huhhuh mitä hintoja kirppiksellä....

• Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti
hui
Siis ymmärrän kyllä että rahaa halutaan mutta pitäis miettiä vähän mitä myy!! Lasten paitoja, nukkasia, kulahtaneita, tahraisia 4?/kpl, Reiman lenkkarit jotka täysin päästä kuluneet 10?(ilmeisesti reima-sana maksaa), joku lotta&lassi merkkinen mekko 14?(vaikkakin hyväkuntoinen niin ostaako joku tuolla hintaa kun kaupasta saa halvemmalla), vauvan hello kitty-tumput 5?...

Luoja!!

Meneekö nää muka kaupaksi? Itellä oli pöytä vuodenvaihteessa ja myin siis hyväkuntoista tavaraa mutta tiesin että turha edes pyytää maltaita, käytetty on käytetty aina. Hyvin sain myytyä kun hinnat oli ok.

Gluteus maximus
onneksi ei ole pakko ostaa. Itse ostan vain hyväkuntoista ja edullista tavaraa. Tosin olen kyllä ostanut täysin ehjän reimatecin toppahaalarin 15 eurolla, mutta se taitaa olla kallein kirppis ostokseni. Itse myyn muutaman kerran käytettyjä lastenvaatteita muutamalla eurolla. Yleensä haalarit 8 euroa (merkistä välittämättä ja täysin ehjiä )

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
onneksi ei ole pakko ostaa. Itse ostan vain hyväkuntoista ja edullista tavaraa. Tosin olen kyllä ostanut täysin ehjän reimatecin toppahaalarin 15 eurolla, mutta se taitaa olla kallein kirppis ostokseni. Itse myyn muutaman kerran käytettyjä lastenvaatteita muutamalla eurolla. Yleensä haalarit 8 euroa (merkistä välittämättä ja täysin ehjiä )
juu, tällaset ymmärrän täysin. mutta eräässäkin pöydässä oli käytetty reiman hattu 22?. Sillä hinnalla kun en ostais välttis kirppikseltä edes haalaria...

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
juu, tällaset ymmärrän täysin. mutta eräässäkin pöydässä oli käytetty reiman hattu 22?. Sillä hinnalla kun en ostais välttis kirppikseltä edes haalaria...
Alennusmyynnistä tuon hatun saa uutena 15 eurolla :)

Mä en vaan kuolemaksenikaan ymmärrä miksi ihmiset on tehnyt kirppiksestä tulonlähteen itselleen. Menee oikeasti maku käydä niissä kun tuntuu että kaikesta, vanhasta, käytetystä pyydetään kauheita summia.
Ja huuto.netti on oma lukunsa. Ihmiset käy Reiman varastotyhjennysmyynneissä ja pistää tuotteen myyntiin, ilmoituksessa vaan että uusi, laput kiinni, jäi pieneksi. Ja ostajia kärppinä paikalla. Ja myyjä hykertelee tyytyväisenä...

No, meitä on niin moneen. Mulle kirppis tarkoittaa sitä että anna tavaran kiertää, säästä luontoa, ja jonkun vanha on jonkun vanha vaikka siinä olisi laputkin kiinni. Ei väliä, menee halvalla, n. 0,50-2 ? hintoja.

huomasin
itekin samaa ku ap..siis eilen..vein kamaa sinne ja tuntu että mulla oli sikahalvat hinnat...Esim. takit on 4 e kpl, joissa nättei applikointeja ja ihan ehjät ja teddyt sisällä...farkut 1-2 e...tosin multa napattiin jo tavaraa ennenku kerkesin pöytään ees laittaa:)

vieras
Mua ärsyttää se että, kun itse koittaa päästä tavaroista eroon ja laittaa halvan hinnan. Toivoo, että niitä tavaroita saisivat ostaa ne, jotka haluavat lapsilleen edullisesti tavaraa.
Viimeksikin kun oli tavaroita kirppiksellä, niin heti oli minun myymiäni tavaroita huutonetissä myynnissä. Joku teki heti edulllisista löydöistä itselleen tiliä.

jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ärsyttää se että, kun itse koittaa päästä tavaroista eroon ja laittaa halvan hinnan. Toivoo, että niitä tavaroita saisivat ostaa ne, jotka haluavat lapsilleen edullisesti tavaraa.
Viimeksikin kun oli tavaroita kirppiksellä, niin heti oli minun myymiäni tavaroita huutonetissä myynnissä. Joku teki heti edulllisista löydöistä itselleen tiliä.
juu tämä kans ärsyttää!!

