Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

Täällä 39+0 *riks raks poks* eikä mitään tietoa vielä, että olis tulossa... |O Esikoinen käynnistyi 39+1 aamupäivästä ja 39+2 aamuvarhain sitten syntyi. Olispa tääkin lapsonen samanlainen :whistle: Harjotussuppareita tulee tosi paljon, välillä jopa 10 min välein ja menkkajomotusta on, mutta siinä kaikki. Herättelen toiveita, että päästäis karviaismarjan kanssa vielä yhtäaikaa Taysiin :saint:
Torstaina olis taas neuvola, eikä kyllä huvittais yhtään mennä enää sinne näissä merkeissä. Jotenkin alkaa olla ihan turhia käyntejä kun ei mitään ihmeellisyyksiä oo ollut...
Että sellasta tänään.

BD & Helmi 39+0
 
Onnea melin tytöstä :flower:

Ja tsemppiä Karviaismarjalle! Ja Miwwi hurjalta kuulosti, voimia nyt toipumiseen (henkisesti ja fyysisesti)! Onneksi kuitenkin syntyi terve vauva eikä pahempaa päässyt käymään.

Hups miten paljon toi kello taas on :whistle:

Kävin eilen 35+0 neuvolalääkärissä,
paineet, pissat, liikkeet ja sykkeet yms hyvät.
Paino oli tippunut nyt sitten yhteensä -700grammaa (kahdessa viikossa), vaikka 15 minuuttia ennen mittausta vedin mahan täyteen :D Ja kuka olis uskonut että synttärikakku on laihduttavaa (miehen siskokin totesi että siltä on lähtenyt kilo noiden viime viikonlopun synttäreiden jälkeen) :kieh:
Vauva oli raivotarjonnassa mikä pikaisesti varmistettiin vielä ultralla, ultra oli siis sellainen "joo tossa se pää on, tossa kädet, jalat, nonni, se oli siinä" eli hyvin pikaisesti vaan tarkistettiin se tarjonta.
Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään supistuksista huolimatta, paikat oli visusti kiinni. Pääkin heilu vielä mukavasti, ei ole siis laskeutunutkaan.
Mutta...
Sf-mitaksi lääkäri sai 29cm eli tipahti taas sinne alakäyrälle. Sama lääkäri mittasi myös silloin keskiraskauden lääkärikäynnillä jolloin sai myös alakäyrälle sen mitan ja laitto sen tokan lähetteen äitiyspolille, mutta lähetehän tuli bumerangina takaisin ja neuvolan hoitajat sitten on seuranneet sitä mittaa ja saaneet sen aina lähemmäs keskikäyrää. 2 viikkoa sitten th sai mitaksi 29,5cm. No lääkäri oli nyt sitä mieltä että ainakin hänen mitat on vertailukelpoisia keskenään ja että ei se mittaajan käsialakaan nyt selitä noin pientä mittaa eli laittoi kolmannen lähetteen äitiyspoliklinikalle ultraan. Todennäköisesti tällä kertaa ne jopa ottaa mut sinne, ihan mielenkiinnolla kyllä odotan sitä painoarviota.

Vauvaa varten valmistautuminenkin on edennyt, käytiin hakemassa jo vaippoja ja muita puuttuvia välttämättömyyksiä. Löysin myös uuden turvaistuimen esikoiselle eli kaukalo vapautuu vauvalle. Kehto saadaan varmaan viikonloppuna siskolta käyttöön ja sisarusrattaatkin on jo viittä vaille hankittu. Käytännössä vauva saisi siis tulla mutta toivon kuitenkin että pysyis vielä vähintäänkin pari viikkoa mahassa. Ja mitä pidempään niin sen parempi olis kämpän vaihdon kannalta, mutta mennään nyt tilanteen mukaan sitten :)

