Taas on ollut viivettä kirjoittelussa; oltiin tuossa minireissullakin välissä. Toissapäivänä poksui 24 +0; olenko siis 7. kuulla nyt? Mutta viimeinen kolmannes alkaa kuitenkin vasta 28+0? Ottaa näistäkin nyt selvää...
Vauvanvaatteista sellainen kysymys, että kuinka paljon noita 50 ja 56cm kokoisia vaatteita pitäisi oikein olla? Varsinkin tuosta 50cm koosta on vähän ristiriitaista tietoa, että tarvitaanko niitä vai ei. Meille on siis tyttö tulossa eikä kumpikaan meistä vanhemmista mitään kovin isokokoisia ole eikä masun kokokaan viittaa isoon yksilöön, joten voisin olettaa, että ainakin pari viikkoa olisi käyttöä myös 50cm vaatteille. Reissusta ostin jo pari vaatetta 53cm koossa. Tuolla Keski-Euroopassa näytti menevän koot hieman erilailla eli 46-50-53-60-jne. Varsinaista 50cm kokoa ei ole tullut hankittua vielä yhtään (ja äitiyspakkausta en ota, joten sieltäkään ei niitä tule), joten ajattelin, että jos ostais vielä muutaman kietaisubodyn, yöpuvun ja parit potkarit koossa 50cm, niin pärjäisköhän noilla sitten ihan alkuun? Voihan sitä sitten hankkia lisää, kun vauva on syntynyt, jos kovin pienenä syntyy... 56cm kokoa oon lisäks hankkinut jo muutaman, tais olla bodeja, potkarit ja yöpuku jo hankittuna. Ootteko muuten pessyt koneessa noi kaupasta ostetut vauvanvaatteet ennen käyttöönottoa? Mietin, että voiko niissä olla jotain käsittelyaineita mitkä ei ole vauvan iholle hyväksi tai olisko muutenkin hygienia-syistä parempi pestä ne kertaalleen? Ja pitääkös pesussa alkaa käyttään hajusteettomia aineita? Olen ihan hukassa näissä vauvajutuissa, kuten huomaatte
Onneks on vielä aikaa valmistautua.
Rintapumpuista ja tuttipulloista, kannattaako ostaa samalta merkiltä molemmat? Olin Aventin pumppua hankkimassa, mutta nyt noita Ainun MAM anti-colic tuttipulloja niin kehuttiin tällä palstalla, että pitäiskö pumppukin ostaa samalta merkiltä? Vai voiko esim. Aventin pumpulla pumpata Ainun pulloon?
Imetysrintsikoista, mites ootte osannut ostaa oikeaa kokoa? Eli olin itse ajatellut ostaa vasta lähempänä laskettua aikaa, jolloin tietää kuinka paljon rinnat vielä kasvaa, mutta ootteko osannut ostaa itsellenne jo nyt sopivat?
Isoimmat hankinnat eli vaunut, kaukalo, pinnasänky ja hoitopöytä meillä on jo tilauksessa, mutta mitään ei olla vielä saatu. Meinattiin mennä aluks ihan Ikean kalusteilla, mutta sitten päätettiinkin panostaa ja laitettiin Stokken pinnis ja hoitopöytä tilaukseen. Ulkomailta nuo sai hieman halvemmalla. Pinnikseen tulee sellainen miniset-mukana, jolloin sen saa kehdoksi, kun vauva on ihan pieni. Kyllähän nuo hinnat hieman kirpaisi, mutta onneks Stokken kalusteilla on ihan hyvä jälleenmyyntiarvo ja toisaalta on toiveissa, että näille on joskus toinenkin käyttäjä tässä perheessä.
Perhevalmennuksista joku kyseli, täällä Tampereen seudulla on 4 kertaa, mut joissain lähikunnissa ei järjestetä ollenkaan.
Lilie 24+2