Huhtikuiset 2021

Huhuu Kurkin täällä varovaisesti. Tein positiivisen testin perjantaina, ja nyt olisi vasta sen 4+0. La olisi siis tästä 18.4.2021.

Pienellä riskillä taas tänne kirjoittelen, olen ollut on-off-raskaana tässä huhtikuun alusta lähtien, nyt siis kolmatta kertaa. Ensin todettu kkm 8. raskausviikolla, ja sitten heti perään kemiallinen, rv 5+0. Ja taas heti seuraavasta kierrosta raskaaksi.

Olo on toki toiveikas, mutta silti, mitä jos tämäkin menee kesken, kolmas putkeen.

No joka tapauksessa, onnea kaikille plussanneille ja onnellista odotusta jo tässä vaiheessa!

Myös FB-ryhmä kiinnostaa, en tiedä että koska sille olisi hyvä hetki...
Mulla myös takana tältä vuodelta kaksi keskenmenoa. Kkm noin rv 8 maaliskuussa ja varhainen keskenmeno 5+6 tässä kesällä. En uskalla vielä nauttia tästä raskaudesta jos se muuttukin taas pettymykseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Minä myös täällä varovasti ilmoittaudun mukaan. Perjantaina plussasin ja nyt ois ehkä 4+5 tai 4+6. Ekaa odotetaan ja tärppi kävi ekasta kierrosta, kaikkien odotusten vastaisesti ja oon edelleen aika shokissa.:D Ovis oli ehkä kp20-21, niin on viikot vähän hakusessa. Mä olen 32v ja mies 37v.


Olo on todella epäuskoinen, kun endon takia uskoin raskautumisen olevan vaikeaa ja edelleen on vaikeaa luottaa, että tää ei menis kesken. Olin vuoden verran prosessoinut mahdollista lapsettomuutta. Oireettomuus myös tukee tätä epävarmuutta. Tein ensin liian aikaisin pari negaa testiä (viimeinen dpo13). Päivää ennen plussa mm. söin kylmäsavulohipastaa ja join viiniä, koska odotin menkkoja. Olinkin pohtinut menkkakipujen laimeutta, kun endo saa kivut melko koviksi. Laitoin menkkojen myöhästymisen pillereiden lopettamisen piikkiin. Oireina on siis pienet nippaillut mahassa, alaselän särky (joka katoaa liikumalla), jatkuva jano ja huimaus aamuisin. Janoa lukuunottamatta nää on kuin lieviä menkkaoireita.

Laitoin myös saasoolle viestiä fb-ryhmästä. Taustalla jonkin aikaa seuranneena on kiva päästä tutustumaan teihin:giggle:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Varovasti liittyisin joukkoonne. La olis 7.4. ja ensimmäinen olisi tilauksessa. Taustalla keskeytynyt keskenmeno puoli vuotta sitten, joka tuo tietysti oman ahdistuksensa odotukseen. Suurin pelko on, että ultrassa kuulen taas nuo "valitettavasti alkio on menehtynyt - sanat. Raskaus ollut tähän saakka melko vähäoireinen, pieniä vihlaisuja vatsassa, rintojen kasvua, ruokahaluttomuutta, itkuisuutta. Kesken menneessä oli heti alkuun kovat kivut (ilman verenvuotoa), joten pidän sitä kyllä ihan hyvän asiana, ettei niitä ole nyt tuntunut. Vertaistuki tässä vaiheessa voisi olla paikallaan, paljon tsemppiä meille, yritetään kestää nämä pelot ja ahdistukset, jos jossain vaiheessa ne muuttuisivat iloksi ja odotuksesi!
Ja ai niin, ikää 34 ja viikkoja vissiin 5 + 5.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: saasoo ja Tammin
Heippa, mäkin tulen varovaisesti kurkkimaan. Mulla on takana epäsäännölliset kierrot ja tämä kierto ollut melkoisen pitkä. Tortaina tein negatestin mutta tänä aamuna testi näytti plussaa. Laskin siis summittaisesti 12 päivää taaksepäin, kun arvioin hedelmöittymisajankohtaa :D eli siinä tapauksessa la olisi ehkä jotain 21.4. luokkaa. Teen varmaan tässä viikon päästä digin (jos maltan odottaa), niin sitten ehkä saisi varmistusta noista viikoista.

Lueskelin, että alkuraskauden ultran voisi ottaa viikolle 6+ eli ajattelin buukata sen sitten kolmen viikon päähän.

Tämä olisi 2.lapsi. Ennen tätä raskautta on taustalla keskenmeno ja kemiallisia, joten melko varovaisella mielin olen. Face-ryhmään voisin liittyä jos tuolla au:ssa löytyy elämää
 
  • Tykkää
Reactions: saasoo
Kiva että tänne tulee lisää porukkaa :)

monilla täällä taitaa olla ennestään lapsia, onko kokemuksia kevätvauvoista? Mulla on kaksi alle kouluikäistä, mutta molemmat syntyneet syksyllä, joten aika erilaisia lienee ensimmäsiten kuukausien pukemispulmat :D
 
Heippa!

