Hormonikierukka

• Viestiketjun aloittaja Mirena
  • Ensimmäinen viesti
Mirena
Minulle asennettiin Mirena-merkkinen hormonikierukka noin viikko sitten. Alavatsa- ja selkä sekä päänsärkyä lukuunottamatta olo on ihan siedettävä. Tiputteluvuotoa on myöskin, tosin kokoajan vähemmän. Nämä sivuoireet kuitenkin ymmärtääkseni kuullu ""asiaan""? Kirjoittakaa kokemuksistanne, oletteko olleet tyytyväisiä? Voiko esim. harrastaa uimista tiputtelun aikana? entä seksiä?

agneeta
Minulle asennettiin Mirena 3kk sitten. Pari viikkoa meni ok, sitten parin viikon jakso jatkuvaa alavatsakipua ja kuvotusta, mikään ei maistunut. Tiputtelua kesti n. 6vkoa. Menkat tullu 2 kertaa, niiden aikana myös vatsakipuja ja kuvotusta. Odottelen vielä, mutta ei välttämättä mun juttu.

poks
3 kk takana, alkuun hirveitä vatsakipuja ja jatkuvaa tiputtelua, ekan kuukauden jälkeen teki mieli mennä lääkäriin ottamaan se pois. Nyt on onneksi tilanne pikkuhiljaa tasoittunut, mahakipuja enää silloin tällöin ja viimeisin kuukautistiputtelujakso kesti vain 2 vkoa.

Eli kyllä minä tässä uskon siihen, että ekat puolivuotta on se totutteluaika. :)

Sanna
Minulla kanssa hormoonikierukka.Gynegologi sanoi sitä laittaessaan että kuukautisvuoto tulee olemaan niukkaa. Päinvastoin kävi, vuodan kuin seula n. 5-7 päivää, tuntuu että mikään side eikä tamppooni pidä, mietin vain että minkäilainenkohan vuoto olisi ollut jos olisi kuparikierukan laittanut kun siinä vuoto on runsaampaa kuulemma. Yleensä vuotoni on todella niukka ja nyt hirvittaakin tämä veren kanssa sottailu. Miten muilla ?

Niisku
Ylihuomenna mullekin asennetaan Mirena... Vähän jännittää, on saanut kuulla paljon hyvää kuin huonoakin palautetta siitä kierukasta.
Sattuuko asettaminen synnyttämättömälle?
Kokemuksia tarvitaan! Erityisesti nuorilta synnyttämättömiltä!

Coil
Tiputtelua kesti ainakin 6 kk, sitten tasaantui, Nyt vuodot tulee keskimäärin 2 kk välein, erittäin niukkana mutta sitäkin pidempinä (n.6-10 pvää) . Siltikin voittaa tuskaiset, runsaat kuukautiset aikaa ennen kierukkaa.

Mirena
Hei Niisku!
Itse otin buranaa n. tunti ennen asennusta ja suosittelen sitä konstia sinullekin, vähän oli tuntemuksia asennuksen jälkeen ja pikkasen huippasikin mutta lääkäri kehoitti olemaan hetken pitkällään siinä toimenpiteen jälkeen ja se auttoi. Minulla on nyt kuukausi siitä kun kierukka asennettiin. Noin kuukauden ajan tiputtelin ja päätä ja alavatsaa- ja selkää särki mutta nyt tilanne on kohdallani hyvä joten älä hermostu jos alkuun vähän tökkiikin uskon, että tämä kannatti.

Yhteistyössä