Huh, Miks meidän 8kk Ei voi nukkua kuin muut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aina ollu huono nukkumaan, Nyt menneet päikyt ihan mahdottomiks... Aamulla herää 6-6.30. ekat unet n. 9 aikoihin ja n. 1/2h. Tokat unet siinä 12-13 aikaan ja nukkuu taas 1/2 h ja herää itkeen! Joskus ehkä jatkaa unia viel toisen pulotuntuia jos lykkää tuttia ja jää ite huoneeseen makaan.... Sit nukkuu vielä yhdet tirsat 16-17 välillä. Miks hää ei voi nukkuu noita keskipvä. unianas kunnolla, perhana:( Sitten on ihan väsy kun ei nuku kerralla tarpeeks...

Tää on niin mun suusta! Just otin ipanan ulkoa nukkumasta, nukkui vajaa tunnin ja nyt sitten huutaa väsymystä sylissä! Meillä tosin epäillään maito allergiaa.. Voisko teidän pikkuisella olla jotain hätänä/vikana? Meillä lapsi nukkuu yöt aika hyvin ja pitkät unet, mutta päivällä on kamalaa..

Se ei osaa nukahtaa itse takaisin siitä kevyemmän unen vaiheesta, vaikka on yhä väsynyt, ja siksi herää huutaen. En tiedä mikä auttaa, meillä samanlainen. Nukutan rattaissa ja liinassa, niin että herkässä vaiheessa liike on tuntuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsivaan:
Tää on niin mun suusta! Just otin ipanan ulkoa nukkumasta, nukkui vajaa tunnin ja nyt sitten huutaa väsymystä sylissä! Meillä tosin epäillään maito allergiaa.. Voisko teidän pikkuisella olla jotain hätänä/vikana? Meillä lapsi nukkuu yöt aika hyvin ja pitkät unet, mutta päivällä on kamalaa..

No on sillä maitoallergia ja refluksi, mutta niihin on maidot ja lääkkeet.....
Yöunetkin on meillä 10h. ja ne nukkuu suht hyvin, muutaman kerran tuttia....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se ei osaa nukahtaa itse takaisin siitä kevyemmän unen vaiheesta, vaikka on yhä väsynyt, ja siksi herää huutaen. En tiedä mikä auttaa, meillä samanlainen. Nukutan rattaissa ja liinassa, niin että herkässä vaiheessa liike on tuntuvaa.

Voi kunpa vois lähteekin pitkälle vaunulenkille kuin esikoisen aikaan:( Mutta ei voi kun on tuo 4v. keskimmäinen kotona. Esioinen nukku aina 3 h vaunuissa ja se oli mahtavaa:)

Miksi ei voisi mennä 10 päikkäreille? meillä nukutaan 9.30 noin 1,5h-2h ja taas 15 saman verran. Aikaisemmin nukkui samanlaisia pätkiä kun teillä. Seurasin että koska on oikeanlainen väsymys, ei liian aikaisin eikä liian väsynyt. JOs oli liian virkeä unille mennessä tai liian väsynyt niin nukkuin vaan 1/2 h -1 h ja heräsi itkien... Ja vaunuissa kun nukkuu voi heiluttaa niitä niin kauan kun nukahtaa uudelleen, tässä voi mennä aikaa tai sitten ei nukahda. Meillä myös on n. 8 kk ikäinen vauva. en tiiä oliko apua. Mutta mulla meni 4 ekaa kk samanlaisissa unilla ja sitten tajusin mistä meillä johtui yritin väärään aikaan laittaa nukkumaan ja päikkäri ajat on pariin kertaan vaihtuneetkin jo.

Meillä herää klo 7, ekat unet (n. 1,5h) klo 10, sitten tokat (n. 1h) klo 14. Tai pituudet toisinpäin.

Nukkumaan klo 19.30.

Jos herää itkuunsa ei ole yleensä nukkunut tarpeeksi, muuten herää iloisena juttelemaan sekä päiväunilta että yöunilta. Nyt 8kk.

Mut eipä mulla oo mitään kikkakolmosta...

Yhteistyössä