Huh hellettä!! :)

Miten puette vauvojanne tällaisillä helteillä, kun lähdette ulos?
Meillä poitsu 3kk nukkuu nyt vaunuissa shortseissa ja pitkähihaisessa bodyssa, ilman lakkia kun oli pää ihan märkänä... Mahtaako tuo pitkähihainenkin olla liikaa? Uskaltaisiko pistää esim hihattoman bodyn ulos? Kun varjossa kuitenkin oleillaan...
Mites, annatteko vettä?

Oon pitäny koko ajan sellasen säännön eet vauvalle ei pueta sen enmpää kuin aikuinenkaan tarvitsee kun järkevästi pukeutuu.. Tälläsillä helteillä pelkkä hihatonbody tai sellanen helleasu.. Pienen hellehatun oon pitäny auringossa ja varjossa en ollenkaan.. Tosin kun lämmintä on näikn paljon on ainakin meillä viileempää nukuttaa sisällä..

Kyllä vauvan pää kannattaa suojata eli hellehattu päähän. Ihan lyhythihainen body riittää vaunuissa, aurinkoa tulee välttää, sellainen auroinkosuoja vaunuihin on hyvä. Meillä esikoisella oli sellainen ja hän oli 3-4kk eka kesänään ja se oli oikea intiaanikesä, nyt ei sellaisesta voi puhuakaan. Vettä voi kuumalla antaa.

no mulla ei oo enää niinkään vauva,mutta 9kk poika ja ollaan ulkona pidetty t-paita tai hihaton ja shortsit jalassa,ja hattu auringossa..vettä annetaan,meillä juodaan korviketta ja mulle on neuvottu niin että äidin oma maito vie janon,mutta korvike ei..ja kyllä meidän poika juo ihan kunnolla sitä vettä..ja eihän se vesi pahaksi ole..
sisällä ollaan nakuna tai vaippasillaan..joskus t-paita..

Näin minäkin järjellä ( :attn: :D ) olen ajatellut, että vaunuissa riittää lyhythihainen body+shortsit tms., mutta silti puen aina ohuen kypärämyssyn, pitkähihaisen bodyn+shortsit ja sukat.. Kun ne pienet makkarareidet tuntuvat heti vilpoisilta, kun on pelkät shortsit jalassa niin en jotenkaan uskalla sitten paidasta tinkiä :/ Vai onko tyty (2,5kk) tullut vain äitiinsä, että on sen verran huono pintaverenkierto, että iho tuntuu aina kylmältä?

MUOKS. Niin ja vettä ei meilläkään anneta, kun täysimetyksellä ollaan!

MUOKS 2. Minäkin olen siis käsittänyt, että rintamaidon ns. etumaito on sitä joka on janoon tarkoitettu ("ohkasta", valkuaisainepitoista maitoa) ja ns. takamaidosta vauva saa rasvaa, joka pitää kylläisyyden tunteen. On ikäänkuin 2 in 1 samasta tarjoilusta ;)

Kiitoksia vastauksista!
Eilen siis oli varjossa +24 ja oltiin pojan kanssa mökillä, hän istui sitterissä varjossa ja päällään oli shortsit ja hihaton body + lakki. Mummut siinä sitten kokoajan kauhistelemaan, että "ettei nyt vaan tule pojalle kylmä?!, täytyiskö viedä välillä aurinkoon?"
Mutta kuumalta tuntui pojun niska...
Mitä muuten teette vauvoinenne ulkona? Vai pysyttelettekö mielummin sisällä?

Meidän 7kk tyttö käy ulkona viltillä tai hiekkalaatikolla leikkimässä. Päällä sillä on helleasu, lyhyet hihat ja lahkeet, päässä hattu joka suojaa kasvoja auringolta. Mä myös rasvaan lapsen aurinkovoiteella joka on tarkoitettu alle 1v lapsille. varjossa oleskellaa enimmäkseen mutta kun hiekkaa kaivaa ollaan auringossa, usein istun ite silleen että tyttö jää mun varjoon.

Meillä poika 3kk. Pihalla ollaan näillä helteillä lyhythihaisessa bodyssa ja hellehatussa. Vaunussa ja autossa sitten ilman hattua. Vaunut on meillä ihan auki, mahdollisimman ohkaista lakanaa pidän nukkuvan vauvan päällä ja sit vaan hyttysverkon alle. Helteellä nukkuu tosin paremmin hämärässä ja viileessä makkarissa.

Meillä 3,5kk on ollut pelkkä vaippa ja t-paita päällä, ei hattua muuta ku jos pitää syliin nostaa. Ulkona on ollut varjossa sitterissä omalla pihalla, puistossa viltillä.. Hereillä on vaunuissa niin kauan ku viihtyy. Kuumin aika päivästä ollaan sisällä ku takapihalla on nii-in kuuma.

Vettä en ole antanut, tissiä vaan. Esikoiselle annoin vettä tuttipullosta helteillä mut tää ei juo pullosta joten...

Mun mielestä näillä keleillä voi vaunuihin laittaa nukkumaan vaikka pelkällä vaipalla, laittaa sit vaikka harsoa peitoksi.

Yhteistyössä