Mies aikoo pitää isyyslomaa myös sen kolmisen viikkoa putkeen. Sillä onkin nyt sitten paljon vapaita tiedossa kun on nyt talvilomalla, sit olis isyysloma sen mukaan kun vauva syntyy ja sit ei olekaan pitkä aika kesälomaan joka on sitten kuukauden mittainen ;) Eli aika erinomainen aika lapsen syntymälle kun on sitten isäkin paljon auttamassa noiden kanssa.
Esikoisen kanssa mies sattui olemaan käynnistysviikon lomalla (to alettiin käynnistää, su syntyi) ja jäi siitä sit suoraan kahdeksi viikoksi isyyslomalle. Kolmannen isyyslomaviikon piti sitten nimiäisten aikoihin.

Äippyli_81 joo olen todennut (ja jutellut muidenkin kanssa) että aika monella miehellä on sama "ongelma", etteivät herää lapsen itkuun. Ite herää pienimpäänkin parkaisuun ja mies vaan kuorsaa tyytyväisenä vieressä :stick: Jännitin ihan hirveästi kun jätin miehen ja lapsen viikonlopuksi keskenään silloin syksyllä, mutta taitaa olla eri juttu kun mies tietää että mä en ole paikalla hoitamassa niitä yöitkuja. Ihan tyytyväinen lapsi mua odotti kotona, itsellä taas oli hirveä kiire kotiin kun olin niin pitkään joutunut olemaan erossa :p
Ja olen muuten miettinyt ihan samaa, että miten kova paikka tuolle esikoiselle on sitten kun tulevat katsomaan sairaalaan ja lähtevät pois. Varmaan se pari vuorokautta tulee kumminkin oltua ettei tarvitse sitten tarkastuksessa käydä erikseen, mutta entäs jos joutuukin olemaan vielä pidempään sairaalassa? :x Noh, toivotaan että kaikki menee hyvin.

Kp & Kultakala 35+1
 
Hoh hoi..
Nyt olisi sitten 38+4 ja huomenna olisi taas neuvola käynti. Mun mielestä se vois kyllä olla viimeinen :D Nyt kun ne viikot tohon kirjotin niin vasta tajusin kuinka lähellä toi LA on! Hui!

Isyyslomasta.. Meillä mies ei oikeen koskaan oo pystynyt mitään virallista isyyslomaa pitämään, yrittäjä kun on. Itse tekee hommat niin ei varsinaisesti pysty ulkoistamaan hommia. Kuopus "ajoitettiin" hyvin niin että syntyi heinäkuun alussa niin miehellä siinä sopivasti sesonki takana ja kesäloma edessä. Nyt on vielä muutama kuukausi töitä ja sitten silläkin ois enemmän vapaata:) Esikoisestä ja keskimmäisestä opittiin että syksy ei ole meille hyvä ajankohta vauvansyntymiselle. Miestä ei näy moneen kuukauteen:ashamed:

Kultapupu Joo toi sairaalassa olo aika voi venyä vaikka mitään ei silleen varsinaisesti pahasti pielessä olisikaan. Me oltiin kuopuksen kanssa 9pv, koska huomasin siinä syntymästä seuraavana päivänä että vauvan hengitys oli jotenkin "outoa". Epätasaista. Välillä selkeästi tiheää. Hoitajat rupesivat seurailemaan kun asiasta mainitsin ja ottivat seuraavana yönä vauvan heille seurattavaksi. Yöllä olivat lääkärin pyytäneet käymään ja vauva siirtyi keskolaan seurantaan. Aloittivat 7vrk kestävän suonensisäisen antibiootin vaikka kaikki verikokeet ok eikä muita oireita kun tämä hieman tihentynyt hengitys. Noiden pienten kanssa tietty ei voi liian varovainen olla.

Mutta sellasta. Toivon kyllä meille myös hieman lyhyempää visiittiä tällä kertaa..

Mukavaa päivää kaikille!

