Hormoonikierukka ja kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Haave"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Haave"

Vieras
Mulle asennettiin eilen hormoonikierukka endon hoitoon kun ilmeisesti kuukautiset loppuu melkein kokonaan(?) sen ansiosta. Itse asennus oli ehkä yksi elämäni tuskaisempia hetkiä (ja väittäisin että kipukynnykseni on normaalia korkeampi) ja kun lääkäri sanoi mahan voivan olla "vähän" kipeä laittopäivänä niin eilen olin melkein liikuntakyvytön ja tänäänkin pienikin liike sattuu ja huolella. Kuinka kauan tätä mahdollisesti kestää ja onko jollakin hyviä kokemuksia tästä vaikka e-pillerit ei soveltuisikaan? Söin 5 vuotta pillereitä nuorempana ja ne vei multa kaikki seksihalut ja muutenkin "sekoitti" pään. Pelkään nyt samaa vaikka lääkäri kiven kovaan väitti hormoonin vaikutuksen olevan jotenkin enempi paikallinen... Tokihan kierukan saa pois, mutta oli tuo sen verta tuskallinen operaatio että en mielellään heti uudestaa menisi ronkittavaksi...

Mulla laitettiin helmikuussa hormonikierukka, 1-3 päivää laitosta maha oli mielettömän kipeä, voisin sanoa että oli pahempaa kuin synnytys supistukset, Buranaa vedin ihan kunnolla ja ei siltikitään tuntunut auttavan. Sängyn pohjalla meni ne päivät. Imetän niin ei tiputtelua ollut ollenkaan minulla. Seksi halut oli kyllä aluksi poissa, mutta veikkaan että se johtui enemmän siitä kuin imetin, Nyt ne ovat palanneet.
Kuukautisia ei ole tullut, mutta kahtena ekana kuukautena oli yhtenä päivänä per kk ihan mieletön vatsakiput, pelkäsin jo että kierukka on mennyt pois paikoiltaan kun mikään ei auttanut, kaikissa asennoissa oli huono olla ja oli todella suuri paineentunne alapäässä, mutte ne oli ne ns. kuukautiset sitten, ei vuotoa ollut. Nyt kaikki hyvin kierukan kanssa, ei kipuja ei vuotoja.

Yhteistyössä