Huhtikuiset 2021

Mua kyllä jännittää korona, varmaan tulee oltua vähän enemmän tarkempi kaikessa kun normaalisti olisi tässä tilanteessa. En haluaisi sitä kamalaa stressiä siitä että mitähän se vauvalle aiheuttaa jos saisin sen!
 
vierailija
Mua kyllä jännittää korona, varmaan tulee oltua vähän enemmän tarkempi kaikessa kun normaalisti olisi tässä tilanteessa. En haluaisi sitä kamalaa stressiä siitä että mitähän se vauvalle aiheuttaa jos saisin sen!
Mäkin olisin tarkempi...jos ei olisi lapsia ennestään. Nyt en voi oikein heitä rajoittaa. Niin enpä oikein kauheasti voi tehdä asian hyväksi.

40+ äiti
 
Mä en oo oikeastaan osannut ajatella koronaa vielä tämän raskauden kannalta. Täällä Helsingissä siitä on tullut jo niin arkipäiväinen asia jotenkin. Testeissäkin on jo kertaalleen käyty, ensin tytär ja sitten minä, ihan vaan pienestä kurkkukivusta tai nuhasta.

Ymmärrän kyllä tosi hyvin ton pointin, että pelkää asian vaikuttavan vielä synnytyshetkellä, varsinkin esikoisen odottajille :'(
 
  • Surullinen
Reactions: 3milia
Täällä korona itsessään ei pelota mutta vauvan isä on Tanskalainen ja asuu vielä siellä niin lähinnä pelottaa meneekö rajat taas kiinni. Jätin ehkäisyn pois viime joulukuussa niin vauvaprojekti meni jäihin yli 3kk ajaksi kun ei päästy näkemään toisiamme. Nyt toivottavasti pääsee muuttamaan Suomeen ja löytäisi töitä täältä ennen vauvan syntymää. o_O
 
  • Surullinen
Reactions: 3milia
Moi kaikille, täältäkin ilmoittautuu huhtikuisen odottaja mukaan!

8.4. / amanda09 / 2. lapsi / HUS

Olen tässä tilanteessa nyt toista kertaa ja on tämä kyllä ihan yhtä ihanaa ja jännää taas! Mulla ei onneksi ole oikein mitään oireita, mutta ehkä juuri siksi vähän jännittää ettei tuolla mukana olekaan ketään..

Korona vähän pelottaa, onneksi vielä on pystynyt minimoimaan omat kontaktit. Jos odottaisin ensimmäistä ahdistaisi varmasti myös mahdolliset rajoitukset ultriin/synnytykseen osallistumisesta.

Fb-ryhmä kiinnostaa myös, ensimmäisen kanssa vertaistuki oli äärettömän arvokasta. Mutta voi olla että uskallan ryhmään vasta varhaisultran jälkeen syyskuussa, ehtisiköhän silloin vielä mukaan? Tuntuu että tohon ultraan on ikuisuus!
 
@amanda09 Tervetuloa! Samoja fiiliksiä tuntuu olevan, epätodellinen olo Ja just kun lievät oireet, niin miettii onko siellä ketään Mutta toivotaan parasta! Eiköhän syyskuussa mahdu hyvin mukaan, meitä on vasta 11 siellä Ilmotellaan täällä kyllä varmasti, kun rupee täyttyy!
Jep, epätodellista todellakin! Mulla oli onneksi myös ensimmäinen raskaus tosi vähäoireinen, periaatteessa siis kai pitäisi tietää ettei oireettomuus mitään tarkoita.

Ehkä voisin uskaltaa ryhmään mukaan samantien. Jännäillään sitten siellä yhdessä :giggle:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: saasoo ja 3milia
Täälläkin oireettomuus aiheuttaa epätodellisia fiiliksiä, vaikka varmastikin pitäisi olla vain tyytyväinen jos pääsee vähällä :D
Korona huolestuttaa myös, mutta ei kai auta muu kuin seurata päivä kerrallaan miten tilanne etenee...
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
  • Rakkaus
Reactions: amanda09
Täälläkin oireettomuus aiheuttaa epätodellisia fiiliksiä, vaikka varmastikin pitäisi olla vain tyytyväinen jos pääsee vähällä
Korona huolestuttaa myös, mutta ei kai auta muu kuin seurata päivä kerrallaan miten tilanne etenee...
Se on tosi ristiriitaista kun on toisaalta tosi tyytyväinen että pääsee helpolla (kavereilla on ollut vaikeaakin pahoinvointia, en todellakaan kadehdi), mut toisaalta kaipaa jotain pientä oiretta. :D
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Jep, epätodellista todellakin! Mulla oli onneksi myös ensimmäinen raskaus tosi vähäoireinen, periaatteessa siis kai pitäisi tietää ettei oireettomuus mitään tarkoita.

