Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

Onnea luppa- hyvistä uutisista, onneksi selvisit säikähdyksellä! Oikein itsekin huolesta soikeana selasin noita viestejä eteenpäin, onneksi sait sen ultran aiemmin!

Lilleri88 oli naurussa pitelemistä kun luin miten selvisit kekkereistä paljastumatta :D Harmi etten tajunnut itse tuota, kun edellisestä raskaudesta sain tietää juuri juhannusaattona ennen juhliin lähtöä. Esitin sitten että olen kuskina, mutta taisi epäilykset jo herätä siinä. Ei montaa viikkoa mennyt että lopulta kerrottiin kaikille sitten.

Oli puhetta rauta-arvoista, mun ei tarvinnut syödä yhden yhtä rautatablettia vaikka oksensin sen koko raskauden, onneksi. Rauta-arvot oli neuvolassa aina hyvät, tietenkään en nyt tiedä mitä ne oli silloin tiputuksessa ja mitä ne käteen silloin tiputti, mutta en edes siellä saanut ohjetta aloittaa raudan syöntiä. Toivottavasti mennään samoilla linjoilla tälläkin kertaa. Äitiysmonivitamiineja olen syönyt edellisen raskauden ja myös tässä välissä imetyksen ajan, ja luonnollisesti niitä syön edelleen.

Napailua (ällövaroitus) täällä raskauden ensimmäinen oksennus heitetty tänään, tein pienelle aamupuuroa ja annoin sille pari maissinaksua käteen (pikkuinenkin jaksaa odottaa hetken kun saa itse mussuttaa jotain :heart:) ja siinä sitten tein välipysähdyksen keittiön tiskialtaalle kun en ollut ehtinyt syödä itse mitään. Täytyy sanoa, että ostettiin nyt ekaa kertaa noita hedelmän makuisia maissinaksuja ja ne haisee todella pahasti nenään! Ja eiköhän se tyttökin sitten haissut niille maissinaksuille. :x

Myös flunssa on rantautunut tänne, varmaan jotain osuutta edelliseen tuolla limaisuudella. Kurkku kipeänä ja väsymys on jotain ihan mahdotonta. Makasin melkein koko päivän olkkarin lattialla että sain pidettyä tuon ikiliikkujan suht aisoissa ja aika tyytyväisenä se kiipeili äidin yli ja aina välillä tuli tissille. Eilen oli flunssan suhteen oireeton päivä ja nyt oon stressannut kun tietenkin näin sitä viikon ikäistä vauvaa, että tartutinko nyt senkin... :(

Mulla olis tänään ollut se neuvolakin, mutta kun olin sitä odottanut joka päivä tässä kuin kuuta nousevaa, niin tietenkään tänään en muistanut koko asiaa. Onneksi terkka soitteli sitten ja sovittiin uusi aika neuvolaan tiistaille 10.9. Sinänsä eipä olis ollut kiva raahautua näissä oloissa sinne. Pahoinvoinneistakin terkka sanoi että näillä viikoilla yleensä on pahinta, ja jotenkin on sellainen olo kuitenkin että tällä kertaa ei laatotettaisi sinne synnärille saakka, kun tää alkoikin jotenkin myöhemmin tällä kertaa. Mies on tietenkin vähän pessimistisempi ja pelkää yhtä hankalaa raskautta kuin viimeksi.

Välillä tekee mieli rasvaista ruokaa ja välillä vaan vihanneksia. Jomotteluja on ollut mutta tänään oon joutunut vetämään pari paracetamolia tuohon kurkkukipuun joten eipä ole sitten kovin paljoa jomotellutkaan. Pinna on ollut myös täällä kireällä, väsymyksestä ja flunssasta johtuen. Ei jotenkin yhtään jaksaisi mitään nyt, haluaisin vain hautautua peittoihin ja tyynyihin! Nyt meen takas röhnöttää sohvalle ja kohta nukkumaan. Voimia kaikille kanssasiskoille siellä flunssan kourissa!

Kp & Kultakala 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Lupalle onnea hyvistä uutisista!

Täällä taas hereillä kukonlaulun aikaan,vaikka vapaapäivä. Toiset voisivat nukkua vaikka kellon ympäri,kuten itsekin edellisissä raskauksissa alkuraskaudesta,mutta mua ei väsytä. Illalla saa unta odotella ja aamulla sitten herätään virkeänä aikaisin. Eikä päiväuni tarpeita ole....Kai se kohta jysähtää päälle,kun oikeen hehkutan ettei ole mitään kummempia oireita ;)

Rautalisää olen joka raskaudessa jossain vaiheessa joutunut käyttämään,kun hemoglobiini laskenut. Mitään raskausvitamiineja ei ole ainakaan vielä käytössä.

