Hormoonitasapaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koska palautuu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koska palautuu?

Vieras
Mietin vaan etta kuinka kauan kestaa etta aidin hormoonitoiminta palautuu normaaliin. Oma vauvani on nyt 10kk, imetyksen lopetin kolmisen kuukautta sitten. Viime viikolla hammaslaakarini totesi ikenieni vuotavan tavallista enemman verta ja arveli johtuvan raskauden jalkisesta hormooniheittelysta. Tisseistakin tulee edelleen pisaroita maitoa. Jotenkin kuvittelin etta imetyksen loputtua hormoonit olisi jo palanneet ennalleen.

Jostain luin että voi viedä parikin vuotta ennenkuin nainen on täysin oma itsensä. Riippuu naisesta, kuinka herkkä on hormonaalisesti yleensä, imetysajan pituudesta jne... Jakselehan, kyllä se siitä!

Jaa, varma en ole, kun en ole mitään tutkimuksia aiheesta lukenut, mut eikös esim. silmälääkäri ole sellainen paikka, jonne ei (siis näöntarkastukseen) kannata mennä, ennenkuin on puoli vuotta imetyksen lopetuksesta.
Samoin on kuulemma nikamaniksautusten kanssa asianlaita..

Mitä tarkoitat nikamanniksauttajalla?
Oma kiropraktikkoni sanoi, että voin tulla 2kk synnytyksestä ja olenkin käynyt jo monta kertaa (lapsi kohta 9kk) jotta jaksaisin hoitaa lastani. Olen käynyt iskias, lantionseutu ja selkä/niska/hartia ongelmien hoidossa. Tosin olen käynyt säännöllisesti ennen synnytystäkin. En tietenkään raskaana ollessani alkuraskauden jälkeen.

ok. no toi voi olla ihan noinkin. mulle vaan sanoi fys.ter. että välillä odotusajan ensimmäinen kolmannes - synnytyksestä n. puoli vuotta on ""turha"" käydä nikamia niksauttelemassa, koska hormoonitoiminta ""löysyttää"" rankaa, joten niksautuksista ei ole hyötyä vaan enemmänkin haittaa, kun paikat vaan löystyy enemmän liiasta niksauttelusta...

Jaa-a, mulla ei ollut palautunut kahdessa vuodessa ja nyt olen jälleen raskaana. Olen aina ollut todella terve ja valehtelematta olen synnytyksen jälkeen käynyt noin 2x kk lääkärillä jos minkäkin vaivan takia. Aikaisemmin kävin lääkärissä ehkä kerran vuodessa. Kauhistuttaa miten tämän raskauden jälkeen käy, varmaan asun päivystyksessä...

olen 35v, lapsi 1,5v ja nyt tuntuu, että alkaa olemaan entinen elämä taas...
mulla hormoonien vaihtelut näkyi erityisesti kiukutteluna, kuin pms-oireina... olin kiukkuinen usein ""ilman syytä"".
eiköhän siis ole tosi persoonallista, kuinka reagoi kyseiseen asiaan...

Vaikea sanoa,hyvin yksilöllistä.
Esikoisen jälkeen mulla heitteli hormonit jonkun aikaa n.puol vuotta ja pikkukakkosen jälkeen olo oli heti synnytyksen jälkeen ihan normaali.Nyt ootan kolmatta,saa nähä minkälainen olo sit synnytyksen jälkeen on.

Yhteistyössä