Ehkä voisin uskaltaa ryhmään mukaan samantien. Jännäillään sitten siellä yhdessä :giggle:
Laita mulle yksityisviestillä oma nimi Facessa, jos siis haluat nyt ryhmään :)

Ei siis Pumpuli1:lle kuten @3milia sanoi :D
 
  • Tykkää
Reactions: amanda09
Täällä myös eilen testattu positiivinen tulos. Laskettu aika olisi 8.4. ja toinen lapsi tulossa, jos kaikki menee hyvin. Oireita ei ole niin minkäänlaisia, enkä muista koska ne esikoisesta alkoivat. Mielestäni tässä vaiheessa oli kyllä jo jotain.

Yllättävän erilaiselta tuntuu myös uutinen tokasta lapsesta verrattuna esikoiseen. Silloin olin vain ja ainoastaan onnesta soikeana. Nytkin tottakai ehdottoman onnellinen mutta jotenkin samalla hirvittää, miten taas selvitään vauvavuodesta ja kaikesta mitä se tuo tullessaan, kuinka esikoinen reagoi jne...

Voisin olla kiinnostunut FB-ryhmästä, laitan sulle viestiä @saasoo Jos kaikki halukkaat ei mahdu tuohon ekaan, niin sittenhän voi tehdä toisen isommankin tms :)
 
Täällä myös eilen testattu positiivinen tulos. Laskettu aika olisi 8.4. ja toinen lapsi tulossa, jos kaikki menee hyvin. Oireita ei ole niin minkäänlaisia, enkä muista koska ne esikoisesta alkoivat. Mielestäni tässä vaiheessa oli kyllä jo jotain.

Yllättävän erilaiselta tuntuu myös uutinen tokasta lapsesta verrattuna esikoiseen. Silloin olin vain ja ainoastaan onnesta soikeana. Nytkin tottakai ehdottoman onnellinen mutta jotenkin samalla hirvittää, miten taas selvitään vauvavuodesta ja kaikesta mitä se tuo tullessaan, kuinka esikoinen reagoi jne...

Voisin olla kiinnostunut FB-ryhmästä, laitan sulle viestiä @saasoo Jos kaikki halukkaat ei mahdu tuohon ekaan, niin sittenhän voi tehdä toisen isommankin tms
Onnea plussasta!

Samaistun tuohon uutiseen toisesta lapsesta. Oon itsekin tosi onnellinen ajatuksesta, että saataisiin meidän toivomat kaksi lasta ja juuri tällä ikäerolla (2v8kk). Samaan aikaan kuitenkin edellinen vauvavuosi on vielä tuoreessa muistissa ja vaikka se oli myös ihanaa niin etenkin yövalvomiset hirvittää jo nyt, kun ei ole mahdollisuutta samalla tavalla levätä päivisin (vaikka esikoinen onkin päiväkodissa ainakin jollain tunneilla). Samoin jännittää sairastelut ym. kahden lapsen kanssa, kun se on raskasta jo nyt.

Ja toisaalta taas, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin tämä raskaus ja vauva on meidän viimeinen, joten kyllä tästä haluaa myös ottaakin kaiken mahdollisen irti. Nyt on synnytyksen ja vauvan hoidon suhteen varmempi olo kuin esikoisen kanssa, vaikka toki molemmat voivat poiketa täysin ekasta kerrasta. Niin ehkä tästä osaa nauttia eri tavalla kuin ensimmäisellä kerralla.
 
Heippa kaikille! Mäki ajattelin nyt hetken seurailtuani uskaltautua tänne kirjottelemaan.
mulla on näillä näkymin laskettu aika 12.4. Ensimmäinen neuvola ois 3.9. Ja toista odotetaan, esikoinen syntyi 9/19 sektiolla. Oon ollu aika peloissani nyt siitä asti kun plussasin. Ei jotenki uskalla vielä täysillä iloita kun on pelko että menee kesken. Esikoista odottaessa nuo pelot ja huolet jatkui loppuun asti. Nyt eniten huolettaa kohdunulkoinen ja keskenmeno.. ja samalla jo synnytys jännittää..mutta kovasti toivotaan että kaikki menee hyvin:oops:
Välillä melko koviakin kramppeja alavatsalla ja selässä ollut, ja pahoinvointia. Ei oo onneksi tarvinnut oksentaa mutta etova olo on kyllä jatkuvasti. Ja kamala väsymys. :(
Mä voisin uskaltautua kans sinne fb-ryhmään, jos se on varmasti sellanen ettei kukaan mun fb kavereista nää että mä oon liittynyt tai kuulun sinne:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Onnea plussasta!

Samaistun tuohon uutiseen toisesta lapsesta. Oon itsekin tosi onnellinen ajatuksesta, että saataisiin meidän toivomat kaksi lasta ja juuri tällä ikäerolla (2v8kk). Samaan aikaan kuitenkin edellinen vauvavuosi on vielä tuoreessa muistissa ja vaikka se oli myös ihanaa niin etenkin yövalvomiset hirvittää jo nyt, kun ei ole mahdollisuutta samalla tavalla levätä päivisin (vaikka esikoinen onkin päiväkodissa ainakin jollain tunneilla). Samoin jännittää sairastelut ym. kahden lapsen kanssa, kun se on raskasta jo nyt.

Ja toisaalta taas, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin tämä raskaus ja vauva on meidän viimeinen, joten kyllä tästä haluaa myös ottaakin kaiken mahdollisen irti. Nyt on synnytyksen ja vauvan hoidon suhteen varmempi olo kuin esikoisen kanssa, vaikka toki molemmat voivat poiketa täysin ekasta kerrasta. Niin ehkä tästä osaa nauttia eri tavalla kuin ensimmäisellä kerralla.
Kuulostaa tutuilta pohdinnoilta! Varsinkin nyt koronan ohennettua turvaverkkoa entisestään, kun isovanhempia ei oikein voi apuna käyttää, jännittää kyllä vähän miten kaikki menee.

Esikoisen kohdalla ajatteli monesta asiasta että tän pääsee sitten toivottavasti kokemaan uudestaan toisen lapsen kanssa (jos siis hyvin käy, eihän se ensimmäinenkään tietenkään mikään itsestäänselvyys ollut), mutta nyt miettii kyllä että jos kaikki menee hyvin voi tämä olla viimeinen kerta, ja tuntuuhan se vähän haikealta jo nyt kun asiaa miettii.

Toivon että tällä kertaa osaisi olla vähän rennompi eikä stressaisi kaikkea mahdollista
 
  • Tykkää
Reactions: Tammin
Huhuu :) Kurkin täällä varovaisesti. Tein positiivisen testin perjantaina, ja nyt olisi vasta sen 4+0. La olisi siis tästä 18.4.2021.

Pienellä riskillä taas tänne kirjoittelen, olen ollut on-off-raskaana tässä huhtikuun alusta lähtien, nyt siis kolmatta kertaa. Ensin todettu kkm 8. raskausviikolla, ja sitten heti perään kemiallinen, rv 5+0. Ja taas heti seuraavasta kierrosta raskaaksi.

Olo on toki toiveikas, mutta silti, mitä jos tämäkin menee kesken, kolmas putkeen.

No joka tapauksessa, onnea kaikille plussanneille ja onnellista odotusta jo tässä vaiheessa!

Myös FB-ryhmä kiinnostaa, en tiedä että koska sille olisi hyvä hetki...
 
Hei kaikille! Olen tänään tehnyt selkeän plussan, joten liityn tänne ja toivottavasti saan teidän kanssa jakaa odotusasioita aina tuonne huhtikuulle asti! Täällä onkin monta tuttua nimimerkkiä tuolta Toiveissa vauva-ketjusta :)

Tiedot:
19.4./ wbä / 3. lapsi / TYKS

Olen toisesta lapsesta ollut face-ryhmässä, johon otettiin väkeä nt-ultraan asti. Jäseniä ryhmään tuli lähes 90, mutta keskustelu oli sielläkin oikein sujuvaa ja hyvässä hengessä. Mielellään liittyisin tälläkin kertaa myös face-ryhmään, mutta en ehkä aivan vielä.
 

Yhteistyössä