Neuvolaankaan en ole soitellut vielä...ehkä jos ensi viikolla. Eikös se eka käynti ajoitu johonkin 8.-9. Viikolle....täytyy yrittää näin ensi alkuun jotain aamun ensimmäisiä aikoja saada ettei hirveästi vielä ihmisiä liikkeellä =) siitähän sitten jo melkein arvaa,kun nähdään yksin sinne menevän,että mikä on homman nimi :)

Nyt kaikille mukavaa ja aurinkoista viikonloppua :wave: ja kaikille flunssan kourissa ja pahoinvoinnista,väsymyksestä yms. Kärsiville tsemppiä kovasti :hug:


JuLiDe 6+jotain...
 
Luppa, hyvä, että kaikki oli kunnossa vuodosta huolimatta. Toivottavasti raskaus jatkuu hyvin!

Mulla oli viime keväänä se keskeytynyt keskenmeno. Viikolla 8+3 mulla tuli muutama teelusikallinen verta, mitä pelästyin ihan kauheasti. Läksin siitä paikasta päivystykseen, jossa ultrattiin ja todettiin, että syke on ja kaikki hyvin. Siitä parin päivän päästä kävin vielä yksityisellä varhaisultrassa, ja sielläkin kaikki oli hyvin. Sitten viikolla 9+1 tuli taas pari teelusikkaa verta, ja sen jälkeen ei enää tullut. Siitä muutaman viikon päästä nt-ultrassa todettiin, että alkio on kuollut viikolla 9+3. Se oli tosi raskasta, kun varhaisultrassa käydessä oli vielä kaikki hyvin.

Nyt sitten pelkään koko ajan uutta keskeytynyttä keskenmenoa. Eihän sitä välttämättä tule mitään vuotoakaan, ja silti raskaus saattaa mennä kesken. Huoh. Viime yönä näin kamalan keskenmenounen, joka ruokki pelkoja vielä lisää. Keväällä sen jälkeen, kun alkio oli ilmeisesti jo kuollut, näin melkein joka yö keskenmenounia, joten kyllä epäilyttää, että taas on tullut keskenmeno. Onko teillä muilla ollut unia keskenmenosta?

No, se siitä omanapaisuudesta.

Jos täällä on turkulaisia tai lähellä Turkua asuvia odottajia, meillä on Turun seudun odottajille oma ryhmä: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2280780-turun-seudun-odottajia-alkuvuosi-2014-a/ . Sinne kaivattais lisää porukkaa, joten tervetuloa! :)
 
Huomenia!
Eipä ole tullut aikoihin kirjoiteltua. Lievä huonovointisuus ja ruokahaluttomuus jatkuu. Jos jotain ruokaa tekee mieli, niin sen on oltava mahdollisimman hiilaripitoista. :D Täälläkään ei uni maita. Unen saanti onnistuu jotenkuten mutta sitten herään joskus keskellä yötä eikä uni meinaa millään tulla. Selkä- ja iskias-vaiva ovat taas nostaneet päätä ja sekin särky häiritsee...

Mä teen asiantuntija-/suunnittelijatyötä. Paljon koneen ääressä istumista, palavereja ja jonkin verran kotimaan työmatkoja.

Tänään pitäisi mennä anopille nostaan perunoita. :D Saas nähdä miten pystyn työhön osallistuun, kun selkä tosiaan niin huonona ja ällöolo vaivaa..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Laurina 8+5
 
Luppa- hienoa, että kaikki oli hyvin! Toivottavasti vuotelukin loppuu pian :)

Täällä pientä hiljaiseloa. En jotenkin osaa kirjoittaa omista tuntemuksista tai mistään mitään, kun oma olo on niin epävarma. Ensi torstaina 12.9 meillä on varhaisultra. Taino, tarkistelu-ultra. Viikkoja on kasassa tuolloin 9+3, joten tiedetään ainakin se ollaanko päästy tästä viikosta kunnialla yli.
 
