*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Onnittelut kaikille vauvautuneille!! :flower: Täällä on semmoinen tunne et omaa vauvautumista saa vielä odottaa hyvän tovin, kenties käynnistykseen saakka..

Ihana kesäpäivä vietetty, grillailua ja jäätelöä :p Eikä ole yhtään närästäny, jee!

ISON ISO POKS!! 41+0!!

Edit. Kauhee turvotus iskeny, iiks!! Tänään päivällä tuntu et sääri repee ku turvotti niin kovin :( kämmenet on ku pallot viidellä makkaralla..
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vaaveleista, joita taas jokunen tullut lisää!! :flower: =)

Täälläkin ollut rauhallinen päivä jota tuo raskaus ei ole mitenkään haitannut. Ei siis ollut minkäänlaisia lähtöön viittaavia tuntemuksia. :)
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: Perässä tullaan... joskus! :p

Eilen tuli heitettyä 5 kilometrin kävelylenkki mahtavassa +15 asteen kevätsäässä. Ei muuten tarvinut yksin lenkkeillä - ihanaa, kun porukka herää eloon kevään tullessa ja lähtee ulos! :) Lenkin jälkeen alaselkää kolotti aikalailla ja hanurissa tuntui todella vahvoja sukkapuikkoja... välillä säteili ihan sisäreisiin asti.

Yö mentiin Para-tabsin voimalla suurimmaksi osaksi valvoen eikä nyt aamulla tunnu sen suurempia kolotuksia missään. On tää taas niin kivaa! :D

RV 39+3
 
Suuren suuret onnittelut vauvansa saaneille :kiss:

Me päästiin eilen sairaalasta kotiin :heart: 3vrk:tta siellä siis oltiin niin kuin arvelinkin.. Pojan pituuskin saatiin vihdoin eilen mitattua ja on siis 50,5cm vauva on aivan ihana ja rauhllinen tapaus :heart: Isot sisaret otti vauvan tosi hyvin vastaan, eilen näkivät ihan kerran vasta :) Mulla maito nousi kunnolla vasta oikeastaan eilen ja koko ajan parempaan päin mennään, selkeästi vaikutusta tällä että pääsin kotiin omien rakkaitten luo ja pois ahidtavasta sairaalasta ympäristöstä.. Kaikki hyvin tällä suunnalla :) Seuraavana olisi soitto neuvolaan, tänään olisi aamulla ollut viimeinen aika, mutta kaippa se ajatteli että lähtö tullut kun eei ole näkynyt :)

Josefia ja pikku Aleksi 4vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, eilen illalla jo luulin, että tänä yönä se syntyy.. Mutta ei näköjään syntynyt, turha siis luottaa enään omaan intuitioon! Kait se tulee kun on valmis, jos on tullakseen :)

Koiralla alko älytön karvanlähtö.. Eilen tehtiin kunnon siivous ja tänä aamuna makkarin lattia oli täysin musta, huoh.. No jospa se menis nopeasti ohi. Eipähän tarvi laittaa mattoja lattialle, kun koko aika joutuu imuroida. :LOL:

Jos tästä koittais suunnistaa lenkille, ilma on mitä ihanin! Ehkä se taas parantais oloakin, vaikka tällä hetkellä oon kovin nuhainen :(

tsemppiä kaikille odottaville ja arkea vauvan kanssa opetteleville! :)
 
Aurinkoista aamua kaikille ja onnea uusista vauvoista :heart:

Taidetaan jäädä tulokkaan kanssa tämän pinon peränpitäjiksi, toivottavasti joku malttaa jatkaa vielä täällä toukokuussakin :D

Täällä on neuvolassa taasen käyty (39+3) ja kaikki reilassa, vauva oli jo aikalailla kiinnittynyt, mutta vielä matkaa alaspäin kuulemma. Nyt vaan odotellaan, olo on ollut edelleen hyvä. En olisi oikeastaan ikinä uskonut, että voi olla näin "normaali olo" samalla viikolla kun on laskettu aika :D Ehkä tää hyvä olo kostautuu sitten synntyksen jälkeen ja vauva pistää meidät järjestykseen oikein kunnolla :) Seuraava neuvola vapun jälkeen, luulen että yli menee ja reippaasti..

