesta selvyyttä. Jotain suvusta tulevia on jo mielessä, mutta saa nähdä mitä lopulta päätetään.

(.) Täällä ollaan vieläkin flunssan kourissa, vaikka helpottaa jo! Tietenkin myös esikoinen nappasi flunssan itselleen ja kun mies on töissä niin minä sitten olen kauheissa väsymyksissä ja oloissa hoitanut pientä nuhanenääkin, hetken jopa mietin että oi sitä aikaa kun näitä on kaksi ja itse on kipeänä :$ Esikoinen se vaan räkä poskella temmeltää päivät ympäriinsä, isäänsä tullut. Äitinsä on pikku flunssassakin kuin maajyrän alle jäänyt.. Nukkuminen on sitten eri asia, toivottavasti ei olis korviin mennyt tauti. Raahattiin patja tuohon olkkarin lattiallekin että voin sitten makuuasennossa valvoa tuota ikiliikkujaa, sänky tai sohva on ihan mahdoton ajatus kun tuo on oppinut kiipeilemään ja on tietty äidin perään koko ajan. Onneksi tänään on jo parempi olo, että päästään taas normaali arkeen kiinni!

Pahoinvointiakin on ollut, aamusta iltaan sellaista pientä (vertaan nyt ed raskauteen), yhteensä kahteen kertaan vaan lentänyt laatta eli tosi paljon helpompaa mitä viimeksi! Pieniä annoksia pystyy syömään, ihme kyllä rasvaista tekee vieläkin mieli, mutta myös vihanneksia raikastamaan tätä oloa. Imetys tekee enemmän kipeää (kuumeinen iho pahensi tätäkin), veikkaankin että viimeksi en tuota rintojen kipeytymistä huomannut koska en imettänyt. Sitkeesti jatkan kuitenkin vielä, ja toivon että muutaman kuukauden vielä pystyisin.

Nyt näiden makoiluiden yhteydessä olen huomannut muuten myös niitä liitoskipuja ilmeisesti, vihloo alaselkää ja lantiota, eikä mikään asento ole hyvä. Viime raskaudessa ei kovin paljon tällaista ollut kun käynnistys tehtiin sellaisessa vaiheessa että ei keho ollut ehtinyt juuri valmistautua synnytykseen. Odottelinkin että tällä kertaa alkaisi aiemmin, mutta kun ei edes vielä ole varmistunut että siellä joku kasvaa! Ja masun kasvamisestakaan en osaa sanoa juuta enkä jaata, ahdistusta maha-alueella on hieman.

Oon nähnyt muuten aivan ihme unia raskauden alusta saakka, viime yönä näin unta tuosta saarioisten valmisriisipuurosta jonka eilen ostin ettei tarvis kokkailla näissä olossa kun mies on töissä. Taidanpa vetää sen nyt naamariin :)

Se eilinen neuvola taas peruuntui, tällä kertaa th oli kipeänä ja perui. Uusi aika olisi ekaan neuvolaan 17.9. Jospa vihdoin pääsisi sinne sitten :) Th:n mukaan nyt olisi vasta 7+6 mutta menen vielä tuolla omalla laskentakaavalla kun ei heitä kuin päivällä, päivitän sitten varmemman tiedon kun joskus pääsen ultraan saakka :)