Omaa napaa taas jälleen mutta pakko päästä johonkin purkamaan

Huh huh

Illalla vuoto alkoi taas,tällä kertaa apteekin jonossa,kauhealla vauhdilla autoon joka paikka ihan veressä ja pari tuntia meni ja taas helpotti.. sairaalassa ihan ymmällään mitä tämä on varsinkin kun vuotojen välissä aina vuorokausi. Sanoivat vaan että saattaa olla merkki alkavasta keskenmenosta.
Onko kenelläkään aiemmissa raskauksissa ollut tällaista?? Tiedä sitten joutuuko tätä kestämään vielä kauankin ja vielä se että pysyykö masuasukki mukana matkassa..

Luppa-
 
Fujinille ja kaikille muille tsemppiä (varhais)ultriin! Itse joutuu vielä odottelee kyllä hyvän tovin, kun vasta ensviikolla saa sen lähetteen. Veikkaan että voi mennä muutama viikko tai kuukausi ennen kuin pääsee ultraan ja saa jotain varmuutta! Tietenkin nuo olotilat vähän tuo jonkinlaista varmuutta raskaudesta mutta kun koskaan ei voi tietää. Mielummin en ajattele koko asiaa ennen sitä :)

Mulla on muuten tuntunut kummallista muljahtelua mahassa jo pidemmän aikaa, silloin tällöin. Jos en tietäisi paremmin niin alkaisin epäillä että oon jo pidemmällä, mutta se ei tietty ole mahdollista mitenkään päin. Veikkaan että suolet muljahtelee tai jotain. Kellään muulla tällaisia tuntemuksia? Mulla on myös taaksepäinkallistunut kohtu eli oon miettinyt että se kohtuko siellä asettuu parempaan asentoon?

Niiskniisk, köhköh + kultakala 7+3
 
Luppa koita pärjätä!

Aika moni täältä tuntuu jo kertoneen vanhemmilleen, meidänkin tekisi mieli, mutta ennen varhaisultraa koen oloni liian epävarmaksi. Kummallakin puolella kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi, joten tavallaan en tahdo turhaan järkyttää jos menisikin kesken.

Omille läheisilleni olen päättänyt alkaa kirjoittaa salasanalla suojattua blogia raskausajasta. Laitan sinne tietoa neuvolakäynneistä ja mahakuvia, toivottavasti myöhemmin vauvankuvia. Luin idean täältä kaksplussalta joskus, mielestäni ihana idea pitää läheiset mukana tunnelmissa :)

Ainiin, ja mulla ei vielä ole minkäänlaista mahaa. Käskin miehen ottaa kuvan ja siinä näkyy kertakaikkiaan vaan littana maha. Innolla odottelen, että mullakin alkaisi pyöristyminen yhtä kauniisti kuin teillä kuvia laittaneilla :)

ElluE 6+4 (jos oikein lasken)
 
ElluE Meillä on doppler ja käytettiin sitä ekassa raskaudessa myös. Nyt tosiaan oon löytänyt tänkin kaverin sykkeet ja hyvin kuuluvat karvoituksen rajalta kun hetken malttaa etsiä suoliäänten ja omien valtimoiden sykähdysten takaa :D Suosittelen kyllä, koska sillä voi tarkistaa jos joskus on epävarma olo. Toki ylihysteerisille ei ehkä paras juttu :D Merkki on Angelsounds. En tiedä onko muita edes myynnissä kotiin... Raskauskeiju.fi sivustolla muistaakseni ainakin niitä myydään.
 
Ja Lupalle tsemppiä vielä! Toivottavasti raskaus jatkuu vuodosta huolimatta. Oon ymmärtänyt, että vuodot suht yleisiä kuitenkin on. Äitini odottaessa minua hänelle tuli tosi voimakasta vuotoa muutaman päivän ajan n. rv 8+. Oli ollut ihan hysteerisenä, että nyt meni kesken kun vuosi kuin kuukautisissa. Tässä kuitenkin ollaan :) 80-luvun ultralaitteilla lääkäri oli tuolloin äitiäni ultraillut ja huomannut kohdussa ison hematooman, joka sitten vuotanut. Sikiö oli kuitenkin eripuolella kuin tuo hematooma, joten raskauden kulkuun ei vaikuttanut mitään :)

Kovasti peukkuja!
 
