Huh mitä lapsia mulla hoidossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eivät vissiin ole saaneet ikinä ruokaa. Haluaa kaiken mitä näkee.
Esim olin viemässä koiralle vanhan makkaran palan niin yksi lapsista ois väkisin halunnu syyä sen. Eikä millään voinu tajuta ettei sitä voinu enää syyä.

Pöytään katoin leipää niin nämä hyppii sivupöydällä kaivamaan pussista eri leipää. Kontataan pitkin pöytiä kun halutaan jotain esim voita leivän päälle.
Ja kaikista viheliäisintä oli että mässytetään isoon ääneen. Tuo jo tarttunu vähän meidänkin lapsille vaikka en siedä yhtään. Nyt uhkasinki omia ja vieraita et pääsevät ulos koiran kaveriksi syömään jos vielä mässytetään.

Saivat myös keksiä kun olivat syöneet. Yksi vieraista otti viimeisen ja isoveli hyökkäs kimppuun suorilta ja väkisin vei pienemmältä keksin.

Ovat kaverin lapsia ja kaveri on tosi mukava ja ollaan aika paljon tekemisissä. Noiden lasten käytös vaan tuntuu menevän koko ajan huonompaan suuntaan.
Taidan saada itelleni vaan aika kivan maineen lasten keskuudessa kun pidän tiukkaa kuria vieraillekin.

Ja aina sitä yhden päivän kestää kun sitte voi viedä omat lapset vuorostaan kaverille kun on tarvetta.

mä olin ennen sellainen lapsi että kylässä kaikki maistui vaan yksinkertaisesti niin hyvälle, ja kaikki ruoat oli herkkua.
vaikka kotona sainkin ihan riittämiin ruokaa ja herkkuja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olin ennen sellainen lapsi että kylässä kaikki maistui vaan yksinkertaisesti niin hyvälle, ja kaikki ruoat oli herkkua.

Juu kyllä nuokin saa kotona ruokaa että ei siitä ole kiinni. SYövät säännöllisemmin mitä omat lapseni.

Jatkoa vielä. 6v meni vessaan niin 4v menee perässä ja jättää oven auki. Sain tuon 4v:n pois vessasta niin tää 6v alkaa huutaan mun pojalle et tuu tänne.

Höh! Menkää ulos ni saa muksut energiansa purettua. Hyvähän se vaan on, että ruoka maistuu, meidän omatkin lapset syö välillä kuin hevoset vaikka säännöllisesti ruokaillaankin, kasvava lapsi vaan tarvii paljon energiaa.

vieraat lapset kokeilee sua ja teidän perheen rajoja. eli pidä tiukasti kiinni säännöistä ja sano, että teillä noudatetaan näitä. toimii ja seuraava kerta onkin jo helpompi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
sellasia ne lapset on

Ei kyllä meidän lapset ole. Vaikka kotona meneekin välillä "pitkin seiniä" osaavat kyllä kylässä käyttäytyä olin sitte itse paikalla tai en.

No, sitä just tarkotin.. eli lapsia kun on niin erilaisia, jotkut tollasia, toiset tälläsiä.. "sellasia ne lapset on". ERILAISUUTTA!
Kyllä aika monikin vessassa huutaa kaveria, lapset on niin touhukkaita. Ei aina pidä "käyttäytyä".

Minun toinen lapseni on juuri tuollainen! Hän on muutenkin kova syömään, mutta kylässä kaikki on ihanaa, vaikka koiranmakkara. Hän voisi hyvinkin käyttäytyä juuri noin.

Höh! Menkää ulos ni saa muksut energiansa purettua. Hyvähän se vaan on, että ruoka maistuu, meidän omatkin lapset syö välillä kuin hevoset vaikka säännöllisesti ruokaillaankin, kasvava lapsi vaan tarvii paljon energiaa.

Hetken kävivät ulkona. Nyt sataa tosi märkää räntää. Että ei viihdy kukaan tuolla. Kyllä ne meilläkin syö väliin ihan uskomattomia määriä. Mutta se että ei yhtään jakseta oottaa mitään. Jos on n kymmenen lasta pöydässä ei voi kaikki saada yhtäaikaa.
Samanlain nuo meidänkin lapset osaa riehua ym. Mutta jotku perustavat on siellä pohjalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi Skandaali:
Kaikkia lapsia ei vaan ole opetettu käyttäytymään :/

Sepä. Ja mua oikeasti harmittaa tuon kaverin puolesta. On välillä tosi tiukilla noiden lastensa kanssa. Mutta eipä tuota voi toisen kasvatukseen puuttua. Ollaan kyllä jotain välillä puhuttu mutta siihen sit jääny. Ja kaveri on tosi mukava ja ottaa toiset huomioon ym. Kait sitte antaa lapsillekin liikaa periksi.
Ja sen huomaa että kun omat lapset uskoo kun sanon jotain nuo kaverin lapset inttää ja inttää et kait saavat sillä sit kotona periksi.

Silti voi käyttäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:

Silti voi käyttäytyä.

Samaa mieltä. En minä vahdi pöydässä kuinka paljon kukakin syö. ja hyvähän se on syödä maha täyteen kylässäkin. Varsinkin jos koko päivän on hoidossa niinkuin nuo tänään.
Mutta se että käydään ite kaivamassa pöydältä pussista/kaapista ruokaa tai roikutaan mun perässä et saanko tätä tai tuota. Tai onko teillä sitä tai tätä niin mun hermot ei riitä.

Ei ole ihan normaalia lasten käyttäytymistä, eikä ihme, että harmittaa. Miten tuo kaverisi suhtautuu yhdessä ollessanne siihen, että itse kasvatat lapsiasi? Eikö yhtään osaa ottaa vinkkejä vastaan, että olisi johdonmukaisempi ja vähän tiukempi kieltämään hölmöilyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja hölmöä:
Ei ole ihan normaalia lasten käyttäytymistä, eikä ihme, että harmittaa. Miten tuo kaverisi suhtautuu yhdessä ollessanne siihen, että itse kasvatat lapsiasi? Eikö yhtään osaa ottaa vinkkejä vastaan, että olisi johdonmukaisempi ja vähän tiukempi kieltämään hölmöilyjä.

Periaatteessa kyllä komentaa lapsia. Ja ei aina anna periksikkään. Mutta lapset jaksaa vinkua ihan uskomattoman kauan jos eivät saa jotain haluamaansa. Myönnän että ite en kuuntelis sitä niin pitkään.
Ei tuota itekkään niin täydellinen ole että hankala se on toiselle mennä sanomaan mitä ja miten tehdä.
Mutta esim kaveri sanoo ettei heillä voi olla kaapissa mitään karkkia/keksiä/jäätelöä kun lapset vinkuu niin kauan että ne on syöty vaikka sitte sen kolme päivää. Meillä taas ostin pääsiäisenä suklaamunia pikkuhiljaa jo muutama viikko etukäteen ja laitoin ne lasikuppiin sivupöydälle. Jopa 2v tajus muutaman kiellon jälkeen ettei niitä syödä ennenkuin luvataan eikä niistä mitään riesaa tullut.

Yhteistyössä