html-koodit ja huutonet

  • Viestiketjun aloittaja kiitti
  • Ensimmäinen viesti
kiitti
Aiemmin jo aloittelin ketjua, jossa pyytelin apua tuosta html-koodituksesta.... Sainkin yhden hyvän linkin siitä ketjusta ja jotain jo onnistuin räpeltämään :D

Mutta pari asiaa on vielä epäselvää... eli miten saan koodattua taustan eriväriseksi, tai laitettua vaikka jotain kuvaa sinne taustalle? Entä fontin vaihto, miten se onnistuu? Kopioin eilen netistä ilmaisia fontteja, mutta mitenkäs saan ne nyt käyttöön? Koitin noilla html-koodeilla, mutta jotain teen nyt pieleen, kun en onnistu :(

Olisiko kenelläkään "rautalankaneuvoja" näistä... Tai hyviä linkkejä, joista voisin itse opetella :)
 
kiitti
Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:
Oletko katsellut huutiksen keskusteluosioista?
Siellä on aina niitä ohjeita. =)
Olen kyllä, mutta ei löytynyt :( Selasin viisikin sivua taaksepäin, eikä mitään...

Eikös täälläkin ole paljon huutismyyjiä, mutta teettekö vain normaaleja sivuja?
 
Keittiönoita
Fonteista sen verran, että jos käytät jossain webbisivulla erikoisfontteja, myös sitä sivua katsovan koneelle pitää olla asennettuna tuo fontti. Jos ei ole, teksti näkyy oletusfonttina.

En ole koskaan mitään huutonetiin laittanut, mutta jos sen pitäisi toimia normaalilla html:llä, niin sivun taustakuvan saat laittamalla aloittavan body-tagin sisään background="kuvanosoite"

Siis jos kuva on vaikkapa tämä


niin koodi on

"<body background="http://tbn0.google.com/images?q=tbn:RiDYjFUWL2_l1M:http://www.flatrock.org.nz/wolf/images/punk_cat.jpg">
 
The Titityy
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:
Oletko katsellut huutiksen keskusteluosioista?
Siellä on aina niitä ohjeita. =)
Olen kyllä, mutta ei löytynyt :( Selasin viisikin sivua taaksepäin, eikä mitään...

Eikös täälläkin ole paljon huutismyyjiä, mutta teettekö vain normaaleja sivuja?
No voi harmi kun ei nyt löydy. Joskus siellä oli paljon ohjeita.
Itse en tee ilmoituksiin ylimääräisiä räpöstyksiä, ne jotenkin häiritsee...
Tosin pienihän on aina sievää. =)
 
kiitti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Fonteista sen verran, että jos käytät jossain webbisivulla erikoisfontteja, myös sitä sivua katsovan koneelle pitää olla asennettuna tuo fontti. Jos ei ole, teksti näkyy oletusfonttina.

En ole koskaan mitään huutonetiin laittanut, mutta jos sen pitäisi toimia normaalilla html:llä, niin sivun taustakuvan saat laittamalla aloittavan body-tagin sisään background="kuvanosoite"
Kiitos! Tuossa se ongelma muuten varmaan tuleekin, että eihän siellä huutiksessa varmaan ole välttämättä niitä fontteja mitä itse olin ajatellut... :(

Mutta miten ne tekee sen taustan eriväriseksi ja vaikkapa fontin nyt esim. Comic Sans? Kun en nyt mitenkään tajua, että mitä siihen pitää kirjoittaa, jotta saa vaikkapa vaaleanpunaisen taustavärin ja tummemman punaisella tekstin? Ja joillakin on siellä taustalla vaikka nalle puhin kuvia, onko se sitten jotain "wallpaper"-juttua, mutta miten se sinne syötetään?

Pitääkö mun kirjoittaa koko löpinä koodeineen esim. wordiin ja sitten kopioida se sinne huutiksen ilmoita kohde-osaan?
 
kiitti
Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:
Oletko katsellut huutiksen keskusteluosioista?
Siellä on aina niitä ohjeita. =)
Olen kyllä, mutta ei löytynyt :( Selasin viisikin sivua taaksepäin, eikä mitään...

