HUH HUH mitä touhua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama...

Vieras
Mun siskolla ja hänen miehellä on ollut lapsen saamisessa ongelmia ja vihdoin ja viimein hän sitten tulikin raskaaksi nyt hän on rv 22 (hoidoilla) ja hänen paras ystävä odotti taannoin ensimmäistä lastaan, ja tämä tiesi siskoni tilanteesta. Siskoni oli aina kertonut hänelle ihan kaiken niin iloiset kuin surulliset asiat. Tämä siskoni kaveri ei sitten kertonut minun siskolle tulevasta perheenjäsenestä heti sillä hän ei halunnut satuttaa.. olikohan hän rv 19 kun "uskalsi" kertoa! Useat tiesi asiasta ennenkuin paras ystävä! Tämän siskoni kuuli heidän yhteiseltä tutulta.. Miten voi olla noin ilkeitä "parhaita" ystäviä.. ei käsitä!!

Jos ei vaan halunnut "loukata"/ saada pahaa mieltä siskollesi ja sitten vaan tuntui ettei tullut oikeaa aikaa kertoa ja viikot meni eteenpäin? Vaikea sanoa kun en ole tuossa tilanteessa itse ollut mutta antaisin olla. Ollutta ja mennyttä =)

Lapsettomiakin on niin moneen junaan. Osa ei kestä kuulla ystävien ja tuttujen raskausuutisia edes, ja raskaudesta/lapsesta ei ainakaan saa puhua. Meillä takana yli 6v yritystä miehen kanssa, siinä ajassa syntyi lähipiiriin todella monta lasta. Suhtauduin hyvin avoimesti, kerroin, että olen hyvin iloinen heidän puolestaan, lapsettomuus ei meitä ole katkeroittanut, ja mielellään kuuntelen raskaus-ja vauvajuttuja ja tulen ammaksi jne. Näinpä meille tulikin neljä uutta kummilasta muutaman vuoden sisään, ja saimme olla osallisena ihanien pienten ihmisten elämässä. Tulin alkuvuodesta raskaaksi hoidoista, ja se valtava määrä vilpitöntä iloa, jonka lähipiiri osoitti meidän onnea kohtaan, liikutti. Jos olisin vajonnut katkeruuteen ja syyllistänyt ystäviäni ja siskoani lasten saamisesta, tuskin välit olis pysyneet niin mutkattomina. Ymmärrän kyllä, että lapsettomuus satuttaa, ja jokainen kokee sen omalla tavallaan, mutta ei sitä taakkaa voi loputtomasti toistenkaan niskaan työntää.

En ihmettele, että ap:n tapauksessa sisko loukkaantui, olisi ollut ystävältä reilumpaa kertoa, ja olla avoin, kuin salailla asiaa.

Yhteistyössä