Nautitaan ihanasta keväästä :wave:

Vappuvaavi ja tulokas
 
POKS 40+0

Nyt on kuulkaas jännät paikat! Limatulpasta tuli eilen se varsinainen tulppaosa pönttöön ihan itsekseen ennen kuin ehdin edes istua kunnolla pöntölle. Illalla aloin sitten kiinnittää huomiota siihen, että housuihin tuntui lorahtelevan jotain aina välillä. Laitoin siteen ja sen päälle kolme kerrosta talouspaperia. Noh, jotain kirkasta nestettä sieltä valui sen verran, että paperit eivät sitä pidätelleet. Soitin sitten illalla synnärille ja kysyin toimintaohjeita. Pyysivät tulemaan nyt aamulla näytille, ja siellä käytiin.

TULOS: Lapsivettä tihkuu! Mun tulehdusarvot oli lisäks ihan pikkasen koholla, joten joudutaan menemään tänään vielä uudestaan tarkistettavaksi. Jos tulehdusarvot on noussut tai edelleen koholla, niin jäädään sitten sinne, ja viimeistään aamulla käynnistetään. Meidän pikkumies syntyy siis ilmeisesti viimeistään huomenna! On kyllä melkoisen täsmällinen tapaus. :) Kohdunsuu oli auki 2-3 sormelle, kanavaa jäljellä n. 1 cm, pää ei heilunut ainakaan erityisemmin ja muutenkin tilanne vaikutti hyvältä. Balonkikäynnistystä ei kuitenkaan tehdä, kun se ei kuulemma enää oikein edes pysyisi siellä.

Nyt jänskättää ja pirusti, meinaa ihan itkukin tulla. =) Kohta on oma nyytti sylissä! :heart:

T. minimami + minimies (jonka paino-arvio oli nyt ultralla 3400 g)
 
Minimamilla alkaa olla siis jännät paikat. =) Jaksamista koitokseen!! :hug:

Minäkin tuossa aamusella jo meinasin, että tulisikohan meillekin lähtö tässä päivän aikana, kun supparit tuntuivat sekä selässä että vatsassa ja sellainen polttava olo oli jatkuvana niiden välissä. Vaan ei. Loppuvat tuossa aamupäivän aikana taas itestään. : / Nyt ei ole mitään hätää taas vaan olo on mitä mainioin. :headwall:

Huomenna poksuis 40 tasan ja sen kunniaksi pitäisi taas kävästä tuolla neuvolassa.
 
Onnea taas vauvan saaneille!!!

Eilen tuntui, että nyt voisi todellakin tapahtua jotakin, mutta aika kesyä supistuskipua se vielä oli. Nukkumaan mennessä kaikki se vähäkin sitten loppui, että se siitä sitten. Kaikkea on ainakin puuhasteltu. Eilenkin sauvakävelin miltei 1,5h, saunassa käyn joka päivä ja kaikkea muutakin puuhastelua tulee reilusti. Tänään on kuntosalilla ähkitty, talo siivottu ja kaupungillakin otoksilla oltu.

Maha ei ole laskeutunut juuri yhtään, vaikka toisaalta neuvolatäti ei päätä kunnolla tuntenut tuolla alhaalla. Mietti jo miten päin se vauva siellä mahassa mahtaa olla. Kyllä se vaan koko ajan on ainakin ennen ollut pää alaspäin. Tulivat toisen th:n kanssa siihen tulokseen, että pää on alhaalla, mutta se ei vaan oikein tunnu selvästi. Itse haluaisin mahan hieman laskeutuvan.

Liikelaskentaa ei ole tarvinnut tehdä. Vauveli venyttelee ahkerasti.

Nyt on vaan kovin kärsimätön olo. Huoh! Neuvolaan ylihuomenna lasketun päivän kunniaksi.

Babyonialainen 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Minimanille tsemppiä synnytykseen! :) Ja toki muillekkin, jotka aikovat joskus synnyttää..

Vappuvaavin kanssa täällä varmaan periä pidellään. Toivon kyllä kovasti, että ennen vappua olis maailmassa, mutta eipä se sieltä taija ennen toukokuuta ulos tulla. Ootetaan..

Babylonialaisella tainut jäädä kymmenen viikkoa pois. :D Katsoin jo, että ei kai kenelläkään nuin vähän viikkoja voi olla, että enkös minä oo ollut ihan viimesten joukossa. :) Mutta olikin LA huomenna, että parempi niin.. Onnea siitäkin. <3 Toivottavasti syntyy pian...