Voi ei, kyllä sua nyt koetellaan Luppa! Toivotaan, että pian helpottas ja hyvällä tavalla tietenkin!!:heart:
työstä ja asumisesta; eli olen myyjä, jotain uutta pitäis keksiä jossain vaiheessa tai ainakin haasteellisempaa=). Me asumme miehen kanssa vielä kaksin vanhassa rintamamiestalossa, jonka ostimme melkein vuosi sitten. Meillä on 5h+k,s,2xwc 102/165 neliötä, reilu 1000neliön omalla tontilla. Remppaakin löytyy, mutta ei mitää suurempaa pakollista, yläkerrassa sais otettua lisää tilaa käyttöön, alusta on kylmillään, eli se olis haaveissa joskus saada lämpimäks ja keittiö, se olis ihana uusia!!:) saas nähdä onko ikinä varaa...:x

Lilleri88 ja vaavikka 9+5
 
Täällä muljahtelee kanssa massussa välillä kovin hassusti :D ihan niinku vauvan liikkeet sitten myöhemmin.. :D oon aatellu että jos se kohtu kasvaa niin suolet ettii omaa paikkaansa niin muljahtelee.

luppa- harmillista tuommonen toivottavasti olis vaaratonta ja että löytys se syy.. epätietosuus on varmaan aika hankalaa ja kuormittavaa..

Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia siitä että olis raskaana. :D jos ei menkat olis myöhässä niin en kyllä tieäs ollenkaan olevani raskaana :D nytkin ajattelen välillä että jos kierto vaan on pitkä mutta ei niitä haamujakaan kahteen testiin olis kyllä tullu jos massussa ei joku asustas.. tiistaina olis neuvola ja mie niin toivon että ultrais ku kerron epävarmuuteni. :)
 
Laurina samoin täällä yhtäkkiä eilen iski tajuton kipu vasemmalle puolelle selkää vähän vyötärön alapuolelle, jalat meinas mennä alta!! :( Ja sitä kipua kävellessä ja istuessa ja joka asennossa jatkuikin sitten koko päivän, huh.. ja yöllä sai tyynyjen kanssa asetella itsensä nukkuma-asentoon, mutta onneksi nyt aamulla tuntuisi kuin alkaisi hiukan hellittää..

luppa voi tuota vuotelua... mut se ei kuitenkaan oo kokoaikaista? Mulla keskenmeno alkoi siten, että tuli hiukan ruskeaa tuhrua ensin päivän verran ja sitten niinkuin saavista kaataen jatkuvalla syötöllä, eli josko johtuisi jostain muusta, kun on tuommoista pätkittäistä.. ultrassa ei nähty mitään hematoomaan viittaavaa? :hug:


Karviaismarja ja tiiti 10+2 (10+5)
 
Viimeksi muokattu:
Luppa mun kaverilla tuli verta kans ihan hirveesti ekan kolmanneksen aikaan. Syytä ei taidettu löytää ja terve vauva syntyi. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Pääsetkö uudestaan ultraan?

Täällä pahoinvointi seilaa. Välillä jopa ihan ok olo. Onneks esikoinen nukkuu hyvin niin saa itekki nukuttua. Tosin vessassa pitää käydä ainaki kerran yössä ja yöllä nälkä kiusaa. Mulla onkin heeelmiä sängyn vieressä varalta ja mehukeittoa.

Masussa ei oikeestaan oo tuntemuksia mitä nyt sektiohaavaa kiristää vähän. Mut masu on kyllä kasvanu.

Mulla ei oo tullu sitä tuhruvuotoa enää sen vika ultran jälkeen. Jospa ei tuliskaan.
Mä saan kans dopplerin siskolta lainaan vaan nyt oon miettiny otankokaan jos tuun hysteeriseksi :))

Bluedreams ja pöntiäinen 10+0 poks :) pöntis on nyt sikiö :)
 
No jopas olikis kerenny tekstejä tulemaan kamalasti :)

luppa- jaksuja sinne kovasti

Meillä nyt hankittiin doppleri ja kerran mielestäni jo pienen kuullut mutta nyt on odoteltava loppukuuhun että saan hankittua siihen laturin :( kun myyjällä ei ollut laturia ja luultiin meidän yleislaturin käyvän muttei lataakkaan :( no onneksi siihen saa raskauskeijulta tilattua laturin mutta niille tulee niitä vasta kuunloppu puolella malli tais olla JPD-100B

Yönenkeli ja tiitiäinen 10+0 POKS <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olo mitä parhain eli pahoinvoinnit väistynyt syrjään. Liitos kipuja on kyllä pikkasen jo alkanut esiintymään varsinkin jos kylkeä kääntää yöllä liian nopeasti.

