Huhtikuiset 2021

Mulla oireita tosi kamala turvotus, väsyttää vähän väliä. Aika vähillä oireilla mennään, ei pahoinvointia, ei ollu esikoisen raskaudessa eikä noissa kahdessa keskenmeennessä. Ehkä pientä etovaa oloa, kun syö jotain. Esikoisen tutustumisjakso päiväkotiin parhaillaan käynnissä, pitäs jaksaa ite skarppina. Eilen tuli pyyhittäessä vaaleanpunasta vuotoa, ja olin jo ihan masentunut että taas näi meni kesken. Ei oo sen jälkeen tullut, ja tässä oottelenki alkaako kohta sitte vuotaa kunnolla vai pysyiskö tää kaveri tällä kertaa kyydissä. Stressaavia aikoja nämä :(
En vielä liity sinne fb ryhmään, ootan tässä miten tää etenee. Varhaisultraan varasin 7+6 viikolle, nyt meneillään 5+2
 
Mulla oireita tosi kamala turvotus, väsyttää vähän väliä. Aika vähillä oireilla mennään, ei pahoinvointia, ei ollu esikoisen raskaudessa eikä noissa kahdessa keskenmeennessä. Ehkä pientä etovaa oloa, kun syö jotain. Esikoisen tutustumisjakso päiväkotiin parhaillaan käynnissä, pitäs jaksaa ite skarppina. Eilen tuli pyyhittäessä vaaleanpunasta vuotoa, ja olin jo ihan masentunut että taas näi meni kesken. Ei oo sen jälkeen tullut, ja tässä oottelenki alkaako kohta sitte vuotaa kunnolla vai pysyiskö tää kaveri tällä kertaa kyydissä. Stressaavia aikoja nämä
En vielä liity sinne fb ryhmään, ootan tässä miten tää etenee. Varhaisultraan varasin 7+6 viikolle, nyt meneillään 5+2
Oi toivottavasti kaikki olisi vuodosta huolimatta hyvin. ❤
 
Täällä ilmoittautuu taustalla heilunut uusi odottaja. Laskettu aika 4.4 ja esikoinen tulossa. Fb ryhmä kiinnostelee. ☺ Oireita ei muuten ole ollut kuin välillä aivan järkyttävän pahoja kuukautiskipujen tapaisia kramppeja. Onko normaalia?
 
Täällä ilmoittautuu taustalla heilunut uusi odottaja. Laskettu aika 4.4 ja esikoinen tulossa. Fb ryhmä kiinnostelee. Oireita ei muuten ole ollut kuin välillä aivan järkyttävän pahoja kuukautiskipujen tapaisia kramppeja. Onko normaalia?
Hei ja tervetuloa! :) jos haluat tuohon meidän listalle, niin katso etusivulta mallia mitä siihen tulee, ei tarvitse vastata kaikkeen jos ei halua :)

Mulla oli viime viikolla alavatsakipuja, ei nyt ehkä järkyttävän pahoja, mutta aika kovia kuitenkin. Säikähdin niitä itsekin aika paljon, mutta parin päivän jälkeen tajusin että ainakin osa kivuista taitaa johtua siitä, että on ollut ilmaa suolistossa ja otti mielettömän kipeetä alavatsassa kun se siellä möyri:unsure:
 
Mulla oireita tosi kamala turvotus, väsyttää vähän väliä. Aika vähillä oireilla mennään, ei pahoinvointia, ei ollu esikoisen raskaudessa eikä noissa kahdessa keskenmeennessä. Ehkä pientä etovaa oloa, kun syö jotain. Esikoisen tutustumisjakso päiväkotiin parhaillaan käynnissä, pitäs jaksaa ite skarppina. Eilen tuli pyyhittäessä vaaleanpunasta vuotoa, ja olin jo ihan masentunut että taas näi meni kesken. Ei oo sen jälkeen tullut, ja tässä oottelenki alkaako kohta sitte vuotaa kunnolla vai pysyiskö tää kaveri tällä kertaa kyydissä. Stressaavia aikoja nämä :(
En vielä liity sinne fb ryhmään, ootan tässä miten tää etenee. Varhaisultraan varasin 7+6 viikolle, nyt meneillään 5+2
Toivotaan, ettei ole mitään pahaa ❤
 