Täällä on koko päivän paistanut aurinko :) Sain koirien kanssa lenkin tehtyä ja semmoset rakot taas jalkoihin, ettei tarvi viikkoon mennä lenkille.. Kesäksi hommaan jotku sandaalit millä käyn lenkillä, menee hermot nuiden rakkojen kanssa!

Minäkin tahdon vauvapuolelle jutustelemaan sitten ens kuussa :) En vain käytä tätä koko foorumia kuin tähän meidän palstaan, että en kyllä osaa pinoa tehdä. yksinkertainen pino kelpaa mulle mainioisti, mitä joku lupailikin! :)

Papaya ja Hilma 39+3
 
Sainpas isännän jo jännäämään lähdön hetkeä! :p Otin viimein itseäni niskasta kiinni ja huomisen LAn kunniaksi väänsin tuohon vaavin sänkyyn tuon pinnasuojan valmiiksi. Nyt on kuulemma merkit ilmassa, kun johonkin tuollaiseen käytän aikaani. :LOL:
 
Taidan ottaa löllöttelijästä mallia ja käydä hakeen herkkuja tuvan täytehen. Ukko lähti taas töihin, eilenkin tuli vasta kymmenen aikoihin, tänään varmaan samaan aikaan :( Niin tylsää olla koko päivä yksin!! Ei kiinnosta yhtään :(

Nyt vielä iski kauhia nuha, ettei nenän kautta saa happea ollenkaan niin ei kiva. Haluan joko sen vauvan nyt ja heti tänne, tai sitten haluan ees saaja tuon nenän kuntoon :( Koitappa siinä sitten synnytyksessä hengitellä oikeen kun ei nenän kautta saa ilmaa ollenkaan! ARGHT, oon niin kyllästynyt...

Onneks muilla menee jo paremmin :D

Papaya ja Hilma 39+4
 
Facebookin puolella kirjoittelinkin jo aiemmin, mutta pistetään tännekin hieman synnytystarinaa.

Meidän ihana pieni poika syntyi 10.4. klo 16.30 mitoilla 3166g ja 50cm, raskausviikko oli 39+1.

Pääsiäismaanantain aamuna (9.4.) oli tullut ensimmäisiä kivuliaita supistuksia, jotka kuitenkin laimenivat päivän mittaan. Alku illasta supistukset palasivat ja kun olivat pari tuntia tulleet säännöllisesti noin kuuden minuutin välein soitin seitsemän aikaan kättärille ja ohjeet olivat odotetut, katsele tilannetta kotona niin kauan kuin jaksat ja soita sitten uudelleen. Suihku ja kuumavesipullo auttoivat jonkun aikaa, mutta yhdeksän maissa soitin uudestaan sairaalaan, kun yö niinkin kipeiden supistusten kanssa kotona ei houkuttanut.

Saatiin lupa tulla näytille ja kättärillä oltiin vähän ennen kymmentä illalla. Pistivät siellä käyrille ja tutkivat tilannetta. Supistuksia tuli 5-8 minuutin välein, kohdun suu n. 2 cm auki. Kätilö totesi, että synnytys on kyllä alkamassa mutta aikaisessa vaiheessa. Antoi vaihtoehdoiksi että voisimme lähteä kotiin tai minä voisin jäädä vuode osastolle, jossa saisin vahvempaa särkylääkettä mutta miehen pitäisi lähteä. Päädyttiin siihen, että minä jään osastolle ja mies menee yöksi kättärin naapurissa asuvalle siskolleen, josta pääsee nopeasti takaisin, jos tilanne muuttuu.

Yhden jälkeen sain pistoksella vahvempaa särkylääkettä, joka vei kivun supistuksista ja siirryin vuodeosastolle. Lääkkeestä huolimatta en saanut nukuttua, kun supistukset kuitenkin tuntuivat. Neljän jälkeen lääkkeen vaikutus alkoi haihtua ja supistukset palasivat kipeinä, kätilö otti pätkän käyrää, jossa supistukset olivat 6 minuutin välein ja tutki kohdunsuun tilanteen, joka 3 cm auki. Menin suihkuun helpottamaan oloa, mutta lämmin vesi ja supistukset aiheuttivat huonoa oloa ja oksensin veden, jonka olin juonut ennen suihkuun menoa, muuta mahassa ei ollutkaan. Kuuteen asti aamulla sinnittelin supistusten kanssa ja sitten pyysin, että saisin jotain lämpöpussia tehokkaampaa lievitystä kipuihin.