Kp & Kultakala 8+0
 
Iso haukotus |O

Tänään tosiaan eka neuvola, jouduin päivällä sen aikaistamaan kun on keskimmäisen tyttären baletti huomenna. Ihan yleistä juteltiin ja tarkistettiin tietoja. Sydänääniäkin täti kiltisti yritti mun pyynnöstä kuunnella mutta eihän sieltä mitään kuulunnu. Kyllä se vaan on odotettava siihen ulraan asti..
Väsymys ja saamattomuus on ihan kauheeta. En ymmärrä mihin se meidän tehoäiskä on kadonnut, jättäny jälkeensä vaan tälläsen vätyksen. Kämppäkin on ku kaatopaikka :whistle: Aivot on ihan umpijäässä eikä jalat taho kulettaa mihinkää.
Eilen huomasin että korvissa humisee, sama jatku tänäänkin. Syy selvisi neuvolassa, RR 110/66 vaikka jännitin aika kovasti. (Jännitän aina kauheesti kaikkee.) Tuo on yksi syy hidasliikkeisyyteeni ku pää ei taho kerkee mukaa.
Kovasti vihlasee kiinnikkeisiin kun aivastaa vaikka yrittää ennakoida ja vetää ittensä mahd. mykkyrään. Muuten ei kohtua enää pahemmin vihlo tai muuta. Tuntuu vaan kauheen painavalta ja normihousut alkaa aika nopee puristaa. Tilasin tänää H&M:ltä muutamat äippähousut. Oon kerinny hävittää kaikki aikasemmat mammavaatteet. Takki pitää vielä talveksi hommata, muuten yritän pärjätä ihan normivaatteilla.
Tissit on välillä aika kipeet varsinkii ku ottaa illalla liivit pois. Tosiaan tuo pahkura välillä kipuilee. Vähän on munkii daisarit kasvannu. Vielä en kuitenkaa viiti isompia liivejä ostaa. Mulla on ainakii aiemmin kasvanu useamman kuppikoon nuo tissit, saapi nyt nähä..
Juu ja se mun pahin murheenkryyni näin raskauden aikana, painon nousu. Pakko syödä ettei tuu heikko ja paha olo mut kaikki mitä vähänkii kuvittelen syöväni, liimautuu samantien reisiin. Kilo oli nyt jo tullu lisää. Tiedän että ne on joka kerta lähteny aika huomaamatta muutamassa kuukaudessa (mulla ku tulee maitoa vaikka pienen kylän tarpeisiin) mutta kyllä ne silti harmittaa : /

Mut hei, 8+0 crash boom bang!!

Villis, vilperi ja villit hormoonit
 
Nimen valinnasta. Mulla on jo aika monta nimeä valmiiksi mietittynä. Tulispa tyttö, sillä miehen nimimaku sopii tyttöjen nimien kohdalla yhteen mun mielipiteideni kanssa, mutta pojan nimi on hankalampi. Me ollaan jo käytetty se ainoa molempien hyväksymä pojannimi esikoiselle :D

Mullakin on tullut painoa jo vaikka kuinka paljon, varmaan kaksi tai kolme kiloa ainakin. En vaan jaksa siitä nyt huolehtia, koska tämä pahoinvointi vaan on niin kauheeta, että on pakko syödä jatkuvasti, jos haluaa edes kuvitella voivansa elää suhteellisen normaalia elämää. Mä murehdin niitä tulleita kiloja sitten synnytyksen jälkeen. Meinasin, että annan itselleni painonpudotusaikaa kolme tai neljä kuukautta synnytyksen jälkeen. Viimeksi olin normaalipainossani noin kuuden viikon päästä synnytyksestä, mutta nyt menee varmaan vähän kauemmin, koska en ole pystynyt liikkumaan mutta syönyt olen kyllä varmasti kolmen edestä :D En sentään mitään erityisen epäterveellisiä juttuja vetele. Tein päätöksen, että herkkuja syön vaan viikonloppuisin ja viikolla elän kiltisti :)

Jahas, esikoinen tuli ulkoa sisään, joten taidan poistua tästä.
 
Tänään ollut aivan karmea päivä, silkkaa pahaa oloa aamusta saakka, aika pitkälti koko päivä sitten mennytkin sängyn pohjalla :( Raskausoireet on huomattavasti pahemmat kuin esikoisesta.
Huomenna pitäisi varailla aika np-ultraan ja eniten ahdistaa vajaan kuukauden päästä oleva sokerirasitus, joka viimekertaisen raskausdiapeteksen takia tehdään jo aikaisessa vaiheessa. Todella toivon että tämä pahoinvointi olisi ohi jo siinä vaiheessa, muuten voi olla ongelmia sen litkun juomisessa :)
Mutta jotain iloistakin, tänään poksui 9+0 :)
 
Olipa mukava lukea taas kaikkien kuulumisia. Myös minulla pahoinvointi iskee klo 15 , samaan aikaan kun Bluedreamsilla! Muutama päivänä olen oksentanutkin, mutta töissä olen päättänyt kestää ellei olo mene todella vetämättömäksi tai lääkäri kehota kotiin jäämistä. Toimistotyössä kun pahoinvointi on vielä ihan siedettävissä.

Tänään vähän harmittaa, kun tein taas varmuuden vuoksi tikulla raskaustestin ja viiva oli mielestäni vähemmän punainen kuin viimeksi neljä päivää sitten tehdessä. Toisaalta pahoinvointi kuitenkin jatkuu, joten turha varmaan huolia. Varmistus saadaan sitten ensi viikolla ultrassa.

