HS 2008: Masennus lisää keskenmenon riskiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilma79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wilma79

Jäsen
18.08.2009
122
2
18
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Masennus+lis%C3%A4%C3%A4+keskenmenon+riski%C3%A4/1135240489571
Siis luuletteko, että on totta? Itse sain keskenmenon puolitoista viikkoa sitten rv 10+1. Olen ollut monesta syystä masentunut jo kauan aikaa mm. työni on tähän vaikuttanut. Eli ei mene päivääkään, etten töissä kiroisi sitä, että joudun juuri sitä työtä tekemään ja parempaa ei ole tarjolla / saatavilla. Myös raskaanaollessa olin töissä todella tylsistynyt ja masentunut. Monet muutkin asiat ovat nykyisessä elämäntilanteessani masentaneet minua. Kaiken lisäksi tuli sikainfluenssa ja siitä pelko, että miten käy jos sen taudin saisin. Olen myös sellainen persoona, joka kantaa huolta kaikesta esimerkiksi pelkään vähän väliä, että en ole terve tai että kaikki ei mene hyvin syystä tai toisesta.
Ajattelin jo aiemmin, että ei kai äidin olo voi vaikuttaa lapseen. Tuo tutkimus väittää kumminkin toisin. Voisiko siis oikeasti olettaa, että olotilallani voisi olla jotain vaikutusta keskenmenoon? Onko muilla samankaltaisia tapauksia.

Yhteistyössä