Eikös täälläkin ole paljon huutismyyjiä, mutta teettekö vain normaaleja sivuja?
No voi harmi kun ei nyt löydy. Joskus siellä oli paljon ohjeita.
Itse en tee ilmoituksiin ylimääräisiä räpöstyksiä, ne jotenkin häiritsee...
Tosin pienihän on aina sievää. =)
Mä muistan kanssa, että joskus siellä on ollut paljonkin ohjeita :) Itsekään en hae mitään hirveitä krumeluureja, mutta jotain pientä kuitenkin ;) Vaikkapa just, että taustaväri olisi joku hillitty ja sitten teksti voisi olla jollain toisella värillä ja fontti joku kiva :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Kiitos! Tuossa se ongelma muuten varmaan tuleekin, että eihän siellä huutiksessa varmaan ole välttämättä niitä fontteja mitä itse olin ajatellut... :(

Mutta miten ne tekee sen taustan eriväriseksi ja vaikkapa fontin nyt esim. Comic Sans? Kun en nyt mitenkään tajua, että mitä siihen pitää kirjoittaa, jotta saa vaikkapa vaaleanpunaisen taustavärin ja tummemman punaisella tekstin? Ja joillakin on siellä taustalla vaikka nalle puhin kuvia, onko se sitten jotain "wallpaper"-juttua, mutta miten se sinne syötetään?

Pitääkö mun kirjoittaa koko löpinä koodeineen esim. wordiin ja sitten kopioida se sinne huutiksen ilmoita kohde-osaan?
Mun on hankalaa neuvoa, kun en ole huutikseen koskaan mitään laittanut. Useimmiten sivujen muokkaaminen tehdään nk. tyylisivuilla. Esim Irc-galleriassa on näin. Tyylisivuilla tekeminen poikkeaa hieman html:ään upotetuista tyyleistä. Miten sä html-koodia nyt editoit? Siis menetkö huutiksen sivuille ja siellä sulla on joku toiminto, jolla voit editoida koodia? Luultavasti näin. Tuo wallpaper kuullostaa hyvinkin taustakuvan tyyliltä, joten kokeilepa laittaa sen arvoksi kuvasi osoite. Harmi, kun ei pääse näkemään, miten siellä niitä sivuja muokataan :/ Joskus vuonna kuokka ja kirves tein itselleni Irc-galleriaan profiilin, jotta pystyin neuvomaan muita tyylien käytössä. Mutta nyt en kerkeä ruveta katsomaan huutonettiä.

 
kiitti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Kiitos! Tuossa se ongelma muuten varmaan tuleekin, että eihän siellä huutiksessa varmaan ole välttämättä niitä fontteja mitä itse olin ajatellut... :(

Mutta miten ne tekee sen taustan eriväriseksi ja vaikkapa fontin nyt esim. Comic Sans? Kun en nyt mitenkään tajua, että mitä siihen pitää kirjoittaa, jotta saa vaikkapa vaaleanpunaisen taustavärin ja tummemman punaisella tekstin? Ja joillakin on siellä taustalla vaikka nalle puhin kuvia, onko se sitten jotain "wallpaper"-juttua, mutta miten se sinne syötetään?

Pitääkö mun kirjoittaa koko löpinä koodeineen esim. wordiin ja sitten kopioida se sinne huutiksen ilmoita kohde-osaan?
Mun on hankalaa neuvoa, kun en ole huutikseen koskaan mitään laittanut. Useimmiten sivujen muokkaaminen tehdään nk. tyylisivuilla. Esim Irc-galleriassa on näin. Tyylisivuilla tekeminen poikkeaa hieman html:ään upotetuista tyyleistä. Miten sä html-koodia nyt editoit? Siis menetkö huutiksen sivuille ja siellä sulla on joku toiminto, jolla voit editoida koodia? Luultavasti näin. Tuo wallpaper kuullostaa hyvinkin taustakuvan tyyliltä, joten kokeilepa laittaa sen arvoksi kuvasi osoite. Harmi, kun ei pääse näkemään, miten siellä niitä sivuja muokataan :/ Joskus vuonna kuokka ja kirves tein itselleni Irc-galleriaan profiilin, jotta pystyin neuvomaan muita tyylien käytössä. Mutta nyt en kerkeä ruveta katsomaan huutonettiä.
Nyt mä olen kyllä jo ihan pihalla :D Ei siellä huutiksessa taida mitään toimintoa olla... Ajattelin, että jos kirjoitan kohteen esittelyn rimpsuineen vaikka wordiin ja kopioin sitten rimpsun sinne huutiksen ilmoita-kohde osioon... Kun se huutonet näyttää sitten millaiselta se kohde tulee näyttämään, niin sitten voi vielä palata takaisin ja muokata tekstiä, jos onkin joku mennyt pilalle.