Hieman varovaisesti ilmoittaudun mukaan, kyseessä on ihka ensimmäinen raskautuminen ehkäisyn jättämäisestä, ja se tapahtui jo siis 07/16. Tämä on siis aivan ensimmäinen plussa ikinä, ja olo on ihan hullun yllättynyt ja vähän järkyttynytki ja epäileväinen.

14.4./Tuutti24/1.lapsi/lks

Ikää minulla on 32v, ja missään tutkimuksissa ja testeissä ei oltu vielä käyty. Ja jos se ihmetyttää, niin ajatustyötä tehtiin kovasti adoptoinnin suuntaan ja myöskin sijaiskotitoiminta jne semmoinen kiinnosti jos raskautuminen olisi todettu myöhemmin mahdottomaksi.
Luulen että tämän sai nyt aikaan juhannukselta aloitettu kuntokuuri jossa aloin syömään siistimmin ja kuntoilemaan säännöllisesti 20min per päivä, sillä kaikki muu (stressi, unen määrä, töitä on ollut suht paljon) on pysynyt samana. Tiedä sitten, mutta olo on aika ihmeellinen :love:
 
vierailija
Moikka! Täällä myös yksi uusi odottaja. Meillä esikoinen on nyt reilun kaksi vuotta ja keväällä todettiin kkm vko 13. Nyt olis rv 5+0 tänään ja kovasti odotan vahvempia oireita. Esikoisesta oli voimakasta pahoinvointia ja ajoittaista migreeniä ja tässä ja keskeytyneessä raskaudessa oireet olleet toistaiseksi kovin lieviä Pitää toivoa parasta.! Onko muilla ilmaantunut kirkasta nuhaa etenkin aamuisin raskauden myötä?
La ois 13.4 ja synnytyssairaala Lohja
 
Moikka! Täällä myös yksi uusi odottaja. Meillä esikoinen on nyt reilun kaksi vuotta ja keväällä todettiin kkm vko 13. Nyt olis rv 5+0 tänään ja kovasti odotan vahvempia oireita. Esikoisesta oli voimakasta pahoinvointia ja ajoittaista migreeniä ja tässä ja keskeytyneessä raskaudessa oireet olleet toistaiseksi kovin lieviä Pitää toivoa parasta.! Onko muilla ilmaantunut kirkasta nuhaa etenkin aamuisin raskauden myötä?
La ois 13.4 ja synnytyssairaala Lohja
Kirjauduinkin tänne sisään ja olen tämä vierailija
 
Heippa!

Hieman varovaisesti ilmoittaudun mukaan, kyseessä on ihka ensimmäinen raskautuminen ehkäisyn jättämäisestä, ja se tapahtui jo siis 07/16. Tämä on siis aivan ensimmäinen plussa ikinä, ja olo on ihan hullun yllättynyt ja vähän järkyttynytki ja epäileväinen.

14.4./Tuutti24/1.lapsi/lks

Ikää minulla on 32v, ja missään tutkimuksissa ja testeissä ei oltu vielä käyty. Ja jos se ihmetyttää, niin ajatustyötä tehtiin kovasti adoptoinnin suuntaan ja myöskin sijaiskotitoiminta jne semmoinen kiinnosti jos raskautuminen olisi todettu myöhemmin mahdottomaksi.
Luulen että tämän sai nyt aikaan juhannukselta aloitettu kuntokuuri jossa aloin syömään siistimmin ja kuntoilemaan säännöllisesti 20min per päivä, sillä kaikki muu (stressi, unen määrä, töitä on ollut suht paljon) on pysynyt samana. Tiedä sitten, mutta olo on aika ihmeellinen
Vau, ompa mahtavaa että onnistui lopulta!:love:

Tervetuloa mukaan uudet, lisäsin halukkaat listalle :)

Täällä kuumeisesti odotetaan varhaisultraa ja tietoa siitä, onko kyytiläinen mukana:love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Tuutti24
Minäkin liityn porukkaan, viime maanantaina sain testiin plussan ja laskettu olisi 8.4 toki varmasti muuttuu NT-litrassa koska kierto epäsäännöllinen. Itselle olisi tulossa 4 lapsi ja perheen 6.des, uusioperhe siis ollaan ja tämä olisi 3 yhteinen. En oo vielä oikein uskonut, että taas raskaana olis, mutta oireita ei voi olla huomaamatta.
minua kiinnostaisi kanssa FB-ryhmä kahdessa aiemmassa olen ryhmään kuulunut ja on kyllä ollut ihana tuki ja turva.
 
Moikka kaikki!

Mäkin uskallaudun nyt tänne kirjottelee, lukemassa oon jo jonkun verran käynyt. Meille tulossa toinen, esikoinen on jo 8v. Toinen ollut haaveissa kauan. Takana kaksi keskenmenoa ja yksin kohdunulkoinen. Nyt toivotasn että tää pysyis mukana. ❤ La on 9.4, varhaisultra on 24.8. Jos sen jälkeen kaikki ok voisin myös face ryhmään liittyä. Ennen sitä en uskalla liittyä.

