Hormoonikierrukka??

Vinkki
No enpä tiedä mitä tuolla tarkoitat. Jos lihomista, niin hiukan tuli lisäkiloja. Tosin kierukka oli minulla kolme vuotta, joten paha sanoa olisivatko kilot jääneet tulematta ilman kierukkaa.
Itseltä loppuivat kuukautiset vajaa puoli vuotta sen asennuksen jälkeen. sitä ennenkin olivat hyvin niukat, vaikkakin tiputtelua oli ekoina kuukausina.
Mutta jos kaipaa helppoa, vaivatonta tapaa ehkäistä, niin suosittelen.
Hormoni on siinä niin paikallista, ettei minulle ainakaan tullut siitä mitään oireita. Vrt pillerit

Suunnittelin kans hormoonikierukkaa, mutta lääkäri käski koittaa rengasta, ja vielä pelotteli että kierukan laitto sattuu. Pitääkö paikkansa ? Kokeilen nyt eka rengasta ja jollei käy niin mietin uudelleen kierukkaa.

Pilviina
Aika älytöntä lääkäriltä pelotella, että kierukan laitto sattuu! Minulla on hormonikierukka ja sen laittaminen sattui vähemmän kuin esim. rokotus tai papa-kokeen otto. Tietysti sen tuntee, mutta ei se varsinaisesti kyllä sattunut. Kipua en tuntenut. Ja kipukynnyshän on jokaisella erilainen, joten vertailua on sikäli mahdoton tehdä.

Yleisellä tasolla olen ollut todella tyytyväinen tähän ehkäisyyn. Ensimmäinen kuukausi hormonikierukan laiton jälkeen meni tiputteluvuodon merkeissä, mutta heti kun ekat kuukautiset tulivat, tiputtelukin loppui. Mitään sivuoireita ei ole ollut/tullut, vaikka pillereistä kehitin kaikki mahdolliset vaivat. =)

Vinkki
Sama vika, pillerit ei sopinut ei sitten mitenkään. Hormonikierukasta sen sijaan ei tullut mitään sivuoireita. Ja elämä ilman kuukautisia alkoi ensi hämmästelyn jälkeen maistua tosi hyvältä.

Ja minä en ymmärrä, kuinka joku voi pelotella sen laittamisen sattumisella. Olen tosin synnyttänyt kaksi lasta, mutta eipä tuo mielestäni hyttysenpistoa kivuliaampi toimenpide ollut.

Halpa (jos sitätodella pitää useamman vuoden) ja äärettömän helppo, huomaamaton tapa. JA jos kaupan päälle pääsee vielä kuukautisistakin... (sitä ei taida ihan kaikille tapahtua, olisko ollu n 80%) Minulla oli todella runsaat ja sitten loppuivat kuin seinään =)

ail
mites ensimmäiset kuukautiset asennuksen jälkeen?Minulla ne ovat todella runsaat ja näyttävät kestävän pitkään.Onko toivoa että seuraavat kk eivät olisi enää näin runsaat vai joko voi päätellä että kierukka ei saovi minulle?Kokemuksia?

Yhteistyössä