Huhtikuiset 2021

Oon täällä muutaman päivän käynyt tiirailemassa ja miettinyt, joko uskaltaisi mukaan. Tänään vissiin 4+0, 21.4. ois alustavasti la. Positiivisen testin tein sunnuntaina, ja kivasti tässä viiva vahvistuu. pari päivää ennen plussaa oli ekasta raskaudesta tuttua nännien kipua, nyt jo tuttuja pieniä vihlaisuja alavatsassa myös ja lievää pahoinvointia. Toista lasta tässä siis odotellaan, esikoinen on nyt 2v, kolmenkympin huitteilla miehen kanssa molemmat ollaan. Mua kiinnostaisi myös fb-ryhmä, esikoisesta ryhmä oli ja edelleen on ihana tuki joten laitan @saasoo viestiä!
 
Mulla myös nyt 6 + 0 menossa. Muuten aika oireetonta, mutta ruokahaluttomuus on nyt lisääntynyt, samanlaista ruokaa ei voi toista kertaa syödä kun alkaa ällötys. Yleensä illalla ruokahalu on palannut ja silloin tankannut minkä pystynyt, mutta nyt jatkunut olo samanlaisena kellon ympäri. Banaania ja jogurttia syön pakolla, piimää voisi upota monta litraa. No saahan siitäkin energiaa ja ehkä kroppa kaipaa sitä kalsiumiakin. Kummallista vain tämä, kun normaalisti ruokahalua on joutunut enemmänkin hillitsemään.
Kiinnostaisi kovasti se varhaisultra, mutta en tiedä uskallanko tässä tilanteessa (joudun asumaan 2 kk poissa kotipaikkakunnalta, enkä tiedä yhtään miten täällä nuo hoitopolut menee, jos sieltä ultrasta ei saisikaan hyviä uutisia).
 
Minkälaisia oireita teillä muilla? :)

Itsellä on nuha ja joitakin vatsan nippailuja lukuunottamatta vielä aika oireetonta. En muista yhtään esikoisen raskaudesta, että milloin pahoinvointi alkoi. Toisaalta odotan sitä ja toisaalta en todellakaan :D Siksi odotan, kun tietäisi ehkä kaiken olevavan ok. Tuntuu, että oireettomuus tuo sitä epävarmuutta
 
Minkälaisia oireita teillä muilla?

Itsellä on nuha ja joitakin vatsan nippailuja lukuunottamatta vielä aika oireetonta. En muista yhtään esikoisen raskaudesta, että milloin pahoinvointi alkoi. Toisaalta odotan sitä ja toisaalta en todellakaan Siksi odotan, kun tietäisi ehkä kaiken olevavan ok. Tuntuu, että oireettomuus tuo sitä epävarmuutta
Mulla väsymys, alavatsan vihlaisut, alaselän arkuus ja vaihteleva huono olo ehkä ne selkeimmät. Sit on tullut muutamia finnejä, rinnat välillä vähän arat, hengästyy helpommin (tosin en oo liikkunut muutenkaan nyt paljoa, niin ehkä vaan kunto huonontunut :D ) ja alavatsan turvotus aina välillä. Itteekin mietityttää esim. just se kun rinnat ei oo kipeytyneet ja tuntuu et kaikilla ne on tosi kipeet koko alkuraskauden ajan. Ja muutenkin kun suht lievät oireet, niin on se pelottanut.. Onneks ens viikolla varhaisultra, niin näkee onko siellä pikkunen❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Napsunen
Mullakin oireina väsymys, pahoinvointi (aamuisin välillä oksentelua), yleinen huono olo ja kunto, rintojen arkuus ja monenlaiset vatsatuntemukset. Niin ja ilmavaivat!

Rintojen arkuus on aika lievä ilmaisu siitä mitä niitten kans on saanut kokea! :D Tänään kipu on helpottunut ja sitä tuntuu lähinnä rintojen sivulla ja yläosassa. Ensimmäisten viikkojen aikana kirjaimellisesti aamuisin kävelin ne käsissä, kun se kipu oli niin jäätävä...

@3milia , monesti kyllä tulee luettua, ettei rinnat kuitenkaan ole kaikilla kipeytyneet :)
 
  • Tykkää
Reactions: Napsunen
Mulla väsymys, alavatsan vihlaisut, alaselän arkuus ja vaihteleva huono olo ehkä ne selkeimmät. Sit on tullut muutamia finnejä, rinnat välillä vähän arat, hengästyy helpommin (tosin en oo liikkunut muutenkaan nyt paljoa, niin ehkä vaan kunto huonontunut ) ja alavatsan turvotus aina välillä. Itteekin mietityttää esim. just se kun rinnat ei oo kipeytyneet ja tuntuu et kaikilla ne on tosi kipeet koko alkuraskauden ajan. Ja muutenkin kun suht lievät oireet, niin on se pelottanut.. Onneks ens viikolla varhaisultra, niin näkee onko siellä pikkunen
Mulla ei ole myöskään tuota rintojen arkuutta yhtään, vaikka isommilta ne kuitenkin tuntuu ja nännit on muuttunut aika merkillisen näköisiksi. Kesken menneessä muutama kk sitten ne kipuilivat ja kasvoivat paljon, niin toivon, että johtuu vaan siitä, että rintakudos on jo kertaalleen paukkunut ja kasvatellut niitä maitorauhasia, joten siksi tää uusi kierros olisi niille vähän armollisempi.
Muina oireina mulla pientä alavatsanipistelyä, ruokahaluttomuutta ja nyt myös aaltoilevaa pahoinvointia. En valita yhtään, kun pikkuhiljaa alkaa olemaan sellainen olo kun olisi oikeasti raskaana. Varmaan itken ilosta mikäli ekaa kertaa pääsee oksentamaan :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Napsunen
Mulla ei myöskään mitään ulkoisia muutoksia rinnoissa. Ei oo muuttunut väri tai ulkonäkö tai kokokaan o_O :D Toivottavasti nyt silti kaikki hyvin ja mulla ei vaan vielä tässä vaiheessa muutu tai kipeydy rinnat.. Vaikka joo, kaikillahan ne vaihtelee ja on itekin lukenut, ettei välttämättä kipeydy tai tuu muutoksia, mut tuntuu et 90%:lla tulee, niin siks jotenkin ootti.
 
Mulla ei myöskään mitään ulkoisia muutoksia rinnoissa. Ei oo muuttunut väri tai ulkonäkö tai kokokaan o_O :D Toivottavasti nyt silti kaikki hyvin ja mulla ei vaan vielä tässä vaiheessa muutu tai kipeydy rinnat.. Vaikka joo, kaikillahan ne vaihtelee ja on itekin lukenut, ettei välttämättä kipeydy tai tuu muutoksia, mut tuntuu et 90%:lla tulee, niin siks jotenkin ootti.
Tosi yksilöllistä varmasti mitä oireita tulee ja mitä ei. Multa puuttuu taas kokonaan turvotukset, joita tuntuu kaikilla olevan heti plussasta lähtien. Mutta pitäisi kai osata olla huolehtimatta näistä liikoja, kun jokaisen kroppa toimii ihan eri tavalla ja jokainen raskauskin on erilainen. Välillä ottaa päähän lukea noita kuvauksia eri raskausviikoista, mikäli kaikkia niissä mainittuja oireita ei itsellä ole. Olisi hyvä niissäkin mainita joskus, että raskaus voi olla myös vähäoireinen ja silti kaikki on ok.
 
vierailija
Mulla ei myöskään mitään ulkoisia muutoksia rinnoissa. Ei oo muuttunut väri tai ulkonäkö tai kokokaan Toivottavasti nyt silti kaikki hyvin ja mulla ei vaan vielä tässä vaiheessa muutu tai kipeydy rinnat.. Vaikka joo, kaikillahan ne vaihtelee ja on itekin lukenut, ettei välttämättä kipeydy tai tuu muutoksia, mut tuntuu et 90%:lla tulee, niin siks jotenkin ootti.
Minulla on kaksi raskautta takana ja kummassakaan ei ollut rinnat missään vaiheessa kipeät ja turposivatkin vasta sitten kun painoa alkoi kertyä, siihen asti ei siis mitään muutoksia. Synnytysten jälkeen maidon noustessa olivatkin sitten kipeät ihan senkin edestä :D Nyt odotan kolmatta eikä tässäkään raskaudessa ole rinnoissa vielä mitään muutoksia havaittavissa. Nyt siis viikot 7+5.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Santso ja 3milia
Minulla on kaksi raskautta takana ja kummassakaan ei ollut rinnat missään vaiheessa kipeät ja turposivatkin vasta sitten kun painoa alkoi kertyä, siihen asti ei siis mitään muutoksia. Synnytysten jälkeen maidon noustessa olivatkin sitten kipeät ihan senkin edestä Nyt odotan kolmatta eikä tässäkään raskaudessa ole rinnoissa vielä mitään muutoksia havaittavissa. Nyt siis viikot 7+5.
Ihana kuulla:love: Kyllä nää vaan helpottaa sitä omaa oloo, vaikka järjellä tiedostaa, että turha verrata ja miettiä :D
 
Mulla 5+3 ja oireena suurentuneet ja arat rinnat, väsymystä ja lisääntynyt ruokahalu. Suurinpana varmaan mielialanvaihtelut. mutta siis tosi lievät oireet ja jos en raskaudesta tietäisi, niin en varmaan edes huomaisi.. Ei kyllä ole kolmesta edellisestäkään raskaudesta muistaakseni juuri paljoa oireita ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Täällä 6+4 menossa ja valtava pahoinvointi vaivannut viikon. Alussa kaipasin oireita ja nyt kaipaan oireettomuutta... o_O Rinnat eivät ole kyllä herkät oikeestaan juuri ollenkaan. Vain hieman turvoksissa. Jos ei olisi pahoinvointia niin epäilisin varmaan että olenko raskaana. Eli @3milia en olisi huolissani siitä.:giggle: Varhaisultra olisi ensiviikolla.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Santso ja 3milia
Täällä oireet heittelee tosi paljon, tänään kait 4+5? Tein viikko sitten digin 1-2, tänään oli 2-3. Ainakin paremmin kuin viime kierrossa aikaisin keskenmenneellä. En tiedä tekeekö toi testaaminen mulle oikeasti hyvää, jännittää ja stressaa kauheasti koko testin tekemisen ja tuloksen odottelun ajan :D onneksi testit loppu kaapista. Pitää seuraavaksi varailla varhaisultra-aikaa jonnekin seiskaviikolle.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Nyt alkaa pahoinvointi olla sellaista, että kaiken syöminen tuntuu epämiellyttävältä. Haluaisin saada proteiineja, mutta lihan ajatteleminenkin ällöttää. Pelottaa että nyt jää jotain ravintoaineita uupumaan. Todella epäloogista, että samalla kun kasvattaa sisällä mahdollisesti uutta ihmistä, pahoinvoinnin vuoksi on vaikea saada rakennusaineita riittävästi. Muistan kyllä jostain lukeneeni, että kyllä se vauva ne tarvitsemansa ravintoaineet itselleen jostain kehon varastoista sieppaa, eli ei pitäisi varmaan taaskaan hätäillä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Royalmf ja 3milia
Nyt alkaa pahoinvointi olla sellaista, että kaiken syöminen tuntuu epämiellyttävältä. Haluaisin saada proteiineja, mutta lihan ajatteleminenkin ällöttää. Pelottaa että nyt jää jotain ravintoaineita uupumaan. Todella epäloogista, että samalla kun kasvattaa sisällä mahdollisesti uutta ihmistä, pahoinvoinnin vuoksi on vaikea saada rakennusaineita riittävästi. Muistan kyllä jostain lukeneeni, että kyllä se vauva ne tarvitsemansa ravintoaineet itselleen jostain kehon varastoista sieppaa, eli ei pitäisi varmaan taaskaan hätäillä.
Joo ei kyllä itelläkään mee oikeen liha alas, karjalanpiirakan päällä kalkkunaleike ja yks valmissalaatti missä on kanaa :D Eiköhän se vauva omansa ota siitä mitä irti saa❤
 
@Pumpuli25 voi ei, voimia Ihan kamalaa, että noin monia joutuu kokemaan niin lyhyessä ajassa, tai ylipäätään ollenkaan Toivottavasti pian tärppää pysyvästi kiinni. Tai tietty toivotaan, että vuoto oliskin harmitonta ja tää raskaus jatkuiskin
Vuoto ei ole jatkunut kovin runsaana, sain onneksi kuitenkin ajan naikkarille heti maanantaiksi. Siellä sitten näkee mikä meininki. Epäilen kuitenkin kkm
 

Yhteistyössä