vieras
nii, en tiiä. kauhistuin vaan. saattaahan se olla että joku ostaakin. harmittaa vaan kun vesittyy tuo kirpparin idea.
Ostajilla ja myyjillä näyttä olevan aika erilainen käsitys siitä, minkälaisia hintojen pitäisi olla. Ainakin siitä päätellen, että täällä lähes joka päivä joku aloittaa ketjun samasta aiheesta. Eihän siinäkään ole mitään järkeä, että jotkut MAKSAVAT kirppäaripöydästä ja jaksavat lajitella, hinnoitella, pestä ja siistiä tavarat kirpparia varten, jotta joku hyväkäs saisi hyviä tavaroita tai vaatteita lähes ilmaiseksi. Kyllä ostajan ahneudellakin pitää olla joku raja. Ja itsehän saa päättää, mitä ostaa ja maksaa.

e
Käytiin ettimässä sohvaa pari kk sitten kirpparilta ja voi herranjumala niitä hintoja! Suunnilleen kaikki sohvat 300-1000? :eek: Mikä ihmeen kirppari se sellanen on kun uusiakin saa samalla hinnalla, uus me sitten kyllä ostettiinkin.:D

Mutta toisaalta, ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se, joka maksaa. Mut taitaa aika kannattamatonta olla pöydän pitäminen tollasilla hinnoilla.

vieras
Pääsithän tavaroistasi eroon, mikä oli toiveesikin. Mene kirpparipöytäsi viereen vartionn ja pyyydä jokaiselta ostajalta selvitys, mihin tavarat käytetään. Taitaa jäädä tavarat myymättä. Kauppa on se joka kannattaa ati sitten joillekin ei.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Mä en vaan kuolemaksenikaan ymmärrä miksi ihmiset on tehnyt kirppiksestä tulonlähteen itselleen. Menee oikeasti maku käydä niissä kun tuntuu että kaikesta, vanhasta, käytetystä pyydetään kauheita summia.
Ja huuto.netti on oma lukunsa. Ihmiset käy Reiman varastotyhjennysmyynneissä ja pistää tuotteen myyntiin, ilmoituksessa vaan että uusi, laput kiinni, jäi pieneksi. Ja ostajia kärppinä paikalla. Ja myyjä hykertelee tyytyväisenä...

No, meitä on niin moneen. Mulle kirppis tarkoittaa sitä että anna tavaran kiertää, säästä luontoa, ja jonkun vanha on jonkun vanha vaikka siinä olisi laputkin kiinni. Ei väliä, menee halvalla, n. 0,50-2 ? hintoja.
Näyttää jotkut tekevät toisten maksamista tavaroista ja vatteista toisen sossun itselleen. Missä on säädetty kirppiksen tarkoitus ja myyjien velvollisuus tukea taloudellisesti niitä, jotka kytäävät arvotavaraa ilmaiseksi.???

Tietysti kannattaa myydä niin kalliilla kuin vaan saa menemään. Kyllä kai jokaisella rahalle on käyttöä. Sitä paitsi täällä usein neuvotaan rahavaikeuksissa olevia myymään tavaraa kirppiksellä, että saisi ruokaa perheelle. Ei kai silloin kannata myydä tavaroita muutamalla sentillä, kun pöytävuokratkin on nykyään niin kamalan kalliita.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
sehän on hullu, joka maksaa. ei se joka pyytää.
Välillä sekin tuntuu hulluudelta että maksetaan pöytävuokraa ja koitetaan kaupata tavaraa aivan ylihintaan. Kukaan ei osta ja vuokra juoksee....Itsekin eilen kiertelin kirppareita ja auta armias niitä hintoja suhteessa vaatteiden kuntoon.

nii, en tiiä. kauhistuin vaan. saattaahan se olla että joku ostaakin. harmittaa vaan kun vesittyy tuo kirpparin idea.
Ostajilla ja myyjillä näyttä olevan aika erilainen käsitys siitä, minkälaisia hintojen pitäisi olla. Ainakin siitä päätellen, että täällä lähes joka päivä joku aloittaa ketjun samasta aiheesta. Eihän siinäkään ole mitään järkeä, että jotkut MAKSAVAT kirppäaripöydästä ja jaksavat lajitella, hinnoitella, pestä ja siistiä tavarat kirpparia varten, jotta joku hyväkäs saisi hyviä tavaroita tai vaatteita lähes ilmaiseksi. Kyllä ostajan ahneudellakin pitää olla joku raja. Ja itsehän saa päättää, mitä ostaa ja maksaa.
Esimerkki: haalari maksaa kaupssa uutena 39,90. Samanlainen kirpparilla, kulunu ja varmasti tuotu suoraan päältä kirpparille. Hintaa 40e...mikä mättää? Juuri tällaseen hinnotteluun törmää että ei tajuta ajatella käytetyn olevan käytetty ja edes pestä. Ei se tietty nimi rinnuksessa tarkota ryöstöhintaa.

Yhteistyössä