Hormoonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helsu

Vieras
Heippa!

minulle laitettiin hormoonikierukka n. pari kuukautta sitten. (Olen synnyttänyt kolme kertaa) Yksityisellä kävin laitattamassa ja mietityttämään jäi se että kierukan laitto sattui aivan älyttömästi...ja sitten vielä verta tulla tulvahti aika tavalla siihen tutkimus pöydälle, lääkäri vaan tokaisi, että se nyt vähän vuotaa. Kun puin vaatteita sain aika tovin pyyhkiä sitä verta. Vuosin monta päivää kuin menkkojen aikana, eli suht runsaasti ja tiputtelu vuotoa ollut tähän asti. Onko muilla ollut samalaista kokemusta tosta laittamisesta? ystäväni sanoi ettei synntäneellä kuuluisi enää moinen sattua, eikä myöskään vuotaa niin paljon siinä laiton yhteydessä. Hän ainakin kertoi että laitto oli lähes kivuton ja verta ei tullut yhtään, tiputteluvuotoa oli sitten kuukauden verran. On alkanut epäilyttää että tekikö lääkäri jotain väärin jne.
Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.

vielä ei kokemusta. Suunnitteilla on. takana 2 lasta ja gyne sanoi, että pitää ottaa tuntia ennen laittoa särkylääkettä koska tekee hieman kipeää. Ja saattaa sitten tiputella kolmekin luulautta.

Minulla vasta yksi lapsi. Kierukka laitettiin, kun synnytyksestä oli 3 kuukautta. Se sattui vähän, mutta ei mitenkään kamalasti. Verta alkoi tiputella ja tiputtelikin muistaakseni 4 viikkoa.
Poistatin kierukan vähän aikaa sitten. Poistaminen ei sattunut ollenkaan. Lääkäri sanoikin, että jos laittaminen ei ole sattunut, niin kierukka on täsmälleen oikeassa paikassa ja silloin pois ottaminenkaan ei satu.

Ehkä lääkärisi oli vähän osaamaton? Kovakourainen tai kokematon?

mulle laitettiin noin kuukausi sitten ja sattu kyllä... mutta ei mitenkään järkyttävästi. Erittäin epämielyttävältä se kyllä tuntu. Mulla ei ollu mitään vuotoa, vähän tiputtelua on ollu aina välillä koko kuukauden ajan....

Ettei olis puhkaissut kohtua?Kuulostaa oudolta että nniin vuotaa.Mulla laitettu ja vähän kirpaisi,varmaan se kun menee kohdusuusta sisään.Mutta ei muuten pitäsi sattua..Epämiellyttävältä enemminkin tuntu ja pari kertaa vihloi.mitattaessa ja sitten kun kierukka laitettiin.Mulla oli 6 cm kohtu mitatessa..
Ja vuotoa ei tullut,ei ees tiputtelua.

Jos vuotaa vielä,niin mee uusiks lääkärille.Onko maha arka tai kipee jotenkin?
Kuumetta tms.?
No,toivottavasti veri on tullut vain kohdunsuulta eikä todellakaan ole puhkaissut kohtua.

Minulle lääkäri sanoi että on pieni kohdunkaulan napukka.. vai mikä se nyt olikaan ja että kohdun koko on myös pieni joten laitto sattui siksi.. Ei pahasti , mutta tuntui kyllä..mutta minulla on korkea kipukynnys joten ...
Mutta tarkistuta ihmeessä että on hyvin paikollaan ja kaikki kunnossa.

kiitos teille! Asia vaivaa minua. En ole mikään kipuherkkäkään. Tätä kolmatta lasta kun menin synnyttämään niin 7cm oli kohdunsuu auki, enkä vieläkään tarvinnut mitään kipulääkettä. siksi olin niin ihmeissäni että sattui noin kovin kun minusta synnytyskään ei nyt kauhen kivulias ollut. Ja se veren tulo oli outoa. Pitää soittaa lääkärille. Outoa että yksityisellä näin...Mulla on vähän ollut huonoa oloa ja voimattomuutta, vuotoa ei tosin enää ole. Toivottavasti kaikki ok ja ehkäisy toimii enkä ole raskaana tms.

Olen synnyttänyt 2 lasta, nuorimmainen 1v2kk. Mulle laitettiin 2kk sitten hormonikierukka ja jännitin laittoa ihan hirveästi, koska olin kuullut kaikenlaisia "kauhujuttuja". Toimenpide oli ohi parissa minuutissa ja yksi pieni vihlaus tuntui, mutta siinä se olikin. Verta ei tullut yhtään, ei vuotanut koko laittopäivänä. Illalla oli alavatsa hieman arka ja pitelin kylmää pyyhettä vatsan päällä mikä auttoi. Sitten tiputteli pari viikkoa, kunnes vuoto lakkasi. Nyt on ollut kahdet kuukautiset normaalisti, mutta 10 kertaa niukemmat, josta olen ikionnellinen! Olen kärsinyt aina sairaan runsaista vuodoista. Mulla tuo laitto oli siis ihan positiivinen kokemus ja tuo sinun kokemuksesi tuntuukin todella hurjalta ja pelottavaltakin.