HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

st

Vieras
HUHTIKUISET 05
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Tein uuden ketjun,ku tos edellises jo tosi paljo selattavaa.Hoksasin,että kopioin väärän listan.Ku Kati3 oli päivittäny myöhemmin tietojaan.Tässä se uudempi lista.:)

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*1v2kk:76/10,2kg
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Jee!!!
Päästään tänään kahdestaan ulos syömään ja leffaan. Mummi tulee hoitamaan illaksi. Juhlistetaan 4. hääpäivää/12.kihlajaisvuotta/uutta tulokasta jne. syitä vois keksi vaikka mitä..

Tarvis keksii vaatteita päälle, nyt vielä, kun Max nukkuu. Ja meikata (mitä se on?)

Voi onneksi olkoon Kaura! (+mies tietty)
Hieno juttu: )

Pää on ihan sekaisin, kun Eemu yllättäen heräs 7ltä aamulla ja oon tottunu et nukkuu 9-10n. Arvaatte, et väsyttää. Noo, onneks ei oo kauhean kuuma. Joo, mut jatkan myöhemmin, tulin vaan lukaiseen äkkiä...

Ja mä oon jälleen täällä töissä, hiljasta on. Onneks kaksi seuraavaa viikkoa ole lomalla, saa olla kotona! Ihanaa!

Onnee Kauralle iltarientoihin! Upeeta, mahtavaa... noi hetket on kuitenkin niin harvassa ja teillä varmaan vielä harvemmassa sitten kun pikkukakkonen syntyy. Tosin siihen on vielä aikaa mutta silti...

Me kans mennää mun miehen kanssa huomenna leffaan ja vähän haisteleen Tammerfestien tunnelmaa. Poika viedään jo päivällä mökille ja mä menen mökille sitten perjantaina töiden jälkeen. Olispa hienot kelit nyt vielä ainakin noi loma viikot, tosin öisin saisi olla jo viileämpää... mutta muistellaan näitä kelejä sitten taas syksyllä kun tarvii kaivella villasukkia kaapinpohjilta =) Kyllä me sitä kylmyyttää saadaan taas sitten valittaa. Ja sitä että lapsia pitää pukea niin pitkään ja hartaasti että pääsee hetkeksi ulos.

Jaahas, kai mä jatkan tätä puudutavaa surffailua netissä...

Loistava parannus sivuihin! Nimittäin kun mä yritin lähettää tota mun äskestä tekstiä niin tuli joku errori. Olin ihan varma että kun painan back nappulaa niin teksti on hävinnyt taivaan tuuliin... mutta ei! Teksti oli tallella ja vastauskin toimi toisella yrittämällä. OHO!

heippa

Onnea Kauralle pikku2 johdosta! Latelle tsemppiä jatkoon, kannattaa varmasti harkita sitä TOASin asuntovaihtoehtoa, heillä on mukavia perheasuntojakin ja hinnatkin varmaan vähän huokeemmat kuin vapailla markkinoilla. St ja minä-83, ponnistakaahan sitten kunnolla ;-))

Meille ei oikestaan mitään uutta, tää viikko ollaan taas harjoiteltu kahdestaan oloa, mies meni loman jälkeen töihin. Täytyy sanoa, että neiti on ollut hiukan haasteellinen, kun ei olekaan koko ajan joku hyppyyttämässä... Oikeen ihmettelen, että missä on se "niin mahdottoman hyväntuulinen" lapsi, jota kilpaa kehuttiiin joka paikassa missä kesällä käytiin ;-)))) No, eiköhän se tästä taas kun päästään käyntiin.

Ruoka on maistunut meillä tällä kuumuudella todella heikosti. Tänään on mennyt yksi karjalanpiirakka. No, onneksi juo vettä ja maitoa hyvin. Olen nyt päätellyt, että syö kun on nälkä. Jossain sanottiin, että vanhemmat päättää mitä syödään ja lapsi päättää että paljonko. Hyvä ohje minusta. Meillä on se tyyli, että jos ruoka ei maistu, niin sitten ei maistu, mutta muuta ei sitten aleta tarjoilemaan, että käviskö tää tai tää. Siskoni lapset ovat aivan uskomattomia ruualla ronklaajia ja se on musta niin superärsyttävää, että en todellakaan halua omastani samanlaista. Kylässäkin heille ei kelpaa mikään ja kaikki on aina yök (ja ovat sen ikäisiä, että jotain käytöstapoja voisi jo vaatia).

En tiiä onko muiden lapset kovia kantelemaan tavaroita. Meillä tuntuu olevan oikeen harrastus numero yksi. Koko ajan kämppä on kuin hävityksen kauhistus kun neiti raahaa koko ajan jotain tavaraa johonkin suuntaan. Aina on potta olohuoneessa jne... Oikeen naurattaa välillä, siitä tulee varmaan joku roudari isona. Yks ilta etittiin kissojen ja koirien kanssa kaukosäädintä, joka löytyi lopulta koiran lelukopasta. Äiti sitten taas raahaa niitä paikoilleen... Siinähän nää päivät meneekin :-)

Me ollaan ulkoiltu paljon, mutta nyt on ollut kyllä vähän liian kuuma mun makuuni. Ollaan sit oltu ulkona aamupäivällä ja illalla, tää pahin kuumuus ollaan oltu sisällä. Päiväunia on nukuttu huimat 50 minuuttia, joten ilta tulee olemaan aika haaaaasteeellinen.

heipat ja hyvää kesän jatkoa!

Onnittelut Kauralle vaan hääpäivän ym.johdosta! Mukava,että pääsette juhlimaan kahestaan.
Me ei olla oltu miehen kans kahestaan missään pitkään aikaan.Tai viime viikolla mun siskon olles meillä, käytiin joku pankkireissu kahestaan, mut ei mitään sellasta "parisuhteenhoitoiltaa" olla aikoihin vietetty.
En tiiä miten se on vaan jääny.Daniel on ollu toisaalta niin paljo mun perään, että on ollu vaikee jättää hoitoon. Ja sit aika on vaan kulunu ja ei oo tullu mieleen järkätä tollasta kahenkeskistä iltaa.

Huomenna ois vauvan laskettu syntymäaika.Ei varmasti synny ajallaan, vaan yli menee...
Ellei sit päätä ens yönä alkaa syntymään. Mitään oireita ei ole tänään. Eilen ja toissapäivänä tuli joku kipeempi supistus ja oli menkkamaisia kipuja, nyt taas ihan rauhallista...
Toisaalta toivonki, että ei viel täl viikol syntys, ku ens viikolla miehen siskon ois mahollista tulla hoitamaan meille poikia ja täl viikolla ei.
Ni ois varmemmin hoitaja saatavilla. Kyllä noi nyt varmaan jollekki tutulle tälläki viikolla saa hoitoon,eihän se synnytys varmaan kauheen kauaa kestä.Toivottavasti.Danielin synnytys oli kyllä melko pitkä(19,5h),mut luulis,että seuraava ois nopeempi.

Pojat päikkäreillä ja omaa aikaa taas vietän täs koneella.
Aamulla sato rankasti,nyt on taas mukava keli.

huomenia! poju nukkuu vielä, ihme, varmaan eka kerta kun näin pitkään nukkuukin, kello jo yli 8.30. Yleensä pompataan ylös jo seiskalta. No, äiti surffaa netissä ja puuro odottaa nukkujaa :)

Eipä ihmeempiä, mä kävin tohon vanhaan ketjuun ihan spedenä kirjottaa kuulumisia, ku en huomannu tätä uutta :) mut meil ei mittä ihmeempiä, uimassa on käyty joka ilta ja nautitaan (tai sit ei...) helteistä.

Ruokajutuista mun piti kysellä, että mites teillä syödään, itse vai syötättekö? Meillä ei oikeen vielä kiinnosta lusikka, pari kertaa on eksyny lusikka vasta suuhun. Meillä on hienosti saatu kala ruokavalioon mukaan, tai siis vain valkoinen kala, lohi pitää vielä kokeilla myöhemmin. Ahventa ja kuhaa poika on syöny ja mitään ei oo tullu. Nyt vielä ennen 1,5vuotta ja uutta maitoaltistusta pitäs toi lohi koittaa. Ootteko muuten antanu tuoreita mansikoita jo?

Lämmintä päivää, ja ilmotelkaa heti kun vauveleita on syntynyt!

Meillä Daniel syö ite.Ei anna enää yhtään syöttää.Se alko syömään jo 10 kk ikäsenä,ni nyt on kauan syöny melko siististi ite.Esikoinen oppi paljo myöhemmin syömään ite...Mansikoita oon antanu jonkin.Se on joillekki allergisoiva marja,mut ei Danielille siitä mitään ihmeitä oo tullu.

Tänään laskettuaika ja onneks vauva ei oo syntyny, ku eilinen ja viime yö oli niin rankka!
Esikoiselle tuli eilenillalla kuumekouristus.
En tajunnu, et sil on niin korkee kuume, ku meiän mittari mittas väärin(näytti 36,8) ja yks kaks ku poika makas sohvalla, sen leuat alko loksumaan, suusta tuli vaahtoa ja se oli ihan sininen ja tärisi.
Soitin ambulanssin ja miehet mittas lämmön, 39,7. Eli kuumekouristus sillä oli. Se meni itekseen onneks ohi ja annoin vielä nestemäistä särkylääkettä.Mut kyllä mä säikähin.
Sit sil on ollu monta päivää vatsa löysällä ja nyt ei enää mikään pysy sisällä.Tulee heti ripulina ulos ja pari kertaa oksentanu.Mies lähtee kohta viemään sitä lääkäriin.
Mä sit valvoin yöllä,ettei kuume nouse taas korkeelle ja tule uutta kouristusta.Alkuyöstä kuumetta oli vielä 39,mut sit laski ja nyt on vaan jotain 37...
Ilmottelen kyl ku vauva on syntyny.Jospa se ens viikolla...

Katalle syömisjuttuja
Meillä syödään välillä ite, mutta usein kyllä syötän toisella lusikalla siinä sivussa. Ja riippuu vähän ruuan koostumuksestakin kuinka hyvin se sinne suuhun sattuu menemään. Pitäis kai antaa vaan enemmän syödä ite niin taito kehittyis. Puurot syötän aina kun illalla vasyneenä lusikka ei kyllä pysy pojalla kädessä.

Mä oon antanut tuoreita mansikoita ja ne on suurta herkkua. Mansikat on kai tosi helposti allergisoivia, mutta oon antanut kun ei meillä muutenkaan oo mitään allergiaoireita ollut.

Kaura oliko teillä kiva ilta? Meillä oli kans viime viikolla hääpäivä, poju oli mummolassa yökylässä ja nautistiskeltiin miehen kanssa kotona kahdestaan olosta. Oli ihan kivaa veikkei missään käytykään ja ihanaa oli myös nukkua aamulla kahdeksaan! :)
Me lähdetään nyt ulkoilemaan!
Kivaa päivän jatkoa kaikille ja vauva-uutisia odotellaan!!!

Heippa

Meillä oli mukava ilta (tosin oltiin kotona jo 21.30). Oltiin syömässä brasialaisessa Bossa-ravintolassa. Ruoka oli aivan taivaallisen hyvää. Sinne haluun uudestaankin. Tuli hyvin mieleen 2 vuoden takainen reissumme ja -nyyh- kaipuu päästä uudestaan. Leffakin (Pirates of Caribia 2) oli sopivasti huumorilla höystetty kevyt pläjäys.

Max ei suostu syömään tuoreita mansikoita. Pakastetut ok ja soseutetut tuoreet menee jotenkin. en ymmärrä. Silti käy syömässä punasia viinimarjoja suoraan pensaasta, osin raakoinakin. Itse syöminen sujuu mielialan mukaan. Yleensä lounas ja päivällinen menee osin auttamalla, mut puurot ei millään. Kai aamulla on niin kova nälkä ettei malta ja illalla ei jaksa. Muuten sujuis hyvin, mut lusikkaan ei meinaa saada ite ruokaa. Imeskelee vain sit tyhjää lusikkaa :(

Mun on pakko mennä taas nukkuu. Tää pahoinvointi ei anna yhtään rauhaa. onneksi eilen sain syötyä rauhassa.

Kaura, tuuppa kertomaan "parisuhdeillasta" ja st, mä täällä jännään sun puolesta!

Syömisestä, meillä ei syödä vielä ite oikeestaan ollenkaan. Välillä ollaan yritetty ja osittain se onnistuukin kunnes pojalla menee hermot ja lusikka / lusikat ruokineen on aina kumossa lattialla ja sotku on kamala. Ja iltapuuron mä kans syötän kun en jaksa enää illalla sitä sottaamista. Varsinkin jos iltapesut on jo tehty. Pitäisi varmaan vaan jaksaa yrittää ahkerammin... no, parin viikon päästä poika menee sinne tarhaankin niin siellähän se väkisinkin oppii. Ja siellä on muita keneltä ottaa mallia.

Mikä siinä on että heti kun ottaa vaipan pois niin tulee pisut lattialle?!? Eilen kun syötiin iltapuuroa niin yht äkkiä Jesper oksensi kaiken päällensä, taisi syödä liikaa tai sitten helteet tekee tepposiaan. No, mitäs siinä kun siivoomaan mattoa, lattiaa, pöytää, syöttötuolia ja lopuksi poika pesulle. Ja heti perään noi pisut ja sitten se vielä kaatu siihen lätäkköön. Hohhoijaa... sitä oltiin oksennuksessa ja pissassa koko porukka =)

Tänään poika meni sitten mökille mun vanhemmille hoitoon, mä menen huomenna perässä ja ollaan siellä sitten koko viikonloppu. Ihan kivaa vaihtelua ja mun äidistä on aina suunnaton apu. Aamulla se tulee noukkiin pojan meidän välistä ja sanoo vaan että käännä sä kylkeä, me mennään puurolle. Se on juhlaa kun saa nukkua yheksään asti, enempään mulla ei riitä enää uni =)

Ja tänään on meidän parisuhdeilta! Me mennään syömään, leffaan ja katteleen Tammerfestejä. Ihanaa! Ja ens viikolla olen sitten jo lomalla... kylläpä taas aurinko paistaa välillä tähänkin kekoon =)

Aurinkoista torstaita... ja vauvakuulumisia odotellaan!!! *vinkvink*

Niin ja mansikoista piti vielä sanoa että mä en ole uskaltanut Jesperille antaa vielä tuoreita mansikoita. Sillä kun on sitä ihottumaa jaloissa ja se ei parane sitten millään =(. Eli meillä mennään toistaseks pakastetuilla mansikoilla, ehkä sitten ensi kesänä voisin jo kokeilla.

Kiitos minna! Mies se sieltä jo soittelikin että mitä haluan yö-palaksi (siis kun tullaan kotiin niin silloin) ja mitä aamupalaksi. Mulla on kyllä hyvä "palvelu"... =) Ja kohta täältä töistä kotiin...

heippa!
täälä oli eilenihan hirvee ukkoskuuro...aivan lasit tärisi...vähän kyllä säikähdin sitä kovaa jylinää!

me ollaan reissattu niin en oo päässy täälä käymään!
mulle soiteltiin eilen töistä että jos haluisin ruveta tekee kunnolla töitä...eli pitäis päättää raaskinko laittaa Nennan hoitoon! kyllähän sitä rahaa tarvis ja ennemmin tai myöhemmin sitä pitäis ajatella kunnolla paluuta työelämään!

st:meillä oli nenna 2vko korkees kuumees ja ripulis...sil oli kurkunpääntulehdus ja kerran tuli kuumekouristus ja sit vielä lievä pissatulehdus...voihan se olla että teidän mittari oli näyttänyt oikein koska kouristus tulee siitä kun kuume nousee nopeesti korkeeks!
mekin käytiin lääkäris mut ei saatu oikein mitään selvyyttä siihen et ku oli niin kauan korkee kuume! nyt pitäis saada otettua uus pissanäyte ku kuuri on loppu!

eipäs mulla muuta tällä kerralla!

Fannylle: oliko teillä toi Nennan ripuli 2 vkoo sitten vai kestikö sitä kahen viikon ajan?
Meillä on vielä jatkunu ripulointi,mut kuumetta oli vain kahtena päivänä.
Nyt on lisäks esikoisella luultavasti korvatulehus,viiän tänään lääkäriin.
Viime yön huusi ja luulen,että korvia särki.
Mul oli itel aamulla pahoinvointia,maha löysällä ja selkää särki.Luulen,että johtu liian lyhyistä yöunista.
Onneks tää vauva ei oo viel syntyny.Nyt rv 40+1.Sais vähän nukuttua univelkoja,ni jaksas ponnistaa.:)

Voi st, mä en ole sulle kyllä yhtään kade. Iso maha kannettavana ja lapset sairaana =( Voimia!!!

Meillä oli eilen miehen kanssa kivaa. Käytiin kattomassa DaVinci -koodi, loistava leffa, sit käytiin syömässä ja muuten vaan nautitiin Tammerfestien ihmisvilinästä. Sit kotona vielä pientä iltapalaa... Nukkuun mentiin klo 01:30 ja heräsin 08:30.... ja töissä olin 11:00 =) Kaiken kaikkiaan ihana päivä.

Tää lähtee täältä töistä nyt loman viettoon, vierailen siis meidän ketjussa nyt vähän harvemmin. Tosin vauvauutisia käy kyttäämässä kyllä.... =)

Aurinkoista heinäkuun loppua kaikille!!

Heipparallaa!

Selasin äkkiä teijän kuulumiset,mutta tarkastelen niitä sitten paremmalla ajalla.
Miehen kesäloma lähenee loppuaan,maanantaina alkaa arki =(
Äkkiä se sitten taas menikin.

Tytöllä oli viime viikolla pieni nuha ja silmä rähmi ja siihen sitten haettiin resepti,kun ei menny ohi 4pvän aikana ja nyt silmä on ok.
Muuten ollaan oltu kaikki terveitä.

Mutta kiirettä pukkaa...
St:lle jaksamista ja tietty muillekkin!!!!

Ai niin,oltiin neuvolassa (1v 3kk) saatiin rokote ja pituus oli 78cm ja paino 9300g.
Jee,päästiin vihdoin 9kg puolelle =)
Vaikka ruoka ei aina maistu niin kyllä onneks kasvaa!!!

St: koita jaksaa! mulla kaikki on vielä edessäpäin.... tosin tiukkaa tekee nytkin tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa. luultavasti loppua kohden mun olo taas paranee (toivoo).

Käytiin töissä shoppailemassa viimesiä alennuksia. Ostin Maxille adidaksen mustat lenkkarit. oli pakko, kun olivat -70%. Olis ollu mukava kertoo vauvauutisia, mut ei vielä. saavat hepulin, kun en tuukkaan vielä takaisin (nykynen pomo on "hiukan" epäsiistimpi kuin mä). paperit on kuulema aina hukassa yms. mä taas olin ainut, joka aina ties missä mikin lappu on. no, arvostaavathan mua enemmän ;)

Vivi: hyvää lomaa. Nauti!

Viikonloppuja!

Yhteistyössä