Huhtikuiset 2021

Joo no kyllä sitten kun vertasin niitä vierekkäin, niin huomashan sen ihan selvästi
Mulla oli ihan hirvee paniikki viime viikolla, ku tein testejä ihan hermona kaks kertaa päivässä ja aina kirjotin niihin testeihin päivämäärän ja kellonajan. Sitte tein yks ilta sen testin ja katoin että omg miten tää on näin haalee ja menin kattomaan arkistosta (säästin kaikki sellaseen yhen liuskapaketin pussiin), niin KAIKISTA arkistoiduista testeistä oli lähteny kokonaan se testiviiva :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: 3milia
@Kuumeilija40 olen tosi pahoillani :( Paljon tsemppiä ja voimia <3

Viikot 4+2. Täällä ei juurikaan mitään oireita pariin päivään, kuin että eilen illalla huimasi istuessa tosi paljon, vaikka olin juuri syönyt. Testin olen viimeksi tehnyt tiistaina, iltavirtsasta digitaalinen, kun en jaksanut odottaa aamuun ja tuli 1-2 viikkoa kuten pitikin.

Eka neuvola varattu ja samoin varhaisultra (silloin viikot 7+5).

Oon mökillä ja syönyt täällä vahingossa jo salmiakkia, manchego-juustoa ja silliä. No silliä ja juustoa oisin ehkä muutenkin syönyt, mutta nyt ei tullut asiaa edes pohdittua. Kuivatun poronlihan ja mätitahnan sentään tajusin jättää väliin, vaikka lähellä oli nekin. Ekan lapsen kanssa oli paljon tarkempi jo heti alusta asti näiden kanssa, nyt en oo selvästi vielä ihan orientoitunut raskaana olemiseen :D Mulla nämä ruoka-asiat on vaikeita, koska rakastan kaikkea ruokaa, etenkin raakaa kalaa!

Haluaako kaikki fb-ryhmän perustettavan vasta mahdollisten varhaisultrien jälkeen vai voisinkohan jo lähteä perustamaan? Paras olisi, jos kaikki halukkaat laittaisi mulle täällä yksityisviestinä oman meilin tai Facebook-nimen (ja joku tunniste, millainen kuva facessa), niin saan lähetettyä linkin. Jos ei halua kirjautua tänne, niin voi ehdottaa jotain tapaa, millä saisi viestiä mulle laitettua. Itse en viitsisi nimeä julkaista täällä.
 
@saasoo hmm, kyllä mulla ainakin voisi olla kiinnostusta liittyä nyt jo

Mulla on ollut kauhea opettelu noiden kiellettyjen ruoka-aineiden kanssa! Onneksi tossa preggers-sovelluksessa on aika hyvä lista!
Googlasin, että siinä Preggerssissä ois Ruotsin suositusten lista? Kannattaa varmaan verrata vielä suomen listaan, ettei oo mitään merkittäviä eroja.
Mä kyllä muistan listan aika hyvin ulkoa ekasta raskaudesta (pitää vielä käydä tarkistamassa onko tullut muutoksia), mutta tosiaan kun kaikki ruoka maistuu ja ei ole allergoita, niin en oo tottunut "kyseenalaistamaan" mitään ruokaan liittyvää vaan suoraan vaan suuhun kaikki :D
 
Googlasin, että siinä Preggerssissä ois Ruotsin suositusten lista? Kannattaa varmaan verrata vielä suomen listaan, ettei oo mitään merkittäviä eroja.
Mä kyllä muistan listan aika hyvin ulkoa ekasta raskaudesta (pitää vielä käydä tarkistamassa onko tullut muutoksia), mutta tosiaan kun kaikki ruoka maistuu ja ei ole allergoita, niin en oo tottunut "kyseenalaistamaan" mitään ruokaan liittyvää vaan suoraan vaan suuhun kaikki
Aaa, okei hyvä tietää!! :) onneksi nyt ei oo vielä mitään ihmeellistä tullut syötyä!
 
@saasoo ehkä mäkin liityn vaan heti sit kun perustetaan :) Sit jos huonosti käy, niin pääseehän sieltä pois. Mutta toivottavasti ei❤ Ja sovitaan porukalla, et jos tuttuja ryhmästä löytyy niin kaikki pitää suun supussa:giggle::censored::censored:

Mä oon miljoona kertaa lukenut tota kiellettyjen ruokien listaa läpi ja kohta alkaa varmaan muistaa :D

Melko oireetonta täällä myös edelleen! Välillä vähän etovaa oloa, pientä väsymystä, rinnat vähän arat, hengästyy esim. rappusissa.. Mutta ystäviltä kuullu, että 6+ viikoilla on monella alkanut kunnolla, että ehkä yritän vaan nauttia nyt :eek: Tänään siis 5+0❤
 
Viimeksi muokattu:
Ryhmä on nyt perustettu! :) Keksitään yhdessä uusi nimi sille, laitoin nyt alkuun sellaisen, josta ei kauheita johtopäätöksiä voi tehdä, kun halusin siskolta eka varmistaa, ettei sitä näy mun profiilissa, kun oon ylläpitäjä :D

Ryhmän asetukset on siis nyt salainen + piilotettu eli turvallisesti voi liittyä!

Eli mulle yksityisviestillä täällä face-nimi + joku tuntomerkki profiilikuvasta, niin lähetän kaveripyynnön (hetkellisesti) ja kutsun sitten ryhmään. Ei taidakaan olla mitään kutsulinkkiä eli siksi kaveripyynnön kautta.
 
Liityn varovasti keskusteluun myös, haalea viiva saatu aamulla testiin. Kuukautiset kai nyt parisen päivää myöhässä (tai sitten olisi pitänyt alkaa tänään), en ole kierron pituudesta ihan varma, kun se on vaihdellut 26-28 päivän välillä. Vähän jännittää tuo viivan haaleus, mutta ehkä se vahvistuu lähipäivinä. LA osuisi 7.4. paikkeille.

Lapsi olisi meille toinen, esikoinen on nyt 2-vuotias.

Noihin alkuraskauden oiireisiin liittyen, mun eka alkuraskaus oli lähes täysin oireeton. Viikoilla 6-8 oli väsymystä, hengästymistä ja kevyttä etovaa oloa ja noi kaikki loppuivat kuin seinään kun vaihtui viikko 9. Mut nää ekat pari kuukautta on musta raskauden vaikeimmat, kun ei voi oikeastaan mistään itse päätellä, onko kaikki kunnossa.

Ryhmä kiinnostaa myös, mutta odottelen hetken tässä vielä sen kanssa
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: 3milia ja saasoo
Ryhmä on nyt perustettu! Keksitään yhdessä uusi nimi sille, laitoin nyt alkuun sellaisen, josta ei kauheita johtopäätöksiä voi tehdä, kun halusin siskolta eka varmistaa, ettei sitä näy mun profiilissa, kun oon ylläpitäjä

Ryhmän asetukset on siis nyt salainen + piilotettu eli turvallisesti voi liittyä!

Eli mulle yksityisviestillä täällä face-nimi + joku tuntomerkki profiilikuvasta, niin lähetän kaveripyynnön (hetkellisesti) ja kutsun sitten ryhmään. Ei taidakaan olla mitään kutsulinkkiä eli siksi kaveripyynnön kautta.
laitoin viestiä!
 
  • Tykkää
Reactions: saasoo
Ylityöviikko meneillään joten huonosti oon ehtiny lukemaan ja korjoittelemaan. Pahoinvointi on 24/7 ja herään siihen monesti aamuyöllä jo enkä saa unta. Vähän meinaa väsyttää. Haluaisin kanssa sinne fb ryhmään, laittelen viestiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: saasoo
vierailija
@Kuumeilija40 olen tosi pahoillani Paljon tsemppiä ja voimia <3

Viikot 4+2. Täällä ei juurikaan mitään oireita pariin päivään, kuin että eilen illalla huimasi istuessa tosi paljon, vaikka olin juuri syönyt. Testin olen viimeksi tehnyt tiistaina, iltavirtsasta digitaalinen, kun en jaksanut odottaa aamuun ja tuli 1-2 viikkoa kuten pitikin.

Eka neuvola varattu ja samoin varhaisultra (silloin viikot 7+5).

Oon mökillä ja syönyt täällä vahingossa jo salmiakkia, manchego-juustoa ja silliä. No silliä ja juustoa oisin ehkä muutenkin syönyt, mutta nyt ei tullut asiaa edes pohdittua. Kuivatun poronlihan ja mätitahnan sentään tajusin jättää väliin, vaikka lähellä oli nekin. Ekan lapsen kanssa oli paljon tarkempi jo heti alusta asti näiden kanssa, nyt en oo selvästi vielä ihan orientoitunut raskaana olemiseen Mulla nämä ruoka-asiat on vaikeita, koska rakastan kaikkea ruokaa, etenkin raakaa kalaa!

Haluaako kaikki fb-ryhmän perustettavan vasta mahdollisten varhaisultrien jälkeen vai voisinkohan jo lähteä perustamaan? Paras olisi, jos kaikki halukkaat laittaisi mulle täällä yksityisviestinä oman meilin tai Facebook-nimen (ja joku tunniste, millainen kuva facessa), niin saan lähetettyä linkin. Jos ei halua kirjautua tänne, niin voi ehdottaa jotain tapaa, millä saisi viestiä mulle laitettua. Itse en viitsisi nimeä julkaista täällä.
Hienoa, että perustat ryhmän. Kirjaudun kohta tänne, että pääsen laittamaan viestiä. Voisiko olla ajatus, että ryhmäkoko rajattas johonkin, mihinkään usean sadan ryhmään kun ei itseä kiinnosta liittyä..
 
  • Tykkää
Reactions: saasoo
Hienoa, että perustat ryhmän. Kirjaudun kohta tänne, että pääsen laittamaan viestiä. Voisiko olla ajatus, että ryhmäkoko rajattas johonkin, mihinkään usean sadan ryhmään kun ei itseä kiinnosta liittyä..
Itsellä ainakin oli se ajatus ryhmää perustaessa, toivottavasti muillakin! Voidaan keskustella asiasta ryhmässä, mikä olisi sopiva määrä jäseniä :)
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia

Yhteistyössä