Eilen vietettiin esikoisen 5v synttäreitä ja tänään omiani eli itselleni voisi päivittää iäksi 24

Tiukuliina ja hippu 10+0 POKS!
 
Mahtuuko mukaan vielä yksi? Viikkoja on takana nyt 7+4. En ole vielä varannut neuvolaankaan aikaa koska pelkään keskenmenoa. Viime joulukuussa meni kesken viikolla 8+2, ja silloin oli melkein päivittäin tuhruvuotoa, ja samanlaista alkoi tulla tässäkin raskaudessa pari viikkoa sitten. Yritän toivoa ettei tällä kertaa johtaisi keskenmenoon! Onneksi meillä on 2,5v. tyttö ennestään! Nytkin kävi niin hassusti että olin varannut lääkärin koska raskautuminen on meillä niin haastavaa (esikoista yritettiin vuosi ja syntymän jälkeen oli heti toiveissa toinen). No lääkäriaika oli ma 19.8 ja positiivisen testin tein edellisenä torstaina :) Menin silti lääkäriin toiveissa saada lähete varhaisultraan, ja sellaisen sainkin, mutta kun viime viikolla soitin ja yritin varata aikaa (koska oli alkanut hieman tuhrutella), sieltä ei annettu aikaa koska tuhruttelu on niin normaalia, eli yksityiselle pitäisi mennä. Piheys vain iskee kun katselee niitä hintoja... Nyt päivä kerrallaan. Kertomista yritetään lykätä ensimmäiseen ultraan asti, jos menee kesken niin ei tarvitse ihan kaikille selitellä. Raskausoireet ovat kovin vahvat, jatkuva etova olo, ei oikein tiedä pitääkö syödä vai ei, rinnat paisuneet, huimaa, ja järkyttävä väsymys. Mutta jos tämä vain jatkuu niin kestän mitä vain =)

Taisku-80/33/toinen/TYKS
 
Täällä edellen pientä vuotoa,välillä rusehtavaa,välillä veristä. Hematoomasta ei lääkäri ainakaan puhunut. Tiistai illasta asti iltaisin tullut,tänään eka päivä kun tulee ihan päivälläkin.. alkaa olemaan ihan loppu tähän tilanteeseen. Olen kuitenkin pitänyt pientä toivoa yllä että olisi vaan jotenkin erikoiset menkat tai jotain muuta koska perjantaina kuitenkin oli kaikki hyvin. Sen päätin että aamusta otan yht. äippäpoliin enkä puhelua lopeta ennen kuin ajan sinne saan ja pääsen lääkärin kanssa juttelemaan.

Luppa-
 
miun pitäs kanssa käydä kaverilta lainaan tuo doupleri. :) olis jotenkin luottaaisemmin mielin ku vois tarkistella. :) Ylihuomenna jo eka neuvola oon kyllä niin toiveikas että voitas pikkusta kurkistaa että onko siellä edes mitään ku siis meillä on neuvolassa ultra ja melkeen joka neuvola kerralla ultrasivat viimeks. :) kiva kun laite kerta on niin sitä sitten käytetään :)

äiti sano toissa viikolla että oon tainnu saada kaikki edellisessä raskaudessa laihtumani kilot takasin ja tänään se sano taas että oon lihonu.. Taitaa kalastella meiltä vaan millon kerrotaan vauvasta. :D miun maha on oikeesti ihan hirveesti kasvanu mikä ei oo kyllä mikään hyvä juttu.. ja toivottavasti kiloja ei nyt tulis lisää..
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Kävin aamulla ultrassa, ja siellä elävä alkio vastasi viikkoja 6+5. Tulipa hyvä mieli :) Lääkäri oli tosi mukava, ja odotan nyt innolla ensi viikon neuvolaa! Joka on siis 19.9.. Toivottavasti mies pääsee sinne mukaan.

Tilasin muuten doppleri myös. Nyt ehkä vähän harmittaa, olikohan turhan hätiköity ostos..

Tsemppiä Lupalle, toivotaan että olisi ihan vaaratonta vuotoa!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Mirennalle! :)

Voimia ja tsemppiä lupalle!!

Täällä on nyt monen viikon etomisen jälkeen alkanut oksentelu. Eipä olisi uskonut, että tässä vaiheessa enää alkaisi.

Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli niinkuin pitääkin. LA aikaistui taas ja nyt virallinen päivä olisi siis 18.3. Eipä tänne siis oksentelua kummempaa. Jospa se siitä helpottaisi puoleen väliin mennessä :)

Lotus 12+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä