Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

Heissan! Niin se ihanan lupaava kevät vaihtui taas lumeen.. Jospa se kesä kuiten kohta tulis.. :rolleyes:

Vakuutuksista ootte täällä puhunu.. Me otettiin Pohjolasta vakuutus vauvalle, sieltä on myös esikon vakuutus. Esikko on kyllä ollu niin terve poika että tuntuu melkeen turhalta tuo vakuutus mut ei tuota enää uskalla poiskaan laittaa. Sieltä tosiaan on poistunu se 3kk raja millon se pitäis ottaa.

Tuli tuossa viikolla pyörähettyä neuvolassakin.. Strepto otettiin ja siihen kuulen tulokset sitten seuraavalla käynnillä. Kaikki muuten oikeen mallikkaasti siellä suunnalla. Ja vauva on raivotarjonnassa, onneksi! Terkka meinas ettei enää paljon saanu päätä liikkeelle et alkais kiinnittyyn. Mä tätä kyllä vähän epäilen kun tää ei kyllä oo yhtään laskeutunu kun ihan ylämahalla tuntuu pylly. Tai sitten on vaan pitkäselkänen lapsi tulossa.. :D

Turvotus on täälläki ihan tuttua! Sormet melkoset nakit ja jalat alkaa olla kans melko turvoksissa. Aamusin varsinki käy ihan jo kipeetä laittaa käsi nyrkkiin, vaan kylläpä tuo nyttenki tuntuu melko ikävälle. :kieh:

Mä oon täällä yrittäny pakkailla tavaroita muuttolaatikoihin, pitäis päästä nyt reilun viikon sisään muuttaan omaan taloon! Sen jälkeen saa vauva luvan ulostautua!! Alkaa nimittäin piisaan tää olotila. Toisaalta nautin näistä viimisistä päivistä kun on vaan tuo esikko hoidettavana. Miten sitä sitten kun tulee toinen?? Hetkihän siihen menee totutellessa mutta kyllä se siitä varmasti sujuu. :) Onneksi mies on kotona auttamassa sitten aluksi, jos ehtisi hieman arki tasoittua vauvan ja taaperon kanssa. Esikolla vaan on joku uhma nyt iskenyt. Aina kun kieltää niin yrittää lyödä tai alkaa nipistelemään.. :headwall: Ja kunnon jääräpää, itse pitää saada kaikki tehdä nykyään.. Toivottavasti ei vauvaa kovin terrorisoi..

Liikelaskentaa täällä ei käsketä tekemään kuin tarvittaessa jos itse huolestuu. En kyllä jaksaisi tuollaista jokapäiväistä laskemista ja kyttäämistä..

Maidonkrviketta on kaapissa pari purkkia. Nannia ostin, sitä se esikkokin joi. Viimeksi kun imetys ei onnistunut ollenkaan niin sitä automaattisesti osti kaappiin varalle. Nyt toki toivon kovasti että se sujuisi. Ei ollut mitenkään halpaa korviketta ostella mutta kun oli pakko. :)

Supistellu ei kyllä ole ollenkaan. Harkkasuppareita kyllä mut ei yhtään kipeitä. Olo on kyllä muuten jo niin tukala tämän mahan kanssa. Kenkien jalkaan sitominenkin saa hengästymään. |O

Nyt häätyy lähteä laittamaan esikolle iltapuuroa! Vielä viimeiset jaksamiset kaikille! Tuolla fb-ryhmässä on muuten jo kolme vauvaa tullut ja neljättä odotellaan tulevaksi! :)

manije ja neiti 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
KYSin synnytysvalmennus takana ja oon entistä tyytyväisempi, että käytiin siinä yksityisessä synnytysvalmennuksessa. Aluksi käytiin powerpoint-esityksenä läpi sairaalaan tulo, synnytyksen vaiheet ja lyhyesti kivunlievitystä. Lopuksi katottiin synnytysvideo, joka oli kyllä plussaa. :) Onko muissakin sairaaloissa noin tiukkaa, että synnytyssalissa kännykät yms. kiinni ja vain yksi tukihenkilö mukaan, ei esimerkiksi isää ja doulaa? Tämän jälkeen vaihtui kätilö ja aiheena lapsivuodeaika, tästä osuudesta jäi lähinnä mieleen, että oikeastikko joillekin pitää vääntää rautalangasta, ettei juuri synnyttäneen äidin ulkonäköä pidä arvostella kriittisesti... Itse olisin enemmän toivonu synnyttäneiden osaston toiminnan esittelyä (mitä saa sairaalan puolesta, millainen päivärytmi yms.) ja tietoa verensokerimittauksista ja keltaisuuden hoidosta. Mutta tiedänpähän nyt ainaki, että kielikoru pitää ottaa pois ennen synnytystä.

Pesänrakennusvietti iski tänä viikonloppuna ihan kunnolla, oon ripustellu verhoja ja tauluja, siivoillu ja järjestelly. Nyt kyllä tuntuukin selässä ja mahassa.

Raskaanaolo ja varsin iso ulkomuoto alkaa kyllästyttää, kunhan viikkoja oisi kasassa 38+0 niin saa syntyä vaikka heti. Katselen haikeudella jopa omaa tuulipuvuntakkia, ihan mikä vaan oma entinen vaate käy ja imetyspaidatkin alkaa näyttää mahdottoman hyvältä. :D

ässä+pikkuinen 36+5
 
Ohhoh, Yönenkeli! Tsemppiä sinne :)

Just kotiuduin neuvolasta ja siellä kyseltiin kovasti, mitä olen ajatellut synnytyksestä ym. mutta musta se tuntuu niiin kaukaiselta vielä, melkein 2 kk siihen on aikaa.. Mä olenkin niin myöhäinen huhtikuinen, kun vasta viimeinen päivä on la.

Neuvolassa ei ollut mitään erityistä. SF-mitta oli tosi alhainen, 28. Terkka ei kuitenkaan ollut huolissaan, koska viikko sitten on päivystyksessä ultrattu. Vauva on edelleen perätilassa. Vajaan kolmen viikon päästä on lääkäri, ja siellä katsotaan onko kääntynyt paremmin. Jos ei, sitten lähete äitipolille. Terkkari sanoi, että mun ei ole pakko suostua ulkokäännökseen, voiko siitä olla jotain haittaa tms?

Huomenna olis synnytysvalmennus, ihan kiva saada lisätietoa synnytyksestä ja oman sairaalan käytännöistä yms.

Hyvää viikonalkua kaikille!

Mirenna 33+5
 
Mirenna tosta perätila hommasta. Meillä tämä maha-asukki oli myös perätilassa vielä reilu viikko sitten 36+2, mutta kun äippäpolilla kävin seuraavana päivänä niin oli sitten kääntynyt :) Ja oli siis ollut aina ultrassa ja neuvolassa siihen asti perätilassa. Kovasti myös mietin tuota kääntämis hommaa, enkä sitä vielä ollut polille mentäessäkään päättänyt annanko yrittää kääntää vai en. Siinäkin kun riskinsä on.. mm. istukan irtoaminen tms. toki äärimmäisen pieni riski mutta kuitenkin.. Meillä olisi ollut ok mahikset käännön onnistumiseen kun vettä runsaasti ja istukka takana sekä se että kyseessä meillä neljäs masuasukki. Esikoisen kohdallahan kääntäminen vaikeampaa..
Mutta joo en tiedä auttoiko pohdintaan, mutta tällaista täällä.
Itse olin jo ihan varma ettei vauva itsellään käänny mutta onneksi olin väärässä:)

Daniella 37+2
 
Voi kuinka jännää, oikein kovasti tsemppiä Yöenkelille! Itsellä menossa samat viikot 37+2. On tää hurjaa kun ei yhtään tiedä varautuuko lähtöön piankin vai meneekö vielä viikkoja. Meillä siis esikoinen syntyi 37+3, eli sen mukaan huomenna :)
Tällä viikolla ois vielä monennäköistä menoa, mutta ens viikolla jo kalenteri huomattavasti tyhjempi. Ei ne taida vauvat kalenteria katsoa :p
 
Tänään kävin siellä synnytystapa-arviossa. Sattui ihana naislääkäri ja vielä lääkäriopiskelija (kandeiksiko niitä nyt sanotaan?) siihen, joten sain kyllä paljon tietoa, kun lääkäri opetti samalla tätä opiskelijaa.

Ensin vauva ultrattiin ja mitattiin pään leveys, vartalon koko ja reisiluun pituus, joiden yhteismitasta tuli painoarvioksi 3220g (viikkoja nyt 37+4). Vauva oli edelleen raivotarjonnassa, selkä minun oikeaan kylkeen päin. Napavirtaukset ja lapsiveden määrä normaalit, hyvät.

Tämän jälkeen lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen, kohdunsuun ulkosuu sormenpäälle auki ja pehmeän-kiinteän välillä. Kohdunkaulaa jäljellä 2-3 cm. Eli ainakaan vielä ei ilmeisesti merkkejä lähestyvästä synnytyksestä - en tajunnut oikein edes kysyä asiasta tarkemmin, ja nyt harmittaa jälkikäteen :p

Lopuksi vielä lääkäri tunnusteli lantioluiden etäisyyksiä ja häntäluun taipuisuutta emättimen kautta. Lantio normaali ja lapsen pitäisi mahtua syntymään normaalisti alakautta :)

ralliruutu 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Karviaismarja, tunnetko lapsen hikan? Mietin vaan, että hikka voisi selittää nuo "rytmihäiriöt" lapsen sykkeissä, jos lapselle on sattunut hikka juuri silloin, kun sydänääniä on kuunneltu. Itsekin hätäännyin joskus viikolla 27, kun kuulin kotidopplerilla sydänäänissä ihan samalta vaikuttavat katkokset, jotka ilmeisesti johtuivatkin hikasta - ainakin rytmi oli ihan sama, kuin millä lapsi nykyään hikkaa. En vaan muista enää, tunsinko tuohon aikaan vielä lapsen hikkaa, vai aloinko tuntemaan sen vasta pari viikkoa myöhemmin... Mutta myöhemmin noita katkoksia ei ole kuulunut neuvolassa eikä äitipolilla. Toivottavasti teilläkään ei ole aihetta huoleen! :heart:

Ja tosiaan, täälläkin vauvan pylly on tuossa oikealla rinnan alla, joskus painaa oikein ikävästi (varsinkin iltaisin tai jos vatsassa on ilmaa :x ) tuohon niin että tuntuu!
 
Tsemppiä Yönenkelille! :heart: On tämä jännää! :)

Itse poden täällä flunssaa, kuumetta ei ole vielä onneksi ollut, mutta olo muuten aika tautinen. Toivottavasti ei tartu mieheen ja pikkuneitiin. Ja toivottavasti menee ohi ennen synnytystä!

Flunssan myötä on hävinneet kaikki raskausoireet, ei kolota eikä ole nivuset enää kipeänä, vessassakin kävin viimeyönä vain kerran. Tänään ei ole supistellutkaan kertaakaan! Tyyntä myrskyn edellä? :confused:

Huomenna olis neuvolaan meno. Mukava saada tietää kohdunsuun tilanne, olenko kärsinyt supistuksista aivan turhaan...

vilmuski 35+5
 
Yönenkeli hirveästi tsemppiä, pian alkaa tännekin satelemaan vauvauutisia, ihanaa!! :heart:

Ralliruutu ei tuntunut hikkaa tuolloin, mutta sanoivat tänään TAYS:ssa, että varmaan kaikilla vauvoilla mahassa tuommoista ja johtuu vielä kehittymässä olevasta johtoratasysteemistä, jotkut vaan jää siitä kiikkiin ja toiset ei. :D Muuten mulla tänään 37+6 ja paikat sormelle auki, kanavaa jäljellä 3 cm ja ymmärsin, ettei oo ihan just itsekseen syntymässä vielä? Painoarvio meillä 3200 g eli aika samoissa mitoissa mennään! :)

Vilmuski mulla sama, tän hirveän taudin alle hävinneet kaikki turvotukset sun muut, ainoa mikä on pahentunut, on unettomuus (ja yleisvointi tietty).. Tauti eteni tietty välikorvatulehdukseksi ja jouduin alottaan vielä Amoxin-kuurin ja ottaan Panadolia, muutoin koko raskausaikana ei tosiaan oo lääkkeitä tarvinnu. :( Nyt vielä jäljellä ärsyttäväntuntuinen tukkoinen "kuplakorva" ja kamala kuiva yskä, sattuu yskiminen ihan hirveästi, eikä sitä pysty oikein millään hillitsemään. Äh.

Tänään oli TAYS-kontrolli ja vauvan sydänkäyrä oli oikein mallikas, ja proteiinikin hävinnyt pissasta! MUTTA, lapsiveden määrä vähentynyt siinä määrin, että viikon päästä maanantaina sairaalakassin kanssa TAYS:aan ja varaudutaan käynnistykseen. Onpas hölmistynyt olo, ai että meillä olisi ehkä viikon päästä vauva?? :heart: Käynnistys tosin vähän hirvittää, kun pelkään että menee helpommin sektioon sitten... saakohan siellä toivoa, että kokeiltaisiin ensin jotain "pehmeämpiä" käynnistyskeinoja vai pistääkö ne heti Cytotecit menemään..? : /

Karviaismarja ja Irmeli 37+6
 
Onnea Yönenkelille myös tämän kautta pienestä pojasta! :) :heart:

Karviaismarja multa käynnistettiin esikko kun oli yliajalla. Suun kautta antovat cytotecia ja lisäksi vielä oksitosiinia sitten kun oli käynnistyny. En pitänyt mitenkään hirveenä! Toiset sanoo et käynnistetyssä supistukset on aivan kamalia mut ei ne mun mielestä kovin pahoja ollu.. Vaan eipä kyllä oo kokemusta tavallisista supistuksistakaan että tiiä sitten?? :confused: :D

manije 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Paljon onnea Yönenkelille! Kiva kun alkaa vauvoja tulla!

Itse kävin päivällä neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan ihan "ok". Vauvan sykkeet oli aluksi aika kovat mutta kyllä ne sitten kun aikamme niitä kuunneltiin niin hieman rauhottuivat sinne 155 luokkaan. Neuvolantäti heti kyseli syömisistä niin sanoin tulleeni suoraan ruokapöydästä eli sillä saattoi olla joku merkitys..
Hemoglobiini oli hiukan taas pudonnut.. nyt oli 103, viimeksi tais olla 110. Suositteli nestemäistä rautaa. Ja tosiaan viikko sitten kun kävin ä polilla niin halusivat että menen uudelleen sokerirasitukseen, johtuen lapsiveden runsaudesta.(normaalin rajoissa ylä rajalla) Sitä neuvolassa hiukan ihmeteltiin. Siitä kuitenkin "vaan" n 10vko kun kävin viikolla 27+? ja silloin oli tosi hyvät arvot. Ei siis mitään rajatapauksia.. Mutta sinne siis vielä ensi maanantaina.
 
Yönenkeli onnea pienestä miehenalusta! :flower: :hug:

Ohhoh, nytkö ne jo alkaa tulemaan :p Samat fiilikset kuin äippylillä, juurihan me plussattiin! :D

Karviaismarja mulla aloitettiin se käynnistys esikoisen kanssa silloin rv37-38 (en taas muista että milloin se tarkalleen oli) ballongilla, eli sellainen pallo mikä laitetaan tuonne sisään ja täytetään vedellä. Siitä lähtee sellainen pieni letku joka teipataan reiteen kiinni ja sit mielellään pitäis hirveesti kävellä ja "nykiä" että se yrittäis tulla ulos. Eli aika luomu menetelmä kun siihen ei liity mitään lääkkeitä. Sen pitäis tippua sitten kun on 4cm auki. Multa hoitaja repi sen kun olin pari senttiä/parille sormelle auki, kun ei tapahtunut edistystä niin ajattelivat "kokeilla" jos se tulis jo ulos. Sit lääkäri vieressä ihmetteli että miten sä saitkin sen ulos kun ei tää oo vielä niin auki, no kyllähän se kieltämättä ikävältä tuntui :p Sen jälkeen laitettiin cytoteciä joitain kertoja ja kun ei edistystä tapahtunut vieläkään niin kalvot puhki ja sit saliin oksitosiinille. Oksitosiinista tuli tosi terävät supistukset ja jossain vaiheessa rupes sit pureekin ja päästiin tositoimiin. Tämä kaikki vei siis sen kolme päivää ja öisin ei juuri tehty mitään eli pari yötä sain nukuttuakin siinä välissä kun supistukset aina laantui (paitsi viimeisenä yönä). Ymmärtääkseni olin kyllä aika hankala potilas koska yleensä noi käynnistykset puree vähän nopeemmin, se lähtötilanne oli ihan kypsymätön. Ja neuvolassa kyselin siitä mahdollisesta yliaikaiskäynnistyksestä viimeksi, jos käy että sinne joutuis, niin kuulemma ballongilla ne pyrkis senkin tekemään. Näin siis Helsingissä.

ässä+pikkuinen viime vuonna kättärillä ei puhuttu mitään ettei kännykkää sais käyttää siellä synnytyssalissa. Itse asiassa päin vastoin, se kätilö käski mun itse ilmoittaa miehelle sillä omalla puhelimellani sitten kun vauva lähtikin vauhdilla tulemaan ja mies oli vielä nukkumassa kotona. Ilmeisesti vähän sairaalakohtaista että saako olla?

(.) Täällä on kyllä voitu erityisen hyvin, oon jopa jaksanut vähän pidempiä lenkkejä kävellä välillä ja muutenkin touhuta. Iltaisin on vähän ollut minimaalista supistelua, pahoinvointia ja närästystä mutta muuten tuntuu että noi liitoskivutkin olis taas hellittänyt vähän. Anteeksi ällöpositiivinen asenteeni, mutta tätähän vaikka jaksaiskin vielä jos loppuaikakin jatkuu näin :p Siis jos ei kumartelu ja nostelu jne olis niin hankalaa, niiden osalta alkaa kyllä kyllästyttää.

Olen nyt sitten silloin tällöin (kun olen muistanut) laitellut sitä ceridalin öljyä tuonne alapäähän siinä ajatuksessa että iho voisi paremmin ja venyisi tai ainakin haavat sitten paranisi nopeammin. Pari kertaa ollaan viimepäivinä kokeiltu miehen kanssa myös sitä välilihan venyttelyä mutta homma ei osoittautunut kovin kiihottavaksi ja tuntui niin hölmöltä että tuskin tullaan jatkamaan :D En tiedä johtuuko liikunnan lisääntymisestä, tuosta venyttelystä, seksistä vai mistä mutta noina kahtena kertana kun ollaan tuota tehty niin myöhemmin on vähän enemmän ollut sitä supistelujomottelua kuin muina päivinä. Voihan se olla niinkin että olen vaan kiinnittänyt enemmän huomiota kun on tuollaisia kokeiluja suoritettu. Mutta se on ehkä yksi syy miksi se homma ei oikein innosta, jos nyt vaikka vahingossa aiheuttaisikin jotain ennenaikaista, vaikka se venytys tapahtuukin tuossa välilihalla eikä siellä syvemmällä.

Huomenna 34+0!
Kp & Kultakala 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Oikein paljon onnea yönenkelille pikkuprinssistä :heart:=)

Nyt niitä vauveleita alkaa syntymään, itsekin juuri mietin, että vastahan sitä plussaviivaa katseltiin epäuskoisena ja mietittiin, että huhtikuuhun on ikuisuus :D vaan nytpä iskee sitten kiire tehdä kaikki asiat mitä pitäisi vielä ennen syntymää tehdä... hehheh. Ajatellut koko ajan, että vielähän tuota kerkeää. Mut sit ei oo tullu mieleen, että ehkä tässä loppuvaiheessa ei enää edes ole voimia tehdä vaikka aikaa olisikin.

Oltiin miehen ja esikon kanssa laivalla vklna ja oli ihanaa päästä laivan buffettiin syömään! Se on musta aina vaan niin siistiä :D sit käytiin eilen ideaparkissa ja pyörittiin öbaut reilu kolme tuntia ja kyllä muuten illalla tiesin pyörineeni! Voi jestas mitkä kivut oli koko kropassa. Tais olla viimenen shoppailureissu ennen synnytystä. :kieh: mies ja esikko saivat sitten tuliaisena kunnon yrjötaudin ja todella toivon, että säästyn siltä, koska tän pötsin kaa ei ois mukava laatottaa vessaa uuteen uskoon.

Huomenna olis taas ultra ä-polilla. Varmaan joudun taas ensin käyrillä olemaan ja sitten ultrataan. En muista kuka tuossa aikaisemmin olikin puhunut, että niihin käynteihin saa uppoamaan aikaa ihan huolella. Musta tuntuu et vaikka oon käyny pelkästään ultrassa, niin helposti on menny kaksikin tuntia, kun pitänyt odotella. Ärsyttävää...

Kaikkia vaivoja on nyt vaikka muille jakaa, mut enpä jaksa niistä nyt sen enempää avautua, kun tuntuu et miehellekkin koko ajan valitan :D veikkaan et tässä on vielä monta viikkoa aikaa tehdä sitä, niin jos vaikka ensi kerralla.

Vemia + Ahti 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnea Yönenkelille pienestä pojasta! :heart:

Täälläpä ei muuta kuin rv 37+0 poks!
Perjantaina neuvolaan ja viikon välein käyntejä varattu etukäteen.

Eilen masuasukki teki kääntötempun ja potkii nyt siis vasemman kyljen sisään oikealle puolelle. Huomasin myös, että omat shoppailut on shoppailtu, ei jaksa yhtään enää suuremmissa ostoskeskuksissa kävellä. Kuuma ja paineen tunne alakerrassa tekee olosta aika hankalan. Kävelylenkit sen sijaan ulkona piristää kummasti :)

Nanija ja muru 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnea Yönenkelille!

Täällä rv 36 ja vauvan syntymä tuntuu edelleen hyvin kaukaiselle ajatukselle. Tosin niin se taitaa tuntua vauvastakin, sillä maha on edelleen todella korkealla ja isoin osa liikkeistä tuntuu kylkiluiden alla. Muutamat potkut ovat tuntuneet todella kipeiltä, eikä enää voi puhua mistään pienestä mylläyksestä. Taitaa tila käydä ahtaaksi. Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta ja mies jo yksi päivä kyseli, että mitä sinne pitäisi laittaa mua ja vauvaa varten, jos lähtö tuleekin yllättäen. Mua ei äkillinen lähtö niin paljoa huolestuta, sillä meiltä ajaa synnärille parhaimmillaan vartissa, mutta mies on töissä tunnin ajomatkan päässä, joten jos jotain äkillistä tapahtuukin päivällä, voi matkaan tulla vähän mutkia.

Sain muuten viime viikolla vaivoiksi turvotuksen. Sukista jää nilkkoihin kunnon painaumat ja sormet tuntuu täyteen pumpatuilta. Verenpaine on ollut melkein koko raskauden suht korkea, joten nyt täytyy seurailla näitä oireita raskausmyrkytyksen varalta. Mitään äkillistä muutosta ei voinnissa ole onneksi ollut, joten ainakaan vielä ei pitäisi huolestua mistään.
 
Daniella, mä yritän ajatella kokoajan että onhan tällä aikaa kääntyä. Kuitenkin netistä lueskelin, että ensisynnyttäjillä käännökset onnistuu 40% varmuudella ja niistäkin osa kääntyy takaisin. SItten käännetyillä alatiesynnytyksessä joudutaan useemmin turvautumaan apukeinoihin (imukuppi ym.), joten tää tieto ei kauheasti lohduta.

Lisäksi aloin panikoida mahdollisesta sektiosta ihan urakalla eilen. En uskalla synnyttää lasta perätilassa ja luin (kiitos internetin), että perätiladiagnoosin käypä hoitosuositus on (ainakin joskus ollut..) sektio. Sitten tietysti luin sitä, että miten sektiovauvoilla on suurempi todennäköisyys tulla ylipainoisiksi ja astmaatikoiksi (nämä tiedot ei niin luotettavasta lähteestä kuin aiemmat :) .. ) Vaikkakin lähipiirissä on ollut paljon onnistuneita sektioita, silti parantuminen siitä pelottaa. Meillä on kotona iso lauma eläimiä ja tulevan vauvanhoidon lisäksi pelottaa, miten saan eläimet hoidettua jos olen pitkään kipeä leikkauksesta. No, toivottavasti nämä on turhia huolia ja vauva tajuaa kääntyä. Oli nyt yön aikana vaihtanut kylkeä, mutta silti asento on vielä istuva.

Millaisia kokemuksia teillä on sektioista?

Vilmuskille paranemisia taudista!

Yönenkelille tuhannesti onnea !!! Mahtava uutinen, muutkin te olette jo niin pitkällä ja itse tuntuu, että puoltaväliähän tässä vasta mennään.. Enkä malttais odottaa millään :)

Kultapupu, mulla oli tarkoitus kans aloittaa toi välilihan venyttely mutta se on jotenkin vaan jäänyt.. en saa aikaiseksi ja se sektiokin kun kummittelee mielessä.

Mirenna 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnea Yönenkeli pinon ensimmäisestä vauvasta! :) Perästä tullaan!

Karviaismarja No on kyllä tosi samanlaiset mitat meillä kaikin puolin :D Luulen myös, ettei tää ihan heti ole tulossa. Neuvolantäti suositteli viime viikon käynnillä liikunnan lisäämistä, saunomista yms. että tulisi niitä paikkoja pehmentäviä ja kypsyttäviä supistuksia enemmän. Kyllä niitä nyt jo päivittäin tulee, onneksi.

Eilen lääkäri totesi, että vauvan pää tuntuu jo, mutta silti kohdunkaulaa on jäljellä melko paljon ja painaessa sormilla vauvan pääkin nousee vielä ylöspäin eli ei kai ole vielä kiinnittynyt ainakaan täysin? Potkut on muuttuneet vähän eivätkä osu enää niin ylös kylkiluihin ja usein vauvan melskatessa pään liikkeet tuntuu tuolla alapäässä aika tuimina. Muuta muutosta en kyllä ole huomannut, että tuo olisi tullut kohdussa alaspäin.

Saispa tuon pienen käärön jo pian syliin :heart:

ralliruutu 37+5
 

Yhteistyössä