Onnitteluja taas vauvansa jo saaneille!
Täällä ipana kairasi niin kipeästi viime yönä, että meinasin kilahtaa. Ei se kuitenkaan mitään edistäny.
Imetyksestä Tiedän monia, joilla imetys ei vaan ole onnistunut, vaikka kuinka on halunnu ja yrittäny. Mun kaverilla on kolme lasta. Näistä vanhin ja nuorin (poikia) eivät ole huolineet rintaa suuhunsa (ihan syntymästä saakka yrittivät, mutta ei). Keskimmäinen sen sijaan on ollut varsinainen tissitakiainen. Mulla oli esikoisen kanssa onkelmia imetyksen kanssa. Jorvista tyrkättiin korvikepullo, kun maito ei noussu kunnolla eikä se esimaito riittäny, vaan pojan paino laski liikaa. Kovasti lupailivat, että kyllä se rintamaito siitä. Ja pah. Koska poika sai myös pullomaitoa, ei mun maidontuotanto lisääntynyt. Kyllästyin siihen hommaan ja otin selvää, millä keinoin saisin homman toimimaan. Olen käyttänyt suunnilleen kaikki mahdolliset keinot, joita Imetystuki kertoo (ja vähän ylimääräisiäkin) + sidekudoshieronnan, jonka pojan koliikkia hoitanut vyöhyketerapeuttimummeli opetti - ja sain tilanteen paremmaksi, mutta en täysimetykselle. Mä koin olevani huono mutsi, kun imetys ei toiminut (kun on niitä kaikenmaailman artikkeleita, että imetetyillä vauvoilla on sitä ja tätä paremmin kuin pullovauvoilla). Mun mutsi on imettänyt mua kaksi viikkoa (maito loppui eikä siihen aikaan ollut neuvoja asioiden parantamiseen) ja ihan täyspäinen mustakin on tullut, joten se siitä murehtimisesta. Äitikavereilta tuli sekakäytöstä (siis korvike+imetys) kuitenkin pahoja katseita ja sukulaisilta taas pahoja katseita siitä, että yritin saada imetyksen toimimaan (kannustettiin enemmän luovuttamaan). Tuoreena äitinä on jotenkin niin herkillä, että kaikki arvostelu satuttaa pirusti. Pitää vaan oppia sulkemaan korvat (esikoisen kanssa tuli myös pahoja katseita, kun kiinteet aloitettiin jo 3 kk vanhana, mutta en enää kuunnellut tai katsellut valittajia). Tällä kertaa yritän olla ottamatta stressiä imetyksestä ja jos ei onnistu, niin sitten ei onnistu. Meillä on nyt jokunen purkki korviketta ostettuna, sillä mun tuurilla tää napero syntyy just pääsiäispyhinä, jolloin kaupat ei oo auki. Jos sitä ei sitten tarvitse, niin ei ole suuri menetys.
Sori pitkä sepustus, mutta taitaa tuo imetys kuitenkin olla mulle vähän arka paikka, vaikka muuta koetan väittääkin.
Chilipapu ja Frendi rv 38+3