Daniella 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Kävin aamulla ylimääräisessä kontrollissa äitiyspolilla kohonneiden verenpaineiden vuoksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että mitään suurempaa hätää vauvalla ei ole, koska napanuora ja istukka toimii edelleen hyvin ja tilannetta vaan seuraillaan vieläkin. Tosin kehoitti olemaan aika matalalla kynnyksellä yhteydessä, jos paineet nousee vielä nykyisestä. Ja jos parin viikon kuluttua kontrollikäynnillä paineet on edelleen koholla, synnytys todennäköisesti käynnistetään. Apua! Aika pikkuinen vauva vaan on mun mielestä, sillä painoarvio oli 2750 g ja rakenne kuulemma siro ja viikkoja mulla kasassa jo 37+2. Itse olin syntyessä yli nelikiloinen, joten siihen verraten ero on iso. Tosin äidin syntymäpaino ei taida ihan suoraan olla suhteessa vauvan painoon, mutta koska mua ei voi edelleenkään kutsua sanalla siro, on vauvan pieni koko vähän ihmetys.
 
eeku: millaisia noi sun paineet on ollu? Itse odottelen äityispolin yhteydenottoa, sain sinne lähetteen paineiden takia myös. Mulla ollut aiemmissa ultrissa myös pienikokoinen vauva, vaikka itse en todellakaan ole pienikokoinen :)
 
Keskiarvo on varmaan n. 140/100. Kovinkaan paljoa yli sadan ei alapaineet ole olleet, mutta siinä ympärillä pyörineet. Olen seuraillut verenpainetta jo ennen raskautta ja se on ollut toisinaan jonkin verran koholla, joten sen perusteella ei lääkäri ollut niistä nyt niin huolissaan. Jos synnytyksen jälkeen paineet ei lähde laskemaan, on varmaan pakko harkita lääkitystä, vaikka se tuntuu ajatuksenakin jo kamalalta. Mulla on kunnon sukurasite korkeaan verenpaineeseen ja jonkin verran ylipainoa, joten järkevintä olisi yrittää pudottaa ylimääräiset kilot pois ja katsoa, auttaisiko se asiaan.
 
Mulla ollut samanlaisia lukemia, ennen raskautta olleet tosi alhaiset aina. Ja alkuraskaudessa myös. Terkkari ei vaikuttanut kuitenkaan olevan huolissaan, mutta kirjoitti silti lähetteen. Nyt sitten jännään ja odotan, soitetaanko mulle polilta, terkkari oli sitä mieltä etteivät välttämättä anna aikaa pelkän verenpaineen takia.
 
Paljon onnea Miwwi ja melin!:heart: tää on vaan niin jännää seurata, kun vauvoja rupee putkahtelemaan :)

Tänään kävin äitipolilla ultrassa ja käyrillä(piti olla jo viime viikolla, mutta mies ja esikoinen olivat mahataudissa, niin en voinut jättää niitä keskenään kotiin). Kaikki oli oikein mainiosti, poitsu otti kunnon spurtteja ja kätilö sanoi, että aika villi tapaus :D hehheh. Painoarvioksi lääkäri antoi 2,6 kg (35+5) eli vissiin keskikäyrällä mennään. Esikko meni samalla käyrällä ja oli syntyessään (40+2) 3,7 kg, eli ei pitäisi ainakaan mitään jättiläisvauvaa olla tulossa.

Sairaalakassia varten kävin ostamassa lanolinia nänneihin, koska viimeksi tuli ainakin tosi kipeäksi siinä kun imetystä aloittelin. Sitten ajattelin pakata myös rintakumit, koska viimeksi niistä oli tosi paljon apua. Ostin myös löysät collegehousut seppälän alennusmyynneistä, niin niillä on sitten kiva kotiutua, ettei purista mistään :)

Sisarusrattaat on meilläkin nyt hommattuna, ovat kylläkin vielä anopin varastossa, kun meillä ei hirveästi ole ylimääräistä tilaa. Uusi turvakaukalokin odottaa nyt tuolla eteisessä :) vanha heitetään kaatopaikalle, kun se on ollut jo niin monella lapsella käytössä, niin en enää oikein luota sen kestävyyteen ja onhan se aika kulahtaneen näköinen. Varsinkin kun esikko oli aikamoinen pulauttelija, niin on kaukalokin saanut osansa :D vauvalle ei ole vielä omaa sänkyä hommattuna. Ajattelin, että aluksi varmaan kuitenkin nukkuu mun vieressä ja sitten äitiyspakkauksen laatikossa. Esikko nukkuu vielä pinnasängyssä ja ollaan tässä pohdittu, että joko voisi ostaa ihan tavallisen lastensängyn, kun ikää on 1v 7kk. Musta vaan tuntuu, että se ei taida vielä tavallisessa sängyssä pysyä, vaan lähtee harhailemaan. Ja se siinä vähän pelottaa, kun makuuhuoneet on yläkerrassa, ettei tule sitten rappusia alas, kun on vielä niin pieni, ettei osaa hyvin yksin tulla. Portaitten yläpäähän ei saa turvaporttia viritettyä, niin on vähän miettimistä, et miten saatais homma toimimaan...

Toivon kyllä, että ei tarvitsisi olla sairaalassa kuin max 2 päivää. Viimeksi en saanut nukuttua, kun huonetoverit kuorsasivat tai sitten niiden vauvat huuti, niin en nukkunut yhtäkään yötä. 3 yötä nukkumatta siinä tilanteessa on aika hanurista ja olinkin silloin neljäntenä päivänä niin herkällä päällä, että en voinut sanoa hoitajille mitään ilman että olisin purskahtanut itkuun :D

Vaivoista sen verran, että nyt on tullut semmoinen uusi hermokipu toiseen nivuseen. Välillä meinaa oikea jalka lähteä väkisin alta, kun vauva vissiin jotenkin painaa päällään johonkin hermoon. Ei pysty kyllä enää mihinkään kovin kauaksi lähtemään kävellen, ku ei välttisti pääse enää kotiin :D sitten jos oon pidemmän aikaa pystyssä, niin koko loppuilta menee sit tuskaillessa kun kylkiin sattuu niin paljon. Paras asento olisi olla sohvalla kyljellään, mutta eihän se onnistu, kun esikon perässä pitää juosta. Mietin vaan, että mitenkähän tässä seuraava kuukausi taas pärjätään, kun mies lähtee ensi viikolla töihin lomautusten jälkeen. Nyt on ollut niin helppoa kun on ollut apuna tässä arjen pyörityksessä. Voipi olla vaivaiset ajat edessä: /
Mutta se on sentään ihanaa, että pihalla tarkenee olla jo enemmän ja kun arska paistaa, niin aijettä se on mukavaa :heart::)

Vemia 35+5
 
Onnea Miwwi, Yöenkeli ja melin! :flower:

Ihan uskomatonta että LA on jo ens viikolla! Näyttää siltä että tämä kolmas raskaus menee pidemmälle kuin aiemmat. Jotenkin kun päivät kuluu, tuntuu epätodellisemmalta että joku päivä tässä ihan konkreettisesti synnytys on edessä. Kävin jo kääntymässä synnärillä, kun epäilin että lapsivettä ois tullu, mutta oli väärä hälytys :p

Neuvolassa ei tänään mitään ihmeellistä. Kuten joku aiemmin sanoikin, että tuntuu hiukan turhilta käynneiltä tässä vaiheessa ja toivottavasti seuraava aika jo jää käyttämättä.. Se ois ens perjantaina. Huomenna sit labraan streptokokki näyttelle.

Wilmiss ja pikkuinen 38+4
 
Mun mielestä neuvolassa on kiva käydä, mut mulla onkin ihan huippu neuvolantäti - semmonen tomera, joka sanoo asiat niin kuin ne on, kaunistelematta yhtään :D Sopii just miulle, en tulis yhtään toimeen minkään ujon hissukan kanssa.

Huomenna varmaan viimeinen neuvola. Neuvolantäti uhkasi kurkata kohdunsuun tilanteen, jännittää, mitä nää päivittäiset kipeät supistukset on saaneet aikaan tuolla alakerrassa :popcorn: Pääsisipä nyt pian tositoimiin! Tosin tänään en kyllä lähe synnyttämään, huomenna on varattu aika kampaajalle hiustenleikkuuseen ja kevytvärjäykseen, en aio nimittäin synnyttää nykyisessä kuontalossa yhtään ketään :D

ralliruutu + pötkö 39+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Neuvolassa käyty, kaikki hienosti. Vauva laskeutunut, rt, pää tiukasti kiinnittyneenä(ei heilunut yhtään) eli lähtöasetelmissa on :) eli nyt siis 39+1, seuraava neuvola varattiin kahden viikon päähän keskiviikkoon eli rv41+0, noh, toivottavati baby olisi silloin jo turvallisesti syntynyt.

Ei ole mitään tuntemuksia, että vauva päättäisi syntyä, ei supista eikä kiristä...

Ralliruutu: mäkin kävin jo viime viikolla laittamasssa hiukset ojennukseen, mutta ei vauva ainakaan vielä ole ymmärtänyt syntyä, vaikka äidin hiukset siistit ovatkin ;)

Vemia: meillä kanssa oli ajatuksena ensin laittaa tuo 1v7kk tavalliseen sänkyyn ennen vauvan syntymää, mutta ei me sitten jaksetakaan miehen kanssa sitä valvomis-ja jännitys rumbaa, mikä väistämättä seuraa kun villin ipanan yrittää saada koisimaan laidattomaan sänkyyn. Hankittiin siis toinen pinnasänky :D toisaalta meidän lapsi numero kaksi(paljon rauhallisempi yksilö kuin pikku-veljensä on) siirtyi isojen sänkyyn ollessaan 1v ja 4kk...

Olisi jo ihan super ihanaa kärrytellä vaunujen ja vauvan kanssa tuolla ihanassa kevät auringossa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Vemia ja Kultapupu
Viime yö meni taas valvoessa supistusten takia. Tällä kertaa oli niin rajuja supistuksia, että suolistokin tyhjeni siinä samalla :x Luulin taas, että lähtö tulee ihan varmana, mutta sitten supparit laimeni taas pois.

Äsken tulin neuvolasta, jossa neuvolantäti totesi, että kohdunkaulaa 1 cm jäljellä ja kohdunsuu on sormelle auki, mutta kohdunnapukka aika ylhäällä vielä. Hän arveli, että syntyy ihan lähiaikoina, ehkä jo viikonloppuna, kun supistuksetkin on niin voimakkaita. En tiedä, itse olen ihan poikki kivusta ja valvomisesta, ja hiukan turhautunut odottelemaan. Neuvolaa ei enää varattu, voin kuulemma soittaa maanantaina ja varata aikaa, jos olen vielä yhtenä kappaleena.

Väsyttää, mutta ei saa unta, kun on liian valoisaa |O
 
Ralliruudulle oikein vauvakasta viikonloppua! Luulisi, että jotain tosiaan tapahtuu, kun noin rajuja supistuksia on.

Vemia meillä nukkuu nuorempi eli 1v7kk myös edelleen pinnasängyssä. Tuodaan hänelle sitten matkasänky mummolasta joksikin aikaa, kunhan on synnytys ja sen aiheuttama yökyläily ohi. Isojen sänky on jo valmiina ja yritin joku aika sitten laittaa siihen nukkumaan, mutta eihän siitä mitään tullut. Matkasänky oli siirtymänä myös esikoisella. (nukkumisesta puheen ollen, voisikohan nuo lapsukaiset kohta simahtaa päikkäreille?)

(.) Neuvolassa käyty. Paineet, pissa, hemoglobiini, sykkeet ja sf-mitta kaikki kunnossa. Viimeinen neuvola 31.3. eli jo maanantaina. Pääsen kerrankin ilman elohiiriä käymään, kun mies menee vasta illaksi töihin. Harjotussupistukset voimistuu ja tulee usein. Niihin liittyy myös valtava paineen tunne alapäässä, joka on joskus jopa kivuliaan kova. Sukkapuikkokivutkin on entistä pahempia. Muutama päivä sitten oltiin kaupassa, enkä pystynyt ostoskärryä työntämään, kun niitä tuli koko ajan. Silloin ajattelin, että jokohan lähipäivinä lähdetään. Ja kuitenkin kivuista huolimatta mieli tarvitsisi nyt muutaman lisäkuukauden tähän odottamiseen... kai se on tämä väsymys, kun tuo semmosen tunteen, ettei ole tasan yhtään valmis vauvan tuloon. Vajaa kaksi viikkoa enintään aikaa saada pää kasaan.

Äippyli ja Nyytti 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Vemia
Neuvolassa käytiin paino oli 2810g ja pituus 49cm ?? Hyvin on alkanu paino nouseen ja pituuttakin saatiin kumminkin 1cm lisää :D Painohan oli syntyessä sillon sen 2675 sitten se laski olisko se kotiutumis päivänä ollu 2517 tai jotain sellasta samalla viikolla käytiin täällä neuvolassa painokontrollissa ja se oli sillon jonkun 2560 ja nyt sit tuon. :D

 
Ultra takana, vauva vielä perätilassa. Tuskin kääntyykään kun kokoajan ollut samassa asennossa :( Lääkäri alkoi puhua alatiesynnytyksestä, mua pelottaa ajatuskin, varsinkin kun ei ole aikaisempia synnytyksiä takana. Ajatus sektiosta ahdistaa kyllä myös aikalailla. Sain lähetteen magneettikuviin ja parin viikon päästä uusi aika, jolloin koitetaan kai ulkokäännöstä. EN kyllä haluaisi, että yritetään kääntää, koska luulen että se on aika turhaa. Painoarvio oli 2,6kg, mikä lienee ihan keskikäyrän mukainen.

Mirenna 35+2
 
Eli mulla on sitten äitiyspoliklinikalla ultra ensi perjantaina 4.4. jossa tarkistetaan sitä sikiön kasvua kun se lääkäri sai mitan sinne alakäyrälle taas. Eli tosiaan kolmas lähete meni nyt läpi. Ihan jännää kuulla että minkä kokoinen vauva siellä tällä kertaa on, kunhan ne ei keksi siellä mitään muita ideoita (niinku lapsivesipunktio tai käynnistys...) ;)

Tänään saatiin vihdoin se kehto lainaan ja takaisin vaununkoppa joka oli lainassa. Nyt jännätään vielä että kumpi ehtii ensin, vauva vai sisarusrattaat, mutta joka tapauksessa päästään liikkumaan nyt vaikkei niitä rattaita ehdittäiskään saada. Kaukalo ja rattaatkin ollaan pesty ja käytännössä siis vauvalle on kaikki valmiina, paitsi minä henkisesti :D Sais mun puolesta kyllä pysyä ainakin sinne lasketulle ajalle saakka kyydissä. Ja lääkärin mukaan ei ihan lähiaikoina olekaan tulossa jomotteluista huolimatta :) Sairaalakassia en ole vielä pakannut mutta jos sitä jaksais edes listan kirjoittaa valmiiksi pikkuhiljaa... Sen verran malttamaton olen kuitenkin, että ajattelin kyllä tänään yrittää koota tuon kehdon vaikkei mies olekaan nyt auttamassa :)