Minä en edes tiedä mistä ne ihmiset noita wallpapereita hakee ja kopioi...

Olen siis aika tumpelo tässä, mutta eilisen yön aikana selvisi muutama ihan perusjuttu, en ole siis koskaan tätä opiskellut tms. Ihan kokeilemalla olen löytänyt jotain juttuja :) Luulisi kuitenkin, että sellaiset peruskivat jutut pystyisi ihan helposti opettelemaan :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Nyt mä olen kyllä jo ihan pihalla :D Ei siellä huutiksessa taida mitään toimintoa olla... Ajattelin, että jos kirjoitan kohteen esittelyn rimpsuineen vaikka wordiin ja kopioin sitten rimpsun sinne huutiksen ilmoita-kohde osioon... Kun se huutonet näyttää sitten millaiselta se kohde tulee näyttämään, niin sitten voi vielä palata takaisin ja muokata tekstiä, jos onkin joku mennyt pilalle.

Minä en edes tiedä mistä ne ihmiset noita wallpapereita hakee ja kopioi...

Olen siis aika tumpelo tässä, mutta eilisen yön aikana selvisi muutama ihan perusjuttu, en ole siis koskaan tätä opiskellut tms. Ihan kokeilemalla olen löytänyt jotain juttuja :) Luulisi kuitenkin, että sellaiset peruskivat jutut pystyisi ihan helposti opettelemaan :)
Jos nyt ajatellaan, että et tee sinne mitään taustavärejä tai muutakaan, niin miten sä silloin toimit? Mitä sun pitää sinne "Ilmoita kohde" kohtaan laittaa?

Mä teen työkseni webbisoftaa ja html:ssä taustojen ym:n muuttaminen on varsin helppoa. Oleellista on se, mitä sä pystyt omalta koneeltasi sinne huutonetiin siirtämään. Jos kokonaisen html-sivun, niin se helpottaa jo paljon.

 
kiitti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Nyt mä olen kyllä jo ihan pihalla :D Ei siellä huutiksessa taida mitään toimintoa olla... Ajattelin, että jos kirjoitan kohteen esittelyn rimpsuineen vaikka wordiin ja kopioin sitten rimpsun sinne huutiksen ilmoita-kohde osioon... Kun se huutonet näyttää sitten millaiselta se kohde tulee näyttämään, niin sitten voi vielä palata takaisin ja muokata tekstiä, jos onkin joku mennyt pilalle.

Minä en edes tiedä mistä ne ihmiset noita wallpapereita hakee ja kopioi...

Olen siis aika tumpelo tässä, mutta eilisen yön aikana selvisi muutama ihan perusjuttu, en ole siis koskaan tätä opiskellut tms. Ihan kokeilemalla olen löytänyt jotain juttuja :) Luulisi kuitenkin, että sellaiset peruskivat jutut pystyisi ihan helposti opettelemaan :)
Jos nyt ajatellaan, että et tee sinne mitään taustavärejä tai muutakaan, niin miten sä silloin toimit? Mitä sun pitää sinne "Ilmoita kohde" kohtaan laittaa?

Mä teen työkseni webbisoftaa ja html:ssä taustojen ym:n muuttaminen on varsin helppoa. Oleellista on se, mitä sä pystyt omalta koneeltasi sinne huutonetiin siirtämään. Jos kokonaisen html-sivun, niin se helpottaa jo paljon.
Kun ilmoitan kohteen, niin siellä on sellainen Ilmoita kohde-osio, johon vain täytetään tietyt asiat ja "laatikkoon" kirjoitetaan kaikki mitä haluaa kohteesta sanoa. Siihen osaan liittää niitä rivinvaihto ja muita hässäköitä kyllä :)

Mä uskoisin että siihen "laatikkoon" voi liittää kopioidun html-rimpsun... mutta saatan ajatella tämän asian myös vähän turhan yksinkertaisesti :D