Minut siirrettiin takaisin synnytysosastolle ja soitin miehen takaisin sairaalaan. Aamun hengittelin ilokaasua ja makasin käyrillä, jossa supistukset eivät edelleenkään olleet kuutta minuuttia tiuhempia. Kymmenen jälkeen ilokaasustakin tuli enää vain huono-olo eikä juurikaan apua kipuihin ja aloin olla todella väsynyt yli 24 tunnin valvomisesta. Kohdunsuu oli 5 cm auki ja päätettiin, että annetaan epiduraali ja oksitosiini tippa vauhdittamaan supistuksia. Epiduraali toimi todella hyvin ja vei kokonaan tunnon supistuksista, näin ne käyrällä, mutta en tuntenut mitään ja sain lopulta nukuttua hetken. Parin tunnin jälkeen lääkkeen vaikutus alkoi heiketä ja koska kohdunsuun tilanne ei juurikaan ollut edennyt päätettiin antaa toinen annos, tällä kertaa puudutuksesta huolimatta jäi paineen tunne aina supistuksen tullessa, mutta ei kipua. Sain taas nukuttua hetken. Kolmen jälkeen iltapäivällä vaihtui taas kätilöillä työvuoro ja uusi kätilö tuli katsomaan kohdunsuun tilannetta, että annetaanko kolmas lääkeannos, kun vaikutus oli taas loppumassa. Koska tilanne siihen asti oli edennyt niin hitaasti oli todella yllätys kun nyt kohdunsuu olikin kokonaan auki ja vauvan pää tuntui jo todella alhaalla. Kätilö totesi, että enää ei lisää lääkettä vaan voi alkaa ponnistaa kun tuntuu siltä.

Reilut puolituntia odottelin vielä ennen kuin alkoi tuntua siltä, että tarvitsee ponnistaa. Synnytyskertomuksen mukaan ponnistusvaihe kesti 20 minuuttia, mutta tuntui kahdelta tunnilta. Kaikki meni kuitenkin todella hyvin, ei yhtään repeämiä, itse sain ponnistettua vauvan ulos, vaikka usko meinasi loppua ja istukka irtosi kätilön pienellä painelulla kokonaisena varsin nopeasti. Kun vauva oli syntynyt olo parani tosi nopeasti ja kun pari tuntia myöhemmin siirryimme perhehuoneeseen ja olin saanut käytyä suihkussa ja vähän syötyä ei enää tuntunut missään että oli aiemmin iltapäivällä synnyttänyt :)

Jouduimme vauvan infektion vuoksi olemaan sairaalassa muutaman päivän pidempään ja kotiin pääsimme lauantaina 14.4. Saimme onneksi koko ajan olla perhehuoneessa ja pääsimme kätilöiden avustuksella opettelemaan vauvan hoitoa, josta kummallakaan ei ollut oikeastaan mitään kokemusta. Kaiken kaikkiaan kättärin Haikaranpesästä jäi todella mukava fiilis vaikka neljän päivän jälkeen olikin ihan kypsä lähtemään kotiin. Antibiotit onneksi tehosivat hyvin ja pikku muru ei ole ollut oikeastaan missään vaiheessa kipeä. Vauva-arki on lähtenyt sujumaan hyvin ja pikkuisen paino ja pituus lähteneet hyvin nousuun. Vauva on aivan ihmeellinen ja sillä on ihana paksu tumma tukka!

Cerine & peikkopoika 2 viikkoa
 
Onnea Cerine! :flower:

Mymosallaki on tänään The Day! :) voi että oon kade..

Tänään on koirienpäivä, joten täytyy kehitellä jotain kivaa tolle hurttivertille :heart: meinaa taas iskee masis kun päivät vaan vierii, mut mitään ei tapahu.. huoh. No ei auta aatella semmosia, leuka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä ;)

41+2!!!
 
Poks 40!