Eilen tosiaan otin projektiksi noiden meidän yhdistelmävaunujen pesun kun ne alkoi taas näyttää aika törkeille. No mies kantoi ne mulle tänne kotiin mutta kun sain esikoisen nukkumaan niin tottakai nukahdin itsekin sohvalle kun väsytti niin älyttömästi ja päätin hieman "lepuuttaa". Siitä kun puoli yhden aikaan yöllä heräsin niin suureksi yllätykseksi mies oli pessyt vaunut ihan läpikotaisin, ripustanut kaikki pyykit kuivumaan, pessyt liesituulettimen ja siivoillut muutenkin. Voikohan miehillekin tulla pesänrakennusvietti? Tai sitten talviloma on tosiaan tehnyt hyvää. Meinaan ei ole todellakaan mikään siivousintoilija tuo mun mieheni, mutta jaksaa aina silloin tällöin onneksi yllättää :heart: :)

Täällä palstalla näköjään eletään nyt jänniä hetkiä, paljon ihania vauvoja lähtöasetelmissa =) Toivotaan hyvin meneviä synnytyksiä ja lyhyitä sairaalareissuja kaikille ;)

Kp & Kultakala 35+3
 
Täällä podettu huonoa oloa ja päänsärkyä lähes koko päivä.. En tiedä mistä nyt tuulee mutta on kyllä inhottavaa.. Kampaajalla kävin hiuksia siistimässä, vain leikkaus koska yhtään pidempään en olisi tällä ololla siellä jaksanut olla.
Esikoinen ollut koko viikon kipeenä ja ollut pois eskarista. Maanantaina piti kesken päivän hakea kun oli veto pois, lämpöä ja aikakin kalpea. Siitä sitten useempana iltana kuume nousi 38-39. Nyt on eilisen ja tän illan ollut kuumeeton. Nyt tauti sitten Nuorimmalla, hän eilisen ja tän päivän taas kuumeessa.:ashamed:
Kun nyt taudit ois pois ennen kun vauva syntyy..

Itsellä tosiaan vatsa ollut sekaisin jo useamman viikon, en tiiä mitä sekin nyt sitte on?

Neuvolassa kävin eilen. Ei mitään ihmeellistä. Todella toivon että ensiviikon to otettu aika ois turha ja vauva olisi jo sylissä..

Daniella 38+6
 
Kultapupu meillä kans miehellä ollut jonkun sorttista pesänrakennusta :D eilen tosin imuroi niin rajusti, että ranne oli sitten koko loppupäivän kipeä ja vielä tänäänkin... se kun rupee imuroimaan, niin 2 tuntia ei riitä, kun pitää imuroida listan päällisetkin ymym :D

Kävin tänään neuvolassa, niin sf-mitta oli 37 cm!! wooot??? kolmessa viikossa ois siis tullut 6 cm lisää... vähän kyllä ihmettelin ja niin teki terkkarikin, mutta sanoi, että näin loppuvaiheessa vauvalle tulee näitä kasvupyrähdyksiä. Toissapäivän ultrassa kuitenkin vauva keskikäyrällä. On kyllä mahanahkaa kiristänytkin ihan kohtuudella. Onko teille tullut raskausarpia? Mulle on nyt näköjään tosta pyrähdyksestä johtuen tullut tuonne alamahalle ja navan yläpuolelle. Tässä ois kuitenkin ainakin se kk aikaa synnytykseen, niin vähän jänskättää, että kuinkahan pahasti tässä vielä revetään... :O onneksi ne ei vielä kuitenkaan ole mitenkään tulipunaisia, vaan tuommoisia vaaleita. Esikoisesta tuli vain ihan muutama pieni, niin ajattelin, että nytkin selvitään vähällä, mutta ei näköjään. Sehän kuuluu tietenkin aika monella naisella asiaan, mutta eipä varmaan enää bikineitä viitsi laittaa kesällä päälle :headwall:

