http://areena.yle.fi/video/1300991604581

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
suosittelen kaikille tätä ohjelmaa. antaa aika laila näkökanta mitä se armeija OIKEASTI on sisi joukoissa. Naiset ehkä eivät pärjää tässä , koska eivät saa mitäään etuja, yhtä painavat rinkat pitää kantaa kuin miestenkin.
Jos multa kysytään nin mun mielestä myös naisille alle 30v olis armeija olatava pakollinen

Ripamään
Ei naiset pärjää ihan kaikessa, jos keskustellaan terveistä ja hyväkuntoisista miehistä eikä mistään läskeistä. Olemme erilaisia ja kaikki muu on ihan paskapuhetta.

"joku"
En kyllä ymmärrä miks naisten pitäs mennä armejjaan?

Mun mielestä naisille vois kyllä olla pakollinen joku talouskoulun tapanen missä opetetaan laittamaan ruokaa, pesemään pyykkiä yms. :)

Rollolainen
[QUOTE="vieras";23444553]Armeijan pitää olla vapaaehtoinen kaikille, ei vain naisille.[/QUOTE]

ei vaan pakollinen kaikille. ja yhtä kova koulua kuin siseile, silloin erottuis jyvät akanoista. eihän nykyarmeija esim snatahaminassa ole mitään kunarkisin pääsee lomille vaika oka ilta ja viikonloput aian vapaalla. Sissi tai meri vartiostoaon, UTöseen niin tietäis mitä rmeija on. ( mullla on yks kaveri olut utössa ja hän ei tosellakaan olut lomilla edes joka toinen viikonloppu.)

Rollolainen
[QUOTE="joku";23444562]En kyllä ymmärrä miks naisten pitäs mennä armejjaan?

Mun mielestä naisille vois kyllä olla pakollinen joku talouskoulun tapanen missä opetetaan laittamaan ruokaa, pesemään pyykkiä yms. :)[/QUOTE]

siellä intissäkin ne joutuu laittamaan ruokaa ja pesemään pykkiä. jos on 2 viikkoo metässä niiin se on PAKKO oppia

"joku"
Mä en edelleenkään ymmärrä miks pitäs kaikkien käydä tommonen läpi?

Sen takia et voi sitten jäädä työttömäksi ja ajella taksilla kauppaan ja maksaa se sossun rahoilla? Tosi sissiltä kuulostaa...

"joku"
Niin kaikki sitten vaan talojen pihaan tekemään nuotio ja siinä kokkaamaan perheillä ruokaa. Samoin siinä sitten voi vaikka vähän lämmittää vettä ja pestä perheen pyykit...

"una"
[QUOTE="joku";23444615]Mä en edelleenkään ymmärrä miks pitäs kaikkien käydä tommonen läpi?

Sen takia et voi sitten jäädä työttömäksi ja ajella taksilla kauppaan ja maksaa se sossun rahoilla? Tosi sissiltä kuulostaa...[/QUOTE]

:D joo,mut oon vähä samaa mieltä. ap ei nyt taida tietää taas yhtään mitä pöpöttää.

ei vaan pakollinen kaikille. ja yhtä kova koulua kuin siseile, silloin erottuis jyvät akanoista. eihän nykyarmeija esim snatahaminassa ole mitään kunarkisin pääsee lomille vaika oka ilta ja viikonloput aian vapaalla. Sissi tai meri vartiostoaon, UTöseen niin tietäis mitä rmeija on. ( mullla on yks kaveri olut utössa ja hän ei tosellakaan olut lomilla edes joka toinen viikonloppu.)
Mun mieheni kävi asepalveluksensa Santahaminassa ja ei todellakaan ollut koko aikaa lomilla ja kunnon miestenkoulu sekin on, mikä sinä olet arvostelemaan, armeijaa käymätön?

"vieras"
Mistä SINÄ tiedät mitä armeija on, oikeasti tai leikisti. Et ole tainnut käydä?

Ripamään
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23444650:
Mun mieheni kävi asepalveluksensa Santahaminassa ja ei todellakaan ollut koko aikaa lomilla ja kunnon miestenkoulu sekin on, mikä sinä olet arvostelemaan, armeijaa käymätön?
Toinen sandiksen käynyt ilmoittautuu ja kyllähän sitä sai vääntää välillä ihan tosissaan, mutta siitä onkin jo aikaa kun intin kävin.

[QUOTE="joku";23444615]Mä en edelleenkään ymmärrä miks pitäs kaikkien käydä tommonen läpi?
[/QUOTE]

Ei me tähän saada ikinä vastausta. Mä jo kysyyn, että miksi naisten pitääs käydä armeija, mutta en saanut mitään perusteluja.

Aivan kuin elämäntaitoja ei voisi oppia muualta kuin armeijasta. Aivan kuin ihminen ei selviääsi karuista oloosta jos ei ole käynyt armeijaa. Normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa keksiä keinot selviämiseen vaikka ei olisi ikinä kuullukkaan sellaasesta kuin armeija.

[QUOTE="joku";23444663]Niin ja mun mies kerto saaneensa leireille pussiruokaa, muroja yms. Joten kyllähän siinä vallan hyvin oppi tekemään ruokaa ;)[/QUOTE]

No oppii avaamaan luonnon keskellä sen pussin ja lämmittämään sen sisällön. Muroja luonnossa, extremeä. :xmas:

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23444650:
ei ennen, mutta nykyään pojat ja tytöt lomailee joka viikonlopu ( pitsi nuo sittit ja nuo jotka on tuolla Utössa) Rovaniemenkin armeijasta viikolopuiksi laitetaan kaverit kotiin, koska halutaan säätää. eihän oikeassakaan sodassa saa lomaa, vaan siellä ollaan kun on pakko.
nykyään kun pojat on niin velttoja eteivät edes jaksaisi hiihtää .

Yhteistyössä