Mulla oireita tosi kamala turvotus, väsyttää vähän väliä. Aika vähillä oireilla mennään, ei pahoinvointia, ei ollu esikoisen raskaudessa eikä noissa kahdessa keskenmeennessä. Ehkä pientä etovaa oloa, kun syö jotain. Esikoisen tutustumisjakso päiväkotiin parhaillaan käynnissä, pitäs jaksaa ite skarppina. Eilen tuli pyyhittäessä vaaleanpunasta vuotoa, ja olin jo ihan masentunut että taas näi meni kesken. Ei oo sen jälkeen tullut, ja tässä oottelenki alkaako kohta sitte vuotaa kunnolla vai pysyiskö tää kaveri tällä kertaa kyydissä. Stressaavia aikoja nämä :(
En vielä liity sinne fb ryhmään, ootan tässä miten tää etenee. Varhaisultraan varasin 7+6 viikolle, nyt meneillään 5+2
Miltä näyttää, onko tullut lisää vuotoa?

Tervetuloa Tiffu! Mullakin on ollut välillä menkkamaista kipua, silloin kun menkkojen piti alkaa... mutta ei mitään järkyttävän kovaa :/
 
Mulla on myös selkää särkenyt nyt pari päivää. Selän puolella tuntui supistuksetkin vaan synnytyksessä. Ei ihan samanlaista kuin kuukautiskipu, tuntuu enemmän lihaksissa jotenkin. Muistaakseni samaa oli ensimmäisessä raskaudessakin ihan tässä alussa.
 
Tervetuloa mukaan @Tiffu ❤ Mulla on kans tuntunut juilimista alavatsassa aina silloin tällöin ja alaselkää särkee myös ajoittain. Ei kyl mitään järkyttävää kipua, paljon lievempää kun menkkakivut. Muuten täälläkin vielä aika oireetonta :) Tissit aristaa ihan vähän ja väsyttää. Ja tänään huomannut ekan kerran itkuherkkyyttä ja mielialan muutoksia, tähän asti ollut aika seesteinen olo.

@Pumpuli25 toivottavasti siellä kaikki hyvin ja pieni pysyy matkassa❤ Tsemppiä!
 
Täällä ilmoittautuu taustalla heilunut uusi odottaja. Laskettu aika 4.4 ja esikoinen tulossa. Fb ryhmä kiinnostelee. ☺ Oireita ei muuten ole ollut kuin välillä aivan järkyttävän pahoja kuukautiskipujen tapaisia kramppeja. Onko normaalia?
Laita mulle yksityisviestissä oma nimi Facessa, niin laitan kaveripyynnön (poistan, kun olet ryhmässä) ja laitan kutsun ryhmään :) Jos siis haluat ryhmään jo nyt. Sopii odottaakin :)
 
Hei kaikille, olen jo hetken lueskellut viestejänne taustalla ja nyt rohkaistuin itsekin kirjoittamaan Täällä ensimmäinen raskaus kyseessä ja vieläkin hieman vaikea käsittää, että olisin raskaana. Lähipiirissä on ollut paljon keskenmenoja, joten se pelottaa (tieto lisää tuskaa..). Varasin ajan varhaisultraan reilun kahden viikon päähän, toivottavasti siellä saisi hyviä uutisia!

Noin vikko sitten tuli hieman veristä vuotoa, mutta se loppui melkein yhtä nopeasti kuin alkoikin. Se tietysti pelästytti. Muutoin ei ole oikein muita oireita ollut kuin nännien arkuus ja satunnaiset kivut alavatsalla. Itse asiassa eilen ja tänään on ollut tuollaisia Tiffun mainitsemia kramppeja, tosin en sanoisi että järkyttävän pahoja. On tämä jännää!

Voisin tulla listalle mukaan (osasinkohan laittaa oikein, ainakin hymiöiden kanssa säädin jotain :ROFLMAO:):

4.4. / NiNNi10 / 1. lapsi / ?

Face-ryhmäkin kiinnostaisi, mutta ehkä liittyisin vasta tuon varhaisultran jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Miltä näyttää, onko tullut lisää vuotoa?

Tervetuloa Tiffu! Mullakin on ollut välillä menkkamaista kipua, silloin kun menkkojen piti alkaa... mutta ei mitään järkyttävän kovaa :/
Eilen tuli vähän sellasta punertavaa valkovuotoa, mutta ei muuten mitään vuotoa. Mä niin toivon ettei tää enteile taas keskenmenoa, tosin oon kuullu että tollaset niukat vuodot voi kuulua alkuraskauteen. Nyt aamulla tein vahvan plussan testiin, vahvimman tähän mennessä.
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
4.4 / Tiffu / 1.lapsi / koks

jos varovaisesti listalle minäkin. Soitin neuvolaan ja kysyin noista kivuista. Suositteli hakeutumaan varhaisultraan koska olen huolissani onko kaveri väärässä paikassa. Joten 17.8 nyt sitten se varattu. Jännää. :oops: Lohdutteli kyllä ja sanoi että jokaisen kivut ovat erilaisia eli todennäköisesti kaikki on hyvin kun ei minulla vuotoja kuitenkaan ole.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
4.4 / Tiffu / 1.lapsi / koks

jos varovaisesti listalle minäkin. Soitin neuvolaan ja kysyin noista kivuista. Suositteli hakeutumaan varhaisultraan koska olen huolissani onko kaveri väärässä paikassa. Joten 17.8 nyt sitten se varattu. Jännää. Lohdutteli kyllä ja sanoi että jokaisen kivut ovat erilaisia eli todennäköisesti kaikki on hyvin kun ei minulla vuotoja kuitenkaan ole.
Lisäsin sut listalle! :) On niin jännittävää odottaa varhaisultraa:love:
 
Täällä yks taustailija ilmoittautuu, la siinä 2.4-4.4 tienoilla ja 4. lapsi kyseessä. Tällä viikolla alkoi kuvotus ja sen kanssa tässä nyt painitaan. Turvotusta on ollut varsinkin iltaa kohti voimakkaasti, mutta muuten olo on toistaiseksi hyvä

FB-ryhmä kiinnostaa minuakin!
 
  • Tykkää
Reactions: saasoo ja 3milia
vierailija
Mitä pohditte koronatilanteesta?
Mä olin tähän saakka melko rennosti, reissattiinkin Suomessa kesälomalla. Mutta nyt kun plussasin, olen alkanut pelkäämään tartuntaa. Itse käyn töissä, lapset koulussa ja pväkodissa...neljän seinän sisälle ei pysty jäämään. Mutta tosiaan, pelottaa että jos saan tartunnan, niin mitä jos siitä seuraa joku epämuodostuma sikiölle....
Hemmetin korona. Riittää jo muutenkin pelkoja ja epävarmuutta raskauden suhteen...niin sit vielä tuokin ylimääräisenä.

40+ äiti rv 4+5
 
Mitä pohditte koronatilanteesta?
Mä olin tähän saakka melko rennosti, reissattiinkin Suomessa kesälomalla. Mutta nyt kun plussasin, olen alkanut pelkäämään tartuntaa. Itse käyn töissä, lapset koulussa ja pväkodissa...neljän seinän sisälle ei pysty jäämään. Mutta tosiaan, pelottaa että jos saan tartunnan, niin mitä jos siitä seuraa joku epämuodostuma sikiölle....
Hemmetin korona. Riittää jo muutenkin pelkoja ja epävarmuutta raskauden suhteen...niin sit vielä tuokin ylimääräisenä.

40+ äiti rv 4+5
Mä en toistaiseksi hirveästi pelkää tätä. Missään nimessä en koronaa halua meille ihan jo tuon kaksivuotiaankaan vuoksi, mutta kevät osoitti musta hyvin sen, miten nopeasti tilanteeseen reagoidaan. Ja nyt on tietoa enemmän. Testejä ja jäljitystä tehdään paljon tehokkaammin kuin keväällä ja jos noita maskisuosituksia aletaan noudattamaan niin sekin hidastanee tilannetta. Lisäksi taisi olla se sovelluskin kehitteillä. Mut toki ois kivempi, kun ei olisi koko koronaa... :(
 
Musta tuntuu, että koronan takia päätettiin ruveta yrittämään vauvaa :D Jotenkin kun elämä hetkeksi rauhoittui, niin ehti pohtia omaa elämää ja sitä mitä haluaa. Tietenkin tavallaan pelkään tartuntaa varsinkin raskaana ollessa, mutta aion kyllä elää mahdollisimman normaalia elämää järkeä käyttäen :) Eniten huolettaa, että jos tulee taas rajoituksia, tyyliin ettei isä saa tulla mukaan neuvolakäynneille tai synnytykseen mennessä osastolle jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Musta tuntuu, että koronan takia päätettiin ruveta yrittämään vauvaa Jotenkin kun elämä hetkeksi rauhoittui, niin ehti pohtia omaa elämää ja sitä mitä haluaa. Tietenkin tavallaan pelkään tartuntaa varsinkin raskaana ollessa, mutta aion kyllä elää mahdollisimman normaalia elämää järkeä käyttäen Eniten huolettaa, että jos tulee taas rajoituksia, tyyliin ettei isä saa tulla mukaan neuvolakäynneille tai synnytykseen mennessä osastolle jne.
Meillä oli ihan sama et korona jotenkin pysäytti oleen kotona ja tajuamaan et halutaan oikeasti lapsi❤ Jotenkin just se rauhoittuminen. Mut siis tottakai se pelottaa, et jos sen nyt saa, eikä vielä tiedetä mitä aiheuttaa vai aiheuttaako mitään sikiölle. Yritän kans elää normaalisti, mutta esim. töihin joudun kulkee julkisilla ja töissä kahvilassa missä kassalla päivittäin tapaa metrin etäisyydellä satoja ihmisiä.. Et tietty aika riski se.. Ja pelottaa kans toi, et jos tulee taas noi rajoitukset isän pääsyssä just ultriin ja varsinkin synnytykseen, kuitenkin eka lapsi kyseessä ja tällä hetkellä ajatuksella et mahdollisesti ainoa:confused: Olis ihan hirveetä, jos mies ei pääsisi kokeen kaikkea mukana:cry:
 
Meillä oli ihan sama et korona jotenkin pysäytti oleen kotona ja tajuamaan et halutaan oikeasti lapsi Jotenkin just se rauhoittuminen. Mut siis tottakai se pelottaa, et jos sen nyt saa, eikä vielä tiedetä mitä aiheuttaa vai aiheuttaako mitään sikiölle. Yritän kans elää normaalisti, mutta esim. töihin joudun kulkee julkisilla ja töissä kahvilassa missä kassalla päivittäin tapaa metrin etäisyydellä satoja ihmisiä.. Et tietty aika riski se.. Ja pelottaa kans toi, et jos tulee taas noi rajoitukset isän pääsyssä just ultriin ja varsinkin synnytykseen, kuitenkin eka lapsi kyseessä ja tällä hetkellä ajatuksella et mahdollisesti ainoa Olis ihan hirveetä, jos mies ei pääsisi kokeen kaikkea mukana
Niimpä, että jos on pakko etsiä koronasta jotain hyviä puolia niin tämä päätös sitten :) Höh, eikö teillä oo mitään pleksiä siinä kassalla? Tuntuu että melkeen joka paikkaan on tullut ne.:unsure:
 

Yhteistyössä