Niin kovin, kun tuolla joulun tienoilla pelkäsinkin, ettei näitä viikkoja nähdä niin nyt ne ovat todellisuutta. :wave: Olo on aika syvältä: selkää särkee, lonkkia kolottaa ja issias vaivaa kuten koko viime yönkin, mutta suppareita tai muuta ns. synnytysvaivaa ei kuitenkaan ole. Nuo säryt tulivat kai siitä, kun istuin eilisen ompelukoneen ääressä erittäin erkonomisessa asennossa. Kuinkas muuten.

Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa. Pissat puhtaat, ei turvotuksia ja vaavikin voi ilmeisen hyvin. Hassua onkin, että tästä huolimatta seuraava käynti on perjantaina ja sitä seuraava maanantaina ja yliaikaiskontrolli sitten taas seuraavana perjantaina. Siis ellei jakaantumista tapahdu. Jotenkin tuntuu vähän liiottelulta tuolla juokseminen näin tiuhaan, mutta mennään kun käsketään. Ainakin saa varmistuksen, että pieni voi hyvin. :heart:

Kuinka muuten teillä muilla, jotka otitte permiksen tms. nyt keväällä, nuo kampaukset ovat pysyneet? Ite otin vain pehmennyksen ja vaikka normaalisti kaikki kikkarat ovat ja pysyvät tässä päässä niin nyt ne ovat jo muutamassa viikossa aika ikävästi hävinneet. Märkänä ja rutistelemalla niitä vielä näkyy, mutta kuivuttuaan tuo kuontalo on aikas suora. Voipi olla, että ristiäisissä ei tuosta kampaajakäynnistä ole enää mitään iloa. :$
 
Juu eipä täälläkään sitten mitään...laskettuun aikaan muutamia päiviä,eikä tunnu kyllä siltä että synnytys olisi niin lähellä. Alapää on kyllä kipeä,mutta ei muuta :| Ei yhtään supistusta,ei mitään!!|O

Onnea vauvan saaneille!! :heart:

Bluebaby ja vauveli 39+2
 
Onnea Cerine!

Eilen neuvolassa pissassa hieman prot. plussalla ja verenpaineet luokkaa 150/100. Kotona kun verenpainemittari ni käski mittailla kotona ja soittaa tänään aamulla tuloksia. Mulla on aina ollu neuvolassa korkeemmat paineet kuin kotona ja niin oli nytkin. Kotona oli nyt luokkaa 140/85 (nousseet, mut ei vielä huolta), ja oma vointi ihan ok, toki turvotusta on. Nyt oon juonu todella paljon ja jättäny kaiken suolan pois. Perjantaina seuraava neuvola, antoi neuvoksi et ottaa synnärille yhteyttä jos vointi menee huonoksi, kun saattaa myrkytyksen puolelle mennä nopeastikin.

Huomenna ois laskettuaika! Eikä mitään oiretta mihinkään suuntaan täälläkään..
 
Cerinelle onnea pojasta :)

Jos pikaseen tähän vähän synnytyskertomusta :)

Eli minullahan alkoi ensiksi irtoamaan limatulppaa hiljalleen 6 päivää ennen kuin poika syntyi, odotinkin, että voisi olla ennakoivamerkki, koska kahdesta aiemmasta raskaudesta alle viikossa vauvat oli maailmassa :) Tuota limatulppaa tuli n. 3-4 päivää sit loppui ja olin, että joo siinä sekin ennakoiva merkki meni, sit päivää ennen syntymää tuli sitä limaverivuotoa paperiin ensin parilla vessa käynnillä ja sit jo ihan siteeseen asti vähän, silloin alkoi vähän jo jänskättää ja miehelle viestitin töihin, että tällaista täällä ja nyt oikeasti alkaa jännittämään.. :)

