hormoonihäiriö?

• Viestiketjun aloittaja miukku
  • Ensimmäinen viesti
miukku
onko kukaan kokenut vastaavaa!? mulla on ollut raskausoireita jo monta viikkoa (menkat jäi pois(vain pientä tiputteluvuotoa), pahoinvointia, alavatsakipuja, rinnat myös kipeänä ja muita outoja tuntemuksia). raskaustestit negoja. olen ravannut lääkärissä ja gynegologilla, mutta mitään ei näytä löytyvän syyksi noille mun vaivoille. maanantaina aioin vielä pyytää lähetteen kunnon verikokeisiin..
onko kenelläkään aavistusta mitä tämä voi olla? voiko hormoonit mennä niin sekaisin, että rakausoireita alkaa tulla? lopetin e-pillerit kesällä, liekö niiden lopetus sitten pistänyt kaiken sekaisin...

Maisa
Juuri pääsin eroon omasta hormonihäiriöstäni, samoilla oireilla. :) Kesti kolmisen viikkoa. Ja syön sentään koko ajan pillereitä..kävin lääkärillä, koska nuo oireet oli niin vahvoja, että elämä meni ihan sekaisin, kun aamu alkoi oksentelulla. Verikokeet otettiin kolmannen viikon lopulla, jolloin oireilukin sitten loppui. Hormonitasot oli ihan normaalit jo silloin, samoin papa. Lääkäri sanoi, että joskus elimistö vain alkaa temppuilemaan, minulla esimerkiksi kohdun limakalvo ei jostain syystä kypsynyt kuten pitäisi, menkkoja ei väliviikon aikana tullut, mutta muuta vuotoa oli niitä edeltävänä viikkona. Oli siinä jo paniikki aika lähellä, ja kumppani aika hiljaista miestä, kun aamuisin yökkäilin pöntöllä ja niitä menkkojakaan ei tullut..

Jos raskaustesti näyttää negaa, niin et ole raskaana. Joten siitä huoli pois. Pyydä vain heti kunnon verikokeet, niistähän kaikki selviää. Ihme ettei niitä ole sinulle heti tarjottu, minut määrättiin niihn tiistaina, kun maanantaina kävin lääkärillä.

Parempia vointeja!:)

Maisa
Niin, söin muuten noita pillerilaattoja aina kaksi putkeen. Ja vaikka sen pitäisi olla turvallista, lääkärin mukaan, niin tuo hormonihäiriö oli niin helvetillistä, että toista kertaa en sitä käy läpi. Nyt siis otan nuo menkat kiltisti heti tämän liuskan jälkeen...hassua sinänsä, että olen siirtänyt menkkoja juuri siksi, että oman pms- oireeni ovat niin voimakkaat. Ilmeisesti omaa hormoonitoimintaansa ei voi paeta, joten antaa sen nyt hankaloittaa mun elämääni edes kohtuuden rajoissa.;)

Yhteistyössä