ElluE 7 +0
 
Jestas tätä kuvotusta... jatkuu läpi vuorokauden, hetkeksi saatta helpottaa kun syö jotain. Yökkimässä olen käynyt (ja taidan mennä kohta taas), mutta mitään ei vaan tule ulos. Lasten kanssa on kyllä niin lyhyt pinna, kun on paha olla, että kyllä omatunto soimaa. Vaikka yritän vanhemmallekin jo selittää, että on huono olo ja siksi olen kiukkuinen. Mutta ymmärtääkö 2,5 v, mene ja tiedä.
Lähikaupasta ei meinannut tänään jaksaa kävellä ja ehdotin esikoiselle, että minä istun vaunuihin ja hän työntää. :D ei mennyt ehdotus läpi :D

Kytossa mulla on kans tulossa kaksi sokerirasitusta, eka varmaan taas jo viikolla 12. Sen verran tuota sukurasitusta, että ovat joka kerta laittaneet kahteen otteeseen. Minäkin odotan kauhulla, jos ei ala kuvotus helpottaa. Tosin kerran sain pötkötellä ensiavun puolella koko ajan, kun sanoin jo heti alkuun pahoinvoinnista ja terkka kävi siellä ottamassa näytteet. :)

Anteeksi omanapaisuus, aivot ei oikein toimi. Jospa sitä olisi järkevä ja lähtisi nukkumaan.
 
Apua, tänään on np-ultra!!! :D Toisaalta odotan innolla, että nähdään taas pieni, mutta toisaalta kauhulla, että siellä edelleen elämää on.. viikko sitten viimeksi kyllä nähty vilkas elämänalku, mutta aina iskee jossain vaiheessa uskonpuute. Koska tuntuu, että kaikilla muilla on voimakastakin pahoinvointia sun muuta, ja mulla kaikki (alun perinkin suht lievät) oireet hiipu 9+ viikon aikana pois, ja nyt voin vaan hyvin. Jos olisi edes joku konkreettinen merkki siitä, että on raskaana (paitsi että menkat puuttuu), niin se kyllä toisi jotenkin sitä varmuutta enemmän, vaikka tuntuu hullulta sitä pahoinvointiakaan toivoa! :p

Mutta, nyt kyllä lupaan itselleni alkaa ottaa rauhallisesti jos kaikki on tänään hyvin, km-riskikin kuitenkin jo pienempi.. jännittää!!! :)

Karviaismarja ja tiiti 10+6 (11+2)
 
Pahoinvointi mullakin on siirtynyt iltaan nyt. Aiemmin oli koko päivän aamusta seuraavaan aamuun, nyt on vain klo 16--> sinne nukkumaanmenoon asti. Ihanaa! Väsymys ei oo helpottanut, aivan vetämätön olo kokoajan.

Mulla on nt-ultra ensi torstaina 19.9. Iiks jännittää! Nyt pitäis joku päivä käydä viel verikokeissa. Ensin meinattiin ettei osallistuta tohon seulontaan, mutta onhan se hyvä valmistautua jos jotain poikkeavuutta olisikin. Mutta missäännimessä ei edes mietitä keskeytystä.

Kaverini laittoi juuri viestiä, että ovat sairaalassa puskemassa esikoista maailmaan. Tsemppiviestin laitoin takaisin ja nyt alkoi niin jännittää! Iiih ihanaa vauvoja lisää kaveripiiriin <3
 
miulla oli viimeraskaudessa tuo sokeri rasitus kanssa jo viikolla 12 ja voin sanoa että oli elämäni tähän asti hirvein kokemus. Miulla oli siis tosi voimakas pahoinvointi ja sen litkun kun sain juotua niin makain vaan odotustilan penkeillä kuoliaana ja en voinu puhuu enkä uskaltanu yskästä ku tiesin että olis tullu pois. välillä kävi aina millon kukakin hoitaja kyselemässä että oonko mie kunnossa ja aina vaan nyökyttelin päätä. Kotiin kun pääsin sitten niin hyvä että vessaan kerkesin ja kaaressa se litku pihalle.. olipa kiva alkaa sitten rv20 juomaan taas sitä litkua mutta se toinen kerta oli kyllä todella mukava kokemus tuohon ekaan verrattuna.. Nyt toissapäivänä neuvolassa pyysin että ei sitä rv12 sokerirasitusta olis. Niin ei kuulemma tarvii tehdä mut sitten rv 20 on se painoindeksin takia. Mie en oikein ees tiiä miks miulla oli se viimeks jo rv 12. siinä vissiin tapahtu joku sekaannus homma..