No mentiin nukkumaan miehen tultua töistä n. klo. 23.30, heräsin vessaan ja supisteluun kolmen aikaan, olin varma, että se vaan harjoittelee taas tuo kohtu ja sainkin unen päästä kiinni, heräsin uudelleen 4.30 ja sittenpä ei enää uni tullut supistelut n. 10minuutin välein, välissä oli muutaman kerran 20min. väli, mut aika säännöllisiä. Paikkailin sairaalakassia kun lapset vielä nukkui n. 6.30, maatessa supistelut oli kipeämpiä, joten pysyin liikkeellä, sit joskus 7.30 piti herättää lapset kouluun ja silloin supistelut oli jo sitä luokkaa, että sai kirjoilla ja nojailla seinään kun supistus tuli, mutta olin päättänyt, että ennen en edes soita synnärille ennen kuin ollaan saatu ismmat kouluun, VIHDOIN kello oli 8.30 ja isot lähti matkaan (mies oli jo soittanut äitilleen n. 7.30, että tuodaan kuopus sinne ja mennään "käymään" sairaalassa :) ) Soitin synnärille ja pyysivät sinne, sanoin, että joo tulen kun kerkeän, viedään lapsi hoitoon, sit oltiin 9.30 sairaalalla 4cm auki, supistus väli alkoi olla 5min. sit joskus 10.40 6cm auki, sain spinaalin, epäilin sen laittoa vielä kun en ollut "kuolemaisillani" kivillani ja ajattelin jos sen lakkaa sit liian aikaisin, mut kätilö suositteli laittoa, koska avautuminen näytti tapahtuvan aika nopeaa.. Sit n. klo. 12 olin 8 cm auki.. Tästä eteenpäin aika hatara kuva, mut puudutus alkoi jossain vaiheessa loppua ja loppuikin, eikä uutta enää tullut, ilokaasua ei tarjottu, koska olin sanonut, että se oksettanut aiemmilla kerroilla, eli siis ponnistus meni aika luomuna.. Ponnistamaan aloin klo.14 ja poika oli ulkona klo.14.08 :heart: Saatanan kivulias loppu aika, en osaa sanoa kauanko kärvistelin ilman puudutetta, mutta se tuntui ainakin tosi pitkältä ajalta, luulin kuolevani.. Poika veti vihreää lapsivettä keuhkoihin syntyessään ja joutui heti keskolaan jossa vietti elämänsä ensimmäisen vuorokauden, minä omalla osastollani ja oli aika pitkä vuorokausi :( Onneksi kaikki oli kunnossa, se oli enemmänkin varotoimi, että laitetaan sinne ja anpioottikuurille.

Synnytys kesti kokonaisuudessaan 6h 10min. ja suurimmaksi osaksi oli suhteellisen helppo, loppu vaan yhtä tuskaa :) Mutta maailman paras lahja, eli oma ihana lapsi tuli palkinnoksi taas tuosta urakasta :heart:
 
Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille! Teitä on niin paljon, etten uskalla edes yrittää muistaa kaikkien nickejä ettei kukaan vaan jää välistä :heart: Ja jaksamista odottajille viime metreillä, ei mene kenelläkään enää kauaa!!!

vauvis: Mikäs on idea, siirtyykö tämä pino tuonne vauva-puolelle kun kaikki vaavit on maailmassa vai kuinka?

Olen vähän pihalla jos tuosta keskustelun siirtämisestä vauva-puolelle on puhuttu, meillä oli perjantaista asti netti poikki (onneksi puhelimella sentään vähän pääsi facebookailemaan), joten en ole juurikaan täällä käynyt (mielestäni kaksplussan sivut ei ole mitkään maailman parhaat puhelimella käytettynä)

Libero-ja Pampers-laukuista
: Mä nappasin ne myös mukaani Kättäriltä, siellä oli hyllyssä niitä nököttämässä :) Neuvolantäti toi lisäksi kotikäynnillä jonku MLL:n kassin :)

Tänne ei muuta ihmeempää, poika on ihana :heart: Huomenna mennään isyydentunnustukseen (huooooh) ja torstaina olisi neuvola :)

Ceali ja Lilleri 10pv
 
Vauvat puolen pinosta Luulen et niinkuin tähänkin asti jotkut meistä tykkäisi kirjoitella täällä ja osa kertoilee kuulumisiaan facebookissa jatkossakin, ite en oo koko facebookissa joten olisin halukas jatkamaan täällä. Ja kuten aikaisemmin kirjoitinkin et jos halukasta (ja viisampaa) pinon tekijää ei löydy niin minä voin avata yksinkertaisen pinon vauvatpuolelle, ettei täällä jutustelu siihen kaadu. Mut kattellaan nyt vielä.

Eilen siivosin suu vaahdossa ja sen kyllä huomasi sen jälkeen ja yöllä, jouduin ottaa särkkäriä kun alaselkä meni todella kipeäksi.

Aurinkoista päivää!!
 

Yhteistyössä