9.4/MirJo86/2.lapsi/Kys
 
Täälläkin ilmoittautuu yksi plussannut. Olen niin häkeltynyt. Olen 30v ja olemme yrittäneet lasta kohta jo 4v. Heti yrityksen alussa sain varhaisen keskenmenon ja sen jälkeen en ole raskautunut. Ihan hirveän vaikeita vuosia on ollut elää lapsettomuuden tuskan kanssa. Minulla on pcos, joten en ovuloi niin usein. Olen pudottanut painoa, jotta vihdoin päästäis lapsettomuushoitoihin ja tavoite oli noin reilun 5kg päässä ja ajateltiin josko ens vuoden alusta asia etenis. Nyt tulinkin raskaaksi ihan luomuna. Nyt tehnyt kolmena päivänä positiivisen raskaustestin, Nyt tuli digiin "raskaana 2-3" eli nyt on 4+4. Niin valtavan onnellinen olo, mutta pelko ja jännitys tulee kyllä vahvana rinnalla. Yritän skarpata itseäni, että jos kävis niin surullisesti, että sais keskenmenon, niin tämä raskautuminen vuosien jälkeen on silti hyvä merkki. Moni asia on paremmin mun kehossa ja mielessä. Nyt oon tähän valmiimpi kun oon aiemmin ollut. Kunpa tää pieni tyyppi ois elinkelpoinen ja pysyis matkassa mukana ❤ olis aivan ihanaa päästä sinne faceryhmään mukaan, ei oo lähipiirissäkään ketään samassa elämäntilanteessa. Voisin liittyä siihen vaikka heti, jos kävis huonosti, niin pääseehän sieltä poiskin. Onnea ja tsemppiä muillekkin plussanneille!

17.4/Unni89/1.lapsi/Oys
 
Moikka kaikille uusille, ihania uutisia saa lukea ❤

Keskustelu alkaa olla jo aika pitkä, niin laitan taas tähän tiedoksi, että face-ryhmään haluavat voi laittaa mulle yksityisviestillä oman nimensä Facessa ja vähän jotain kuvailua omasta profiilikuvastaan (voi laittaa myös suoran linkin profiiliin). Pyydän hetkellisesti kaveriksi, kunnes olen laittanut kutsun ryhmään ja se on hyväksytty.
Ryhmässä on yksi aloitus nimeltä "Esittelyt" eli sieltä voi aloittaa kertomalla vähän itsestään
 
Tänään 6+0 ja mulla ei oikein ole mitään kerrottavaa :D Oireet on tosi vähäiset, nännit vähän kipeänä ja huomaan, että pitää syödä vähän useammin/enemmän. Aiemmin vaivannut huimauskin on lähtenyt pois. Onneksi mulla oli se eka raskaus tosi vähäoireinen alussa, niin en jotenkin osaa/jaksa huolestua näin pienistä oireista.

Varhaisultra on 24.8. (7+5) ja eka neuvola 31.8. (8+5). Niitä odotellessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Santso ja NiNNi10
Moikka kaikille uusille, ihania uutisia saa lukea

Keskustelu alkaa olla jo aika pitkä, niin laitan taas tähän tiedoksi, että face-ryhmään haluavat voi laittaa mulle yksityisviestillä oman nimensä Facessa ja vähän jotain kuvailua omasta profiilikuvastaan (voi laittaa myös suoran linkin profiiliin). Pyydän hetkellisesti kaveriksi, kunnes olen laittanut kutsun ryhmään ja se on hyväksytty.
Ryhmässä on yksi aloitus nimeltä "Esittelyt" eli sieltä voi aloittaa kertomalla vähän itsestään

Miten siis löydän sut facessa?
 
Tänään 6+0 ja mulla ei oikein ole mitään kerrottavaa Oireet on tosi vähäiset, nännit vähän kipeänä ja huomaan, että pitää syödä vähän useammin/enemmän. Aiemmin vaivannut huimauskin on lähtenyt pois. Onneksi mulla oli se eka raskaus tosi vähäoireinen alussa, niin en jotenkin osaa/jaksa huolestua näin pienistä oireista.

Varhaisultra on 24.8. (7+5) ja eka neuvola 31.8. (8+5). Niitä odotellessa
Meneepä meillä samalla tavalla :D mulla joko viikot 5+5 tai 6+0 (tarkentunee varhaisultrassa), ei juuri oireita paitsi rintojen arkuus ja nälkä. Öisin oon nyt herännyt klo 3-4 ja kestänyt jonkin aikaa nukahtaa uudestaan. Esikoisesta lievä pahoinvointi alkoi näillä viikoilla. Mullakin neuvola 31.8. ja ultra 25.8. :D
 

Yhteistyössä