Eilen vielä harmittelin ku ei pahoinvointiakaan ole ku on niin konkreettinen todiste niin eilen illalla piti käydä tuttavuutta pöntön kanssa tekemässä ja tänä aamuna nukutin tyttöö ja oksentelin sankkoon sängystä samalla.. ihan hirvee aamu..
 
Kurjaa kuulla että monilla on tosi huonoja oloja, samaten täällä :( Sea-band on auttanut hieman, mutta iltapäivisin seuraksi tulee karmea närästys. Se yllättävää kyllä helpottaa vasta kun asettuu makuulleen.

Eilen oli varhaisultra ja pieni sintti siellä lillu ja sydänkin pumppas :heart:
Tuijottelin sitä kuvaa koko lopun päivää, en voi uskoa että mulla täällä sellainen pikku ihmisen alku on mahassa :ashamed: Lääkäri mittasi kaksi päivää pienemmäksi kuin omat laskut, mutta eipä sillä väliä.

Eireann mukavaa kuulla että olet pystynyt niinkin pitkälle hyvin jatkamaan tanssia. Itse katselen nyt tässä syksyn miten menee, edellisessä raskaudessa tuli voimakkaita kipuja pidemmissä koputussarjoissa jo varhaisilla viikoilla, toivottavasti nyt ei niin. Ainoastaan piruettisarjat alkoivat nyt todella huimaamaan :LOL: niinkauan kun yökkäys on herkillä, taidan ottaa niidenkin kanssa varovaisesti, muuten menee kaikkien treenit pilalle.
Olen tanssinut kauan ja taidan suosia vähän raskaampia tyylejä.
 
aotearoa: Kaydaan jouluisin ja kesaisin, aina sellanen 3 viikon patka. Tulisin mielellani useemminkin, tai vaikka muuttaisinkin kotiin, oon ollut liian kaun pois. Mutta se on suunnitteilla, joskus.

Mun esikoisella on kolmesta nimestaan toisena hawaijilainen nimi, joka on myos suomalainen nimi - mulla on sen paikan kanssa historiaa ja haluisin tallekin masuasukille myos hawaijilaisen nimen ujutettua, vaikka tokaks. Musta on hauskaa kun nimessa on kaksoimerkitys :) Lisaks, noiden sukulaiskielien (maorin ja hawaijin) nimet on helppo aantaakin suomekskin.

Heraa kysymys missa ihmeessa te ootte tavannut :) (Anteeksi muut, kun meinaa lahtea raiteiltaan tama keskustelu)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös tissit kasvaneet hieman, mutta toisaalta ovat jo jonkin aikaa olleet tyhjemmät maidon vähentymisen takia, joten imetysliiveissä on kyllä tilaa.

Raskauskiloista sen verran, varmaan oon kertonutkin mutta ei siis jäänyt synnytyksen jälkeen kuin yksi vaivainen kilo (ja olin silloin aika hoikassa kunnossakin), koska en raskauden aikana päässyt lihomaankaan. Muutenkin masu oli harmittavan pieni, kun se kohtu on taaksepäin, jos tällä kertaa olisi sitten näkyvämpi. Juuri ja juuri selvisin normaalilla talvitakillani synnytykseen asti, tällä kertaa ajattelin hommata uuden (ja kivemman) :)

Sen sijaan noita äitiyskiloja on tosiaan tullut :whistle:, ja ilmeisesti kuulun (kuten siskonikin) tähän ryhmään että imetyksen aikana keho pitää jokaisesta rasvasolusta kiinni. Ja maidon määrällä ei ole tähän ollut vaikutusta, myös täällä on pakkanen täynnä rintamaitoa ja korviketta ei koskaan ole tarvinnut antaa, vaikka alussa piti syöttää myös pullosta. Siskollani lähtikin kaikki (ja enemmänkin?) heti kun esikoisensa imetys loppui. Itse en nyt sitten ehtinyt kokeilla että olisko lähtenyt. Kieltämättä olen myös nauttinut synnytyksen jälkeisestä ajasta kun vihdoin pysyi ruoka sisällä! Tuntuu vaan että kun olen alkanut liikkumaan ja syömään paremmin niin vaikutusta ei ole ollut.

Nyt jännittää sitten miten tämän raskauden kanssa käy, ja sen jälkeisen imetyksen. Tällä kertaa olen pystynyt vielä syömään paremmin, vaikka usein pitää mussuttaakin, enkä ole oksennellut juuri yhtään. Mutta mielummin kuitenkin ne kilot kuin ne olot.
 

Yhteistyössä