Ja kiitos vinkistä, että kysyn nuilta, jotka jo tehneet niitä ilmoituksia, näin teinkin ;) Vastauksia odotellessa kyselen myös täältä :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Kun ilmoitan kohteen, niin siellä on sellainen Ilmoita kohde-osio, johon vain täytetään tietyt asiat ja "laatikkoon" kirjoitetaan kaikki mitä haluaa kohteesta sanoa. Siihen osaan liittää niitä rivinvaihto ja muita hässäköitä kyllä :)

Mä uskoisin että siihen "laatikkoon" voi liittää kopioidun html-rimpsun... mutta saatan ajatella tämän asian myös vähän turhan yksinkertaisesti :D

Ja kiitos vinkistä, että kysyn nuilta, jotka jo tehneet niitä ilmoituksia, näin teinkin ;) Vastauksia odotellessa kyselen myös täältä :D
Parhaat neuvot saat varmaan sellaiselta, joka on sinne itse tyylejä laittanut =) Nyt alkoi kiinnostamaan tuo huutonetin sivujen modifionti, harmi vaan, ettei just nyt aika riitä kokeilemiseen.

 
uus huutonettaaja kans
saitkos vastauksia, että kuinka sen taustavärin saa?
Mä en osaa, vaikka miten yritän. Fontit ja muut onnistuu, mutta ei se taustaväri :(

Ja myös, mikä linkki se on esim. aijaassa, jolla saa pikkukuvan, jota klikkaamalla kuva suurenee? Siis miltä se komento näyttää siinä huutonetin tekstikentässä?

Kiitoksia jos joku tietää ja haluaa auttaa :)
 
Huuto.netin ylläpito on estänyt background-sanan käytön muutama kuukausi sitten. Tais siis saa sanan kirjoittaa, mutta se ei toimi koodauksessa.

Viimeisin ylläpidon temppu oli estä niiden ilmaisten Muut kohteeni -listojen käyttö :headwall: :headwall: . Oman linkin voi vielä laittaa, mutta osa niistäkään ei enää toimi. Liekö noita saa kohta ostaa Huutiksesta kiskurihinnalla :kieh: .

Isoja kuvia voi helposti hostata vaikka täältä http://www.imageshack.us/ tai sitten niitä pieniä, mitkä klikataan suuremmaksi täältä http://www.aijaa.com

Tausta värin saa muutettua yksiväriseksi koodaamalla.



 
ImageShack

upload: ruksi on valmiiksi kohdassa "image" ja se on oikein

Browse -> selaa kuvatiedostoistasi kuva jonka haluat hostata. Kuva voi olla vaatteen kuva tai vaikkapa sitten se Nalle Puh

tags: ei tarvitse laittaa mitään

resize image: laita tähän ruksi ja valitse vierestä minkä kokoisen kuvan haluat. huutikseen sopii parhaiten 800 x 600 (15 inch monitor) tai se seuraava. Itse käytän tuota 800 x 600.


remove size/resolution bar from thumbnail? tässä on valmiiksi ruksi ja se kannattaa pitää siinä (muuten tulee sellainen turha juttu mukana)




 
Sen jälkeen painetaan sitä Host it! -nappia.


....odotellaan hetki...


Alle tulee samasta kuvasta useampia hiukan erilaisia koodeja. Huutikseen niistä valitaan kuudes ylhäältä laskettuna ja sen rivin vieressä on teksti "Hotlink for Websites "

Teksti siis maalataan ja kopioidaan joko copy/kopioi tai ctrl+c -toiminnolla ja tuo ritirimpsu sitten liitetään sinne kuvaukseen paste/liitä tai ctrl+v -toiminnolla.

HUOM! Jotta kuva ei mene samalle riville tekstin kanssa niin tee rivin vaihto ja tyhjä rivi lisäämällä tuon koodin alkuun ja loppuun <BR><BR>

<BR><BR> kannattaa lisätä myös pitkiin kuvauksiin jos haluaa tehdä kappalejakoja.


Tässäpä tämä. Toivottavasti osasin edes jotenkin selittää :).




 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
onko siel enää ees mahdollista laittaa taustavärejä tms???
Laittakaa joku linkki sellaisesta ilmoituksesta jos löytyy.. =)

Mun ilmoituksessa on taustaväri ja pari liikkuvaa animaatiota. En kahtaa laittaa linkkiä mainostaakseni..Mutta onnistuu kyllä.
 

Yhteistyössä