Vemia 36+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Isot onnittelut kaikille vauvan jo saaneille :heart:

Raskausarvista: Ekassa tuli paljon, nyt tokasta ei oo tullut yhtään uutta. Vanhat, jotka oli jo haalenneet näkymään vain tietyssä valossa/kulmassa, on kyllä tulleet vähän enemmän esille kun vatsa on taas pingottunut. Tällä kertaa oon käyttänyt Bio oilia n. rv 34 lähtien kerran päivässä, mut en usko et se varsinaisesti siitä kiinni on, enemmänki siitä et tällä kertaa maha on pikkuisen pienempi kuin ekasta ja iho venytetty jo " valmiiksi".

(.) Täällä ei ole jotenkin tullut mitään kirjoitettavaa mieleen, tasaista odotusta ja taaperrusta vaan. Synnytys jo jännittää ja mietityttää aika paljon. Ensi to on kontrolliaika äitipolille jossa ajattelin pyytää lääkäriä tekemään ronskimman sisätutkimuksen, josko sillä lähtis tulemaan. Virallisia viikkoja silloin 39+6, "omia" viikkoja 39+2. Paljon enemmän nyt tässä toisessa raskaudessa on kaikenlaisia tuntemuksia verrattuna edelliseen, esim. hyvin selkeitä harkkasuppareita tulee useita päivässä, ekassa en muista tunteneeni kertaakaan. Toivottavasti edistävät tilannetta edes jotenkin...

Eireann 38+4
 
Ralliruudulle jaksamista, toivottavasti vauva syntyisi viikonloppuna eikä tarvisi useita öitö valvoa supistusten kanssa! :)

Raskausarpia on ilmaantunut muutama vaalea rintoihin (jo tässä vaiheessa!! :stick: ) ja sitten entisen napakorun kohdalta on lähtenyt kasvamaan ja haarautumaan yksi iso ja tummanpunainen arpi ylöspäin. Kokoajan näyttää pikkuhiljaa repeytyvän lisää, näyttää siltä kun navan yläpuolella versoisi puu... Mielenkiinnolla odotan miltä näyttää synnytyksen jälkeen, kun napakin on pullahtanut ulos. Kieltämättä on tullut mietittyä, että loppuuko bikinien käyttö 24 veenä, mutta jospa sitä palautuisi. Teini-iästäkin jääneet raskausarvet ovat kuitenkin haalistuneet huomaamattomiksi.

(.) Kävin eilen useamman kilometrin kävelyllä keskustassa ja illalla vielä saunassa, eikä mitään tuntemuksia. Maha kovettuu satunnaisesti, mutta eipä noilla harjoitussupistuksilla ole ollut mitään vaikutusta. Varmaan menee vielä tovi ennen kuin täällä alkaa mitään tapahtumaan.

Ulkona paistaa ihanasti aurinko, kyllä kelpaisi työnnellä pientä vaunuissa :) Mukavaa viikonloppua kaikille!

ässä+pikkuinen 38+4
 
Täällä ollaan yhä ihan yhtenä isona kappaleena. Viime yönä ei enää supistellut, sain nukuttua tosi hyvin, mikä oli kyllä kiva juttu. Jännitti eilen illalla kovasti käydä nukkumaan, että tuleeko taas hurjat supparit keskellä yötä valvottamaan, mutta ei.

Huono ja heikko olo on vaivannut, mitään ei oikein saa syötyä ja vatsaa vääntelee. Kait ne on nämä hormonit vaan tässä loppuvaiheessa! : /

Todettiin tuossa tulevan tädin kanssa, että olisipa kiva saada vauva aprillipäiväksi 1.4., kukaan ei varmaan uskoisi viestejä, että nyt se oikeasti syntyi :D

ralliruutu 39+2
 

Yhteistyössä